luk Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 Jak postąpicie w takim przypadku. Pojawił się nowy pojazd (prosto z salonu) Ford Transit 9 osobowy rodzaj pojazdu osobowy z homologacją nigdy nie rejestrowany. Klient potrzebuje dokumentu zmiany przeznaczenia pojazdu na pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych. Pytanie, jakie badanie wykonacie czy pojazd musi być zarejestrowany, i jaki termin badania mu dacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 jakie badanie wykonacie żadne nówka z homo -> WK w osobowym - zmiana przeznaczenia - przecież w dalszym ciągu będzie woził osoby pewnie "ktoś, coś" kręci np. dofinansowanie z PFRON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 Ale moment, bo czegoś nie rozumiem. Pojazd nowy z salonu rzadko kiedy jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Nie chce się kłócić, ale jakoś nie kojarzę takiego pojazdu. Zazwyczaj to na bazie "normalnego busa" wprowadza się zmiany (winda czy tez najazd, miejsce na wózek itp.) o charakterze "jednostkowym" - czyli dochodzi do faktycznych zmian konstrukcyjnych względem homologowanego pojazdu. I wtedy badanie jak najbardziej. Ale oczywiście jak jest w tym przypadku nie wiem. Badanie oczywiście okresowe przed pierwsza rejestracją. Jeden tylko paradoks tu mamy z terminem. Jak ustalić datę badania skoro pojazd jeszcze nie rejestrowany?? A przecież data nast.OBT jest określana wg dnia rejestracji, więc? Wypadałoby zrobić bez daty, która określi WK przy rejestracji - tylko jak niby przeprowadzić OBT bez wyznaczania daty? Może w polu termin następnego badania wpisać "trzy lata od daty I rejestracji"? Proponuję kontakt z WK w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 Najprościej chyba byłoby zarejestrować go tak jak jest homologowany i dopiero po zarejestrowaniu dokonać zmian. W innym przypadku, przed zarejestrowaniem musiałby chyba uzyskać nową homologację, jako pojazd nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 przed zarejestrowaniem musiałby chyba uzyskać nową homologację, jako pojazd nowy. Nie - jeśli zabudowa taka byłaby wykonana jako jedyna tego typu w danym roku. Takie pojazdy nie podlegają homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Myślę, że sprawa jest prostsza niż nam się wydaje. Klient kupując pojazd (tak jak w przypadku samochodu sprzedawanego pod zabudowę) powinien pójść do WK celem zarejestrowania go, gdzie dostanie PC. Następnie przebudowuje go i jedzie na stację, celem wykonania badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 23 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Pojazd nowy z salonu rzadko kiedy jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Nie chce się kłócić, ale jakoś nie kojarzę takiego pojazdu. Zazwyczaj to na bazie "normalnego busa" wprowadza się zmiany (winda czy tez najazd, miejsce na wózek itp.) o charakterze "jednostkowym" - czyli dochodzi do faktycznych zmian konstrukcyjnych względem homologowanego pojazdu. I wtedy badanie jak najbardziej. dokładnie takJest to pojazd dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, czyli zamontowane szyny do mocowania pasami wózka, zamontowany został elektryczny stopien, poręcze, jak równiez najazdydo wprowadzenia wózka inwalidzkiego. Wszystko to zostało zamontowane w salonie (serwisie). Chcą miec wpis jako pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. jest to pojazd osobowyM1 wielozadaniowy tak ma w homo. Wymiary masy zostaja te same, zostały dołożone tylko pewne elementy,jak dla mnie nie zmieniające konstrukcji pojazdu A pewnie rozchodzi sie o dofinansowanie z PFRON [ Dodano: 23-04-2010, 08:44 ] Ale jeszcze jeden paradoks wykonując badanie dodatkowe typu zmiany konstrukcyjne, zminana rodzaju,przeznaczenia pojazdu diagnosta ustala termin badania tak Ale jak wykonać badanie choć by nawet okresowe bez DR i jaki