Skocz do zawartości

FORD GALAXY ZABRANY DOWÓD ZA MMC PRZYCZEPY


KOTLET

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 20 04 2010 pan policjant zabrał mi dowód rejestracyjny-powód nieprawidłowe wyznaczenie masy przyczepy e odniesieniu do tabliczki znamionowej (Q1 2000-DMC AUTA 2400 KG DMC ZESPOŁU 3900 KG ) . Lecz gdy zagłębiłem się w waszych postach jestem coraz bardziej przekonany że policjant nie miał do końca racji . Postanowiłem złożyć skargę na jego działanie . Czy mógłbym dostać od kolegów z waszego forum jakieś wskazówki -odnośniki gdzie szukać porady itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • KOTLET

    25

  • abcs

    18

  • elliot

    11

  • DARIO64

    11

Top Posters In This Topic

Sorki że się zagotuję ,ale jak wytłumaczyć łosiom że w DR jest pisana O1- MMC , a nie DMC .A MMC określa producent w świadectwie homologacji anie na tabliczce.

Nie myślałem że takiej chwili dożyję,ale Jarolud ratuj bo głupota ludzka nie zna granic,

ZAŁĄCZNIK Nr 4

 

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

 

§ 1. Tabliczka znamionowa powinna być umieszczona przez producenta albo przez jego upoważnionego przedstawiciela. W przypadku braku tabliczki znamionowej mają zastosowanie odrębne przepisy o tabliczce zastępczej.

 

§ 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części, która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej kolejności:

1) nazwa producenta (marka);

2) numer świadectwa homologacji typu pojazdu

3) numer identyfikacyjny pojazdu VIN, a w razie jego braku - rozpoznawczy numer podwozia/nadwozia pojazdu;

4) dopuszczalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast dopuszczalnej masy całkowitej poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min;

5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy;

6) dopuszczalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu

7) w przypadku naczepy, dopuszczalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające

8) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie;

9) producent może podać dodatkowe dane, zamieszczając je poniżej lub obok, poza wyraźnie zaznaczonym prostokątem zawierającym jedynie dane przewidziane w pkt 1-8.

2. W przypadku motocykli i motorowerów obowiązuje podanie danych wymienionych w ust. 1 pkt 1-4, przy czym dane określone w ust. 1 pkt 2 i 4 mogą być umieszczone poza tabliczką znamionową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że się zagotuję ,ale jak wytłumaczyć łosiom że w DR jest pisanaQ1- MMC

 

Piszesz o kimś "łoś" więc może sam spojrzyj w DR, czy aby na pewno jest tam parametr Q1

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o kimś "łoś" więc może sam spojrzyj w DR, czy aby na pewno jest tam parametr Q1

;)

Sorki O1 ,zacząłem wcześniej niż ci w Mierzynie :D

Już poprawiłem,ale co do reszty to chyba się zgadzasz?

Ostatnio na forum było opisanych kilka podobnych przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że się zagotuję ,ale jak wytłumaczyć łosiom że w DR jest pisana O1- MMC , a nie DMC .A MMC określa producent w świadectwie homologacji anie na tabliczce.

 

Jak przejrzysz posty, i to nawet niedawne, to znajdziesz wielu przykładów że wielu "łosi" podczas BT tak ustala ten parametr, i nie to nie z braku dostępu do homologacji tylko przez wieloletnią praktykę, więc aż tak się nie gotuj, O1 i O2 niedawno pojawiły się w dowodach. Tak samo jak wcześniej regułą było ustalanie MMC np. w przypadku terenowych, na tej samej zasadzie, mimo tego że należało podać DMC. Pytanie też jaki dowód miał KOTLET, nowego czy starego wzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pytanie też jaki dowód miał KOTLET, nowego czy starego wzoru". hmm Auto rejestrowałem 2008 r więc chyba dowód jest " nowego wzoru "

 

[ Dodano: 24-04-2010, 08:37 ]

zresztą granat zaczepny już rzuciłem , co by nie przepadło ustawowe 7 dni na złożenie skargi . Teraz czekam na ich negatywną odpowiedź , która zamarzam z ripostować . Dzięki forum " liznąłem troche tematu " w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam pytanie czy ten pojazd został sprowadzony z zagranicy możne w dodatku z Niemiec. jeżeli tak to twoje O1 wynosi 1500 kg tak .Ale przy wypisywaniu DIP-a zdarzają sie przypadki w większości w niemieckich DR pisze w uwagach ze pojazd może ciągnąć przyczepę cięższą np. jak w twoim przypadku 2000 kg tylko do wzniesienia nie przekraczającego od 8 -10 % (jak mnie pamięć nie myli).Niekiedy diagności wpisuja parametrz ten wiekszy z uwag. Ale za toi tak trzyma cie zespól pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak auto jest z niemiec w rubryce O1 ma 2000 kg . Hmm ale sam policjant nie wiedzial co robi działał" po ciemku "w pokwitowaniu napisał " nieprawidłowe DMC przyczepy w odniesieniu do tabliczki znamionowej " PRZECIEZ W DR NIE MA TAKIEJ RUBRYKI JAK DMC PRZYCZEPY JEST MMC !!! Dziś wysłałem jeszcze jedno pismo do komendy policji żeby mi wyjaśnili co miał ma myśli pisząc dmc przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zobacz co jest napisanie w DR niemieckim w uwagach, jezeli masz 2000 kg rób ksero i dawaj na policje jak dla mnie to by wyjaśniało sprawę Tak pisza w Niemczech i uwzględniają te uwagi w naszych WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"w pokwitowaniu napisał " nieprawidłowe DMC przyczepy w odniesieniu do tabliczki znamionowej "

Przecież tego parametru nie ma tabliczce znamionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, raczej nietrudno go wyliczyć

 

Jest to raczej niemożliwe...

