Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Hak w Mitsubishi Outlander


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry

Moja firma jest właśnie po zakupie nowych autek mitsubishi outlander - w serwisie zamontowano nowe haki do ciągnięcia przyczepki - haki są renomowanej firmy oczywiście z papierami

Wszystko było ok dopóki nie zauważyłem że po montażu haka jeden z jego elementów zasłonił oryginalny otwór do mocowania zaczepu holowania innego pojazdu. W przypadku jeśli zapomnę główki z haka przyczepki nie mam możliwości holowania innego pojazdu na lince. Główka haka przyczepki nie posiada oryginalnego miejsca w samochodzie - więc teoretycznie mogę kiedyś przy sprzątaniu bagażnika auta zapomnieć go włożyć - dobra to moja sprawa i mój problem ale co z przepisem

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

§ 11

19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu; zaczep do holowania powinien wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą równą co najmniej połowie ciężaru wynikającego z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, na którym jest zamocowany; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r

 

W serwisie powiedziano że teraz funkcje holowania będzie spełniał hak od przyczepki a ten otwór jest mi zbędny – No dobra ale …. znowu marudzę a co z przepisami o ruchu drogowym

 

Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;

 

Tak więc moje wnioski – zasłonięcie wymaganych i oryginalnych mocowań oczka do holowania – czy główka haka przyczepki jest pewnym mocowaniem na holowanie linką – jeszcze raz jestem czepialski ale …. Już nie wiem co myśleć – samochody odebraliśmy ale z wpisem do protokołu odbioru o naszych zastrzeżeniach

 

Jakie jest wasze zdanie

Dziękuję

Napisano

Generalnie w Polsce nie ma obowiązku demontowania główki haka holowniczego jeśli nie ma potrzeby go używać. Jeśli chodzi o holowanie pojazdów to linka holownicza powinna dość ciasno przejść przez kulę haka albo trzeba ją odpowiednio przepleść. Ja w ten sposób holowałem kilkanaście samochodów i nigdy nie miałem problemów z niepewnym zamocowaniem linki do haka. Mało tego przeważnie był problem z jej odczepieniem :) .

Napisano
Główka haka przyczepki nie posiada oryginalnego miejsca w samochodzie - więc teoretycznie mogę kiedyś przy sprzątaniu bagażnika auta zapomnieć go włożyć

 

Równie dobrze można wyjąc oryginalne ucho do holowania i pojazd nie będzie spełniał przepisu o koniecznosci posiadania zaczepu do holowania. :-D

Zapewne hak do ciągnięcia przyczepy posiada homologację. Jeżeki ktoś ją wydał to prawdopodobnie założono, że funkcję zaczepu do holowania będzie spełniał hak holowniczy :) (dla jasności powinni to napisac w instrukcji montażu haka).

Napisano

No to i ja się poczepiam:

Dzień dobry

(...) Wszystko było ok dopóki nie zauważyłem że po montażu haka jeden z jego elementów zasłonił oryginalny otwór do mocowania zaczepu holowania innego pojazdu.

(...)

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

§ 11

19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu; zaczep do holowania powinien wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą równą co najmniej połowie ciężaru wynikającego z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, na którym jest zamocowany; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r

 

Jak widzisz twój pojazd jest wyposażony, czyli spełnia rozporządzenie

 

(....) W przypadku jeśli zapomnę główki z haka przyczepki nie mam możliwości holowania innego pojazdu na lince. Główka haka przyczepki nie posiada oryginalnego miejsca w samochodzie - więc teoretycznie mogę kiedyś przy sprzątaniu bagażnika auta zapomnieć go włożyć - dobra to moja sprawa i mój problem ale co z przepisem

(...)

Tak więc moje wnioski – zasłonięcie wymaganych i oryginalnych mocowań oczka do holowania – czy główka haka przyczepki jest pewnym mocowaniem na holowanie linką – jeszcze raz jestem czepialski ale …. Już nie wiem co myśleć – samochody odebraliśmy ale z wpisem do protokołu odbioru o naszych zastrzeżeniach

 

Jakie jest wasze zdanie

Dziękuję

Większość samochodów obecnie produkowanych ma odłączane "ucho" do holowania, które w zależności od potrzeb montujemy z przodu lub z tyłu i też je można "zapomnieć".

Zapomnieć też można głowy :x

Jak wiadomo "hak" jest zakończony "główką" która jest szersza niż reszta haka.

Chcę zobaczyć jak prawidłowo zamocowana (zaciągnięta) linka do holowania zsuwa się (lub jak wolisz) spada z haka :?:

::hey

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.