Skocz do zawartości

Pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych.


luk

Rekomendowane odpowiedzi

Jak postąpicie w takim przypadku. Pojawił się nowy pojazd (prosto z salonu) Ford Transit 9 osobowy rodzaj pojazdu osobowy z homologacją nigdy nie rejestrowany. Klient potrzebuje dokumentu zmiany przeznaczenia pojazdu na pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych. Pytanie, jakie badanie wykonacie czy pojazd musi być zarejestrowany, i jaki termin badania mu dacie :?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    16

  • blakop

    13

  • ketiw38

    7

  • aboz

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

jakie badanie wykonacie

żadne

 

nówka z homo -> WK

 

w osobowym - zmiana przeznaczenia - przecież w dalszym ciągu będzie woził osoby :shock:

 

pewnie "ktoś, coś" kręci np. dofinansowanie z PFRON

 

:razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale moment, bo czegoś nie rozumiem.

Pojazd nowy z salonu rzadko kiedy jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Nie chce się kłócić, ale jakoś nie kojarzę takiego pojazdu. Zazwyczaj to na bazie "normalnego busa" wprowadza się zmiany (winda czy tez najazd, miejsce na wózek itp.) o charakterze "jednostkowym" - czyli dochodzi do faktycznych zmian konstrukcyjnych względem homologowanego pojazdu. I wtedy badanie jak najbardziej. Ale oczywiście jak jest w tym przypadku nie wiem.

 

Badanie oczywiście okresowe przed pierwsza rejestracją. Jeden tylko paradoks tu mamy z terminem. Jak ustalić datę badania skoro pojazd jeszcze nie rejestrowany?? A przecież data nast.OBT jest określana wg dnia rejestracji, więc? :?

Wypadałoby zrobić bez daty, która określi WK przy rejestracji - tylko jak niby przeprowadzić OBT bez wyznaczania daty? Może w polu termin następnego badania wpisać "trzy lata od daty I rejestracji"? Proponuję kontakt z WK w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej chyba byłoby zarejestrować go tak jak jest homologowany i dopiero po zarejestrowaniu dokonać zmian. W innym przypadku, przed zarejestrowaniem musiałby chyba uzyskać nową homologację, jako pojazd nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed zarejestrowaniem musiałby chyba uzyskać nową homologację, jako pojazd nowy.

 

Nie - jeśli zabudowa taka byłaby wykonana jako jedyna tego typu w danym roku. Takie pojazdy nie podlegają homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sprawa jest prostsza niż nam się wydaje. Klient kupując pojazd (tak jak w przypadku samochodu sprzedawanego pod zabudowę) powinien pójść do WK celem zarejestrowania go, gdzie dostanie PC. Następnie przebudowuje go i jedzie na stację, celem wykonania badania. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd nowy z salonu rzadko kiedy jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Nie chce się kłócić, ale jakoś nie kojarzę takiego pojazdu. Zazwyczaj to na bazie "normalnego busa" wprowadza się zmiany (winda czy tez najazd, miejsce na wózek itp.) o charakterze "jednostkowym" - czyli dochodzi do faktycznych zmian konstrukcyjnych względem homologowanego pojazdu. I wtedy badanie jak najbardziej.
dokładnie tak

Jest to pojazd dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, czyli zamontowane szyny do mocowania pasami wózka, zamontowany został elektryczny stopien, poręcze, jak równiez najazdydo wprowadzenia wózka inwalidzkiego. Wszystko to zostało zamontowane w salonie (serwisie). Chcą miec wpis jako pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. jest to pojazd osobowyM1 wielozadaniowy tak ma w homo. Wymiary masy zostaja te same, zostały dołożone tylko pewne elementy,jak dla mnie nie zmieniające konstrukcji pojazdu

A pewnie rozchodzi sie o

dofinansowanie z PFRON

 

[ Dodano: 23-04-2010, 08:44 ]

