08/15 Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 A w związku z tym to za ustalenie danych to się nie należy? W zakresie pkt 2 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia jest ustalenie danch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisek Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 Uzasadnienie takie jak przedstawił 8/15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 Panowie a co z pojazdami które przyjezdzaja przed pierwsza rejestracją, w homologacji jest napisane ze do dalszej zabudowy. A ze wedlug oswiadczenia producenta zabudowy jest to pojazd jedyny tego typu w biezacym roku nie podlegajacy dalszej homologacji. Czy wystarczy liczyc okresowe (tak jak przy sprowadzonym wraz z dokumentem identyfikacyjnym), czy moze okresowe + opis zmian dokonanych w pojezdzie powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym ( tylko przypominam ze to jest nowka pojazd przed zarejestrowaniem z oswiadczeniem producenta o jednostkowej produkcji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 wysokości 180 zł. Winno być 274 zł." Sprawdzenie geometrii 94 zł pisze w 155 .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 Sprawdzenie geometrii 94 zł pisze w 155 .... Przy zmianach konstukcyjnych...???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 które przyjezdzaja przed pierwsza rejestracją, ze to jest nowka pojazd przed zarejestrowaniem A w jakim celu taki pojazd przyjeżdża na stację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex40 Napisano 22 Luty 2010 Autor Share Napisano 22 Luty 2010 To jakiś absurd, jeżeli zmieniam przyczepę ciężarową na ciężarową rolniczą lub zmieniam ilość miejsc z 5 na 4 to też muszę robić geometrię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 To jakiś absurd Czy absurdem nie jest nazywać osobowy z krateczką autem ciężarowym ? O innych nawet nie wspomnę [ Dodano: 22-02-2010, 22:07 ] Sprawdzenie geometrii 94 zł pisze w 155 .... Przy zmianach konstukcyjnych...???? Zmiany konstrukcyjne , to nie tylko potwierdzenie 5-go miejsca siedzącego i zdjęcie kratki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex40 Napisano 22 Luty 2010 Autor Share Napisano 22 Luty 2010 Zmiany konstrukcyjne , to nie tylko potwierdzenie 5-go miejsca siedzącego i zdjęcie kratki. Wiadomo że przy zmianie miejsc w osobówce są inne czynności w autobusie inne, przy zmianie z samochodu skrzyniowego na pomoc drogową gdzie jest zamontowany ruchomy podest lawety lub wciągarka i są naruszone elementy konstrukcyjne trzeba wykonać inne czynności. Przy zmianach konstrukcyjnych wykonujemy czynności z zakresu badania pokolizyjnego. Co dotyczy także badań L TAXI itp. i nie pobiera się opłat za dodatkowe czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 22 Luty 2010 Share Napisano 22 Luty 2010 Zmiany konstrukcyjne , to nie tylko potwierdzenie 5-go miejsca siedzącego i zdjęcie kratki Czy masz na myśli ingerencję w układ kierowniczy,przednie lub tylne zawieszenie..??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Czy masz na myśli ingerencję Mnie nie pytaj co autor miał na myśli Może zmianę rozkładu mas ... i nie pobiera się opłatza dodatkowe czynności. Pobiera się za dodatkowe czynności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Przy zmianach konstrukcyjnych wykonujemy czynności z zakresu badania pokolizyjnego. Co dotyczy także badań L TAXI itp Spr war.taxi obejmuje: -pkt.1 dział I ZAŁ NR1 -pkt-3 dział I zał NR 4 Gdzie tu jest zakres pokolizyjnego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Gdzie tu jest zakres pokolizyjnego?? To była przenośnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 ........[/b]oraz zakres czynności określonych w pkt 1 ( pokolizyjne 94 zł) Sądzę, że miałaby taka opłata miejsce gdyby pojazd spełnił jedno z pkt odnoszących się do zakresu tych czynności. "...Dodatkowe badanie techniczne pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego...". Przy zmianach konstrukcyjnych w przypadku pojazdu typu kombi z pięcioma miejscami nie ma ingerencji w żaden zakres wymieniony w cytowanym pkt ponieważ zmiana polega na usunięciu przegrody a to nie wpływa na stan techniczny elementów nośnych konstrukcji bo tylko pod ten pkt można by było się podpiąć czyli takich czynności nie wykonujemy a co za tym idzie nie pobieramy opłaty. Chyba, że w ciemno i dla zasady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Chyba, że w ciemno i dla zasady. No a TDT się tego na kontroli czepia ... "w któym dokonano zmian konstrukcyjnych ...oraz zakres czyności określonych w punkcie 1 i 2 działu I załącznik nr. 4 ...." