blakop Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 A teraz podlegają?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 W epoce "brązowych" DR naciski wpisywano w zaokrągleniu do 0,5 kN a po porównaniu z danymi na TZ wychodzą nieścisłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 2 godziny temu, blakop napisał: A teraz podlegają?! ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Jak już nie dam emotki to nikt zgrywy nie wyczuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymon Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Witam, Panowie wiem, ze ten temat który zaraz poruszę był poruszany wczesniej, ale nie znalazłem fachowej odpowiedzi. Więc przytoczę mój temat. Mam przyczepkę dwuosiową o rozstawie mniejszym niż 1m. Co w takim przypadku robię 1 wpisuję te dwie osie i cztery koła do DIP 2 czy wpisuję 1 oś I co robię z naciskami. Znam definicję osi pojedynczej i wielokrotnej, ale nie wiem jak tego użyć w praktyce. Jedni piszą , że ta definicja tyczy się tylko nacisków a do dip wpisują 2, inni że jak są dwie osie o odkegłości mniejszej niż 1m, jak w moim przykładzie to do dip wpisują 1a co z tymi naciskami? Bardzo proszę bez głupich komentarzy, pytam się was jako diagnostów z wieloletnim doświadczeniem, ponieważ potrzebuję porady i mam nadzieję że ją otrzymam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 3 minuty temu, Tymon napisał: Jedni piszą , że ta definicja tyczy się tylko nacisków a do dip wpisują 2, Ta opcja wydaje się być poprawna choć ponoć są przyczepy z fabryczną homologacja i bywa, że w homo jest jedna oś wpisana. Zdaje się, że sam ITS coś namieszał w tej materii. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymon Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Wiec wpisuje dwie, ale co robię z tymi naciskami, sumuję je i wpisuje do dip jako jedną wartość czy co, oczywiście przyczepy do 3,5 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Moim zdaniem nacisk powinien być podzielony na osie i tak podany w DIP. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 (edytowane) Mam identyczne zdanie. A tam podobne tematy przewałkowane: https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=1779 Jeden zdaje się był tu rozbierany, a drugi za ścianą po sąsiedzku. Dalsze linki w linkowanym linku. Edytowane 19 Listopad 2018 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 1 godzinę temu, danielg539 napisał: Ta opcja wydaje się być poprawna choć ponoć są przyczepy z fabryczną homologacja i bywa, że w homo jest jedna oś wpisana. Zdaje się, że sam ITS coś namieszał w tej materii. Ostatnio miałem przypadek przyczepy NIEWIADÓW gdzie były 2 osie (w odległości mniejszej niż 1 m) a w dowodzie była wpisana 1. Poszła sprawa do WK żeby poprawili na 2 osie to nie wyrazili zgodny ponieważ w homologacji była wpisana 1 oś. Klient podjechał później z kserówką homologacji i pisało w niej, że przyczepa składa się z 1 osi składającej się z dwóch zestawów (czy jakoś tak). Na usprawiedliwienie WK powiedziało że nie da się wpisać 2 osi bo cepik tego nie przyjmie :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 (edytowane) Od lat z tymi osiami kino. Mimo wszystko gdybym pisał DiP-a, to tak jak zaleca @michal-k. Też to przerabiałem. Mają homo i koniec, a homologacji nikt nie poprawi bo brak podstawy, bo producent nieznany, przebranżowiony, pozamiatany... Edytowane 19 Listopad 2018 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymon Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 OK przyczepa ma dwie osie ( odległ. poniżej 1m) to wpisuje dwie, ma jedną wpisuję jedną, a jak w dwuosiowej mam np. naciski 650 kg na I oś i 650 kg na II, to mam to zsumować i podać w dip 12.75 kN, czy podać kazdą wartość dla każdej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 (edytowane) Zacytuję z czym się zgadzam po całości: 1 godzinę temu, michal_k napisał: Moim zdaniem nacisk powinien być podzielony na osie i tak podany w DIP. Kolego @leski 66, to @michal_k powinien zarobić browara, a nie ja! Edytowane 19 Listopad 2018 przez Paprock 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 2 godziny temu, Paprock napisał: powinien zarobić browara, a nie ja Klarowne piwo i kolor słomkowy, to raj w " gębie " i humor dla głowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 14 godzin temu, Tymon napisał: Znam definicję osi pojedynczej i wielokrotnej, ale nie wiem jak tego użyć w praktyce. Jedni piszą , że ta definicja tyczy się tylko nacisków a do dip wpisują 2, inni że jak są dwie osie o odkegłości mniejszej niż 1m, jak w moim przykładzie to do dip wpisują 1a co z tymi naciskami? Może to będzie pomocne: BYŁO § 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m. JEST § 4. 