Jackow Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 Niemcy wypuścili na rynek nowy model samochodu Opel Meriva. Oglądałem dziś test tego samochodu w Automaniaku. Dziennikarz bardzo zachwycał się otwieranymi pod wiatr tylnymi drzwiami. Nawiasem mówiąc jest to bardzo praktyczne rozwiązanie. Tylne drzwi można otworzyć bez względu czy przednie są otwarte czy nie. Zapis w Dz. U 32 o war. technicznych: §8 (...) 2. Zawiasy drzwi umieszczonych z boku pojazdu i otwieranych na boki powinny znajdować się z przodu. 2a. (31) W samochodach osobowych dopuszcza się zawiasy umieszczone z tyłu drzwi bocznych tylnych, jeżeli drzwi boczne przednie spełniają wymagania ust. 2 i otwierają się jako pierwsze. 3. (32) Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h i zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1972 r., z wyjątkiem pojazdu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Czy ktoś się orientuje może czy zmieniły się w tej kwestii przepisy? A co na to unijne dyrektywy? http://moto.onet.pl/139196,5938186,1,zdjecie.html#id5938192 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 Widziałem taki model hondy, jakaś amerykańska wersja. Nie było nawet środkowego słupka, ale drzwi tylne miały klamki "od przodu" wiec nie były dostępne bez otwarcia drzwi przednich. Czy ktoś się orientuje może czy zmieniły się w tej kwestii przepisy? A co na to unijne dyrektywy? Właśnie to co zacytowałeś jest wdrożeniem dyrektyw do naszego prawa. Jak zwykle wielkiemu można wszystko, a na stacji będą wojny z klientami. Pewnie ma tylo system blokujący zamki w czasie jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 Tylne drzwi można otworzyć bez względu czy przednie są otwarte czy nie. może mają blokadę elektroniczną , sterowaną np przez czujniki ABS-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 16 Maj 2010 Autor Share Napisano 16 Maj 2010 Nie wiem czy da się drzwi otworzyć w czasie jazdy. Jednak w przepisach nie sprecyzowano czy tylko podczas jazdy nie powinne dać się otworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 ministerstwo wyda na ten temat opinie i bedzie po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 ministerstwo wyda na ten temat opinie i bedzie po problemie Nie opinie a powinno wydać odstępstwo od warunków technicznych jak kiedyś miały fiaty 500 na światła do jazdy dziennej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Nie opinie a powinno wydać odstępstwo od warunków technicznych A może otrzyma polską homologację bez odstępstwe? W tym kraju wszystko jest możliwe . A jeżeli będzie miał odstępstwo to kient będzie je musił wozić ze sobą i okazywać w razie potrzeby OKRD i na SKP bo niby skad wszyscy mają wiedzieć, że to auto właśnie ma odstepstwo od WT . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Możliwe jest owszem wszystkom ale jak dostanie odstępstwo to powinien mieć adnotację w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Na pewno ma homologację i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Na pewno ma homologację i po problemie. Czy użycie homologowanych rzeczy niezgodnie z przepisami też jest bez znaczenia (np tłumik ma homo a nie spełnia normy dźwięku)? A jeśli homologacja zostanie wydana z naruszeniem przepisów to też bez znaczenia? Nie tędy droga. Moim zdaniem po raz kolejny przepisy nie nadążają za techniką, ale to chyba nie nasz problem? Po prostu pewnie niedługo wyjdzie poprawka do warunków technicznych i tyle... a do tego czasu - jest problem i nie ma się co zasłaniać homologacją, bo coś nawali w aucie, dziecko otworzy drzwi a pęd powietrza je urwie i narobi bałaganu. A kto będzie winien? Bo przecież że nie Opel... