Skocz do zawartości

KOlejny odbiór stacji


JACEK GUZ

Rekomendowane odpowiedzi

Paprock

Podstawowe SKP ale tylko te które miały uprawnienia wydane przed sierpniem 2004 / czyli w uprawnieniu małe literki/ mogą do 31.12.15 wykonywać BT ciągników i przyczepy ale tylko rolniczych bez ograniczenia dmc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 256
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    22

  • rurek777

    19

  • marek4017

    15

  • Paprock

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mogła/ły raczej bym napisał. Mogły do ostatniego odbioru, do ostatniej decyzji TDT.

Od ostatniej czyli aktualnej/bieżącej decyzji TDT stacja wykonuje badania okresowe i dodatkowe tak jak w przywołanym cytacie. Wszystko do 3.5 t d.m.c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednia decyzja straciła ważność, więc WK ma rację.

 

Wiesz doskonale, że u nas rację ma ten kto ma władzę i pieniądze, nie ten kto czyta przepisy,,,

To oczywiste, że nie mogą funkcjonować jednocześnie dwie decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

co do tych przyczep rolniczych powyżej powyżej 3,5 t to nie był bym do końca pewien czy PSKP z uprawnieniami do przyczep nie mogą wykonać takich BT ponieważ w literze c) nie jest napisane przyczep do 3,5 t a tylko przyczep.

/ciągnik roln. do 3,5 t dmc przecież możne ciągnąc przyczepę powyżej 3,5 t dmc - nawiasem mówiąc wywód wspomnianego inspektora TDT podczas odbioru SKP/

 

w analogi do interpretacji w/w przepisu w jednym miejscu ustawy PORD jest napisane że pojazd marki SAM ma mieć OBT co roku a w drugim ze przyczepa lekka nie podlega i pomimo, że jest marki SAM nie podlega OBT .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste, że nie mogą funkcjonować jednocześnie dwie decyzje.
Jeżeli organ wydający nową decyzję informuje w niej, że poprzednia traci ważność to jak mogą funkcjonować dwie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgoda z tą literką 'c', która kieruje do literki 'a', gdzie jasno podano jaki ma być spełniony warunek, aby pojazd miał na stację otwarty wjazd.

Co do przyczepki lekkiej marki SAM, to ta jej lekkość zwalnia ją z obowiązku badania, tak samo jak w przyczepce lekkiej znanej marki Niewiadów nie ma potrzeby wykonywania takiego badania. Nie ważne, czy kapingowa, czy towarowa.

No, a co z przyczepą jednotonową marki SAM?

Nie tylko lekkie chałupniczo robiono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"No, a co z przyczepą jednotonową marki SAM?

Nie tylko lekkie chałupniczo robiono."

 

A co z przyczepa ciężarową rolniczą o DMC 1,5 t marki SAM?

A co z autobusem marki SAM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli organ wydający nową decyzję informuje w niej, że poprzednia traci ważność to jak mogą funkcjonować dwie.

To na jakiej podstawie, Twoim zdaniem organ ten zezwala na pracę w sposób wykorzystujący obie decyzje jednocześnie ???

No właśnie, zezwalamy, bo NAM wolno,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego

Problem polega nie na długości kanału lecz na tym iż twoje urządzenie do badania hamulców posiada certyfikację do 3,5t - i to własnie " ogranicza " możliwość badania przyczep powyżej 3,5 - oczywiście zaraz powiesz że masz opóźnieniomierz - problem w tym że te małe ciągniki nie rozpędzą się do wymaganej prędkości - ale jak zawsze jest mała furtka - do prędkości maksymalnej jeśli nie osiągną 30 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ,ze linie diagnostyczne są przeznaczone do badania pojazdów o DMC do 3,5 tony.Moja linia RYMA też tak ma ,ale w dalszej części instrukcji pisze,że- "urządzenie rolkowe do badania hamulców w pojazdach o nacisku na oś do 4 t"Amortyzatory do 2,5 tony,tak samo płyta zbieżności.Nie widziałem jeszcze przyczepy,żeby przekraczała te 4 tony na oś.Wiec sprawdzam wszystkie przyczepy do ciągników ,choć mam stacje po nowemu do lipca 2016 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ciągniki rolnicze tylko do 3,5 t ale już z przyczepami rolniczymi do 3,5 t to chyba nie do końca jasne przynajmniej z powyższego zapisu

Temat tak naprawdę zaraz umrze, ale skoro poruszony...

Kolego nowe stacje podstawowe mogą badać tylko pojazdy do 3,5 t, amen. Ponieważ definicje dla poszczególnych pojazdów są następujące:

"...

50) przyczepa – pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;..." PoRD.

Więc zgodnie z definicją nowej podstawowej stacji nie może badać żadnego pojazdu o większej dmc niż w definicji.

Kwestia czy mogą badać w ogóle przyczepy, leży w warunkach technicznych stanowiska kontrolnego i jeżeli je spełniają to mogą badać przyczepy, ale tylko do dmc określonej w definicji stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zastrzeżeniem lit. c, -bez określonej DMC przyczep

Bardzo śmieszne, może zacznij czytać przepisy normalnie ,,,

 

podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:

 

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a,

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

 

Nadal uważasz, że nie określono masy przyczep i nadal będziesz badał te o dmc 4t ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez określonej DMC przyczep

Mylisz się -pojazdów do 3,5 - to definicja pierwszego wpisu do zezwolenia definiuje DMC SKP - nie mam żadnego ksera z dopuszczenia nowej SKP ale pierwszy punky mówi wyraźnie do 3,5 - przyczepa to pojazd

Kolega który pisał wcześniej że ma RYME - w certyfikacji rolek pisze wyraźnie "pojazdów o DMC do 3,5 t" i nikogo nie interesuje że producent dopuszcza chwilowe do 4t - nacisk osi to nie DMC :shock: życzę powodzenia przy kontroli TDT

 

[ Dodano: 28-10-2015, 11:46 ]

marek4017, Jesteś już trochę diagnostą widać po dacie logowania ale widzę że życie jeszcze Ciebie niczego nie nauczyło - słuchaj szefa a daleko zajdziesz - sorry że tak ostro ale czasami trzeba - zadzwoń do swojego nadzoru i poproś o "jednoznaczną " interpretację - będzie jedna do 3,5 i koniec.

