mirek.g Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 Koledzy mam problem,Autobus Sprinter (przerobiony z ciężarowego),kwestia jest w bocznych przesuwnych drzwiach, drzwi są widoczne z zewnątrz ,jest klamka a nie ma możliwości ich otworzenia,od środka pojazdu jest piękna tapicerka.Pytanie czy w takim przypadku N ,za brak możliwości otworzenia,bo chyba jeśli są to powinny być otwieralne.Pojazd jest zarejestrowany w kraju. Ps. do Bohdang,znam Twoje zdanie,ktore podzielam ale zobaczymy co na koledzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 jest w bocznych przesuwnych drzwiach, drzwi są widoczne z zewnątrz ,jest klamka a nie ma możliwości ich otworzenia U mnie tylko i wyłącznie piekne"N"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 18 Maj 2010 Autor Share Napisano 18 Maj 2010 jakie jest wyjście z tej sytuacji?,czy zaspawać?,czy doprowadzić do możliwości otwierania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 doprowadzić do możliwości otwierania? Myślę ze to jedyne i rozsadne wyjście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 czy zaspawać?, To w dalszym ciągu są drzwi i to nie sprawne-N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Można zdemontować klamkę, jeżeli jest mozliwość przemieszczania się we wnętrzu autobusu po wejściu do niego innymi drzwiami umieszczonymi po prawej stronie pojazdu. Oczywiście pod warunkiem, że nie jest to autobus regularnej komunikacji miejskiej, bo taki powinien posiadać dwoje drzwi umieszczonych po prawej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Siemka Koledzy mam problem,Autobus Sprinter (przerobiony z ciężarowego) To takie przerobki sa dopuszczalne??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 To takie przerobki sa dopuszczalne??? Praktycznie wszystkie Sprintery są tak przerobione z tym, że znaczna większość w firmach posiadających homologacje na takie zabudowy a wówczas nie ma problemu z detalami, które nie odpowiadaje warunkom technicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Czesc Praktycznie wszystkie Sprintery są tak przerobione z tym, że znaczna większość w firmach posiadających homologacje na takie zabudowy ... Homologacje od producenta na zabudowe do przewozu osob ??? HINT: przejedz sie kiedys jako pasazer takim autobusem - zobaczysz ilu WT nie spelnia, zwlaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Jest kilka firm, które dokonują takich zabudów, niektóre z nich prezętuja sie całkiem nieźle. przejedz sie kiedys jako pasazer takim autobusem - zobaczysz ilu WT nie spelnia Poprosze o przykłady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Czesc Jest kilka firm, które dokonują takich zabudów, niektóre z nich prezętuja sie całkiem nieźle.Poprosze o przykłady! Fotele - a czesto foteliki nie spelniajace norm dotyczacych wymiarow (oszczednosc miejsca) brak (w ciezarowce) miejsc kotwiczenia foteli - najczesciej to sruba z podkladka na wylot przez podloge. Czesto przekroczone DMC po wstawieniu n.p. 25 foteli - kto tam bedzie sie bawil w wazenie. O braku ogranicznika przedkosci nawet nie wspomne (jeden z klientow tlumaczyl mi - panie to i tak szybciej jak 140 km/h nie poleci... Ja osobiscie nie robie takich "autobusików". BTW poszperaj na forum - bylo o tym troche... P.S. pomoge http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5386 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Koledzy mam problem,Autobus Sprinter (przerobiony z ciężarowego) warunki tech .pojazdów .... 4.Zabrania się: ... 7-dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu,za wyjątkiem a)pojazdu ,na którego typ zostało wydane św.homo lub decyzja zwalniająca pojazd z homo. Czyli nie wolno dokonywać zmian konstrukcyjnych które spowodują ,że zmieni on rodzaj(z furgonu na osobówkę-lokalny przewóz osób)o ile w św homo nie jest to zaznaczone lub została wydana decyzja zwalniająca pojazd z homo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 4.Zabrania się: ... 