Skocz do zawartości

FORD GALAXY ZABRANY DOWÓD ZA MMC PRZYCZEPY


KOTLET

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat:

wartość tą oblicza się odejmując DMC zespołu pojazdów od wartości DMC pojazdu

 

W omawianym przypadku jest to błędem

 

Nie możemy mówić, że jest to błędem bo Polska Norma dokładnie tak definiuje DMC zespołu pojazdów. Problem jest w bałaganie w nazwach i niekonsekwencja w formularzach. Już kiedyś napisałem, że w dowodach i również w homologacji powinno się podać maksymalną masę ciągnioną i wtedy nie było by problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • KOTLET

    25

  • abcs

    18

  • elliot

    11

  • DARIO64

    11

Top Posters In This Topic

również w homologacji powinno się podać maksymalną masę ciągnioną

Mam przed sobą wyciąg ze świadectwa Renault Clio Societe z 2010r pkt.17:

Maksymalna masa całkowita ciągnięta przez pojazd samochodowy w przypadku:

 

Jaśniej już chyba nie można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna masa całkowita ciągnięta przez pojazd samochodowy w przypadku:

Czy jest tam wyrażenie "Maksymalna Masa Całkowita" holowanej przyczepy? Nie ! Zwróć uwagę, że zestawienie tych kilku słów w jedno to jest wyrażenie, które w polskim prawie jest ściśle zdefiniowane (wartość konstrukcyjna charakterystyczna dla konkretnej przyczepy)i nie oznacza tego samego co maksymalna masa ciągnięta przez pojazd wpisana we francuskiej homologacji. Jaśniej już nie umiem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oznacza tego samego co maksymalna masa ciągnięta przez pojazd wpisana we francuskiej homologacji.

To jest Polska homologacja nr.PL*3793*00.Czegoś chyba nie kumam to pojazd w końcu ciągnie przyczepę czy holuje :)

 

Co prawda dotyczy to tylko osobowego ,ale gdzie tu jest mowa o "holowanej"

4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także nacisków osi, przy czym:

1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;

2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;

3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż 30 % maksymalnej masy całkowitej;

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za niekonsekwencję (holuje- ciągnie). Homologacja jest polska oczywiście tylko że to Francuzi podali dane do homologacji takie jakie określili w procesie projektowania. A oni zapewniam cię inaczej rozumieli te wielkości. Dla nich te wielkości odnoszą się do rzeczywistych wartości do zastosowania na drodze. przekłamanie wynika z określeń w języku polskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oni zapewniam cię inaczej rozumieli te wielkości

A skąd ja biedny żuczek mam wiedzieć co oni mieli na myśli. :D

Przecież muszę sie na czymś oprzeć,a jesli nie na świadectwie to na czym ,na tabliczce?

A może podwarzyć świadectwo? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież muszę sie na czymś oprzeć,a jesli nie na świadectwie to na czym ,na tabliczce?

To kiedy opierasz się na homo i gdzie wpisujesz maksymalną masę ciągniętą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie wpisujesz maksymalną masę ciągniętą

Przede wszystkim DIP pkt. 19 i 20 ,z homo nie jest tak że gonię klienta za każdym razem,sprawdzam dane z tabliczki z katalogiem ITS .

O to samo miałem zapytać Ciebie jak ustalasz masy przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas było to samo jeśli chodzi o notoryczne zatrzymywanie dowodów rejestracyjnych za niezgodności masy przyczepy z danymi na tabliczce znamionowej pojazdu. sprawa przycichła po interwencji klientów na komendzie z wyciągami świadectw homologacji wystawionych przez przedstawicieli marki (VW sharan ,SEAT alhambra) w Polsce. Świadectwo wyraźnie określa masę przyczepy w przypadku tych pojazdów na 2000 kg, a nie 1650 jak wynika z tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to samo miałem zapytać Ciebie jak ustalasz masy przyczep.

 

:-D

 

No właśnie ja też tak robię. Uważam, że gdyby literalnie analizować rubryki to nie są te same wartości. Przecież MMC przyczepy to nie to samo co maksymalna masa ciągnięta. Ale gdybym tak nie robił to paraliż na stacji :sad:

W homo jest inna wielkość, w DIP-ie jest inna Każda z nich ma swoją definicję, różną od pozostałych a nas zmusza się do traktowania ich jako tożsame i potem się dziwimy, że są problemy z dowodami kiedy policja zaczyna stosować swoją zasadę (popartą PN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nas było to samo jeśli chodzi o notoryczne zatrzymywanie dowodów rejestracyjnych za niezgodności masy przyczepy z danymi na tabliczce znamionowej pojazdu. sprawa przycichła po interwencji klientów na komendzie z wyciągami świadectw homologacji wystawionych przez przedstawicieli marki (VW sharan ,SEAT alhambra) w Polsce
Kiedys pytałem - czy była to komenda z wrocławia ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież MMC przyczepy to nie to samo co maksymalna masa ciągnięta.

 

A jaka wg ciebie jest różnica między tymi stwierdzeniami?

