lisek Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 Można ustawiać geometrię GTL Truck bez tylnych płyt wyrównawczych? Nie mając obniżenia na obrotnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 Pewnie, że można tylko jaka będzie tolerancja tej roboty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 GTL Truck bez tylnych płyt wyrównawczych a masz w zestawie tylne płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisek Napisano 26 Maj 2010 Autor Share Napisano 26 Maj 2010 Źle zadane pytanie zmieniamy lokal na stacji w starym były zagłębienia pod obrotnice w nowym nie ma, miom zdaniem powinny być podkładki wyrównujące. Osoba która kontaktowała się z Precyją w Bydgoszczy twierdzi że przy ciężarówkach nie są wymagane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 z Precyją w Bydgoszczy twierdzi że przy ciężarówkach nie są wymagane. dlatego nie ma ich nawet w wyposażeniu dodatkowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Maj 2010 Share Napisano 27 Maj 2010 dlatego nie ma ich nawet w wyposażeniu dodatkowym A ile miało by ich być, bo 2 to stanowczo za mało w przypadku samochodu 3 lub 4 osiowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 27 Maj 2010 Share Napisano 27 Maj 2010 ja nie mam w zestawie żadnych podkładek ustawiłem wiele ciężarówek i autobusów i jak na razie wszystko ok nikt się nie skarży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mechanik Napisano 27 Maj 2010 Share Napisano 27 Maj 2010 Ciągniki siodłowe robię na podkładkach (70mm równoważna wysokość obrotnic) pod tylne koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 28 Maj 2010 Share Napisano 28 Maj 2010 Przy ciezarowych nie zawracam sobie glowy podkladkami - reklamacji nie stwierdzono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Maj 2010 Share Napisano 28 Maj 2010 Panowie w instrukcji GTL Truck nie ma słowa o podkładkach pod koła więc są nie potrzebne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Maj 2010 Share Napisano 28 Maj 2010 instrukcji GTL Truck nie ma słowa o podkładkach pod koła więc są nie potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 28 Maj 2010 Share Napisano 28 Maj 2010 Warunkiem prawidłowego pomiaru geometrii kół jest ustawienie pojazdu w poziomie. Jeżeli nie używasz płyt wyrównujących pomiar będzie obarczony błędem. Błąd będzie tym większy im mniejszy jest rozstaw osi pojazdu. Na jakie pomiary ma to wpływ... Największy błąd występuje przy pomiarze kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Mniejsze błędy będą przy pomiarze kąta pochylenia koła, sworznia zwrotnicy i zbieżności. Jeśli wysokość obrotnic wynosi ok. 70 mm, to przy rozstawie kół ciągnika siodłowego np. 3600 mm błąd przy pomiarze kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bedzie wynosił około 1 stopnia a nawet nieco więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Maj 2010 Share Napisano 29 Maj 2010 Trudno sobie wyobrazić by nie przewidział tego producent. My korzystamy z urządzeń do pomiaru geometrii pow. 3,5T GTL Truck, JOSAM i Beisbarth i w żadnym nie ma podkładek kompensujących. Widocznie producent wziął ten błąd pod uwagę skalując urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 29 Maj 2010 Share Napisano 29 Maj 2010 Dopuszczalny błąd wypoziomowania w przypadku GTL Truck nie może przekraczać 2mm na 1m. Inni producenci stawiają nawet ostrzejsze wymagania czyli 1mm na 1m. Cytat z instrukcji: Zawsze należy pamiętać, aby tylne koła znajdowały się na tym samym poziomie co przednie. Stąd, w przypadku stanowiska kanałowego, obrotnice najwygodniej jest wpuścić w podłoże wykonując odpowiednie zagłębienia. W razie braku wgłębień pod obrotnice można stosować płyty wyrównawcze pod tylne koła Markes, znam urządzenia które wymieniłeś i swego czasu miałem okazję z nich korzystać. Jeśli stanowisko nie było wyposażone w odpowiednie zagłębienia dla obrotnic zawsze miały zastosowanie płyty wyrównawcze. Płyty te są zresztą w podstawowym wyposażeniu przyrządu. GTL Truck Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 29 Maj 2010 Share Napisano 29 Maj 2010 Jeśli stanowisko nie było wyposażone w odpowiednie Zgadzam się z Tobą.Ja mam wlaśnie takie rozwiązanie tzn.obrotnice sa zaglebione. Początkowo stosowane były podstawki pod tylne koła ale to rozwiazanie było zbyt upierdliwe i czasochłonne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Maj 2010 Share Napisano 29 