7-dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu,za wyjątkiem a)pojazdu ,na którego typ zostało wydane św.homo lub decyzja zwalniająca pojazd z homo. Doczytaj do końca. Jest jeszcze pkt b)Pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Fotele - a czesto foteliki nie spelniajace norm dotyczacych wymiarow (oszczednosc miejsca) brak (w ciezarowce) miejsc kotwiczenia foteli - najczesciej to sruba z podkladka na wylot przez podloge. Czesto przekroczone DMC po wstawieniu n.p. 25 foteli - kto tam bedzie sie bawil w wazenie. O braku ogranicznika przedkosci nawet nie wspomne (jeden z klientow tlumaczyl mi - panie to i tak szybciej jak 140 km/h nie poleci... Niewątpliwie są takie pojazdy, ale są tez takie które spełniają w/w wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Czesc Niewątpliwie są takie pojazdy, ale są tez takie które spełniają w/w wymagania. Jak to powiadal moj wykladowca omawiajac kolejny projekt... "tak to powinno panowie wygladac a jak kiedys zdarzyłoby sie, ze zobaczycie to w rzeczywistosci to dajcie mi znac..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 4.Zabrania się:... 7-dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu,za wyjątkiem a)pojazdu ,na którego typ zostało wydane św.homo lub decyzja zwalniająca pojazd z homo. Ale tam jest jeszcze pkt b) Każdy samochód można przerobić na co innego - pod warunkiem że robi to uprawniony (cokolwiek to oznacza) przedsiębiorca. Zmiany w pojeździe zarejestrowanym nie podlegają procedurom homologacyjnym. Nie ma przeciwwskazań do przeróbki ciężarówki na autobus o ile pozostaje to w zgodzie z warunkami technicznymi - główne problemy to fotele, pasy i miejsca ich kotwiczenia w płycie podłogowej. Rzadko kiedy płyta podłogowa furgona jest też przystosowana od razu do montażu foteli, nawet jeśli producent oryginalnie w identycznym nadwoziu oferuje też autobusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Rzadko kiedy płyta podłogowa furgona jest też przystosowana od razu do montażu foteli Osobiście nie spotkałem Nie ma przeciwwskazań do przeróbki ciężarówki na autobus o ile pozostaje to w zgodzie z warunkami technicznymi i "tylko" o te warunki "biega".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Osobiście nie spotkałem Ford Transit ma prawie każdy, Mercedesy i VW bardzo rzadko. Mam mieć klienta z przerobionym Jumper`em na autobus, który ponoć posiada ekspertyzę PIMOT o poprawności montażu i wytrzymałości a nie ma punktów kotwiczenia. Jak zobaczę to zrobię skan i wrzucę - podyskutujemy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Maj 2010 Share Napisano 19 Maj 2010 Mercedesy i VW bardzo rzadko. Widziałem w sprinterze, oryginalnie jeden rząd siedzeń, klient domontował drugi. Wyglądało na oryginał, ale i tak go odesłałem bo nie miał przegrody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 20 Maj 2010 Autor Share Napisano 20 Maj 2010 Zmian konstrukcyjnych bym nie dopuścił,tylko zapytałem o te przesuwne drzwi i pojazd był u mnie na OBT.zastanawiam się kto ponosi większą odpowiedzialność ,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach,bo ja na OBT nie rządam kwitów ,tylko sprawdzam zgodność z warunkami.Przecież "gołym okiem" np. nie sprawdzę czy był przedlużony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Maj 2010 Share Napisano 20 Maj 2010 zastanawiam się kto ponosi większą odpowiedzialność ,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach, Powinien tylko i wyłącznie właściciel takiego pojazdu, wówczas nie przyjeżdżałby żeby dostać stympel tylko wykorzystałby narzędzie w postaci diagnosty do dopuszczenia takiego pojazdu zgodnie z warunkami technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Maj 2010 Share Napisano 20 Maj 2010 pojazd był u mnie na OBT.zastanawiam się kto ponosi większą odpowiedzialność ,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach,bo ja na OBT nie rządam kwitów ,tylko sprawdzam zgodność z warunkami. Dz.U. 155 9.1.7. Siedzenia Oględziny.1. Pęknięcie szkieletu siedzenia. 2. Złe zamocowanie grożące samoczynnym przesuwaniem. 3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia siedzenia. 4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli są wymagane). 5. Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu 6. Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech wytrzymałościowych. ,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach Na pewno????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.