Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

tomaszmaczo85

badanie amortyzatorów

Polecane posty

tomaszmaczo85

Koledzy z tego co wiem to przy okresowym teraz robimy rowniez badanie amortyzatorów (zreszta zawsze robilem) niech klient wie co ma. Jesli musimy robic to potrzebuje nr dziennika ustaw gdzie jest to zapisane. Z góry dziekuje. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

7.2. Resory, wahacze, drążki reakcyjne, amortyzatory Oględziny pojazdu ustawionego na kanale przeglądowym lub podniesionego na dźwigniku. 1. Niepewne mocowanie do nadwozia, podwozia lub do osi kół.

2. Pęknięcia lub silne odkształcenia.

3. Nadmierne luzy.

4. Istotne wycieki płynu z amortyzatorów

 

Jakoś nie widzę żebyśmy "musieli".

 

(zreszta zawsze robilem) niech klient wie co ma :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszmaczo85

no moze sie mylilem jesli nie potrzeba to teraz juz wiem dzieki kolego za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zjc

trzeba sprawdzać, ale przy badaniu dodatkowym pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym zał.4 Dział I 1.2.1 Dz. 155

 

[ Dodano: 14-01-2010, 16:59 ]

ja też robię sprawdzenie przy obt, chyba że klient sobie nie życzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszmaczo85

przy dodatkowym to wiedzialem ze trzeba :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zjc

no to fajnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi
trzeba sprawdzać, ale przy badaniu dodatkowym pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym zał.4 Dział I 1.2.1 Dz. 155

Ale to tylko dla pojazdow do 3,5T Ja tez robie takie badanie 'w promocji' bo i tak jade przez sciezke diagnostyczna i tak niech wiec klient wie co ma :D

 

Czyli SKP podstawowa bez rozszerzen (B) nie ma obowiazku posiadania urzadzen do badania amortyzatorow (wchodzi co prawda w zakres obowiazkowego wyposazenia ale do zadnego badania wykonywanego na tej stacji nie jest uzywane hehe)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACEK GUZ

Ja też jadąc przez ścieżkę robię amorki bo to nic mnie nie kosztuje a klient jest zadowolony bo ma sprawdzone :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Czyli SKP podstawowa bez rozszerzen (B) nie ma obowiazku posiadania urzadzen do badania amortyzatorow

 

W/g starych uprawnień. Po nowemu podstawówka już musi mieć tester

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi
W/g starych uprawnień. Po nowemu podstawówka już musi mieć tester

 

Musi miec i juz... Ale czy go wykokorzystuje przy przeprowadzaniu badan to juz inna bajka :D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
CZY TAKI TESTER MOŻNA UZYWAĆ W SKP ??

 

NIE - akurat tester musi spełnić dodatkowe wymagania określone w Dz.U. 40. A ten na pewno nie spełnia :)

 

Ot chociażby -pobudzenie do drgań z częstotliwością nie mniejszą niż 15 Hz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ponti

tylko byłem ciekawy bo urządzenie wygląda całkiem sympatycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
tylko byłem ciekawy bo urządzenie wygląda całkiem sympatycznie.

 

Fajny nabytek dla warsztatu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zjc
Ale to tylko dla pojazdow do 3,5T

 

a są na jakiejś skp testery do kontroli amortyzatorów w pojazdach pow. 3,5t?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Pewnie są ale nie na SKP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Ale czy go wykokorzystuje przy przeprowadzaniu badan to juz inna bajka

 

Ty świeżo upieczony diagnosta ???

 

amorki robisz gdy;

-skierowany podejrzenie zagrożenia

-skierowany wypadek

-dla ubezpieczyciela

-sprowadzony uszkodzony

-zmiany konstrukcyjne

 

jak możesz nie używać na podstawowej - tylko zmian nie robisz ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
tylko byłem ciekawy bo urządzenie wygląda całkiem sympatycznie.

 

Sądzę, że takie badanie jakie wykonasz przy użyciu tego urządzenia to każdy średnio doświadczony mechanik w warsztacie wykonuje prawie codziennie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik dla takiego, dość mało wiarygodnego z punktu widzenia kompleksowej oceny stanu amortyzatora pomiaru. Jest to badanie z rodzaju "przesiewowych", dlatego tak wysoka precyzja pomiaru niewiele tu wniesie. Amortyzatory muszą być zbadane w szerokim zakresie częstotliwości drgań wymuszonych. Obserwacja amplitudy drgań gasnących po wymuszeniu jednostkowym to zbyt mało. No i nie za te pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik

 

Pewnie masz rację ale nam chodziło o zalecenie , kiedy to wykonać ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik

 

Pewnie masz rację ale nam chodziło o zalecenie , kiedy to wykonać ,,,

 

Ja odniosłem się tylko do oceny urządzeń pokazanych przez kolegę ponti. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
tylko zmian nie robisz ,,,

Jezeli masz na myśli zmiany konstr.to dlaczego nie...???? :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Jezeli masz na myśli zmiany konstr.to dlaczego nie...????

 

Nie mów mi tylko, że w podstawowej robimy zmiany konstrukcyjne ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
że w podstawowej robimy zmiany konstrukcyjne ???

A w czym widzisz problem.Kuknij sobie na to co napisze i pomyśl czy moge takie

rzeczy robić:c,d,e,f ...!!!.Pierwszy odbiór SKP w 2005r na ostatnią minutę przed

zmianami...!!!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Regan , my mówimy o podstawowej nowo otwartej a poza tym po wrześniu zmiany tylko w okręgowej , nie ???

 

[ Dodano: 17-01-2010, 18:11 ]

Art. 83. 1. (111) Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub

posiadacza pojazdu, w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeŜeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z

zastrzeŜeniem ust. 1a,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
my mówimy o podstawowej nowo otwartej a

Musi się dobrze nie doczytałem...!!!W takim przypadku to.... :ok::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.