SKPAUTOMEX Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 Paprock Podstawowe SKP ale tylko te które miały uprawnienia wydane przed sierpniem 2004 / czyli w uprawnieniu małe literki/ mogą do 31.12.15 wykonywać BT ciągników i przyczepy ale tylko rolniczych bez ograniczenia dmc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 Mogła/ły raczej bym napisał. Mogły do ostatniego odbioru, do ostatniej decyzji TDT. Od ostatniej czyli aktualnej/bieżącej decyzji TDT stacja wykonuje badania okresowe i dodatkowe tak jak w przywołanym cytacie. Wszystko do 3.5 t d.m.c. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 Poprzednia decyzja straciła ważność, więc WK ma rację. Wiesz doskonale, że u nas rację ma ten kto ma władzę i pieniądze, nie ten kto czyta przepisy,,, To oczywiste, że nie mogą funkcjonować jednocześnie dwie decyzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; co do tych przyczep rolniczych powyżej powyżej 3,5 t to nie był bym do końca pewien czy PSKP z uprawnieniami do przyczep nie mogą wykonać takich BT ponieważ w literze c) nie jest napisane przyczep do 3,5 t a tylko przyczep. /ciągnik roln. do 3,5 t dmc przecież możne ciągnąc przyczepę powyżej 3,5 t dmc - nawiasem mówiąc wywód wspomnianego inspektora TDT podczas odbioru SKP/ w analogi do interpretacji w/w przepisu w jednym miejscu ustawy PORD jest napisane że pojazd marki SAM ma mieć OBT co roku a w drugim ze przyczepa lekka nie podlega i pomimo, że jest marki SAM nie podlega OBT . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 To oczywiste, że nie mogą funkcjonować jednocześnie dwie decyzje.Jeżeli organ wydający nową decyzję informuje w niej, że poprzednia traci ważność to jak mogą funkcjonować dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 No zgoda z tą literką 'c', która kieruje do literki 'a', gdzie jasno podano jaki ma być spełniony warunek, aby pojazd miał na stację otwarty wjazd. Co do przyczepki lekkiej marki SAM, to ta jej lekkość zwalnia ją z obowiązku badania, tak samo jak w przyczepce lekkiej znanej marki Niewiadów nie ma potrzeby wykonywania takiego badania. Nie ważne, czy kapingowa, czy towarowa. No, a co z przyczepą jednotonową marki SAM? Nie tylko lekkie chałupniczo robiono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca9 Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 "No, a co z przyczepą jednotonową marki SAM? Nie tylko lekkie chałupniczo robiono." A co z przyczepa ciężarową rolniczą o DMC 1,5 t marki SAM? A co z autobusem marki SAM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Październik 2015 Share Napisano 27 Październik 2015 Jeżeli organ wydający nową decyzję informuje w niej, że poprzednia traci ważność to jak mogą funkcjonować dwie. To na jakiej podstawie, Twoim zdaniem organ ten zezwala na pracę w sposób wykorzystujący obie decyzje jednocześnie ??? No właśnie, zezwalamy, bo NAM wolno,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego Problem polega nie na długości kanału lecz na tym iż twoje urządzenie do badania hamulców posiada certyfikację do 3,5t - i to własnie " ogranicza " możliwość badania przyczep powyżej 3,5 - oczywiście zaraz powiesz że masz opóźnieniomierz - problem w tym że te małe ciągniki nie rozpędzą się do wymaganej prędkości - ale jak zawsze jest mała furtka - do prędkości maksymalnej jeśli nie osiągną 30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 Zgadza się ,ze linie diagnostyczne są przeznaczone do badania pojazdów o DMC do 3,5 tony.Moja linia RYMA też tak ma ,ale w dalszej części instrukcji pisze,że- "urządzenie rolkowe do badania hamulców w pojazdach o nacisku na oś do 4 t"Amortyzatory do 2,5 tony,tak samo płyta zbieżności.Nie widziałem jeszcze przyczepy,żeby przekraczała te 4 tony na oś.Wiec sprawdzam wszystkie przyczepy do ciągników ,choć mam stacje po nowemu do lipca 2016 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 dlatego ciągniki rolnicze tylko do 3,5 t ale już z przyczepami rolniczymi do 3,5 t to chyba nie do końca jasne przynajmniej z powyższego zapisu Temat tak naprawdę zaraz umrze, ale skoro poruszony... Kolego nowe stacje podstawowe mogą badać tylko pojazdy do 3,5 t, amen. Ponieważ definicje dla poszczególnych pojazdów są następujące: "... 