Skocz do zawartości

FORD GALAXY ZABRANY DOWÓD ZA MMC PRZYCZEPY


KOTLET

Rekomendowane odpowiedzi

PN-S-02014 "Pojazdy samochodowe i przyczepy. Masy i obciążenia. Nazwy, określenia i oznaczenia kodowe".

Są tam definicje: MMC zespołu pojazdów to suma maksymalnych mas całkowitych pojazdu ciągnącego i przyczepy określona przez wytwórcę pojazdu ciągnącego oraz DMC zespołu pojazdów to suma DMC pojazdu ciągnącego i DMC przyczepy ustalona przez władze administracyjne. Dla mnie osobiście to obie te definicje są nieprecyzyjne. Ale opierając się na nich można stwierdzić, że wartość F3 w dowodzie rejestracyjnym czyli DMC zespołu (a jeśli na tabliczce znamionowej jest tylko jedna kolumna wartości to oznacza ona także MMC zespołu) powinna być sumą F1 i O1. Uważam, że norma źle definiuje te wielkości i pozostaje w pewnym sensie w sprzeczności z ustawą, która inaczej ogranicza maksymalną masę zespołu, tym niemniej taka norma istnieje i Policja może się no nią powołać. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • KOTLET

    25

  • abcs

    18

  • elliot

    11

  • DARIO64

    11

Top Posters In This Topic

Mylisz masę RZECZYWISTĄ Z DOPUSZCZALNĄ!

Nie wiem skąd taki wniosek?

 

Czy znasz definicję F3, bo mam co do tego wątpliwości?

Czy jest tam mowa o masie rzeczywistej, czy DOPUSZCZALNEJ?

Z twoich teorii wynika więc, że można w DR ciągnika siodłowego mieć wpisaną DMC 70 ton, a naczepy 90 ton bo liczy się ile jest rzeczywiście załadowany zestaw, tak? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znasz definicję F3, bo mam co do tego wątpliwości?

A czytałeś mój post powyżej?

Czy jest tam mowa o masie rzeczywistej, czy DOPUSZCZALNEJ?

j.w.

Z twoich teorii wynika więc, że można w DR ciągnika siodłowego mieć wpisaną DMC 70 ton, a naczepy 90 ton bo liczy się ile jest rzeczywiście załadowany zestaw, tak? :evil:

A możesz zacytować fragment mojej wypowiedzi na podstawie którego doszedłeś do takich wniosków? Będzie mi łatwiej zrozumieć skąd się wzięło nieporozumienie, które tak Cię rozbawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znasz definicję F3, bo mam co do tego wątpliwości?
jeśli mógłbyś przytoczyć to bardzo proszę , znalazłem tylko dla aut ciężarowych . czy jest osobna dla osobówek ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem tylko dla aut ciężarowych . czy jest osobna dla osobówek ?

 

a czy są różne dowody rejestracyjne dla ciężarowych i osobówek ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicje pojęć: zespołu pojazdów, DMC oraz masy własnej zostały zawarte w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, ze zm.). Zgodnie z art. 2 pkt 53 tej ustawy masą własną jest masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego. Art. 2 pkt 54 cytowanej ustawy stanowi, że DMC to największa określona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze. Natomiast zespół pojazdów to stosownie do art. 2 pkt 49 powołanej ustawy pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania.

 

 

 

Na DMC zespołu pojazdów składają się: masa własna ciągnika siodłowego oraz DMC naczepy lub DMC ciągnika balastowego oraz DMC przyczepy. znalazłem tylko coś :-( takiego ,nie bardzo dotyczy sie mojego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcs, kto to napisał, ja czy ty?

Jeśli zapniesz przyczepę która ma MMC większą od maksymalnej masy ciągniętej pojazdu, której rzeczywista masa podczas holowania będzie mniejsza od maksymalnej masy ciagniętej pojazdu to prawa nie złamiesz.

 

Nikt na drodze nie będzie ci ważył zespołu.

To logiczne, że skoro zapniesz przyczepę o wyższej MMC niż może ciągnąc auto to przekroczysz parametr F3 tego pojazdu!

Nie muszę widzieć dokładnych danych aby to stwierdzić bo to 'oczywista oczywistość'.

Policjant spojrzy w DR na masy dopuszczalne i maksymalne i DR ci zabierze.

Według twojej teorii możesz zapiąć do Renaulta Clio i przyczepę o MMC 3 tony byleby jej masa rzeczywista nie przekraczała MMCP wpisanego w Clio, tak?

 

Kotlet, racja jest bezspornie po twojej stronie ale, czy coś wskórasz, szczerze wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro wysyłam drugie pisemko do ministra z zapytaniem o definicje zespołu pojazdów , czy można zastosować to z(Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, ze zm.) dla aut osobowych , jeżeli by mi odpisali że można czli masa auta + dmc przyczepy = zespól pojazdów , wdedy mam haka na ich wyliczankę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To logiczne, że skoro zapniesz przyczepę o wyższej MMC niż może ciągnąc auto to przekroczysz parametr F3 tego pojazdu!