termin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Ale jak wykonać badanie choć by nawet okresowe bez DR i jaki termin Podobna sytuacja jest przy pierwszej rejestracji pojazdu SAM, który będzie podlegał OBT (inny niż przyczepa lekka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 A może tak jak w sprowadzonym z zagranicy? Po prostu "nie musi" mieć pewnych rzeczy? Ale co do badania to ja bym obstawał, że tylko OBT - bez zmian (pojazd nie jest zarejestrowany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Miałem 2 takie przypadki i zrobiłem pierwsze i zmiany .Jak się okazuje ludzie "nie kominują coś tam" ale np. biorą całość w leasing i trzeba wszystko do leasingu przygotować na "gotowe".W przypadku samochodu do 3,5t faktycznie termin następnego badania to problem ale jak blakop napisał uzgodniłem to z WK w przypadku powyżej 3,5t bez problemowo , sam miałem pewne obawy ale teraz spokojnie skłaniam się z interpretacją w kierunku blakopa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 co do badania to ja bym obstawał, że tylko OBT - bez zmian (pojazd nie jest zarejestrowany). Tak właśnie robiłem - zaświadczenie + DIP Co do terminu nast. badania pisałem "3 lata od daty I rej." i wszędzie było dobrze, tylko o ile mnie pamięć nie myli pani w Mińsku Maz. musiałem przez telefon wyłuszczyć dlaczego tak, a nie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 pani w Mińsku Maz. musiałem przez telefon wyłuszczyć dlaczego tak, a nie inaczej. No widzisz - ale pojęła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Ale co się nagadała... to jej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 No zgadać chciała no... A Ty nic nie zjarzyłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Ale co do badania to ja bym obstawał, że tylko OBT - bez zmian (pojazd nie jest zarejestrowany). Jutro mi to wytłumaczysz -jak i na jakiej podstawie(PoRD+ rozporządzenia) mam wykonać to badanie ."Natura" się skończyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Pojazd nowy z salonu rzadko kiedy jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Nie chce się kłócić, ale jakoś nie kojarzę takiego pojazdu. Volkswagen tak zabudowuje Transportera i homo jest od razu właściwie wystawione. Odnośnie sedna tematu, to dlaczego rozmawiamy o dokonywaniu zmian? W zasadzie w grę może wchodzić jedynie doprecyzowanie jego przeznaczenia Z fabryki auto wyszło jako: Rodzaj: samochód osobowy Podrodzaj: wielozadaniowy Przeznaczenia: nie określono Obecnie pojazd to: Rodzaj: samochód osobowy Podrodzaj: wielozadaniowy Przeznaczenia: przewóz osób niepełnosprawnych (tabela nr 4 kod 704) Tak więc, czy możemy tu mówić o zmianach - no nie wiem. Ktoś jedynie doprecyzował jego przeznaczenie bo dotychczas go nie było. Nasz katalog to w ogóle jest .... temat rzeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Tak więc, czy możemy tu mówić o zmianach - no nie wiem. A o czym niby mamy tu mówić jak nie o zmianach? Skoro producent robi pojazd wielozadaniowy bez specjalnego przeznaczenia, a ktoś w tym pojeździe montuje wyposażenie i elementy to przeznaczenie zmieniające, to tym samym zmienia warunki pojazdu, dla którego pierwotnie wydano świadectwo homologacji. Homologowany pojazd tych elementów przecież nie zawierał! Volkswagen tak zabudowuje Transportera i homo jest od razu właściwie wystawione. Być może jakieś pojedyncze egzemplarze są - dlatego piszę, że się nie kłócę o to, natomiast nawet jeśli takie auta są fabryczne, to nie zmienia to faktu, iż w sporej części są to jednak zabudowy pojazdów w systemie "jednostkowym". