Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

speed

Pokolizyjne cysterna po wypadku po 22.09.2009

Polecane posty

speed

Jak teraz ugryść naczepę cysternę ADR po wypadku, zatrzymany DR (uszkodzenia pokolizyjne). Po zmianach PORD wykonujemy tylko zakres dodatkowego a co z ważnością poświadczenia TDT ?, ma być nowe zrobione po naprawie?, czy stare jak ważne to wystarczy?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne

MG-nie przezywaj...Nie jestes sam to ja mogę Ci szczerze powiedzieć...

A ilu jest takich którzy nie ujawniają tego,nie mowiąc o tych którzy na tym forum

nie "dzięciolą".... :razz:::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speed

Akurat nie chodzi mi o opozycję czy koalicję.

Mam egzamin 10 marca rozszerzenie Autobus 100 i ADR a pracuję na podstawowej i jakoś nijak byłoby go oblać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio
jakoś nijak byłoby go oblać
---no pewnie .

 

Życzę Ci aby było to dla Ciebie bułka z masłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Akurat nie chodzi mi o opozycję czy koalicję.

Nie w tym sensie to pisałem.Napisałem ze tak robie i to wszystko...

Czy dobrze czy zle....????Wole prowadzić wojnę z klientem niz US...!!! :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus

mirek g napisał

Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne)

 

czy w takim przypadku robisz też okresowe + bad adr pojazdu ciągnącego ? nawet jesli ma ważne bt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SUOMI

mirek.g, Prosze pomoz mi , szykuje sie do egzaminu. Naczepa cysterna adr po wypadku ulegla uszkodzeniu rama, opisz jak sparawdzisz rame oraz ustawienie kol jezdnych jakie mogą to byc kryteria. Oraz czy wykonuje sie pelny zakres okresowego od 1 - 10 czy tez tylko tego ukladu ktory ulegl wypakowi plus oczywiscie jeszcze badanie na adr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thesperado

SUOMI, wykonuje się to co napisane w skierowaniu, a jak nie jest tam sprecyzowane co było uszkodzone to cały zakres z zał. 1, pkt 1-10 oraz pkt 1 z zał. 4. Zanim się zabierzesz do roboty to zobaczyć by wypadało protokół po kolizyjny z TDT, jak masz do czynienia z cysterną. Co do geometrii to zajrzyj na skrzynkę pocztową i przejrzyj prezentacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie
Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne)

 

Niedługo przyjedzie na powypadkowy ADR, który miał niedawno okresowe u nas. Niestety brał udział w smiertelnym wypadku. Wiem tyle, że skrzywiona rama i wyrwana przekładnia kierownicza.

Jak to zrobić żeby było dobrze? Mam mentlik w głowie odnosnie powypadkowych ADR, a to będzie mój pierwszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

Zakładam, że p-pa ma zabrany DR i w zaświadczeniu jest napisane iż uległa kolizji drogowej.

 

1. p-pa musi mieć świeży protokół z przeprowadzenia badania zbiornika przez TDT

2. świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych "czerwony pasek" ważny

3. dowód rejestracyjny

4. kalkulacja naprawy z numerem szkody

5. zaświadczenie że p-pa posiada zamontowany układ przeciwpoślizgowy ABS kat. A

 

Wykonujesz:

1. badanie okresowe p-py

2. badanie dodatkowe ADR

3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej

4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki

 

Koszt:

1. ad1 - 177zł

2. ad2 - 85zł

3. ad3 - 94zł

4. ad4- 50zł

RAZEM 406zł

 

Po odebraniu przez właściciela p-py DR z WK wbijasz mu badanie techniczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
1. badanie okresowe p-py

2. badanie dodatkowe ADR

3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej

4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki

 

Ale klient chce tylko powypadkowe, okresowe ma ważne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kirko
Zakładam, że p-pa ma zabrany DR i w zaświadczeniu jest napisane iż uległa kolizji drogowej.

 

1. p-pa musi mieć świeży protokół z przeprowadzenia badania zbiornika przez TDT

2. świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych "czerwony pasek" ważny

3. dowód rejestracyjny

4. kalkulacja naprawy z numerem szkody

5. zaświadczenie że p-pa posiada zamontowany układ przeciwpoślizgowy ABS kat. A

 

Wykonujesz:

1. badanie okresowe p-py

2. badanie dodatkowe ADR

3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej

4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki

 

Koszt:

1. ad1 - 177zł

2. ad2 - 85zł

3. ad3 - 94zł

4. ad4- 50zł

RAZEM 406zł

 

Po odebraniu przez właściciela p-py DR z WK wbijasz mu badanie techniczne

 

Oj duuużo tego naliczyłeś,a oTwojej pracy nie mówiąć :nook

Pomimo,że jeszcze nie jestem diagnosto to całkowicie się z kolegą nie zgadzam.Na opisówce miałem taki sam temat ADR po wypadku.Skoro zdałem to myślę,że poprawna była odpowiedż,a napisłem w dużym skrócie,

Jakie papiery potrzebne

-skierownanie z policji,dokument TDT-u o nadzwyczajnym badaniu pojazdu ADR po kolizji

i tyle,żadne ABS-y,zwalniacze itd

Jakie badanie wykonuje

- dodatkowe powypadkowe

Jaki zakres

-zkres badania dodat, po kolizji + pełna geometria pojazdu

Jkie dokumenty wystawiam

-zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu z wpisem -ustała przyczyna zatrzymania DR

I tyle w temacie.

