Skocz do zawartości

badanie amortyzatorów


tomaszmaczo85

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy z tego co wiem to przy okresowym teraz robimy rowniez badanie amortyzatorów (zreszta zawsze robilem) niech klient wie co ma. Jesli musimy robic to potrzebuje nr dziennika ustaw gdzie jest to zapisane. Z góry dziekuje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7.2. Resory, wahacze, drążki reakcyjne, amortyzatory Oględziny pojazdu ustawionego na kanale przeglądowym lub podniesionego na dźwigniku. 1. Niepewne mocowanie do nadwozia, podwozia lub do osi kół.

2. Pęknięcia lub silne odkształcenia.

3. Nadmierne luzy.

4. Istotne wycieki płynu z amortyzatorów

 

Jakoś nie widzę żebyśmy "musieli".

 

(zreszta zawsze robilem) niech klient wie co ma :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzać, ale przy badaniu dodatkowym pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym zał.4 Dział I 1.2.1 Dz. 155

 

[ Dodano: 14-01-2010, 16:59 ]

ja też robię sprawdzenie przy obt, chyba że klient sobie nie życzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzać, ale przy badaniu dodatkowym pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym zał.4 Dział I 1.2.1 Dz. 155

Ale to tylko dla pojazdow do 3,5T Ja tez robie takie badanie 'w promocji' bo i tak jade przez sciezke diagnostyczna i tak niech wiec klient wie co ma :D

 

Czyli SKP podstawowa bez rozszerzen (B) nie ma obowiazku posiadania urzadzen do badania amortyzatorow (wchodzi co prawda w zakres obowiazkowego wyposazenia ale do zadnego badania wykonywanego na tej stacji nie jest uzywane hehe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli SKP podstawowa bez rozszerzen (B) nie ma obowiazku posiadania urzadzen do badania amortyzatorow

 

W/g starych uprawnień. Po nowemu podstawówka już musi mieć tester

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g starych uprawnień. Po nowemu podstawówka już musi mieć tester

 

Musi miec i juz... Ale czy go wykokorzystuje przy przeprowadzaniu badan to juz inna bajka :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZY TAKI TESTER MOŻNA UZYWAĆ W SKP ??

 

NIE - akurat tester musi spełnić dodatkowe wymagania określone w Dz.U. 40. A ten na pewno nie spełnia :)

 

Ot chociażby -pobudzenie do drgań z częstotliwością nie mniejszą niż 15 Hz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy go wykokorzystuje przy przeprowadzaniu badan to juz inna bajka

 

Ty świeżo upieczony diagnosta ???

 

amorki robisz gdy;

-skierowany podejrzenie zagrożenia

-skierowany wypadek

-dla ubezpieczyciela

-sprowadzony uszkodzony

-zmiany konstrukcyjne

 

jak możesz nie używać na podstawowej - tylko zmian nie robisz ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko byłem ciekawy bo urządzenie wygląda całkiem sympatycznie.

 

Sądzę, że takie badanie jakie wykonasz przy użyciu tego urządzenia to każdy średnio doświadczony mechanik w warsztacie wykonuje prawie codziennie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik dla takiego, dość mało wiarygodnego z punktu widzenia kompleksowej oceny stanu amortyzatora pomiaru. Jest to badanie z rodzaju "przesiewowych", dlatego tak wysoka precyzja pomiaru niewiele tu wniesie. Amortyzatory muszą być zbadane w szerokim zakresie częstotliwości drgań wymuszonych. Obserwacja amplitudy drgań gasnących po wymuszeniu jednostkowym to zbyt mało. No i nie za te pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik

 

Pewnie masz rację ale nam chodziło o zalecenie , kiedy to wykonać ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oceniając "na oko" ilość wahnięć samochodu po wytrąceniu ze stanu równowagi uzyskamy dostatecznie przybliżony wynik

 

Pewnie masz rację ale nam chodziło o zalecenie , kiedy to wykonać ,,,

 

Ja odniosłem się tylko do oceny urządzeń pokazanych przez kolegę ponti. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że w podstawowej robimy zmiany konstrukcyjne ???

A w czym widzisz problem.Kuknij sobie na to co napisze i pomyśl czy moge takie

rzeczy robić:c,d,e,f ...!!!.Pierwszy odbiór SKP w 2005r na ostatnią minutę przed

zmianami...!!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regan , my mówimy o podstawowej nowo otwartej a poza tym po wrześniu zmiany tylko w okręgowej , nie ???

 

[ Dodano: 17-01-2010, 18:11 ]

Art. 83. 1. (111) Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt właściciela lub

posiadacza pojazdu, w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeŜeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z

zastrzeŜeniem ust. 1a,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.