Skocz do zawartości

Nieczytelne numery nadwozia i nabicie nowych


cubitus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam auto sprowadzone z Danii - SCANIA R 134 pojazd specjalny do oczyszczania kanalizacji (asenizacyjny). Auto ogólnie oki oprócz jednej rzeczy... Ma silnie skorodowany numer VIN. Obejrzał go rzeczoznawca i urząd komunikacji wydał decyzje o nabiciu nowych. Pierwszy raz to robię więc mam pytanie... Jak najlepiej i w jakim miejscu to zrobić (numer vin, tabliczka zastępcza i numer stacji) ??. Jaką treść zaświadczenia najlepiej napisać ?? Auto również wymaga pierwszego przeglądu więc czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu (naturalnie po nabiciu numerów) ??. Pozdrawiam i pomóżcie..... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzał go rzeczoznawca i urząd komunikacji wydał decyzje o nabiciu nowych

Rozumiem ze rzeczoznawca wydał Ci opinię ze numer vin.jest nieczytelny/skorodowany/ i w zwiazku z tym WK wydał skierowanie na nabicie nowego

nr.vin....???

Auto również wymaga pierwszego przeglądu więc czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu (naturalnie po nabiciu numerów) ??

Jezeli masz faktycznie to skierowanie to jedziesz na OSKP gdzie dokonaja Ci nabicia

nowego nr.vin.i zrobią od razu OBT przed I rej.w kraju..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw na badaniu powinien być wynik N , póżniej dopiero rzeczoznawca . nadanie nowych numerów i ponowny przegląd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy od razu mogę to zrobić i umieścić to na tym samym zaświadczeniu

NIE

pierwsze robisz nabicie nru i tabliczki zakończone wystawieniem zaświadczenia (oddzielna pozycja w rejestrze ),

a następnie okresowe

 

jedziesz na OSKP
cubitus, ma nabić ten nr :D

 

dokonaja Ci nabicia nowego nr.vin.i

nie nr VIN tylko nr ramy

17 znakowy VIN nadaje i umieszcza producent :!:

SKP nabija nr 12 znakowy nadany przez WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cubitus, ma nabić ten nr

Jak potrafi i ma czym to czego nie.... :D

pierwsze robisz nabicie nru i tabliczki zakończone wystawieniem zaświadczenia

To ma jechac DWA razy .....?????? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że w numerze nadanym przez WK jest zawarty kod SKP, która ma ten nr nabić. :cool:

Prawidłowa kolejność:

1. Okresowe BT z wynikiem N

2. Opinia Rzeczoznawcy z listy MI

3. WK decyzja o nabiciu

4. Nabicie i wykonanie tabliczki

5. Ponowne sprawdzenie do badania okresowego z wynikiem P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd specjalny do oczyszczania kanalizacji (asenizacyjny)

 

W tym określenie podałeś dwie klasyfikacje. Jeden samochód to faktycznie specjalny, ale drugi to ciężarówka.

 

Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne?

Jak WK wyda decyzję na podstawie samej opinii rzeczoznawcy to faktycznie nie jest konieczne ale to jest idealny sposób na złapanie N w rejestr badań. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem, czy to pierwsze badanie negatywne jest konieczne?

 

Mi też wydaje się zbedne. Wystarczy, że klient pujdzie do WK z opisem wydanym przez rzeczoznawcę i na tej podstawie WK skieruje go na nadanie numeru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak potrafi
pewnie potrafi, ale ma pewne wątpliwości ...
ma jechac DWA razy .....?

jeden wjazd na kanał DWA wpisy w rejestrze

 

1 pozostałe czynności - nabicie nru i TZ, na zaświadczeniu P i N skreślone, w uwagach wpis "nr nabito na podst decyzji WK w ...,data ... nr,

 

2 OBT zaświadczenie = P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie tędy droga.... Jestem diagnostą jak i wy. Sam muszę nabić te numery więc proszę was o radę co z tym fantem zrobić bo nigdy tego nie robiłem.Po prostu nigdy nie było okazji a nie chcę walnąc gafy za pierwszym razem. Orginalny VIN był umieszczony po prawej stronie na ramie przed przednią osią. Jest skorodowany że widac może 3 - 4 znaki więc klient sam wynajął rzeczoznawcę i dostał zgodę starostwa co do nabicia nowego VIN-u.Teraz ja się zastanawiam gdzie nabić nowy... Czy nad starym ?? Naturalnie plus numer stacji. I czy oczyścić najpierw to miejsce z lakieru do gołej blachy ??? Tabliczkę znamionową zastępczą już wykonałem.Tylko czy przed jej umieszczeniem usunąc starą ???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy przed jej umieszczeniem usunąc starą ???