Opłata ,to nie wiem bo jeszcze nie praktykuje.,ale na pewno nie 406 zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

A od kiedy po kolizji drogowej wykonuje się tylko dod.ADR, W zakresie dodatkowego nie ma sprawdzenia ukł. hamulcowego, zawieszenia itd. To siana nie wozi lecz materiały niebezpieczne. Mało się widzi przestawionych zestawów, obwodnicą trójmiasta codziennie jeżdżę do pracy to widzę co po naszych drogach śmiga. Właściciele firm transportowych zawsze będą płakać że nie mają pieniędzy, najlepiej im zrobić badanie za darmo albo jeszcze dopłacić. Aż strach pomyśleć ile będzie płaczu jak wejdzie nowy cennik.

 

[ Dodano: 26-02-2012, 13:23 ]

Zakładam, że p-pa ma zabrany DR i w zaświadczeniu jest napisane iż uległa kolizji drogowej.

 

1. p-pa musi mieć świeży protokół z przeprowadzenia badania zbiornika przez TDT

2. świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych "czerwony pasek" ważny

3. dowód rejestracyjny

4. kalkulacja naprawy z numerem szkody

5. zaświadczenie że p-pa posiada zamontowany układ przeciwpoślizgowy ABS kat. A

 

Wykonujesz:

1. badanie okresowe p-py

2. badanie dodatkowe ADR

3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej

4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki

 

Koszt:

1. ad1 - 177zł

2. ad2 - 85zł

3. ad3 - 94zł

4. ad4- 50zł

RAZEM 406zł

 

Po odebraniu przez właściciela p-py DR z WK wbijasz mu badanie techniczne

 

Oj duuużo tego naliczyłeś,a oTwojej pracy nie mówiąć :nook

Pomimo,że jeszcze nie jestem diagnosto to całkowicie się z kolegą nie zgadzam.Na opisówce miałem taki sam temat ADR po wypadku.Skoro zdałem to myślę,że poprawna była odpowiedż,a napisłem w dużym skrócie,

Jakie papiery potrzebne

-skierownanie z policji,dokument TDT-u o nadzwyczajnym badaniu pojazdu ADR po kolizji

i tyle,żadne ABS-y,zwalniacze itd

Jakie badanie wykonuje

- dodatkowe powypadkowe

Jaki zakres

-zkres badania dodat, po kolizji + pełna geometria pojazdu

Jkie dokumenty wystawiam

-zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu z wpisem -ustała przyczyna zatrzymania DR

I tyle w temacie.

Opłata ,to nie wiem bo jeszcze nie praktykuje.,ale na pewno nie 406 zl

 

 

 

 

od kiedy p-pa ma zwalniacz - kolega się jeszcze pouczy dz.u 155 załącznik nr 1 lun Umowa ADR cz.9 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kirko

Pisząc o Abs,zwalniaczu miałem na myśli fakt,że przy badaniu dodatkowym powypadkowym

nie wymagamy dokumentów na nie.

Nic nie pisałem o warunkach ,że musi być lub nie

a nauki nigdy nie za dużo także ..... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

a przyczepa ma przekładnię kierowniczą ? :)

 

[ Dodano: 26-02-2012, 15:07 ]

Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne)

 

Niedługo przyjedzie na powypadkowy ADR, który miał niedawno okresowe u nas. Niestety brał udział w smiertelnym wypadku. Wiem tyle, że skrzywiona rama i wyrwana przekładnia kierownicza.

Jak to zrobić żeby było dobrze? Mam mentlik w głowie odnosnie powypadkowych ADR, a to będzie mój pierwszy.

 

[ Dodano: 26-02-2012, 15:08 ]

i skad wiadomo że to przyczepa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)
Pisząc o Abs,zwalniaczu miałem na myśli fakt,że przy badaniu dodatkowym powypadkowym

nie wymagamy dokumentów na nie.

Nic nie pisałem o warunkach ,że musi być lub nie

a nauki nigdy nie za dużo także ..... :)

 

rozumie każdy się może przejęzyczyć :ok co do dokumentów to są zawsze wymagane my np wszystko skanujemy do pliku w badaniu i nie ma żadnych wątpliwości w razie jakiejś niejasności lub kontroli.