Chciałbym zauważyć, że parametr F3 jest w polskich dowodach rejestracyjnych określany jako DOPUSZCZALNA masa całkowita zespołu pojazdów a kolega chce porównywać MAKSYMALNĄ MASĘ CAŁKOWITĄ przyczepy. To bzdura a nie "oczywista oczywistość"!. Celowo nie napisałem nic o DOPUSZCZALNEJ MASIE CAŁKOWITEJ przyczepy.

Według twojej teorii możesz zapiąć do Renaulta Clio i przyczepę o MMC 3 tony byleby jej masa rzeczywista nie przekraczała MMCP wpisanego w Clio, tak?

To jest jeden z warunków, a drugi to taki że DMC tej przyczepy nie może być większe od parametru O1 w dowodzie rejestracyjnym tego Clio. Kolega wymyśla absurdalne przykłady żeby zrobić wrażenie na czytających, ale prawda jest taka, że jeśli uda się pogodzić te warunki to Clio może ciągnąć przyczepę o MMC 3 T. Nie chce mi sie wierzyć, że nie wiesz o tym, że MMC pojazdu może być większe od DMC.

Przykład: samochód ciężarowy, F1- 19 000, F2- 19 000, F3- 40 000: przyczepa: F1- 22 000, F2- 18 000. W homologacji pojazdu ciągnącego: maksymalna masa ciągnięta- 21 000. Mógłby kolega wskazać powód do ukarania podczas kontroli?

Policjant spojrzy w DR na masy dopuszczalne i maksymalne i DR ci zabierze.

Jesteś pewien, że nie chcesz się wycofać po raz kolejny z tego stwierdzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To logiczne, że skoro zapniesz przyczepę o wyższej MMC niż może ciągnąc auto to przekroczysz parametr F3 tego pojazdu!

 

To nie jest tak. W tym przypadku licza się masy rzeczywiste.

Dla przykładu Dz U 32 §3

§ 3. (18) 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeŜeniem ust. 2-13, nie moŜe przekraczać w

przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,

b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;

 

6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;

7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton,

 

Po połączeniu takich pojazdów (3 osiowy pojazd samochodowy z 2 lub 3 osiową przyczepą) otrzymujemuy zestaw pojazdów o DMC 44 t (26+18) lub 50 t (26+24)

Jednak zestawem takim można się poruszac po drodze bo DMC:

2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:

a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,

b) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;

 

Podeobnie sprawa ma sie z mniejszymi pojazdami.

 

Zresztą jest jeszcza p3 w §3 Dz U 32:

 

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których

mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

witam ponownie . dziś dostałem pismo z ministerstwa , które zostało skierowane do starostwa powiatowego w Starachowice i do mojej wiadomości , że " na podstawie art. 20 us z dnie 14 czerwca 1960 r (dz u z 2000 r nr 98 poz 1071 )z związku z art 73 bla bla bla - prawo o ruchu drogowym(dz u z 2005 r nr 108 z poz. 908 zmianami ) Ministerstwo przekazuje w za łączeniu pismo z dnia 13 lipca pana Mariusza S.... zam ( adres mój ) dotyczące wypełnienia dowodu rejestracyjnego e rubryce F3 - w celu merytorycznego rozpatrzenia . " o co chodzi ? jak sądzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co chodzi ? jak sądzicie

Niestety ale już chyba sobie odpowiedziałeś

bla bla bla

Wychodzi na to że sami nie wiedzą co spłodzili i odbijają piłeczkę na dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm :-D między innymi spytałem o definicje zespołu pojazdów w tym szczególnym przypadku , bo w piśmie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=1529 ministerstwo pisze z e jej jest brak , więc i wyliczanka policjanta była by nie prawdziwa . A tu buu wysłali pismo do starostwa dotyczącego mojego F 3 :D . Jestem w trakcie ściągania świadectwa homo z niemiec i wale z nim rzecznika praw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

czy jest w końcu ktoś z was w stanie wyjaśnić różnice między DMC a MMC ?!

jeśli chodzi oczywiście o ciągnięte przyczepy?! czyli zapis w DR!

czy jest to literówka/przeoczenie, bo kiedyś było przecież DMC przyczepy ?!