No chyba, że uważasz, iż maksymalna masa ciągnięta jest to co innego bo samochód ją ciągnie, a MMC przyczepy to co innego bo samochód tą przyczepę załaduje na bagażnik dachowy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna Masa Całkowita przyczepy jest to parametr konstrukcyjny jaki wyznacza konstruktor (producent) dla konkretnej przyczepy. Jest to tylko i wyłącznie jej własna cecha wynikająca z wytrzymałości jej konstrukcji. Natomiast maksymalna masa ciągnięta jest cechą pojazdu ciągnącego i jest to największa masa jaką możesz ciągnąć tym pojazdem. Jeśli zapniesz przyczepę która ma MMC większą od maksymalnej masy ciągniętej pojazdu, której rzeczywista masa podczas holowania będzie mniejsza od maksymalnej masy ciagniętej pojazdu to prawa nie złamiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapniesz przyczepę która ma MMC większą od maksymalnej masy ciągniętej pojazdu, której rzeczywista masa podczas holowania będzie mniejsza od maksymalnej masy ciagniętej pojazdu to prawa nie złamiesz.

Tak być powinno, tylko czy każdy policjant pójdzie Ci na rękę, by ją wtedy zważyć ???

widzisz, że w większości przypadków łatwiej dowód zatrzymać,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko chciałem wskazać jak dużo jeszcze jest do zrobienia :-( Najważniejsze, aby ktoś na wysokim stołku podjął decyzję o wpisywaniu do dowodu rejestracyjnego ( i do DIP) pojazdu ciągnącego wartości maksymalnej masy ciągniętej (hamowanej i niehamowanej) a nie Maksymalnej Masy Całkowitej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zapniesz przyczepę która ma MMC większą od maksymalnej masy ciągniętej pojazdu, której rzeczywista masa podczas holowania będzie mniejsza od maksymalnej masy ciagniętej pojazdu to prawa nie złamiesz.

 

Złamiesz, ponieważ przekroczysz parametr F3 - dopuszczalną masę całkowitą zespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 07 2010 wysłałem pismo do Ministra transportu , z prośba o zajęcie stanowiska w tej sprawie , zobaczymy co napiszą na pewno poinformuje szacowne grono forumowiczów , Dalej kontaktowałem się z ford Verk w Niemczech z prośba o przesłanie mi ŚH . i tu znów zaczynają się schody bo w rubryce odpowiadającej naszej MMC -PRZYCZEPY tam znajduje się opis w wolnym tłumaczeniu TECHNICZNY DOPUSZCZALNY UCIĄG PRZYCZEPY . Czyli znów literówka do podważenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy co napiszą

Jak znam Zycie to nie odpowiedzą a jesli juz to otrzymasz jakąś wymijającą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczynają się schody bo w rubryce odpowiadającej naszej MMC -PRZYCZEPY tam znajduje się opis w wolnym tłumaczeniu TECHNICZNY DOPUSZCZALNY UCIĄG PRZYCZEPY

Bo tak powinno być. Powinniśmy wiedzieć ile pojazd może ciągnąć masy hamowanej lub nie a nie co ma przyczepa napisane w dowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz że przekroczę? Dałem za mało danych abyś mógł wysnuć taki wniosek.

 

Mylisz masę RZECZYWISTĄ Z DOPUSZCZALNĄ!

Jeżeli w DR twojego pojazdu F3 wynosi powiedzmy 2300, F2 1700, a w DR twojej przyczepy F2 wynosi więcej niż 600kg to masy przekroczyłeś i DR masz zabrany.

 

7 07 2010 wysłałem pismo do Ministra transportu , z prośba o zajęcie stanowiska w tej sprawie , zobaczymy co napiszą

 

Obawiam się, że możesz poczekać dość długo .... bardzo długo ... ponieważ nie ma takiego ministra :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz masę RZECZYWISTĄ Z DOPUSZCZALNĄ!

Nie wiem skąd taki wniosek?

Jeżeli w DR twojego pojazdu F3 wynosi powiedzmy 2300, F2 1700, a w DR twojej przyczepy F2 wynosi więcej niż 600kg

To są TWOJE założenia.

to masy przekroczyłeś i DR masz zabrany

Tu już poszedłeś po krawędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko literówka wysłałem pod właściwy adres

Obawiam się, że możesz poczekać dość długo .... bardzo długo ... ponieważ nie ma takiego ministra :evil:

 

[ Dodano: 10-07-2010, 10:54 ]

A w polskim ś h jest maksymalna masa całkowita przyczepy , czy maksymalna masa cięgnietej przyczepy ??? bo w niemieckim europejskim jest tak jak pisałem techniczny dopuszczalny uciąg przyczepy , więc wpadł mi pomysł do głowy żeby spakować te wszystkie mmc- przyczepy mm ciągniętej przyczepy i europejski tdu-przyczepy i wysłać zapytanie w ministry co by się określili w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest dobry bo unaocznia problem panom urzędnikom tylko że odzewu pewnie nie będzie. Jeśli już to dostaniesz stos numerów Dzienników, Monitorów i paragrafów z których nic nie będzie wynikało. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy mógłbyś kolego podesłać jakiś link na przykład z PN ,który obrazuje wyliczanie mmc -przyczepy w rubryce O1 w DR . Bo z ustawy której podpiera sie policjia w mojej sprawie ( Dz . U . z 2003r nr 32 z późn.zm ) jakoś nić nie wynika . no chyba że ja źle się obszukałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.