Skocz do zawartości

S.A.M. Re-Volt pojazd elektryczny


Jackow

Rekomendowane odpowiedzi

Całkiem ciekawy pojazd ale...

 

"Bez wątpienia do takich wartych uwagi firm należy mieszczący się w Pruszkowie zakład o nazwie Impact Automotive Technologies, produkujący pojazdy pod marką S.A.M. (Sustainable Automotive Mobility). Ich pierwszym i jak na razie jedynym modelem jest Re-Volt, którym miałem okazję jeździć.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to nietypowy wygląd pojazdu. Re-Volta trudno przyporządkować do konkretnej kategorii motoryzacyjnej. W myśl polskiego prawa trójkołowiec rejestrowany jest jako motocykl. Re-Volt posiada jednak prawie wszystkie cechy samochodu - ma kierownicę, fotele, ogrzewanie czy radio, a jego nadwozie nie pochyla się w zakrętach(...)"

Artykuł z którego pochodzi cytat

 

:?::?::?::?::?::?::?::?:

To ja może zacytuję polskie prawo:

PoRD:

45) motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy;

 

Ja nie wiem jak mam to rozumieć? Czy polskie prawo nie nadąża za techniką? Pewnie tak. Można je zmienić. Ale póki co obowiązuje nas takie, a nie inne prawo, a mimo to jest pośród dziennikarskich oklasków i fleszy łamane.

Polska to dziwny kraj :-| Niech ktoś zatrzyma wreszcie świat, ja wysiadam.

revolt.jpg.52c58eb3df14599cfde44628efa8dc04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na temat takiego pojazdu motorower czy ktoś go tak zaklasyfikuje

Pojemność : 49.5 cm3

Moc: 14.5 kW

Masa własna : 280 kg

Dmc : 500 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiłowanie do motocykli do samej śmierci.....

Eeeeeeeeeeeee...tylko 2 koła......!!!! Nigdy do tego nie miałem przekonania... :-(

Jednak co 4 kola to 4 i "parasol" nad głową....!!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie trochę niepewny pojazd ,wyobrażam sobie reakcje rodziny kiedy toto przewraca sie na jednym z naszych rond a "ładunek" wpada na pas zieleni albo na chodnik brrrrrrrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na temat takiego pojazdu motorower czy ktoś go tak zaklasyfikuje

Pojemność : 49.5 cm3

Moc: 14.5 kW

Masa własna : 280 kg

Dmc : 500 kg

 

To nie jest motorower to pojazd samochodowy inny.

Miałem takie cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest motorower to pojazd samochodowy inny.

A możesz wytłumaczyć dlaczego to pojazd samochodowy inny a nie motorower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ zgodnie z klasyfikacją motorowery występują w dwóch kategoriach homologacyjnych L1e i L2e (Dz.U. 137 z 2007) a w definicji podanej w Dz.U. 162 z 2005 L1e to pojazd dwukołowy a L2e to pojazd trójkołowy, czyli pojazd czterokołowy będzie samochodowym innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

Nawiasem to takie cudo jest bardzo niebezpieczne, bo wygląda jak samochód, a nim nie jest i wielu innych uczestników ruchu myśli, że to w miarę zwija się z drogi, a tak naprawdę to ledwo się wlecze.

Jedyny plus tego czegoś to małe spalanie około 3,5 litra/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czy popularny maluch powróci na ulice polskich miast i to w wersji z napędem elektrycznym? Tak może się stać.

Nad projektem takiego samochodu pracują bowiem studenci Politechniki Poznańskiej. Twierdzą, że elektryczny Fiat 126 p będzie gotowy już na początku przyszłego roku.

 

Auto bazujące na legendzie polskiej motoryzacji to pomysł Dominika Błaszczyka, Michała Mendla, Tomasza Gawrona i Tomasza Mikitiuka z III roku automatyki i robotyki Politechniki Poznańskiej.

– Samochód konstruowany jest w ramach pracy inżynierskiej – tłumaczy dr inż. Tomasz Pajchrowski. – Głównym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie układu napędowego. Samochód ma być ukończony do 31 stycznia 2011 roku.

– Chcemy, żeby auto służyło do krótkodystansowych, codziennych podróży miejskich – mówią studenci.

To, jakie odległości będzie mógł pokonywać, zależy od akumulatorów. Przewidziane są aż trzy tryby pracy silnika elektrycznego dla różnych warunków – jazdy ekonomicznej, normalnej i sportowej.

– Fiat pozbawiony zostanie silnika, układu wydechowego i chłodniczego oraz zbiornika paliwa. Zostawimy skrzynię biegów, zawieszenie i całą konstrukcję – tłumaczą studenci.

Do zasilania układu napędowego wykorzystane zostaną cztery akumulatory połączone szeregowo, umieszczone w silniku. Samochód zostanie wyposażony w prostownik umożliwiający naładowanie akumulatorów z gniazdka sieciowego. Nowością ma być też innowacyjny system służący do komunikacji między użytkownikiem a układem sterującym.

– Pomysł studentów traktujemy jako projekt badawczy –mówi prof. Krzysztof Zawirski z Instytutu Automatyki i Inżynierii Informatycznej. – Pierwszy egzemplarz zawsze jest loterią i nie do końca wiadomo, jaki będzie efekt prac. Najbardziej wymagającą kwestią jest część mechaniczna, bo w budowie układów elektrycznych mamy już doświadczenie – dodaje.

– Naszym założeniem jest przygotowanie tego pojazdu do uzyskania homologacji. Potrzebna będzie zatem opinia rzeczoznawcy, który zbada samochód i dopuści go do użytku – podkreślają studenci poznańskiej politechniki.

Ostatnim etapem jest badanie na stacji diagnostycznej, która może dopuścić pojazd do ruchu – zaznaczają autorzy projektu.

 

Obecnie cały projekt finansuje poznańska uczelnia. Jeśli jednak prace nad prototypem zakończą się sukcesem, to niewykluczone, że znajdą się chętni, którzy zdecydują się zainwestować w elektrycznego malucha.

Autor: Tomasz Nyczka, współpraca: Natalia Jurga

 

www.motofakty.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Może ktoś przerabiał temat. Jak to zarejestrować i klasyfikować. Czy w ogóle podlega rejestracji. Pojazd sprowadzony z Włoch, nie posiada żadnych dokumentów oprócz umowy

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.malaguti.se/ciak-el.htm&ei=mcW2Tf3xHceVswbV24TGDQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCEQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dciak%2Bmalaguti%2Belectric%26hl%3Dpl%26prmd%3Divns

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:

1) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub pojazdy trójkołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:

a) w przypadku pojazdu dwukołowego, silnik, którego:

– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub

maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego,

b) w przypadku pojazdu trójkołowego, silnik, którego:

– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub

– maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub

– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;

 

Dz.U. 2005.162.1360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tym

46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności

skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

Na wejście nowej definicji musimy poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym go zrobił jako motorower.

 

Ja postapił bym podobnie.

 

A co z rejestracja ?

 

Motorowery podlegaja rejestracji. Termin OBT na 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.