Ale jeszcze jeden paradoks wykonując badanie dodatkowe typu zmiany konstrukcyjne, zminana rodzaju,przeznaczenia pojazdu diagnosta ustala termin badania tak :shock:

Ale jak wykonać badanie choć by nawet okresowe bez DR i jaki termin :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak wykonać badanie choć by nawet okresowe bez DR i jaki termin

Podobna sytuacja jest przy pierwszej rejestracji pojazdu SAM, który będzie podlegał OBT (inny niż przyczepa lekka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak jak w sprowadzonym z zagranicy? Po prostu "nie musi" mieć pewnych rzeczy? :)

 

Ale co do badania to ja bym obstawał, że tylko OBT - bez zmian (pojazd nie jest zarejestrowany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 2 takie przypadki i zrobiłem pierwsze i zmiany .Jak się okazuje ludzie "nie kominują coś tam" ale np. biorą całość w leasing i trzeba wszystko do leasingu przygotować na "gotowe".W przypadku samochodu do 3,5t faktycznie termin następnego badania to problem ale jak blakop napisał uzgodniłem to z WK w przypadku powyżej 3,5t bez problemowo , sam miałem pewne obawy ale teraz spokojnie skłaniam się z interpretacją w kierunku blakopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do badania to ja bym obstawał, że tylko OBT - bez zmian (pojazd nie jest zarejestrowany).

 

Tak właśnie robiłem - zaświadczenie + DIP

 

Co do terminu nast. badania pisałem "3 lata od daty I rej." i wszędzie było dobrze, tylko o ile mnie pamięć nie myli pani w Mińsku Maz. musiałem przez telefon wyłuszczyć dlaczego tak, a nie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co do badania to ja bym obstawał, że tylko OBT - bez zmian (pojazd nie jest zarejestrowany).

Jutro mi to wytłumaczysz -jak i na jakiej podstawie(PoRD+ rozporządzenia) mam wykonać to badanie :-D ."Natura" się skończyła ;):piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd nowy z salonu rzadko kiedy jest przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Nie chce się kłócić, ale jakoś nie kojarzę takiego pojazdu.

 

Volkswagen tak zabudowuje Transportera i homo jest od razu właściwie wystawione.

Odnośnie sedna tematu, to dlaczego rozmawiamy o dokonywaniu zmian?

W zasadzie w grę może wchodzić jedynie doprecyzowanie jego przeznaczenia

Z fabryki auto wyszło jako:

Rodzaj: samochód osobowy

Podrodzaj: wielozadaniowy

Przeznaczenia: nie określono

 

Obecnie pojazd to:

Rodzaj: samochód osobowy

Podrodzaj: wielozadaniowy

Przeznaczenia: przewóz osób niepełnosprawnych (tabela nr 4 kod 704)

 

Tak więc, czy możemy tu mówić o zmianach - no nie wiem.

Ktoś jedynie doprecyzował jego przeznaczenie bo dotychczas go nie było.

 

Nasz katalog to w ogóle jest .... temat rzeka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc, czy możemy tu mówić o zmianach - no nie wiem.

 

A o czym niby mamy tu mówić jak nie o zmianach? Skoro producent robi pojazd wielozadaniowy bez specjalnego przeznaczenia, a ktoś w tym pojeździe montuje wyposażenie i elementy to przeznaczenie zmieniające, to tym samym zmienia warunki pojazdu, dla którego pierwotnie wydano świadectwo homologacji. Homologowany pojazd tych elementów przecież nie zawierał!

 

Volkswagen tak zabudowuje Transportera i homo jest od razu właściwie wystawione.

