tomaszmaczo85 Napisano 14 Styczeń 2010 Share Napisano 14 Styczeń 2010 Koledzy z tego co wiem to przy okresowym teraz robimy rowniez badanie amortyzatorów (zreszta zawsze robilem) niech klient wie co ma. Jesli musimy robic to potrzebuje nr dziennika ustaw gdzie jest to zapisane. Z góry dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Styczeń 2010 Share Napisano 14 Styczeń 2010 7.2. Resory, wahacze, drążki reakcyjne, amortyzatory Oględziny pojazdu ustawionego na kanale przeglądowym lub podniesionego na dźwigniku. 1. Niepewne mocowanie do nadwozia, podwozia lub do osi kół. 2. Pęknięcia lub silne odkształcenia. 3. Nadmierne luzy. 4. Istotne wycieki płynu z amortyzatorów Jakoś nie widzę żebyśmy "musieli". (zreszta zawsze robilem) niech klient wie co ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszmaczo85 Napisano 14 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2010 no moze sie mylilem jesli nie potrzeba to teraz juz wiem dzieki kolego za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 14 Styczeń 2010 Share Napisano 14 Styczeń 2010 trzeba sprawdzać, ale przy badaniu dodatkowym pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym zał.4 Dział I 1.2.1 Dz. 155 [ Dodano: 14-01-2010, 16:59 ] ja też robię sprawdzenie przy obt, chyba że klient sobie nie życzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszmaczo85 Napisano 14 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2010 przy dodatkowym to wiedzialem ze trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 14 Styczeń 2010 Share Napisano 14 Styczeń 2010 no to fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 trzeba sprawdzać, ale przy badaniu dodatkowym pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym zał.4 Dział I 1.2.1 Dz. 155 Ale to tylko dla pojazdow do 3,5T Ja tez robie takie badanie 'w promocji' bo i tak jade przez sciezke diagnostyczna i tak niech wiec klient wie co ma Czyli SKP podstawowa bez rozszerzen (B) nie ma obowiazku posiadania urzadzen do badania amortyzatorow (wchodzi co prawda w zakres obowiazkowego wyposazenia ale do zadnego badania wykonywanego na tej stacji nie jest uzywane hehe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 Ja też jadąc przez ścieżkę robię amorki bo to nic mnie nie kosztuje a klient jest zadowolony bo ma sprawdzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 Czyli SKP podstawowa bez rozszerzen (B) nie ma obowiazku posiadania urzadzen do badania amortyzatorow W/g starych uprawnień. Po nowemu podstawówka już musi mieć tester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 W/g starych uprawnień. Po nowemu podstawówka już musi mieć tester Musi miec i juz... Ale czy go wykokorzystuje przy przeprowadzaniu badan to juz inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponti Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 TAK NA MARGINESIE : CZY TAKI TESTER MOŻNA UZYWAĆ W SKP ?? http://www.eurogold.com.pl/index.php?page=1176 [ Dodano: 15-01-2010, 13:08 ] http://www.profi-tool.pl/oferta/tester-amortyzatorow.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 CZY TAKI TESTER MOŻNA UZYWAĆ W SKP ?? NIE - akurat tester musi spełnić dodatkowe wymagania określone w Dz.U. 40. A ten na pewno nie spełnia Ot chociażby -pobudzenie do drgań z częstotliwością nie mniejszą niż 15 Hz, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponti Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 tylko byłem ciekawy bo urządzenie wygląda całkiem sympatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Styczeń 2010 Share Napisano 15 Styczeń 2010 tylko byłem ciekawy bo urządzenie wygląda całkiem sympatycznie. Fajny nabytek dla warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Ale to tylko dla pojazdow do 3,5T a są na jakiejś skp testery do kontroli amortyzatorów w pojazdach pow. 3,5t? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Pewnie są ale nie na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Ale czy go wykokorzystuje przy przeprowadzaniu badan to juz inna bajka Ty świeżo upieczony diagnosta ??? amorki robisz gdy; -skierowany podejrzenie zagrożenia -skierowany wypadek -dla ubezpieczyciela -sprowadzony uszkodzony -zmiany konstrukcyjne jak możesz nie używać na podstawowej - tylko zmian nie robisz ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 tylko byłem ciekawy bo urządzenie wygląda całkiem sympatycznie. Sądzę, że takie badanie jakie wykonasz przy użyciu tego urządzenia to każdy średnio doświadczony mechanik w warsztacie wykonuje prawie codziennie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik dla takiego, dość mało wiarygodnego z punktu widzenia kompleksowej oceny stanu amortyzatora pomiaru. Jest to badanie z rodzaju "przesiewowych", dlatego tak wysoka precyzja pomiaru niewiele tu wniesie. Amortyzatory muszą być zbadane w szerokim zakresie częstotliwości drgań wymuszonych. Obserwacja amplitudy drgań gasnących po wymuszeniu jednostkowym to zbyt mało. No i nie za te pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik Pewnie masz rację ale nam chodziło o zalecenie , kiedy to wykonać ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik Pewnie masz rację ale nam chodziło o zalecenie , kiedy to wykonać ,,, Ja odniosłem się tylko do oceny urządzeń pokazanych przez kolegę ponti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 tylko zmian nie robisz ,,, Jezeli masz na myśli zmiany konstr.to dlaczego nie...???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Jezeli masz na myśli zmiany konstr.to dlaczego nie...???? Nie mów mi tylko, że w podstawowej robimy zmiany konstrukcyjne ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 że w podstawowej robimy zmiany konstrukcyjne ??? A w czym widzisz problem.Kuknij sobie na to co napisze i pomyśl czy moge takie rzeczy robić:c,d,e,f ...!!!.Pierwszy odbiór SKP w 2005r na ostatnią minutę przed zmianami...!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Regan , my mówimy o podstawowej nowo otwartej a poza tym po wrześniu zmiany tylko w okręgowej , nie ??? [ Dodano: 17-01-2010, 18:11 ] Art. 83. 1. (111) Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub posiadacza pojazdu, w: 1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeŜeniem lit. c, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeŜeniem ust. 1a, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 my mówimy o podstawowej nowo otwartej a Musi się dobrze nie doczytałem...!!!W takim przypadku to.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.