Stara tabliczka powinna zostać, należy tylko przekreślić istniejący nr VIN przy uzyciu numeratora "I".

Teraz ja się zastanawiam gdzie nabić nowy... Czy nad starym

Nowy numer nadwozia powinien być umieszczony w przedniej prawej cwiartce pojazdu

(może być obok starego). Gdy miejsce w którym chcesz nabić nowy numer jest skorodowane lub pokryte gruba warstwa farby to należy je oczyścić do gołej blachy, nabić numer a nastepnie zabezpieczyć przed korozją (oczywiście w taki sposób aby numer nadal był czytelny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U. 2003 nr 227 poz. 2249

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20032272249

+ Dz.U. 2005 nr 30 poz. 253

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 lutego 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20050300253+2005%2403%2405&min=1

 

 

 

gdzie nabić nowy... Czy nad starym ??
w okolicy starego, tam gdzie jest wystarczająco miejsca na nowy nr (i żebyś miał możliwość uderzenia młotkiem w numerator :D )
Naturalnie plus numer stacji.
w ŻADNYM wypadku :!:
Pamiętaj że w numerze nadanym przez WK jest zawarty kod SKP' date=' która ma ten nr nabić.[/quote']

 

przed jej umieszczeniem usunąc starą ???
NIE - na starej skreślasz tylko nieaktualny VIN i na ramie też

 

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=49559#49559

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę obok tematu, ale ciekawostka taka :-D . Auto przed "pierwszą rejestracją w kraju" znaczy z zagranicy. Klient dostaje N ze względu na korozję numeru. Po kilku dniach jest z decyzją na nowy numer i tabliczkę. Decyzję otrzymał bez opinii rzeczoznawcy po prostu pojechał do WK i otrzymał :o I teraz wnioski nasuwają się same że można zarejestrować auto niewiadomego pochodzenia :shock: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki dziękuje bardzo.

 

Czyli robię to tak :

 

1. Przyklejam lub montuję w inny sposób nową nabitą tabliczkę zastępczą obok starej,

2. W starej tabliczce wykreślam numer VIN numeratorem "I" robię to również z resztkami starego VIN-u na ramie,

3. Nabijam nowy numer VIN na ramie w okolicy starego (bez oznakowania numerem stacji ten już jest na tabliczce zastępczej) oczyszczając wcześniej blachę aby był jak najbardziej widoczny.

 

Mam nadzieję chłopaki że na ramie tej Scanii mi się to uda..... :-( . Dostęp do ramy w tym miejscu kiepski ale wpadłem na pomysł że zdemontujemy koło i powinno być dobrze.

 

Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpadłem na pomysł że zdemontujemy koło i powinno być dobrze.

 

 

Ło jezu a nie łatwiej skręcić to koło w lewo lub prawo tak aby zamach był dobry albo podnieść kabinę a nie od razu kręcić śruby podnosić Panie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Nabijam nowy numer VIN na ramie w okolicy starego (bez oznakowania numerem stacji ten już jest na tabliczce zastępczej) oczyszczając wcześniej blachę aby był jak najbardziej widoczny.

Przecież masz decyzję jaki numer masz nanieść i dokładnie takie znaki umieszczasz na ramie i tabliczce znamionowej jak w decyzji. Częścią składową tego numeru jest numer Twojej stacji ale to już po za konkursem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogólnie jakich numeratorów i jaką technikę stosujecie ??? Tak żeby mi to jak najprościej wyszło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podniesiesz rame to smialo nabijesz numer jak tak robilem w MAN

Na pewno miało być kabinę - ale dobrze doradza - to w zupełności wystarczy.

Na stacji masz dwa rodzaje numeratorów mniejsze do tabliczki duże do ramy - to tak najprościej. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogólnie jakich numeratorów i jaką technikę stosujecie ???

Zgodnie z załącznikiem 9 paragraf 5 Dz.U.186 z 2007 poz 1322 a technika to: "siła x młotek" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.