 

Być może jakieś pojedyncze egzemplarze są - dlatego piszę, że się nie kłócę o to, natomiast nawet jeśli takie auta są fabryczne, to nie zmienia to faktu, iż w sporej części są to jednak zabudowy pojazdów w systemie "jednostkowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa dwie szkoły o których wiem

 

1. Wykonanie badania okresowego + badanie dodatkowe na zmiany konstrukcyjne pojazdu bez wyznaczenia terminu badania

 

2. Wykonanie tylko badania dodatkowego zmiany konstrukcyjne

 

3. Moja osobista.Wykonanie badania dodatkowego ale na zaświadczeniu"pojazd został doposażony w urządzenia odpowiadające przewozom osób niepełnosprawnych. Przeznaczenie pojazdu : przewóz osób niepełnosprawnych

Zapytacie dlaczego, a jak robimy TAXI. Tu możemy gdybać wszak nie mamy wytycznych jak postępować z takimi pojazdami a tego będzie przybywać.

 

Zaczęliśmy wydzwaniać po WK starostwo i urząd miasta to sa ich interpretacje. Trwają na razie walne zgromadzenia w tychże urzędach w tej sprawie :-D. zobaczymy co to da :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 3 są błędne!

W innym wątku jest identyczny temat. To jest przeróbka (zabudowa) przed pierwszą rejestracją - jedyne co robisz, to badanie okresowe przed pierwsza rejestracja z DIP!! Jest to odpowiednik badania, które przez wrześniem nazywało się "badanie pierwsze nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki".

 

Jakie zmiany konstrukcyjne, jak pojazd nie jest zarejestrowany?? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 3 są błędne!

Nie uważam tak.

Czy przy L i TAXI wykonywane są zmiany konstrukcyjne?

Według twojej teorii tak.

Wiesz jaka jest ingerencja w konstrukcję przy montowaniu chociażby dodatkowych pedałów w 'elce'?

 

Ja uważam, że prawidłową wersją jest:

 

3. Moja osobista.Wykonanie badania dodatkowego ale na zaświadczeniu"pojazd został doposażony w urządzenia odpowiadające przewozom osób niepełnosprawnych. Przeznaczenie pojazdu : przewóz osób niepełnosprawnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Twoim zdaniem pojazd, dla którego właściciel nie posiada homologacji nie podlega już badaniom przed pierwszą rejestracją? Hmmm - no z tym to nawet trudno mi polemizować :)

Dokonując przebudowy wnętrza pojazdu naruszono warunki, dla jakich homologowano pojazd, a w związku z tym zabudowany w ten sposób pojazd musi uzyskać nową homologację. Ale ponieważ to zabudowa jednostkowa, homologacji nie będzie - będzie badanie okresowe przed pierwszą rejestracją. Nic więcej.

 

Art.68.11. W razie zmiany warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części.

 

Na mocy ustępu 5 tego przepisu za producenta uznaje się również podmiotu dokonującego zabudowy pojazdów - a z tą bez wątpienia mieliśmy tu do czynienia, skoro doszło do zmiany przeznaczenia pojazdu, a co za tym idzie klient będzie chciał mieć w DR wpisane inne rzeczy niż w pierwotnej homologacji.

 

Oczywiście wszystko to czytamy w kontekście Art.68.17 pkt 4, a następnie przechodzimy do art. 81.3.

 

Ta zmiana prowadzi do zmiany przeznaczenia pojazdu - ale przeznaczenia w rozumieniu klasyfikacji RPP - jest to zmiana katalogowa. Nie można jej porównać do zmian typu TAXI, L itd. gdzie określenie zmiana przeznaczenia rozpatrujemy w kontekście sposobu użytkowania pojazdu i przystosowanie pojazdu do takich warunków nie prowadzi do zmiany klasyfikacji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blakop ma racje. Mnie jakieś 3mieś temu również "wyprostował", w sprawie zabudowy nowej śmieciarki. Robimy okresowe przed pierwszą rejestracją + DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie 3 są błędne!

W innym wątku jest identyczny temat. To jest przeróbka (zabudowa) przed pierwszą rejestracją - jedyne co robisz, to badanie okresowe przed pierwsza rejestracja z DIP!! Jest to odpowiednik badania, które przez wrześniem nazywało się "badanie pierwsze nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki".

 

Jakie zmiany konstrukcyjne, jak pojazd nie jest zarejestrowany?? :shock:

 

Popieram.

Tak samo uważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.