biniu Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 Dzień dobry Moja firma jest właśnie po zakupie nowych autek mitsubishi outlander - w serwisie zamontowano nowe haki do ciągnięcia przyczepki - haki są renomowanej firmy oczywiście z papierami Wszystko było ok dopóki nie zauważyłem że po montażu haka jeden z jego elementów zasłonił oryginalny otwór do mocowania zaczepu holowania innego pojazdu. W przypadku jeśli zapomnę główki z haka przyczepki nie mam możliwości holowania innego pojazdu na lince. Główka haka przyczepki nie posiada oryginalnego miejsca w samochodzie - więc teoretycznie mogę kiedyś przy sprzątaniu bagażnika auta zapomnieć go włożyć - dobra to moja sprawa i mój problem ale co z przepisem ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) § 11 19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu; zaczep do holowania powinien wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą równą co najmniej połowie ciężaru wynikającego z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, na którym jest zamocowany; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r W serwisie powiedziano że teraz funkcje holowania będzie spełniał hak od przyczepki a ten otwór jest mi zbędny – No dobra ale …. znowu marudzę a co z przepisami o ruchu drogowym Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: 4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie; Tak więc moje wnioski – zasłonięcie wymaganych i oryginalnych mocowań oczka do holowania – czy główka haka przyczepki jest pewnym mocowaniem na holowanie linką – jeszcze raz jestem czepialski ale …. Już nie wiem co myśleć – samochody odebraliśmy ale z wpisem do protokołu odbioru o naszych zastrzeżeniach Jakie jest wasze zdanie Dziękuję Cytuj
Jackow Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Generalnie w Polsce nie ma obowiązku demontowania główki haka holowniczego jeśli nie ma potrzeby go używać. Jeśli chodzi o holowanie pojazdów to linka holownicza powinna dość ciasno przejść przez kulę haka albo trzeba ją odpowiednio przepleść. Ja w ten sposób holowałem kilkanaście samochodów i nigdy nie miałem problemów z niepewnym zamocowaniem linki do haka. Mało tego przeważnie był problem z jej odczepieniem . Cytuj
danielg539 Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Główka haka przyczepki nie posiada oryginalnego miejsca w samochodzie - więc teoretycznie mogę kiedyś przy sprzątaniu bagażnika auta zapomnieć go włożyć Równie dobrze można wyjąc oryginalne ucho do holowania i pojazd nie będzie spełniał przepisu o koniecznosci posiadania zaczepu do holowania. Zapewne hak do ciągnięcia przyczepy posiada homologację. Jeżeki ktoś ją wydał to prawdopodobnie założono, że funkcję zaczepu do holowania będzie spełniał hak holowniczy (dla jasności powinni to napisac w instrukcji montażu haka). Cytuj
ketiw38 Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 No to i ja się poczepiam: Dzień dobry(...) Wszystko było ok dopóki nie zauważyłem że po montażu haka jeden z jego elementów zasłonił oryginalny otwór do mocowania zaczepu holowania innego pojazdu. (...) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) § 11 19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu; zaczep do holowania powinien wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą równą co najmniej połowie ciężaru wynikającego z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, na którym jest zamocowany; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r Jak widzisz twój pojazd jest wyposażony, czyli spełnia rozporządzenie (....) W przypadku jeśli zapomnę główki z haka przyczepki nie mam możliwości holowania innego pojazdu na lince. Główka haka przyczepki nie posiada oryginalnego miejsca w samochodzie - więc teoretycznie mogę kiedyś przy sprzątaniu bagażnika auta zapomnieć go włożyć - dobra to moja sprawa i mój problem ale co z przepisem(...) Tak więc moje wnioski – zasłonięcie wymaganych i oryginalnych mocowań oczka do holowania – czy główka haka przyczepki jest pewnym mocowaniem na holowanie linką – jeszcze raz jestem czepialski ale …. Już nie wiem co myśleć – samochody odebraliśmy ale z wpisem do protokołu odbioru o naszych zastrzeżeniach Jakie jest wasze zdanie Dziękuję Większość samochodów obecnie produkowanych ma odłączane "ucho" do holowania, które w zależności od potrzeb montujemy z przodu lub z tyłu i też je można "zapomnieć". Zapomnieć też można głowy Jak wiadomo "hak" jest zakończony "główką" która jest szersza niż reszta haka. Chcę zobaczyć jak prawidłowo zamocowana (zaciągnięta) linka do holowania zsuwa się (lub jak wolisz) spada z haka Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.