Skocz do zawartości

Określenie DMC zespołu z autobusach


rurek777

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • bohdang

    8

  • rurek777

    8

  • JANUSZ60

    6

  • adam1501

    5

Panowie w którym D.U. jest napisane ,że nie można przewozić osoby w przyczepie ?.Druga sprawa nie mogę znaleźć przepisu o wyposażeniu pojazdu w kierunkowskazy boczne jeżeli posiada hak-w D.U.nr 75 z 2009r znikneła poprawka z D.U.nr 34 pkt11 pod tabelką ze światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zakazie przewozu osób w przyczepie (z wyjątkami), mówi art. 63, ust. 3 ustawy PORD - Dz.U. nr 108, poz. 908 z 2005r., z późn. zmianami. Natomiast odnośnik nr 11 do załącznika nr 6 rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów nie zniknął. Jest nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast odnośnik nr 11 do załącznika nr 6 rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów nie zniknął. Jest nadal.

Tylko nie ma mądrego, który by określił się czy w związku z tym kierunkowskazy boczne w pojazdach mogą być czy muszą być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pozycji 3c, załącznika nr 6 rozporządzenia jest zapis - pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli muszą mieć kierunkowskazy boczne w liczbie: 2, czyli po jednym na każdym boku. Natomiast odnośnik 11 pozwala na zamontowanie dodatkowych bocznych kierunkowskazów w przypadku, kiedy pojazd posiada kierunkowskazy boczne mające wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi. Chodzi tu o kierunkowskazy homologowane jako tzw. przednio-boczne, oznaczone cyfrą 3, lub 4, z kloszem zachodzącym na bok i umożliwiającym widoczność kierunkowskazu z boku pojazdu, mimo że jest to zasadniczo kierunkowskaz przedni. Jeżeli więc pojazd ma takie kierunkowskazy przednio-boczne to można dodatkowo (dla polepszenia widoczności) zamontować kierunkowskazy typowo boczne, z oznaczeniem 5 - dla pojazdów o długości do 6m, lub 6 - dla pojazdów o długości pow. 6m. Jeżeli natomiast pojazd ma przednie kierunkowskazy typowo przednie, z oznaczeniami - 1, 1a, lub 1b, to musi mieć obowiązkowo zamontowane kierunkowskazy boczne. Kiedyś, w starszych rozporządzeniach o warunkach technicznych, w odnośniku 11, były ujęte warunki m.in. dla kierunkowskazów bocznych, takie jak : obowiązkowe dla pojazdów o długości pow. 6m, lub ciągnących przyczepę. W obowiązującym rozporządzeniu tego zapisu już nie ma. Należy więc przyjąć zasady określone w poz. 3c i odnośnika nr 11, załącznika nr 6 rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zgodnie z tą teorią wszystkie pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli musiałyby mieć kierunkowskazy boczne nawet te które fabrycznie nie miały wcześniej zamontowanych .....??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj prawo nie działa wstecz (z paroma wyjątkami :? ). Tak więc pojazdy wyprodukowane i zarejestrowane przed datą wejścia w życie nowej wersji rozporządzenia, czyli przed 13.03.2003r., mogą nie spełniać tego wymogu jeśli ich długość nie przekracza 6m i nie są przystosowane do ciągnięcia przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pozycji 3c, załącznika nr 6 rozporządzenia jest zapis - pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli muszą mieć kierunkowskazy boczne w liczbie: 2, czyli po jednym na każdym boku.

Tylko, że paragraf drugi tego rozporządzenia brzmi "§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:". Nie mówi, że muszą być zamontowane tylko jeżeli są zamontowane a jeżeli nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety jest efektem niechlujności i niekompetencji naszych "twórców prawa". No, chyba że wiedzieli co piszą i według nich wymagania należy stosować do wszystkich zamontowanych na pojeździe świateł. Chyba należałoby ich samych o to spytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że nie szybko doczekamy się tego, cóż Oni mieli na myśli :( Podejrzewam, że taki impas będzie trwał aż do momentu kiedy pojazdy bez kierunkowskazów umrą śmiercią naturalną a życie potoczy się swoją drogą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Taki przypadek: T- 4 osobowy (9 osób) sprowadzony z Niemiec, DMC oraz DMC zespołu w DR o około 400kg wyższe od tych wartości na tabl.znamionowej.

To wyjątek czy norma w podobnych przypadkach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyjątek czy norma w podobnych przypadkach ???

Raczej takich rzeczy nie spotykam...Mozliwe ze było coś zmieniane jeszcze w

Niemczech ale z reguly wymieniają TZ....Moze I rej.zrobiona pod potrzeby klienta...

Niech dostarczy ksero briefu z WK....lub swiad.homo jak coś takiego ma... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprowadzony z Niemiec, DMC oraz DMC zespołu w DR o około 400kg wyższe od tych wartości na tabl.znamionowej.

Kowal wykonał pierwsze badanie techniczne. Niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym i normą powinno być N i sprostowanie zapisów czy to poprzez wymianę tabliczki bądź DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym i normą powinno być N i sprostowanie zapisów czy to poprzez wymianę tabliczki bądź DR.

Oczywiście taki powinien być końcowy efekt OBT.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowal wykonał pierwsze badanie techniczne

Nie kowal, ja miałem taki przypadek, pisząc DR właśnie "brif" miałem na myśli,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie zrozumiałem kwestii. Zawsze w takich przypadkach podawałem masy z tabliczki znamionowej pojazdu ze stosowną informacją w zaświadczeniu skąd takie parametry i nigdy nie było problemu przy rejestracji ani w późniejszych badaniach bo nasz DR był zgodny z pojazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię jak adam1501, do DIP masy z tabliczki i na odwrocie zaświadczenia "Masy i naciski zgodne z tabliczką znamionową" i tylko raz zdarzył mi się zwrot gdy zapomniałem napisać regułki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię jak adam1501,

Oczywiście ze robię w ten sam sposób...Przy tamtej odpowiedzi zrozumiałem ze

pojazd ten posiada juz nasz DR...i to juz kolejne OBT...Szybciej dumalem niz

czytalem... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też poszło gładko, zrobiłem DIP dokładnie tak jak Wy z informacją, tylko obciąłem Dmc przyczepy z hamulcem (do wartości z tabliczki) i gość nie bardzo był zadowolony,,,

 

Chciałbym jeszcze dodać, że te różnice mas nie byłyby może, aż tak ważne gdyby nie to powiedzenie Niemców "Ordnung muss sein", widać nie do końca ten porządek mają ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na forum był poruszany temat DMC przyczepy. Druga pozycja na tabliczce oznacza DMC zestawu a nie DMC przyczepy! Z homologacji może wynikać że DMC przyczepy jest większe niż różnica wynikająca z DMC pojazdu i DMC zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.