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 24 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2010 Sa dwie szkoły o których wiem 1. Wykonanie badania okresowego + badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne pojazdu bez wyznaczenia terminu badania 2. Wykonanie tylko badania dodatkowego zmiany konstrukcyjne 3. Moja osobista.Wykonanie badania dodatkowego ale na zaświadczeniu"pojazd został doposażony w urządzenia odpowiadające przewozom osób niepełnosprawnych. Przeznaczenie pojazdu : przewóz osób niepełnosprawnych Zapytacie dlaczego, a jak robimy TAXI. Tu możemy gdybać wszak nie mamy wytycznych jak postępować z takimi pojazdami a tego będzie przybywać. Zaczęliśmy wydzwaniać po WK starostwo i urząd miasta to sa ich interpretacje. Trwają na razie walne zgromadzenia w tychże urzędach w tej sprawie . zobaczymy co to da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Kwiecień 2010 Share Napisano 25 Kwiecień 2010 Wszystkie 3 są błędne! W innym wątku jest identyczny temat. To jest przeróbka (zabudowa) przed pierwszą rejestracją - jedyne co robisz, to badanie okresowe przed pierwsza rejestracja z DIP!! Jest to odpowiednik badania, które przez wrześniem nazywało się "badanie pierwsze nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki". Jakie zmiany konstrukcyjne, jak pojazd nie jest zarejestrowany?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 25 Kwiecień 2010 Share Napisano 25 Kwiecień 2010 Wszystkie 3 są błędne! Nie uważam tak. Czy przy L i TAXI wykonywane są zmiany konstrukcyjne? Według twojej teorii tak. Wiesz jaka jest ingerencja w konstrukcję przy montowaniu chociażby dodatkowych pedałów w 'elce'? Ja uważam, że prawidłową wersją jest: 3. Moja osobista.Wykonanie badania dodatkowego ale na zaświadczeniu"pojazd został doposażony w urządzenia odpowiadające przewozom osób niepełnosprawnych. Przeznaczenie pojazdu : przewóz osób niepełnosprawnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Czyli Twoim zdaniem pojazd, dla którego właściciel nie posiada homologacji nie podlega już badaniom przed pierwszą rejestracją? Hmmm - no z tym to nawet trudno mi polemizować Dokonując przebudowy wnętrza pojazdu naruszono warunki, dla jakich homologowano pojazd, a w związku z tym zabudowany w ten sposób pojazd musi uzyskać nową homologację. Ale ponieważ to zabudowa jednostkowa, homologacji nie będzie - będzie badanie okresowe przed pierwszą rejestracją. Nic więcej. Art.68.11. W razie zmiany warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części. Na mocy ustępu 5 tego przepisu za producenta uznaje się również podmiotu dokonującego zabudowy pojazdów - a z tą bez wątpienia mieliśmy tu do czynienia, skoro doszło do zmiany przeznaczenia pojazdu, a co za tym idzie klient będzie chciał mieć w DR wpisane inne rzeczy niż w pierwotnej homologacji. Oczywiście wszystko to czytamy w kontekście Art.68.17 pkt 4, a następnie przechodzimy do art. 81.3. Ta zmiana prowadzi do zmiany przeznaczenia pojazdu - ale przeznaczenia w rozumieniu klasyfikacji RPP - jest to zmiana katalogowa. Nie można jej porównać do zmian typu TAXI, L itd. gdzie określenie zmiana przeznaczenia rozpatrujemy w kontekście sposobu użytkowania pojazdu i przystosowanie pojazdu do takich warunków nie prowadzi do zmiany klasyfikacji pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Blakop ma racje. Mnie jakieś 3mieś temu również "wyprostował", w sprawie zabudowy nowej śmieciarki. Robimy okresowe przed pierwszą rejestracją + DIP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Wszystkie 3 są błędne!W innym wątku jest identyczny temat. To jest przeróbka (zabudowa) przed pierwszą rejestracją - jedyne co robisz, to badanie okresowe przed pierwsza rejestracja z DIP!! Jest to odpowiednik badania, które przez wrześniem nazywało się "badanie pierwsze nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki". Jakie zmiany konstrukcyjne, jak pojazd nie jest zarejestrowany?? Popieram. Tak samo uważam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Sobie jaja robicie koledzy mówicie o OB a chcecie przeglądać pojazd nie zarejestrowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Weźmie próbne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.