Maj 2010 Jeśli stanowisko nie było wyposażone w odpowiednie zagłębienia dla obrotnic zawsze miały zastosowanie płyty wyrównawcze To od zawsze chyba za mocno powiedziane ,mamy Trucka 12 lat osobiście go odbierałem z Precyzji i nikt nie wspomniał o tylnych płytach wyrównawczych,przy okazji odbioru przechodziliśmy szkolenie i z tego co pamiętam w instrukcji też nic nie ma,link który podałeś jest do nowszej wersji Trucka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 30 Maj 2010 Share Napisano 30 Maj 2010 Dario... Warunkiem dla prawidłowego przeprowadzenia pomiaru jest wypoziomowanie pojazdu. To jest jak elementarz. Więc o czym my dyskutujemy? Jeśli nie masz na stanowisku zagłębień pod obrotnice to musisz zastosować płyty wyrównawcze . Koniec, kropka. Po raz pierwszy z przyrządem GTL Truck zetknąłem się (jak dobrze pamiętam) na początku roku 1997. Właśnie aby nie używać płyt wyrównawczych ponieważ jest to uciążliwe na stanowisku do pomiaru geometrii zostały wykonane zagłębienia odpowiadające wysokości obrotnic. Precyzja Bydgoszcz sprzeda Ci urządzenie w konfiguracji jakiej sobie zażyczysz, nie musisz kupować wszystkich elementów. Widocznie kupiłeś bez płyt... Piszesz o szkoleniu przy odbiorze urządzenia. Hmm... Jakość tych szkoleń jest powiedzmy delikatnie - nierewelacyjna. Jest to po prostu zapoznanie z obsługą urządzenia. Jeśli chcesz naprawdę zagłębić się w temat to w Bydgoszczy były organizowane jedno lub dwudniowe szkolenia które nawet doświadczonym diagnostom otwierały oczy na zagadnienia związane z pomiarami geometrii. To że podałem link do nowszej wersji urządzenia niż Twoja nie ma w tym przypadku znaczenia. Zasada działania urządzenia i metoda pomiaru jest taka sama jak kilkanaście lat temu. Wróćmy do tematu. W czasie pomiarów kątów kilkakrotnie poziomujesz głowice pomiarowe. Po co to robisz jeśli pojazd nie stoi w poziomie? Tak jak pisałem w poprzednim poście błędy przy pomiarze kąta pochylenia sworznia zwrotnicy, pochylenia koła i zbieżności kół są niewielkie i praktycznie można by je pominąć. Jednak wynik pomiaru kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest obarczony dużym błędem. Jakim? Wszystko zależy od rozstawu osi. Im mniejszy rozstaw tym większy błąd. Przypomnijcie sobie taki dział matematyki jak trygonometria Przy pomiarze typowego ciągnika siodłowego będzie wynosił ponad 1 stopień na "+". Pozwolę sobie na małą uwagę dotyczącą serwisu Precyzji z Bydgoszczy. Ci ktorzy znają urządzenie Beissbarth Microline powinni znać ten problem. Przez kilka lat Precyzja sprzedawała urządzenia ze źle skalibrowaną głowicą tylnego prawego koła (jak dobrze pamiętam) Przy pomiarze pochylenia koła błąd był ok. 25'. Żadne argumenty do nich nie trafiały. Dziwicie się więc że czegoś nie ma tam w instrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Maj 2010 Share Napisano 30 Maj 2010 Precyzja sprzedawała urządzenia ze źle skalibrowaną głowicą tylnego prawego koła (jak dobrze pamiętam) Przy pomiarze pochylenia koła błąd był ok. 25'. Żadne argumenty do nich nie trafiały.Dziwicie się więc że czegoś nie ma tam w instrukcji? Teraz już nie. [ Dodano: 30-05-2010, 20:34 ] Warunkiem dla prawidłowego przeprowadzenia pomiaru jest wypoziomowanie pojazdu. To jest jak elementarz. Co powiesz na opis takiego urządzenia,co prawda nie jet chyba dopuszczone na SKP ,ale umożliwia pracę na dowolnym placu.Nazwę urządzenia wyiksowałem żeby nie robić reklamy * xxx jako jedyne urządzenie na rynku umożliwia pomiar na dowolnym stanowisku – nie wymaga precyzyjnego poziomowania stanowiska. Daje to możliwość zastosowania urządzenia np. w serwisach mobilnych; * Służy do szybkich pomiarów zbieżności całkowitej, połówkowej, kątów pochylenia kół, kątów różnicy skrętu kół KRSK, kątów wyprzedzenia KWSW i pochylenia KPSW sworzni zwrotnicy, pomiarów ustawienia osi tylnych i pozycji przekładni kierowniczej; * Urządzenie xxx pozwala na dokonywanie pomiarów w tzw. “stanie jazdy”, podnoszenie osi pojazdu lub jego kół w celu kompensacji jest zbyteczne; * Możemy dokonywać szybkich i poprawnych pomiarów na wszystkich typach pojazdów w zależności od doboru koniecznego wyposażenia dodatkowego; * Geometria jest specjalnie przygotowana do pracy w warunkach warsztatowych; * Do zasilania głowic zastosowano ogólnodostępne na rynku akumulatorki (można zastosować awaryjnie baterie “paluszki”). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.