1. Odległość (d) między dwiema sąsiednimi osiami wchodzącymi w skład tej samej grupy osi nie może przekraczać 1,80 m. 6. Przez oś pojedynczą rozumie się oś, która nie może być uznana za oś wchodzącą w skład grupy osi. 7. Przez grupę osi rozumie się co najmniej dwie osie składowe o odległości (d) między sobą, określonej w niniejszym rozporządzeniu, które oddziałują na siebie ze względu na szczególną konstrukcję zawieszenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 14 godzin temu, Tymon napisał: I co robię z naciskami To co chcesz. W DIPie masz taką opcję "... Dopuszczalny nacisk osi/grup osi...". Nacisk możesz podać w rozbiciu na dwie osie lub jako jedną grupę osi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 Ale wstępne ustalenia są takie, że przyczepka ma dwie osie i co dalej w DiP-ie? W takim układzie (dwóch osi) nie bardzo widzę zapis nacisku jako grupy osi - czyli jednej osi. No przykładowo jakby to miało wyglądać: Liczba osi - 2 Nacisk osi pierwszej / grupy osi pierwszej - ? Nacisk osi drugiej / grupy osi drugiej - ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 To co napisałem. DIP daje możliwość określenia nacisku dla grupy osi lub dla poszczególnych osi. Np. Star 266 ma podawane na TZ naciski: 1=41,7 kN; 2-3=82,4 kN. Jeżeli określisz nacisk dla grupy osi, to zaznacz taką informację w zaświadczeniu i wypełnij jedną pozycję w DIPie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymon Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 Dzieki Panowie za wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 8 godzin temu, adam1501 napisał: DIP daje możliwość określenia nacisku dla grupy osi lub dla poszczególnych osi. Ale zgodnie z obecnym wzorem DIP-u grupa osi może być pierwsza i tylna pierwsza bo tylne 2 i 3 są tylko osiami i jak teraz opisać taki układ osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 Po mojemu to ten pojazd ma siedem osi, co widać, słychać i czuć. Samo życie. Do DiP-a zapodałbym uwagi, że pojazd wyposażony jest w siedem osi o naciskach wynoszących odpowiednio dla pierwszej... drugiej... trzeciej... czwartej... piątej... szóstej... siódmej... A potem wziął miarkę o pomierzył odległości między osiami oraz popatrzył, które z tych osi są napędowe. Pół dnia roboty przynajmniej dla mnie. Jakby z miarkowania ładnie się poskładało, to opisałbym, że pojazd wyposażony jest w siedem osi, które można podzielić na trzy osie wielokrotne i tak pierwsza oś wielokrotna składa się z dwóch osi składowych o naciskach solo X kN na oś, co w sumie daje XX kN dla grupy tej osi. Kolejna oś wielokrotna (czyli według wzoru DiP-u oś pierwsza tylna) składa się z dwóch osi składowych o naciskach solo na oś X kN, co daje XX kN dla grupy tej osi. No i ostatnia oś wielokrotna (tylna druga) zbudowana z trzech osi składowych o naciskach solo na oś X kN, co po zsumowaniu daje XX kN dla grupy tej osi. No takie KINO. ? I w życiu nie przyjmuję do wiadomości, że jak ktoś w dowód wklepie trzy osie, to będzie dobrze. W życiu! Poza tym w życiu nie widziałem aby ktoś w trzyosiowej wieltonowskiej naczepie-wannie potraktował osie jako oś jedną czyli jako grupę osi i w dowód zapodał zsumowany nacisk trzech osi jako jednej osi! Zawsze było i jest w rubryce [L] 3 (trzy) osie a nacisk 78, 40. No tak, czy nie?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 36 minut temu, Paprock napisał: No tak, czy nie Zapewne/zaiste --tak -- Panie wykładowco/nauczycielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 34 minuty temu, Paprock napisał: pojazd wyposażony jest w siedem osi o naciskach wynoszących odpowiednio dla pojazdy tego typu od tego producenta mają po 12 t na oś (zaczynając od 2-osiowych) https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/7126-nośność-opon/&tab=comments#comment-112771 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 1 godzinę temu, Paprock napisał: Pół dnia roboty przynajmniej dla mnie. Roboty kompletnie nikomu niepotrzebnej, bo do DR i tak trafi tylko jeden jedyny nacisk, nawet nie wiadomo której osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2018 Share Napisano 20 Listopad 2018 W bystrych programach jakoś tak jest to porobione, że największy wyświetla kulfonami. Przykładowo: nacisk osi przedniej..........560 kg / 5,48 kN nacisk osi tylnej (1)...........630 kg / 6,17 kN 1 godzinę temu, Jacdiag napisał: pojazdy tego typu od tego producenta mają po 12 t na oś (zaczynając od 2-osiowych) A pal licho ich wielkości. Na razie rozebrać trzeba co i jak w DiP zapodawać, a potem się martwić parametrami i ratować się odstępstwami. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.