 

WYMAGANIA TECHNICZNE EX/II EX/III AT FL OX

 

Wymagania podane pod 9.2.5 (urzadzenia ograniczajace predkość zgodne z Regulaminem EKG Nr 89 lub Dyrektywa 92/6/EWG) maja zastosowanie do wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r.

 

 

Układ przeciwpoślizgowy

 

Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX

 

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy powinny spełniać wymagania techniczne

Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji lub w dniu dopuszczenia ich do ruchu, jeżeli rejestracja nie jest wymagana. Jednakże, pojazdy te powinny spełniac, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG.

Przyczepy (tj. przyczepy, naczepy, przyczepy z osia centralna) powinny byc wyposażone w układ przeciwposlizgowy kategorii A.

Pojazdy silnikowe powinny byc wyposażone w układ przeciwpoślizgowy kategorii 1.

 

 

Zwalniacz

 

Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX

 

Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton lub przeznaczonych do ciagniecia przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.

Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniac wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji. Jednakże, pojazdy te powinny spełniąc, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG.

Zwalniacz powinien spełniac wymagania stosownie do badania Typu IIA.

 

 

Ogranicznik prędkości

 

Obowiązuje dla pojazdów EX/II, EX/III, AT, FL, OX

 

Dotyczy wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r.

 

 

oraz

 

 

DZIAŁ 9.2

WYMAGANIA DOTYCZACE KONSTRUKCJI POJAZDÓW

9.2.1 Pojazdy EX/II, EX/III, FL, OX i AT powinny spełniac wymagania niniejszego działu, zgodnie

z tabela podana poniżej.

W przypadku pojazdów innych niż pojazdy EX/II, EX/III, FL, OX i AT: itd do poczytania

 

 

 

oraz

 

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

 

z dnia 18 września 2009 r.

 

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

Dz. U. nr 155 poz. 1232 zał nr 4

6. DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU ODPOWIEDNIO PRZYSTOSOWANEGO LUB WYPOSAŻONEGO ZGODNIE Z PRZEPISAMI O PRZEWOZIE DROGOWYM TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH

6.1. Dodatkowe warunki techniczne - Oględziny - warunki techniczne określają :

 

2. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań układu przeciwpoślizgowego (ABS) odpowiednio kategorii 1 lub kategorii A (jeżeli jest wymagany).

3. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań dla zwalniacza (jeżeli jest wymagany).

4. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań dla ogrzewacza kabiny kierowcy (jeżeli jest zainstalowany).

5. Brak tachografu lub tachograf nie spełnia wymagań przewidzianych dla tego typu pojazdu.

6. Brak dokumentów wydanych przez Transportowy Dozór Techniczny potwierdzających sprawność cystern lub zbiorników.

 

 

Powodzenia na egzaminach :-D

 

[ Dodano: 26-02-2012, 16:19 ]

Jak teraz ugryść naczepę cysternę ADR po wypadku, zatrzymany DR (uszkodzenia pokolizyjne). Po zmianach PORD wykonujemy tylko zakres dodatkowego a co z ważnością poświadczenia TDT ?, ma być nowe zrobione po naprawie?, czy stare jak ważne to wystarczy?.

 

 

a z pierwszego postu :D:D:D:ok

P3210069.thumb.JPG.ad4d31f08b0cfa689d1a6899494087b8.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

 

Dz. U. nr 155 poz. 1232 zał nr 4

6. DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU ODPOWIEDNIO PRZYSTOSOWANEGO LUB WYPOSAŻONEGO ZGODNIE Z PRZEPISAMI O PRZEWOZIE DROGOWYM TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH

 

Chyba trochę nie o to mi chodzi. Jeżeli masz badanie dodatkowe pojazdu odpowiednio przystosowanego... to nie chodzi o badanie dodatkowe powypadkowe. Mieszasz kolego strasznie, a pytanie jest proste i chciałbym uzyskac krutką i prawdziwą odpowiedź.

 

[ Dodano: 27-02-2012, 08:42 ]

Nowe UDT i badanie powypadkowe to wszystko, czy coś jeszcze koledzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thesperado

marbie, faktycznie masz jak piszesz mętlik

Nowe UDT i badanie powypadkowe

Jak to cysterna to raczej TDT, a tak przy okazji to nie każdy ADR jest cysterną. Zakładam, że DR zatrzymany za uszkodzenia, o których wiesz niewiele. Masz dostęp do tego co stoi w papierach po wypadku? Chyba będzie prościej Ci coś podpowiedzieć gdybyś taką informację podrzucił, bo jak na razie wychodzi, że masz do zrobienia zakres całego OBT + to co w pkt.1, zał.4 + dodatkowe mat. niebezpieczne i za wszystko ładnie skasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marbie

No tak TDT :D

Napisałem wyraźnie powypadkowe i napisalem, że był niedawno na okresowym więc wiem, że to cysterna solo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.