danielg539 Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 Jak podczas BT przed pierwszą rejstracją sklasyfikować pojazd, który za granicą był zarejestrowany jako ciężarowy a w rzeczywistości jest pojazdem osobowym o nadwoziu sedan? Czy oparcie tylnej kanapy można potraktować jako przegrode oddzielającą przestrzeń osobową od ciężarowej? Uważam że auto takie powinno być uznane za samochód osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 Jak najbardziej osobowy, o ile pamiętam któreś z wyjaśnień dajesz P i w uwagach wpisujesz rozbieżności a WK dalej wyjaśnia. A tak z ciekawości jakie to autko? Jeżeli w miarę nowe i ponad 2 litry to na pewno ktoś ucieka przed akcyzą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 Czy oparcie tylnej kanapy można potraktować jako przegrode oddzielającą przestrzeń osobową od ciężarowej Temat przegrody : http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=76015#76015 [ Dodano: 16-03-2010, 14:28 ] Co do tego osobowy czy ciężarowy to ja bym podchodził bardzo ostrożnie , u nas też były ciężarowe sedany,ale przeczucie mówi że to może być: Jeżeli w miarę nowe i ponad 2 litry to na pewno ktoś ucieka przed akcyzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 Zgodnie z definicją to i 126p może być ciężarówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 126p może być ciężarówką Miały być karetki żeby chory nóg nie wyciągnął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Marzec 2010 Autor Share Napisano 16 Marzec 2010 Jak najbardziej osobowy, o ile pamiętam któreś z wyjaśnień dajesz P i w uwagach wpisujesz rozbieżności a WK dalej wyjaśnia. A tak z ciekawości jakie to autko? Jeżeli w miarę nowe i ponad 2 litry to na pewno ktoś ucieka przed akcyzą... Auta nie widziałem klient robił tylko wywiad ale wspominał o akcyzie bo ma duży motor. Czy w przypadku rejstracji tego auta jako samochód osobowy trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne, czy wystarczy w DIP-ie wpisać rodzaj pojazdu: samochód osobowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2010 Share Napisano 16 Marzec 2010 A pytanie - czy faktycznie dokonano w nim zmian, czy tez zapis w zagranicznym DR wynika z jakiejś powiedzmy... pomyłki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Marzec 2010 Autor Share Napisano 17 Marzec 2010 A pytanie - czy faktycznie dokonano w nim zmian, czy tez zapis w zagranicznym DR wynika z jakiejś powiedzmy... pomyłki? W Niemczech podobno można zarejstrować samochód osobowy jako cięzarowy jeżeli spełnione jest kryterium ładowności, zatem to nie jest pomyłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 A jeżeli w polskim dowodzie będzie ciężarowy, a samochód będzie osobowy to jakie dostanie badania P czy N? I dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Marzec 2010 Autor Share Napisano 17 Marzec 2010 A jeżeli w Polskim dowodzie będzie ciężarowy, a samochód będzie osobowy to jakie dostanie badania P czy N? Rozważamy problem badania okresowego przed pierwszą rejestracją w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 A jak to rozróżnisz czy ciezarowy czy osobowy. Chyba ze w DR pisze ze ciezarówka a kratki niema to N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Marzec 2010 Autor Share Napisano 17 Marzec 2010 A jak to rozróżnisz czy ciezarowy czy osobowy. Chyba ze w DR pisze ze ciezarówka a kratki niema to N A gdzie w sedanie zamontyjesz kratkę/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 A sedan wychodził z homo na cięzrówke ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 A ja widziałem w sedanie kratkę,kilka lat temu przyjechał do mnie klient i miał kratkę za tylną kanapą( w bagażniku )i połączoną takimi płaskownikami z kratką która osłaniała właściwie dostęp do podszybia z tyłu .Poza spełnieniem jakiejś tam ustawy o VAT nic to nie dawało,no może tyle że kierowca nic za zagłówki nie mógł włożyć poza jajkiem niespodzianką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Marzec 2010 Autor Share Napisano 17 Marzec 2010 