 

bo z tego co rozumuje to różnica np. w samej przyczepie między DMC a MMC to,

to że konstrukcyjnie przeznaczona np. na 2,7t a zarejestrowana na DMC 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na bałaganie w przepisach i w podejściu do tematu. Sądzę, że róznica pomiędzy MMC a DMC jest dla Ciebie jasna ale jeśli wmieszasz w tok rozumowania zapisy w DR to się "zawiesisz" bo to nie ma nic wspólnego z logiką. Moim zdaniem w DR powinno być zapisane ile pojazd może ciągnąć masy hamowanej i niehamowanej oraz jakiej masy zespołu nie może przekroczyć. Wartości te powinny się odnosić do mas rzeczywistych a nie maksymalnych ani dopuszczalnych. Przecież jeśli mamy pojazd o znanej masie rzeczywistej to istotne jest ile waży to co jest przez ten pojazd ciągnięte i czy jest hamowane czy nie a nie ile mogłoby to ważyć teoretycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cywilizowanych krajach jak Niemcy czy Austria (tam jeździłem) policjanty patrzą na RZECZYWISTE MASY,

a nie dopuszczalne. np. ciągnę przyczepę DMC 2,7 na niej ładunek (który waży w/g dowodu) 1,1t przyczepa waży 0,6t mam na haku-2t. wszystko OK, jade dalej.

jak mają jakąś niejasność bądź wątpliwości, ściągają do najbliższego miasta i na wagę.

NIE MOGĄ BEZPODSTAWNIE UKARAĆ lub ZABRAĆ DOWODU jak w naszym kochanym kraju :shock::razz:

 

albo np. pusta przyczepa o DMC 3t ważąca 0,7t poza polską mogę jechać z tą przyczepą autem które ma na haku nawet 0,7t czy 1,2t z hamulcem.

np. transportuje ją do miejsca gdzie spinam ją z innym autem, które ma na haku np. 2t i na nią pakuję to auto którym ją przyciągnąłem (waga 1,2t)

 

przecież to są sytuacje z życia których ani polscy policjanci ani ludzie co formułują przepisy nie rozumieją !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

 

3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

tyle że to dotyczy samochodów ciężarowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na sformułowanie jakie powstanie po połączeniu ust. 3 i 1, wartość rzeczywista dopuszczalnej masy całkowitej :-D Pisałem już kiedyś, że wystarczyłoby w zapisach wyjaśniających znaczenie rubryk O1 i O2 w DR zrezygnować ze słowa "całkowita" co złamałoby ściśle zdefiniowane pojęcie i byłoby po sprawie. Albo zastąpić słowem rzeczywista. Wtedy każdy by chyba jednoznacznie zrozumiał co to jest dopuszczalna lub maksymalna masa (rzeczywista) holowanej przyczepy z hamulcem (lub bez). Ile to jest roboty dla Ministerstwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnic jest prosta :

MMC - Maksymalna masa ciągnącej przyczepy , a DMC - dopuszczalna masa ciągnacej przyczepy jak same nazwy wskazują pojazd ma np MMC - 1200 kg , ale z jakiegoś powodu ma jakieś ograniczenie np konstrukcyjne i jego DMC wyniosi 1000 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnic jest prosta :

MMC - Maksymalna masa ciągnącej przyczepy , a DMC - dopuszczalna masa ciągnacej przyczepy jak same nazwy wskazują pojazd ma np MMC - 1200 kg , ale z jakiegoś powodu ma jakieś ograniczenie np konstrukcyjne i jego DMC wyniosi 1000 kg

 

NIE MOŻE BYĆ TO OGRANICZENIE KONSTRUKCYJNE (DMC)

skoro jest skonstruowana na 1200 więc ma MMC 1200.

a DMC może być ograniczona do 1000 np. poprzez diagnostę na życzenie właściciela przy rejestracji, lub zmianach technicznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC może być ograniczona do 1000 np. poprzez diagnostę na życzenie właściciela przy rejestracji

Klient ma prawo do życzeń tylko diagnosta nie może ich spełnić na jego życzenie.

DMC jest parametrem administracyjnym wówczas w grę wchodzą przepisy, natomiast jak będą zmiany konstrukcyjne w pojeździe to zmieni się MMC , która jeżeli stanie się mniejszą wartością od DMC to musi wówczas ulec zmianie do tej wartości DMC, ponieważ przepisy nie mogą dopuszczać wyższych parametrów niż określone przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np konstrukcyjne

 

NIE MOŻE BYĆ TO OGRANICZENIE KONSTRUKCYJNE (DMC)

skoro jest skonstruowana na 1200 więc ma MMC 1200.

a DMC może być ograniczona do 1000 np. poprzez diagnostę na życzenie właściciela przy rejestracji, lub zmianach technicznych...

 

ja tylko podałem przykład

 

[ Dodano: 23-09-2010, 21:34 ]

a może gość zrobi sobie w bryce swojej jakąś zmianę konstrukcyjną i przerobi swojego galaxy np na karawan i co ??? :lol::cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

witam po przerwie , właśnie dostałem pisemko od Rzecznika praw obywatelskich , któremu przedstawiłem cały problem + zaświadczenia producenta Ford , który wyznaczył MMC na 2000 kg , jednak rzecznik nie widzi problemu I podtrzymuje tezę że " wartość mmc nie jest obliczana przez producenta . Oblicza się ja odejmując dmc masy całkowitej od masy całkowitej pojazdu" , ale tu bla bla bla gdy jest inaczej " w badaniu tej sprawy konieczne stało się okazywanie Ś H , czyli sami sobie przeczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.