50) przyczepa – pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;..." PoRD. Więc zgodnie z definicją nowej podstawowej stacji nie może badać żadnego pojazdu o większej dmc niż w definicji. Kwestia czy mogą badać w ogóle przyczepy, leży w warunkach technicznych stanowiska kontrolnego i jeżeli je spełniają to mogą badać przyczepy, ale tylko do dmc określonej w definicji stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 z zastrzeżeniem lit. c, -bez określonej DMC przyczep.I tak możemy w kolo Macieju.Pewnie kiedyś będzie jasna wykładnia jak ktoś spotka się w sadzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 z zastrzeżeniem lit. c, -bez określonej DMC przyczep Bardzo śmieszne, może zacznij czytać przepisy normalnie ,,, podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a, c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; Nadal uważasz, że nie określono masy przyczep i nadal będziesz badał te o dmc 4t ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 bez określonej DMC przyczep Mylisz się -pojazdów do 3,5 - to definicja pierwszego wpisu do zezwolenia definiuje DMC SKP - nie mam żadnego ksera z dopuszczenia nowej SKP ale pierwszy punky mówi wyraźnie do 3,5 - przyczepa to pojazd Kolega który pisał wcześniej że ma RYME - w certyfikacji rolek pisze wyraźnie "pojazdów o DMC do 3,5 t" i nikogo nie interesuje że producent dopuszcza chwilowe do 4t - nacisk osi to nie DMC życzę powodzenia przy kontroli TDT [ Dodano: 28-10-2015, 11:46 ] marek4017, Jesteś już trochę diagnostą widać po dacie logowania ale widzę że życie jeszcze Ciebie niczego nie nauczyło - słuchaj szefa a daleko zajdziesz - sorry że tak ostro ale czasami trzeba - zadzwoń do swojego nadzoru i poproś o "jednoznaczną " interpretację - będzie jedna do 3,5 i koniec. Jak ktoś ma takową to proszę wrzucić stawiam piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 marek4017 napisał/a: bez określonej DMC przyczep Czyżbyś już miał za długo uprawnienia i chciał ich się pozbyć? Moim zdaniem czym szybciej zrozumiesz tym dłużej będziesz pracował jako diagnosta. Nikt Cię nie nie zmusza do stosowania naszego rozumowania. Zastanów się jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 Jak pisałem na czym wykonujesz pomiaru siły hamowania skoro na podstawowej rolki o DMC pojazdu 3,5 - opóźnieniomierzem . Tutaj masz certyfikaty rolek chyba do 1998 roku http://docplayer.pl/2666163-.html Interpretuj Sobie po swojemu przepisy -Twoja Sprawa - kesz ważniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 z zastrzeżeniem lit. c, -bez określonej DMC przyczep.I tak możemy w kolo Macieju. Nic nie jest w kółko. Z zastrzeżeniem, ponieważ nie każda stacja spełnia wymagania do badania przyczep. Gdyby nie było tego zastrzeżenia, to każda stacja mogłaby robić BT dla przyczep do 3,5 t, ale skoro jest to zastrzeżenie to stacja, aby móc wykonywać te badania, musi spełniać dodatkowe warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 jast, Sorry przez moment źle zrozumiałem Twój wpis i niechcąco pojechałem Tobie po "garbie" Przyjmij piwacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 Nic się nie stało IVVO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 Opinia na temat wyrażenia z „zastrzeżeniem” PDF Drukuj Z zastrzeżeniem Pewien korespondent poprosił o wykładnię wyrażenia z zastrzeżeniem, używanego w aktach prawnych. Odpowiedziała mu sekretarz Komisji Języka Prawnego Agnieszka Choduń: (…) poruszony przez Pana w liście problem dotyczy jednej z podstawowych spraw związanych z interpretacją tekstów aktów prawnych. Przepis