Skocz do zawartości

SKP z kanałem, a autobus na gaz ziemny i LPG


carvel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie pytanie odnośnie SKP dla autobusów zasilanych gazem ziemnym i LPG.

Sprawa jest taka że obecnie stacja ulega przebudowie, jest w niej istniejący kanał przeglądowy który zostanie wydłużóny. Stacja ma obsługiwać autobusy zasilane gazem ziemnym ale też LPG. Jak to sięma do przepisów? przecież nikt nie będzie montował podnośnika dla autobusu przegubowego i likwidował kanału.

Mają być zainstalowane detektory CO, CNG i LPG. Jeśli chodzi o LPG to jest problem bo jest cięższy od powietrza i może się zbierać w kanale. W kanale ma być też odwodnienie połączone do separatora. Czty wystarczą czujniki LPG 30 cm od posadzki kanału?

Jak potraktować taki przypadek? Przepisy nie regulują jednoznacznie tego rodzaju przypadku.

Czy gdzieś znajde wogóle zapis prawny odnośnie wymagań dla stacji diagnostycznej dla autobusów?

Jak potraktować taki przypadek? Przepisy nie regulują jednoznacznie tego rodzaju ptzypadku.

 

Znalazłem tylko coś takiego odnośnie SKP.

wg.

dr inż. Kazimierz SITEK

PRZEPISY, WYMAGANIA I ZALECENIA

DOTYCZĄCE STACJI KONTROLI POJAZDÓW

(część 1)

W stacji przeprowadzającej badania pojazdów przystosowanych do zasilania gazem, zaleca się wyposażyć stanowisko kontrolne w podnośnik diagnostyczny. Wskazane jest, aby pomieszczenie, w którym wykonuje się badania, nie posiadało kanału przeglądowego, kratek ściekowych, kanalizacji i innych zagłębień.

Należy podkreślić, że istniejące wymagania dla stacji [7] nie do końca wyjaśniają zagadnienia związane z wymaganiami dla stanowisk przystosowanych do badania pojazdów zasilanych gazem. Brak jest wytycznych mówiących jak pogodzić fakt istnienia kanału przeglądowego z wymogami stawianymi pomieszczeniom, w których mogą być eksploatowane urządzenia zasilane gazem płynnym (stanowisko powinno być usytuowane powyżej poziomu gruntu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy nie regulują jednoznacznie tego rodzaju ptzypadku.

 

Jak to nie? Dz.U. 40 poz 275 z 2006 r. Tam jest wszystko. Albo kanał albo podnośnik i rodzaj paliwa nie ma nic do rzeczy...

 

SKP dla autobusów zasilanych gazem ziemnym i LPG

 

A to jest jakaś "specjalna" bo ja myślałem, że na "zwykłej" to też mogę, a tu wychodzi, że nie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to jest jakaś "specjalna" bo ja myślałem, że na "zwykłej" to też mogę, a tu wychodzi, że nie :]

Dobre :evil: Na "zwykłej" Psuj nie może ale na "specjalnej" jak najbardziej :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o ten rodzaj pojazdów na SKP a nie o jakąś ''specjalną'' także proszę się nie nabijać :lol:

Co do przepisów to nie uzyskałęm jednoznacznej odpowiedzi, wg mnie jest to za bardzo ogólnie napisane. Może ktoś się wypowie jak wygląda taka stacja np. na zajezdni autobusów gdzie autobusy są zasilane LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeśli stacja ma badać autobusy do i pow. 3,5T to może to być tylko stacja okręgowa!

2. Jeśli okręgowa to tylko z kanałem! Nie ma takiego podnośnika, który podniósł by zestaw lub autobus przegubowy i jeszcze spełniał wymogi ławy pomiarowej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)2. Jeśli okręgowa to tylko z kanałem! Nie ma takiego podnośnika, który podniósł by zestaw lub autobus przegubowy i jeszcze spełniał wymogi ławy pomiarowej!

I tu się mylisz :razz::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z markes 30

tylko okregowa , kanał przelotowy wentylacja wywiewna , nawiewna , czujki gazu cng lpg i tlenku węgla to wszysstko jest w warunkach jakim ma odpowiadac OSKP

A tak na marginesie ile lat ma wazność butla na cng ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy przepisy nie mówią , że rozpoczynając BT auta z GAZEM zanim wjedzie się na halę ,kanał należy sprawdzić szczelność instalacji na zewnątrz ( na polu - jak mówią np. w Krakowie i okolicach , czy na dworze w innych częściach Polski)

Tak bynajmniej uczono mnie na kursie i jeśli są jakieś nie szczelności Kończymy BT i dajemy N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy przepisy nie mówią , że rozpoczynając BT auta z GAZEM zanim wjedzie się na halę ,kanał należy sprawdzić szczelność instalacji na zewnątrz ( na polu - jak mówią np. w Krakowie i okolicach , czy na dworze w innych częściach Polski)

 

No ,fajna sprawa szczególnie przez ostatni miesiąc. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przepisy nie mówią , że rozpoczynając BT auta z GAZEM zanim wjedzie się na halę ,kanał należy sprawdzić szczelność instalacji na zewnątrz

Oczywiście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa na zewnątrz ....................ale gdy to pisano to chyba nikt nie pomyślał o autobusach niskopokładowych zasilanych CNG

Nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania pod warunkiem, że sami tego nie wykonujemy ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania pod warunkiem, że sami tego nie wykonujemy

 

My rzeczy niemożliwe wykonujemy od ręki, na cuda trzeba czekać trzy dni... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.