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Adam, a gdzie ty widzisz w tym zapisie dowolność w ustalaniu jaki zakres ma mieć owo badanie? Jest jasno określone co należy wykonać przy zmianach. Nie od nas to zależy. Wykonuję to co przepisy mi nakazują i tyle. Jak to określiłeś: w ciemno i dla zasady. pzdr BTW Tyle na forum jest kwękania, ze cennik OBT nie zmienił się od lat. Ale kiedy jest okazja do pobrania zgodnie z przepisami opłaty 274 za zmiany to wszyscy robią to za 180. Inni badają za darmo zawieszenia i hamulce przed okresowym. Czytając takie opinie ministerstwo, przyjmując zasadę, iż badnia powinny być szybkie i tanie, gotowe nam zmniejszyć opłatę za okresowe do 50 zł Skoro diagności wykonują tyle czynnosci taniej lub gratis i z głodu nie zdychają to i pięć dych im starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Zdaję sobie z tego sprawę ale żeby wykonać te czynności to pojazd powinien pod nie podpadać. Równie dobrze mogę kroić każdego za gaz bo w zakresie badania okresowego jest sprawdzenie warunków dodatkowych a co mnie obchodzi, że on nie ma inst. gazowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Równie dobrze mogę kroić każdego za gaz bo w zakresie badania okresowego jest sprawdzenie warunków dodatkowych a co mnie obchodzi, że on nie ma inst. gazowej. ... Hospody pomyłujtie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 23 Luty 2010 Share Napisano 23 Luty 2010 Załącznik 4 jest tylko częścią dodatkową przy badaniu pokolizyjnym. To jak można dodatkowo kasować całe 94 zł przy zmianach konstrukcyjnych jak wykonaliśmy tylko czynności dodatkowe z zakresu pokolizyjnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 To jak można dodatkowo kasować całe 94 zł przy zmianach konstrukcyjnych to jak interpretować zapis w 155 paragraf 3.1 punkt 5) ... oraz zakres czynności określony w pkt 1 i 2 działu I zał 4 .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 Z chwilą kiedy wystawiamy wynik pozytywny badania na zmiany konstrukcyjne to tym samym poświadczamy, iż geometria oraz połączenia układu kierowniczego są OK. Co z tego, że nie ma to związku ze zdemontowaniem kratki i założenia piątego pasa? Jeśli delikwent wcześniej grzebał sobie przy drążkach pod blokiem lub mechanik czegoś nie dokręcił i coś się stanie to nikt nie będzie słuchał tłumaczeń,że podczas badania było wszystko dobrze. Nie ma dowodu wpłaty za dodatkowe 94 zł. Nie skasowałeś za zakres pokolizyjnego bo co? Zrobiłeś za darmo bo lubisz zasuwać za friko? No tak to widzę. OT Piwko Joralund dla Ciebie za poparcie już jedzie Chłopaki rzucają we mnie kamieniami, a w dwóch ciężej im trafić. Podjechałbym peugeotem 307 pożyczonym od od IJM'a ale boję się ,że sieć serwisów tej francuskiej marki jest zbyt rzadka w drodze z Sopotu na Podkarpacie bym mógł być pewien dotarcia do celu. Wybrałem bardziej niezawodny środek lokomocji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 to jak interpretować zapis w 155 paragraf 3.1 punkt 5) Któż to może wiedzieć, uważam, że jeżeli pojazd nie podpada pod ten pkt nie powinno się go liczyć. Tak samo jak przy pkt 11 tegoż paragrafu czy chodzi o wszelkie ślady uszkodzeń na pojeździe czy też ślady uszkodzeń elementów nośnych konstrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 Chłopaki rzucają we mnie kamieniami, a w dwóch ciężej im trafić. Ja rzucam ale w tych z ministerstwa, bo po bliższym przyjrzeniu się masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 Znowu włożę kij w mrowisko, ale nadal mam wątpliwości W kwestii pobierania opłaty +94 zł za zmiany konstrukcyjne... pozycje tabeli opłat opiewające na tę kwotę są następujące (innych nie ma): 4. Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego (...) 4.2. - po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) - brak przesłanek do pobrania opłaty z tej pozycji 5. Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę (...) 5.2. - po wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) - brak przesłanek do pobrania opłaty z tej pozycji 6.9. - skierowany przez starostę lub na wniosek posiadacza pojazdu, jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska - brak przesłanek do pobrania opłaty z tej pozycji 6.10. - w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenia elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - jeżeli nie stwierdzono, to również brak przesłanek do pobrania opłaty z tej pozycji Reasumując - tabela opłat nie zawiera takiej pozycji, która umożliwiałaby pobieranie 94 zł przy badaniu na zmiany konstrukcyjne Więc... sufitówka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 24 Luty 2010 Share Napisano 24 Luty 2010 Pełna zgoda z mojej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.