 

W DR O1 oznacza masę maksymalną, a F2 i F3 masy dopuszczalne

 

Jeżeli od tony gruszek odejmiesz pół tony gruszek to zostanie Ci pół tony śliwek? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, raczej nietrudno go wyliczyć :)

 

No proszę - od lat prowadzimy tu dysputę, że nie ma jak ustalić MMC przyczepy, bo de facto ustala to wyłącznie producent, a w praktyce najczęściej błędnie zamieniamy ten parametr z DMC przyczepy, co nie zawsze będzie oznaczać to samo.

A tu nagle Pan elliot mówi, że można to bez problemów obliczać... No brawo brawo :) Można powiedzieć, że to krok milowy w systemie badań technicznych - gratuluję! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bez świadwectwa homologacji ciężko bedzie to rozwiązać :) .Przedstawienie zagranicznego DR może nie pomóc, bo ktoś (policja, WK) może podważyć poprawnośc tamtego wpisu o DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu nagle Pan elliot mówi, że można to bez problemów obliczać... No brawo brawo

I nie tylko On.

Ostatnimi dniami odwiedziłem około 15 SKP (w tym większość to okręgowe) i do kilku dzwoniłem.

Rezultat? Na każdej jednej bez wyjątku chciano mi wpisywać różnicę z tabliczki twierdząc, że to jedyny sposób na ustalenie MMC przyczepy. Nawet znajomy ze SKP stwierdził, że on się nie będzie pod czymś takim podkładał jak wpisywanie innej masy niż z tabliczki.

jaki z tego morał?..

Ja uważam, że za takie błędy diagnostów powinni oni płacić jakieś kary, albo przymusowe prace społeczne, bo do czego to jest podobne, żeby klient musiał tłumaczyć diagnoście skąd to się wpisuje, a diagnosta miał go za idiotę? Żal.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi dniami odwiedziłem około 15 SKP (w tym większość to okręgowe) i do kilku dzwoniłem.

Rezultat? Na każdej jednej bez wyjątku chciano mi wpisywać różnicę z tabliczki twierdząc, że to jedyny sposób na ustalenie MMC przyczepy. Nawet znajomy ze SKP stwierdził, że on się nie będzie pod czymś takim podkładał jak wpisywanie innej masy niż z tabliczki.

jaki z tego morał?..

Ja uważam, że za takie błędy diagnostów powinni oni płacić jakieś kary, albo przymusowe prace społeczne, bo do czego to jest podobne, żeby klient musiał tłumaczyć diagnoście skąd to się wpisuje, a diagnosta miał go za idiotę? Żal.pl

 

Gdy nie przedstawisz wyciagu ze świadectwa homologacji to skąd diagności mają wziać te dane? Katalogi nie zawierają wszystkich wersji i warjantów danego typu pojazdu w wyniku czego nie ma gwarancji że zawarte tam dane sa w 100% prawidłowe. Jedynym niepodważalnym dokumentem jest wyciąg ze swiadectwa homologacji bo odnosi sie do konkretnego pojazdu. Pojedż do ASO poproś o duplikat homo (niestety ale to kosztuje :D ) i na każdej SKP wpisza ci prawidłowa masę przyczepy :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za dużo w tej sprawie niejasności , sam policjant nie wiedział że w DR nie ma DMC przyczepy" lekką ręka" zawrócił auto z przesyłką 550 km z powrotem do domu .W skardze napisałem żeby kierowali sie danymi producenta auta . Następną skieruje do rzecznika spraw obywatelskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że za takie błędy diagnostów powinni oni płacić jakieś kary

 

Jest projekt zmian do ustawy przewidujący takie założenie :)

Choć prawdą też jest, że diagnosta nie ma sposobu, aby to ustalić. I z kolei gdyby podczas badania zażądał dla tego parametru opinii rzeczoznawcy, czy w zasadzie producenta - nierzadko słono opłaconej i wyczekanej, to klient też miałby pretensje, że musi czekać i płacić, a na innej SKP dodali odjęli i od razu wszystko grało, bez czekania i bez kasy - prawda? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO te problemy nie wynikają z braku możliwości sprawdzenia danych, ale z niedouczenia diagnostów, gdyż na żadnej SKP diagnosta ani nie zapytał się o homo, ani nie sprawdził w katalogu, tylko jak jeden mąż twierdzili, że to się bierze tylko z tabliczki i innej możliwości NIE MA!, DARIO64 sprawdził w katalogu ITS i pojazd ten jest bardzo dobrze opisany i wszystkie parametry się zgadzają.

Zamówiłem już duplikat homologacji i z tym właśnie dokumentem będę próbował uzupełnić dane w DR, ale jestem pewien, że i tu nie obejdzie się bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze ni koniec problemów , bo jak diagnosta wpisze ci MMC z homo , stanie na drodze jakis niedouczony krawężnik odejmie policzy i zabierze dowód . W moim przypadku straciłem na tym ok 500 Euro nie dowiozłem towaru do niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karolakpiotr - nie przesadzaj bo twoja sytacja po pierwsze nie jest taka klarowna opiasne jet to tutaj

racja, ale nie zmienia to faktu, że diagności nie wpadną na pomysł, żeby wziąć MMC przyczepy z innego miejsca niż tabliczki.

to jeszcze ni koniec problemów , bo jak diagnosta wpisze ci MMC z homo , stanie na drodze jakis niedouczony krawężnik odejmie policzy i zabierze dowód

Dlatego będę woził ze sobą ksero homologacji. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.