mirek.g Napisano 10 Kwiecień 2010 Share Napisano 10 Kwiecień 2010 Czy sprawdzacie w legalizacji taksometru wielkość opon i czy jeżeli założone są koła o większej średnicy (sytuacja niekorzystna dla właściciela) skutjuje N.Ps.gdzieś mi się obiło o uszy ,że dopuszcza się 2% różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krichna25 Napisano 8 Styczeń 2016 Share Napisano 8 Styczeń 2016 Odświeżę temat; W dokumencie legalizacji mamy podany rozmiar opon na kolach osi napędowej. Czy sprawdzamy i porównujemy tylko ten rozmiar na osi napędowej, czy też opony na osi nienapędowej powinny mieć taki sam rozmiar? Wg mnie zgodność rozmiaru powinna być tylko na osi napędowej bo to z niej ( poprzez skrzynie biegów) jest podawany sygnał do taksometru. A może nie musimy sprawdzać rozmiaru, bo w załączniku nr 2 Dział I punkt 3 (tabela) nie ma takiej czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 Legalizacja jest ważna tylko i wyłącznie przy zachowaniu podanych w niej warunków. W przypadku gdy któryś nie został zachowany, traci ważność pomimo aktualnej daty (do czasu przywrócenia warunków z legalizacji). Nie pamiętam w tym momencie jak to jest wpisane, ale wydaje mi się, że jest tylko podany rozmiar opon bez określenia na której osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 ale wydaje mi się, że jest tylko podany rozmiar opon bez określenia na której osi. Zgadza się. Ale wiadomo, że w domyśle chodzi o oś napędową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 Ale wiadomo, że w domyśle chodzi o oś napędową.Taki pewny to ja nie jestem. Nie znam się na konstrukcji i sposobie podłączenia taksometru. Być może sygnał jest pobierany z czujników abs, a te jak wiadomo mogą być na osi napędowej i nie. To takie moje gdybanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 Łódzki Urząd Miar pisze tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Styczeń 2016 Share Napisano 10 Styczeń 2016 Napisali tak jak napisali ale nie do końca jest to prawdą, gdyż są pojazdy, w których sygnał prędkości pochodzi z konkretnego koła np. Opel Sintra czy Volvo 340 prędkość odczytywały z koła LP. W nowych konstrukcjach prędkość jest odczytywana przez moduł ABS-u a algorytm na jakiej zasadzie jest obliczana prędkość pojazdu w zależności od różnic prędkości obrotowej kół raczej pozostaje tajemnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 Czyli co, jednostka akredytowana wydaje legalizacje niezgodnie ze stanem faktycznym? Może ktoś wrzuci legalizacje z innych urzędów miar. [ Dodano: 11-01-2016, 08:55 ] § 19. Podczas sprawdzenia działania taksometru zgłoszonego do legalizacji ponownej, nienaprawianego i z nieuszkodzonymi cechami zabezpieczajàcymi, sprawdza się, czy: 1) taksometr jest napędzany wałkiem giętkim lub impulsami przekazywanymi przez przetwornik przewodem elektrycznym bezpośrednio od kół napędowych taksówki lub za pośrednictwem przekładni i reduktora [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 11-01-2016, 13:07 ] Dz. U. 2008 nr4 p24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 Być może sygnał jest pobierany z czujników abs, a te jak wiadomo mogą być na osi napędowej i nie. sygnał prędkości pochodzi z konkretnego koła Faktycznie macie rację... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 Mamy rację, również w stwierdzeniu, że przepis: 1) taksometr jest napędzany wałkiem giętkim lub impulsami przekazywanymi przez przetwornik przewodem elektrycznym bezpośrednio od kół napędowych taksówki lub za pośrednictwem przekładni i reduktora : Pochodzi z epoki fiata 125p i żuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 12 Styczeń 2016 Share Napisano 12 Styczeń 2016 Mamy rację, również w stwierdzeniu, że przepis: Pochodzi z epoki fiata 125p i żuka 2008 rok, ja bym polemizował czy to epoka Fiata i Żuka, no chyba że zabytków Jacdiag, dzięki za czujność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krichna25 Napisano 12 Styczeń 2016 Share Napisano 12 Styczeń 2016 Ja sie spotkałem dwukrotnie, że na dokumencie legalizacji byl zapis o rozmiarze kół osi napędowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Styczeń 2016 Share Napisano 12 Styczeń 2016 a dokumencie legalizacji byl zapis o rozmiarze kół osi napędowej z wczoraj, cieplutka jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Styczeń 2016 Share Napisano 13 Styczeń 2016 2008 rok, ja bym polemizował czy to epoka Fiata i Żuka, no chyba że zabytków To świadczy tylko o kompetencjach osób tworzących przepisy, które nie mają pojęcia o budowie i zasadzie działania pojazdu a do tego bardzo często przepisują fragmenty tekstu ze starych rozporządzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romcio Napisano 14 Styczeń 2016 Share Napisano 14 Styczeń 2016 pomiar z ABSu? - nie jest wiarygodny - to obroty osi, różne w zależności od średnicy całego koła. I tak samo sprawdzamy dokumenty TACHO ( rozmiar opon napędu) , a te 2% to na zużycie bieżnika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Styczeń 2016 Share Napisano 14 Styczeń 2016 pomiar z ABSu? - nie jest wiarygodny A skąd chcesz wziąć impulsy jeżeli szybkościomierz i licznik wykorzystują impulsy z ABS-u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2016 Share Napisano 14 Styczeń 2016 Jest na to jeden sposób, polegający na montażu impulsatora na półosi. Takie rozwiązania posiadają pojazdy służby drogowej wykorzystywane do pomiarów na drogach - podobno takie pomiary są bardzo dokładne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Styczeń 2016 Share Napisano 15 Styczeń 2016 podobno takie pomiary są bardzo dokładne. a po co aż tak dokładnie ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romcio Napisano 15 Styczeń 2016 Share Napisano 15 Styczeń 2016 impulsy TAK ale przy takiej oponie i tylko takiej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Styczeń 2016 Share Napisano 15 Styczeń 2016 a po co aż tak dokładnie Może zauważyliście ale czasami na jezdni są namalowane takie żółte okręgi i to od tych punktów dokonywany jest pomiar. Jedzie sobie w takim aucie gość z komputerem i klika, w którym miejscu jest dziura, przełom itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Styczeń 2016 Share Napisano 15 Styczeń 2016 ale przy takiej oponie i tylko takiej! Każdy sposób pomiaru, poza systemami lokalizacji, wymaga określonego rozmiaru opony. A najlepiej jak sygnał jest brany z czujników z koła nienapędzanego. Eliminuje to "nabijanie" poślizgiem koła w zimie przy ruszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 29 Wrzesień 2016 Share Napisano 29 Wrzesień 2016 taksometry np: CEZAR mają funkcję wyświetlania ilości ilpulsów jakie do nich dochodzą, drogi z dokładnością do 10cm. Aby to wywołać trzeba nacisnąć ten mały przycisk na nich chyba 3 lub 5 razy, potem duży przycisk z górnej strony. Rozmiar opon jest wymagany na osi napędowej wg legalizacji i tutaj prawo nie dogoniło techniki. jest jeszcze przepis mówiący o homologowanym rozmiarze opon/ kół do danego modelu. uwaga nr boczne: Była już kiedyś sprawa sądowa tzw. precedens, sędzia orzekł że "w sposób trwały" nie oznacza "na stałe". Jako przykład podano numer VIN który umieszczony jest na stałe i numer rejestracyjny który umieszczony jest w sposób trwały a można go zdjąć jednym ruchem ręki. Ostatecznie sędzia podał definicje, że w opinii sądu sposób trwały to taki który sprawi że numer nie zmieni się/stanie się nie czytelny, pod wpływem czynników zewnętrznych (atmosferycznych) deszczu czy wiatru. Magnes jest więc trwały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Wrzesień 2016 Share Napisano 29 Wrzesień 2016 Magnes jest więc trwały. - neodymowy może i owszem, lecz nie jako trwały tylko mocny. Proponuje tablice rejestracyjne zapodać na magnes, a może lepiej na plaster. Co do zasady tabliczka znamionowa też ma być przymocowana trwale i do dzisiaj żadnej nie spotkałem mocowanej na magnes. § 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności: (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Wrzesień 2016 Share Napisano 29 Wrzesień 2016 sprawa sądowa tzw. precedens takie sprawy to tylko w ... ... USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Wrzesień 2016 Share Napisano 29 Wrzesień 2016 Była już kiedyś sprawa sądowa tzw. precedens, sędzia orzekł że "w sposób trwały" nie oznacza "na stałe". Jako przykład podano numer VIN który umieszczony jest na stałe i numer rejestracyjny który umieszczony jest w sposób trwały a można go zdjąć jednym ruchem ręki. Ostatecznie sędzia podał definicje, że w opinii sądu sposób trwały to taki który sprawi że numer nie zmieni się/stanie się nie czytelny, pod wpływem czynników zewnętrznych (atmosferycznych) deszczu czy wiatru. A czy ten sędzia nie był przypadkiem ojarany? To numer na tablicy powinien być trwały, a sama tablica wiadomo, że nie musi być do nadwozia przyspawana, a to z takiej racji, że w niektórych przypadkach do urzędu ją trzeba nosić, zwracać, oddawać. O tymczasowych, o badawczych nawet nie wspomnę. To samo dotyczy numeru bocznego. Nikt nie wymaga, aby przymocowany był na stałe, a tylko trwale. A jeżeli już przyrównanie do tablicy rejestracyjnej padło, no to proszę bardzo w podobny sposób przymocować numer boczny. Ramkę do drzwi na cztery nity, a dopiero potem w tej ramce numerek boczny zatrzasnąć. Oczywiście na lewe i prawe drzwi. Czy tam w inny podobny sposób tablicowy. No i na koniec przypomniał mi się numer rejestracyjny na tylnej burcie malowany. Trwałą farbą malowany. No przecież, że nie kredą, ani plakatówkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.