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Bo ten przepis był robiony pod Mazdę RX - 8 która była produkowana na długo przed zmianą przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 A może otrzyma polską homologację bez odstępstwe? Już nie ma polskich homologacji. Teraz są świadectwa zgodności UE. Jak ma homologacje to rejestrujesz i koniec. Rozporządzenia unijne mają wyższość nad rozporządzeniami krajowymi. Jak nie będziesz ich stosował i tłumaczył się jakimś żałosnym krajowym rozporządzeniem klient poda Cię do sądu i tyle. Jak nie wierzysz to prześledź temat cen za kraty pojazdu. Urzędy działały zgodnie z prawem krajowym i teraz za to są ciągane po sądach. A trzeba było wprost stosować prawo unijne. Teraz jest tak samo z homologacjami. Od 30 kwietnia nie ma już wyciągów ze świadectwa homologacji, tylko unijne certyfikaty zgodności (ciekawostka jest to, że nie ma na nich wszystkich danych potrzebnych do rejestracji). MI nie będzie jednak poprawiało przepisów bo po co? Wydało pisemko, że teraz jest rozporządzenie unijne i tyle. Jak jakiś WK nie będzie chciał tego stosować to i tak w sądzie przegra, a wiadomo, że MI ręce umyje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 No nie tak do końca ,bo u nas anglika się nie da zarejestrować a w niemczech bez problemu. Angielskie mają też homologacje EU. I jeszcze wiele innych pojazdów które tam mogą jeździć a u nas nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 W świetle zmiany z 29 kwietnia nie jest to już takie oczywiste. Oczywiście wszystko jest kwestia tego, czy ktoś będzie się chciał do tego stopnia odwoływać. Nie mniej jednak KE już zainteresowała się tą sprawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 Już nie ma polskich homologacji. Rozumiem, że jak kupie takie auto za granicą to będziesz musiał go zarejestrować, mimo że nie spełnia wymagań zawartuch w DZ U 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 Tak, będziesz musiał Firma kogel wypuściła naczepy ze światłami pozycyjnymi w kształcie trójkąta - i oczywiście są to zarazem trójkąty odblaskowe. A według polskiego prawa nie wolno stosować trójkątów podświetlanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 Firma kogel wypuściła naczepy ze światłami pozycyjnymi w kształcie trójkąta Jak myślisz o tych lampach co mają bezbarwny klosz a wewnątrz kolorowe diody to już całkiem sporo ich jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 To wygląda jak "stjuningowana" naczepa ala lexus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 Firma kogel wypuściła naczepy ze światłami pozycyjnymi w kształcie trójkąta Posiada jak mniemam homologację na te lampki i w związku z tym moje pytanie co jest ważniejsze ta homologacja czy warunki techniczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 co jest ważniejsze ta homologacja czy warunki techniczne? Ważniejsze sa warunki techniczne, ale te obowiązujące w UE. Nasze warunki techniczne sa mniej ważne niż homologacja lampy do amerykańskiego samochodu wydana w Luksemburgu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 Ważniejsze sa warunki techniczne, ale te obowiązujące w UE Tylko, że Dz.U 155 ma w głębokim poszanowaniu zapisy inne niż warunki techniczne a my mamy wykonać badanie zgodnie z tym dziennikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Mamy paradoks . WK musi zarejestrować pojazd bo takowy ma europejską homologację, ale po zarejestrowaniu pojazdem tym nie mozna będzie poruszac się po drogach bo nie spełnia warunków technicznych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Ważniejsze sa warunki techniczne, ale te obowiązujące w UE. A zna ktoś dyrektywę na podstawie której dopuszczono u nas te "wiatrołapy" ? Jestem ciekaw jak to tam pisze... Bo rozwodzimy się nad wyższością dyrektywy, ale nie znamy jej oryginalnego brzmienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 19 Maj 2010 Autor Share Napisano 19 Maj 2010 Znalazłem wykaz dyrektyw która czego dotyczy. Niestety tej dotyczącej zawiasów drzwi nie mogę znaleźć po polsku. 1.4_normy unijne.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Ze źródeł oplowskichjak na razie słownych dowiedziałem sie ze takowy pojazd otrzymał homologacje na polske Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.