A sedan wychodził z homo na cięzrówke ????? Proszę, przeczytaj ten temat od początku! Zastanawiamy się właśnie czy sedan może być ciężarówką, bo w niemieckim DR jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 Zastanawiamy się właśnie czy sedan może być ciężarówką, bo w niemieckim DR jest. Są szpece co w Niemczech załatwiają zmiany na ciężarówkę w papierach miałem takie propozycje badań ale w to nie wchodzę śliska sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 Tylko się zastanawiam czy można dać P jeśli jest rozbieżność w dokumentach, nawet jeśli są to dokumenty zagraniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 Tylko się zastanawiam czy można dać P jeśli jest rozbieżność w dokumentach, nawet jeśli są to dokumenty zagraniczne. A zmiany konstrukcyjne? U nas WK zezwala na takowe przed rejestracją w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 A zmiany konstrukcyjne? No właśnie jak to traktować? ,jako zmiany czy niezgodność dokumentów ze stanem faktycznym,jeżeli zmiany to oświadczenie od przedsiębiorcy,który w takim przypadku musi poświadczyć coś czego tak naprawdę nie wykonał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 nawet jeśli są to dokumenty zagraniczne. Przecież właściciel nie musi pokazywać tych dokumentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 kiedyś widziałem merca "s" jako - specjalny - bankowóz i wcale mnie to nie zdziwiło, pytanie: w polsce czyba można kupić sedana z homologacją na ciężarowy? wg mnie jeżeli ma tzw. kratkę spełniającą polskie przepisy to jest to samochód ciężarowy ( w dowodzie N1 lub LKW) - to że nie spełnia "vat" inna sprawa, na pewno motor powyżej 2litrów i ucieczka od akcyzy, taki pojazd jest rejestrowany i na "miękim" dowodzie są robione zmiany konstrukcyjne i to już jest osobowy, problem jest taki że samochód przyjeżdza na stację i poprostu nie ma kratki. (albo "specjaliści" mają kratkę na kilka aut i robią -przed stacją przekładki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 nawet jeśli są to dokumenty zagraniczne. Przecież właściciel nie musi pokazywać tych dokumentów. No dowód rejestracyjny raczej musi pokazać, przecież to normalne badanie okresowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 wg mnie nie musi pokazać ci dokumentów, badanie takie robisz z natury - tylko jak określić rok produkcji - jeżeli jest niekodowany w vin oraz datę pierwszej rejestracji? dlatego przy badaniu powinien być DR. prawdę mówiąć jeżeli iść drogą rozumowania że jest to OBT to bez tablic rej. nie powinno sie wykonywać bad. tech. bo jest napisane ze sprawdzić itd. przy OBT tablice rejestracyjne. nazwijmy to badanie tak jak w programie norcom'u obt przed 1 rejestracją chociaż takowe nie występpuje w Dienniku ustaw, i teraz pytanie" jak ma się takie "pierwsze badanie" wykonane np. w niemczech itd. dla pojazdu sprowadzonego z np. polski? ps kiedyś okresliłem masy z tabliczki znamionowej pojazdu, w dokumentach było trochę inaczej i pani z WK dzwoni że badanie jest żle zrobione bo na tłumaczeniu dokumentów itd..................................... stwierdziłem że jeżeli pani jest taka "OK' to po co ja jestem potrzebny i po co sa OBT przed I rejestracją?, mówię do niej że DIP dla niej jest świety, a ona swoje...... niemiec, francuz itd. mylą się także w dokumentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Marzec 2010 Share Napisano 17 Marzec 2010 A zmiany konstrukcyjne? U nas WK zezwala na takowe przed rejestracją w kraju. U nas też... O ile to faktycznie jakaś zmiana wg mnie nie musi pokazać ci dokumentów, badanie takie robisz z natury Robisz badania okresowe bez DR? Podaj adres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 18 Marzec 2010 Share Napisano 18 Marzec 2010 Uważam, że bez znaczenia jest to czy to jest ustalenie danych, pierwsze badanie czy też okresowe - dokumenty trzeba przedstwić do badania. Inną kwestią jest to, czy diagnosta ma robić badanie na podstawie dokumentów czy samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.