Skocz do zawartości

Przyczepa do przewozu łodzi z USA


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam klika pytań,przyczepa z USA ,DMC 3850 z tabliczki,czy można obniżyć do 3500?.Hamulec najazdowy hydrauliczny,chyba może być.Brak hamulca postojowego i tu chyba problem bo powinien być.Był jakiś awaryjny z łańcuchem połączonym do dżwigni ,tylko nie wiem jak to działa.Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale DMC nie można obniżyć tylko ze względu na rodzaj zastosowanego hamulca. Należałoby chyba jakoś lepiej to uzasadnić. :D Hamulec najazdowy hydrauliczny - OK. Hamulec postojowy musi być. "Łańcuch podłączony do dźwigni" sterującej hamulcem najazdowym to nic innego jak urządzenie powodujące samoczynne zatrzymanie przyczepy w przypadku zerwania podczas jazdy połączenia przyczepy z pojazdem ciągnącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC 3850 z tabliczki,czy można obniżyć do 3500

tak - administracyjnie

Brak hamulca postojowego i tu chyba problem

to problem klienta = N

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało myślałem o obniżeniu administracyjne 3500 kg,tylko nie bardzo wiem czy jest to możliwe "ot tak sobie" obniżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Dla mnie to trochę nielogiczne to obniżanie administracyjne, bo z niego wynika, że żaden pojazd nigdy nie będzie wymagał odstępstwa jeśli chodzi o masy... Bo administracyjnie mu dacie tyle ile trzeba, a konstrukcyjnie.... Hmmm - no właśnie.

 

Powiedzcie jak to widzicie - mam IVECO 5200. Chciałbym, żebyście mi na badaniu wpisali, że DMC to 3490 (nie chce płacić podatku), a MMC zostawcie mi 5200, bo tyle faktycznie wykorzystuje. Można tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle co na tabliczce tyle powinno być w DR

tylko, że w tym przypadku pociąga za sobą ingerencję w fabryczny układ hamulcowy, co = N ;

a ograniczenie DMC nie powoduje ani zmiany rodzaju pojazdu ani kategorii PJ kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jak to widzicie - mam IVECO 5200. Chciałbym, żebyście mi na badaniu wpisali, że DMC to 3490 (nie chce płacić podatku), a MMC zostawcie mi 5200, bo tyle faktycznie wykorzystuje. Można tak? :)

O de mnie wyjedziesz szybciej niż przyjechałeś :D ,miałem kiedyś LT 55 na VAT na tabliczce 5600 a w PC 3490 :D ,i tu jest pytanie o ile można odchudzić samochód :evil:

Najlepsze były przypadki jak klient 3500 chciał odchudzić na 3490.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że nieśmiało zapytam: to można obniżać DMC "administracyjnie" do dowolnej, pożądanej w danej sytuacji wartości? Jeśli tak, to chyba rzeczywiście nie mamy już nic do roboty na tych naszych SKP :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że teoretycznie zmiana DMC w górę i w dół jest możliwa. Zasadność zmian zależy od konkretnego przypadku i powinna być rozpatrywana indywidualnie. Problem w tym, że w naszym kraju takie zmiany będą służyły miganiu się od podatków i innych opłat.

 

Normalnym by było, że ktoś obniża DMC samochodu np 4500kg do 3500kg kosztem ładowności bo posiada tylko prawo jazdy kat B (zakładając, że masa własna jest mniejsza od DMC). Czy taki pojazd byłby zagrożeniem ze względu na swoją konstrukcję? Zgodzicie się, że nie.

Problem jest taki, że w naszych realiach taka zmiana służyła by do uciekania od opłat i tachografu. Taki pojazd pewnie jeździłby przeładowany (ale mieścił się w masach konstrukcyjnych) a kierowca jeździł 24h na dobę.

 

Inny przykład z życia naszych sąsiadów: Opel Omega na 18" kołach w niemieckim dowodzie w adnotacjach ma obniżoną DMC ze względu na niewystarczającą nośność opon. Może czas się bardziej cywilizować i korzystać z pola adnotacje urzędowe, które dziś się ograniczają do wpisania HAK, TAXI, VAT, i kilku innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie jak to widzicie - mam IVECO 5200. Chciałbym, żebyście mi na badaniu wpisali, że DMC to 3490 (nie chce płacić podatku), a MMC zostawcie mi 5200, bo tyle faktycznie wykorzystuje. Można tak? :)

 

DMC to masa ograniczona ADMINISTRACYJNIE, przepisami.

Możesz mi wskazać jaki przepis ogranicza przedmiotowemu Iveco, którego MMC wynosi 5200, DMC do 3490?

 

Nie wiem. Dla mnie to trochę nielogiczne to obniżanie administracyjne

Czy na każdy ciągnik siodłowy i większość ciężarowych żądasz odstępstwa?

Przecież w ciągniku nacisk na siodło ograniczany jest ADMINISTRACYJNIE do 11500KG, technicznie wynosi on 13000kg.

F3 ograniczane do 40 lub 42 ton, a maksymalna masa zestawu jest grubo wyższa.

Samochód ciężarowy dwuosiowy najczęściej MMC ma powyżej 20ton, DMC ograniczane do 18-tu.

I co za każdym razem żądać odstępstwa z MI?

Sprowadzałoby się to do tego, że np. każdy pojazd kat. N3 musiałby mieć takowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.