tekstu aktu prawnego interpretuje się, uwzględniając treść innych przepisów, które mogą modyfikować zakres przepisu interpretowanego. W ostatnich kilku latach wytworzył się taki zwyczaj legislacyjny, że co najmniej niektóre z przepisów modyfikujących wskazuje się przez użycie, w przepisie centralnym, wyrażenia „z zastrzeżeniem”, wskazując (co najmniej niektóre) przepisy modyfikujące przepis centralny. To, czy w efekcie uwzględnienia przepisu modyfikującego powstanie sytuacja zwężenia zakresu obowiązków zawartych w przepisie centralnym, czy ich rozszerzenie, zależy od treści tego przepisu, którego uwzględnienie owo zastrzeżenie wymaga. Wydaje się, że z tego względu, a także biorąc pod uwagę słownikowe znaczenia wyrazów „zastrzec”, „zastrzegać”, zamiast wyrażenia „z zastrzeżeniem”, lepsze byłoby wyrażenie „z uwzględnieniem”. Bez względu jednak na użycie którejkolwiek z tych formuł, a nawet bez ich użycia, i tak interpretator musiałby uwzględnić przepis modyfikujący treść przepisu centralnego. Opinia opublikowana w Komunikatach RJP nr 1(16)/2005 Dla mnie mało to zrozumiale,może ktoś to rozmiękli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 92. Z/15/118/99 Urządzenie do kontroli działania amortyzatorów wbudowanych w pojazd o dmc do 3,5 t, typ: Ryme BS/1PC z centralną jednostką sterującą typ: Ryme PC Line lub Ryme FRU Line. Przedsiębiorstwo Produkcji, Handlu i Usług „HAIK” Sp. Z . ul. Nowy Świat 16 62-020 Swarzędz 21.04.2002 r. 93. Z/15/119/99 Urządzenie rolkowe do pomiaru sił hamujących i oceny skuteczności hamulców, typ: -Ryme FRU PC do pojazdów samoch. (z wyłączeniem motocykli), - Ryme FRL PC do pojazdów samochodowych (w tym motocykli), przyczep i ciągników rolniczych o dmc do 3,5 t. Przedsiębiorstwo Produkcji, Handlu i Usług „HAIK” Sp. Z . ul. Nowy Świat 16 62-020 Swarzędz 21.04.2002 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 wszystko sie zgadza IVVO,cala linia jest do badania pojazdów 3,5 tony.Ja przytoczyłem tylko zdanie z instrukcji ,że "urządzenie rolkowe do badania hamulców w pojazdach o nacisku na oś do 4 t" .Miałem na myśli ,żeby nie używać opóznieniomierza ,bo to nawet niemożliwe do zbadania hamulców przyczep. Tylko tyle ,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 marek4017, Wiec sprawdzam wszystkie przyczepy do ciągników ,choć mam stacje po nowemu do lipca 2016 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 interpretator musiałby uwzględnić przepis modyfikujący treść przepisu centralnego. Oto właśnie chodzi w naszym temacie. Przepis centralny to: "...Badanie techniczne jest przeprowadzane ... w: 1) podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t..." Przepis gdyby pozostawić w takim brzmieniu to wszystkie stacje podstawowe mogły by wykonywać badania wszystkich pojazdów do 3,5 t. Pomijam już kwestię dodatkowych BT. Jednak musimy uwzględnić przepis modyfikujący powyższy zapis (to nieszczęsne zastrzeżenie), który mówi, że: "...c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;..." Czyli stacja może wykonywać BT wszystkich pojazdów do 3,5 t, jeżeli spełnia dodatkowe wymagania (w tym przypadku długość stanowiska), natomiast jak nie spełnia owych warunków (ponieważ może funkcjonować z krótszym stanowiskiem kontrolnym) to nie może wykonywać badań dla pewnej grupy pojazdów (w tym przypadku dla przyczep). Mam nadzieję, że teraz już zrozumiale "rozmiękczone" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek4017 Napisano 28 Październik 2015 Share Napisano 28 Październik 2015 bo były trzy kontrole TDT od 2011 i nikt nam tego błędu nie zarzucił.Może nie zauważyli(?),ja się nie dopytywałem ,wiec ...mętna woda IVVO.Robimy dalej i nie o kasę tu chodzi ,bo mówią ,że jestem nieraz upierdliwy. tez wole posiedzieć i nie robić tych przyczep.Faktjest ,ze ten przepis jest troche nie jasny,słowo zastrzeżenie-dwuznaczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.