Jak ktoś ma takową to proszę wrzucić stawiam piwo :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek4017 napisał/a:

bez określonej DMC przyczep

Czyżbyś już miał za długo uprawnienia i chciał ich się pozbyć? Moim zdaniem czym szybciej zrozumiesz tym dłużej będziesz pracował jako diagnosta. Nikt Cię nie nie zmusza do stosowania naszego rozumowania. Zastanów się jeszcze raz. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zastrzeżeniem lit. c, -bez określonej DMC przyczep.I tak możemy w kolo Macieju.

Nic nie jest w kółko.

Z zastrzeżeniem, ponieważ nie każda stacja spełnia wymagania do badania przyczep. Gdyby nie było tego zastrzeżenia, to każda stacja mogłaby robić BT dla przyczep do 3,5 t, ale skoro jest to zastrzeżenie to stacja, aby móc wykonywać te badania, musi spełniać dodatkowe warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia na temat wyrażenia z „zastrzeżeniem”

PDF Drukuj

 

Z zastrzeżeniem

 

Pewien korespondent poprosił o wykładnię wyrażenia z zastrze­żeniem, używanego w aktach prawnych. Odpowiedziała mu sekretarz Komisji Języka Praw­nego Agnieszka Choduń:

 

(…) poruszony przez Pana w liście problem dotyczy jed­nej z podstawowych spraw związanych z interpretacją tekstów aktów prawnych. Przepis tekstu aktu praw­nego interpretuje się, uwzględniając treść innych przepisów, które mogą mo­dyfikować zakres przepisu interpretowanego.

 

W ostatnich kilku latach wytworzył się taki zwyczaj legislacyjny, że co najmniej niektóre z przepisów mody­fikujących wskazuje się przez użycie, w przepisie centralnym, wyrażenia „z zastrzeżeniem”, wskazując (co najmniej niektóre) prze­pisy modyfikujące przepis centralny. To, czy w efekcie uwzględnienia przepisu mo­dyfikującego powstanie sytuacja zwężenia zakresu obowiązków zawartych w przepisie centralnym, czy ich rozszerzenie, zależy od treści tego przepisu, którego uwzględnienie owo zastrzeżenie wymaga.

 

Wydaje się, że z tego względu, a także biorąc pod uwagę słownikowe znacze­nia wyrazów „zastrzec”, „zastrzegać”, zamiast wyra­żenia „z zastrzeżeniem”, lepsze byłoby wyrażenie „z uwzględnieniem”. Bez względu jednak na użycie którejkolwiek z tych formuł, a nawet bez ich użycia, i tak interpretator musiałby uwzględnić przepis modyfi­kujący treść przepisu cen­tralnego.

 

 

 

Opinia opublikowana w Komunikatach RJP nr 1(16)/2005

 

Dla mnie mało to zrozumiale,może ktoś to rozmiękli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

92. Z/15/118/99 Urządzenie do kontroli działania

amortyzatorów wbudowanych

w pojazd o dmc do 3,5 t,

typ: Ryme BS/1PC z centralną

jednostką sterującą typ:

Ryme PC Line

lub Ryme FRU Line.

Przedsiębiorstwo Produkcji,

Handlu i Usług „HAIK”

Sp. Z o.O.

ul. Nowy Świat 16

62-020 Swarzędz

21.04.2002 r.

93. Z/15/119/99 Urządzenie rolkowe do pomiaru sił

hamujących i oceny skuteczności

hamulców, typ:

-Ryme FRU PC do pojazdów samoch.

(z wyłączeniem motocykli),

- Ryme FRL PC do pojazdów

samochodowych (w tym motocykli),

przyczep i ciągników rolniczych

o dmc do 3,5 t.

Przedsiębiorstwo Produkcji,

Handlu i Usług „HAIK”

Sp. Z o.O.

ul. Nowy Świat 16

62-020 Swarzędz 21.04.2002 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie zgadza IVVO,cala linia jest do badania pojazdów 3,5 tony.Ja przytoczyłem tylko zdanie z instrukcji ,że "urządzenie rolkowe do badania hamulców w pojazdach o nacisku na oś do 4 t" .Miałem na myśli ,żeby nie używać opóznieniomierza ,bo to nawet niemożliwe do zbadania hamulców przyczep. Tylko tyle ,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interpretator musiałby uwzględnić przepis modyfi­kujący treść przepisu cen­tralnego.

Oto właśnie chodzi w naszym temacie.

Przepis centralny to:

"...Badanie techniczne jest przeprowadzane ... w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t..."

Przepis gdyby pozostawić w takim brzmieniu to wszystkie stacje podstawowe mogły by wykonywać badania wszystkich pojazdów do 3,5 t. Pomijam już kwestię dodatkowych BT.

Jednak musimy uwzględnić przepis modyfikujący powyższy zapis (to nieszczęsne zastrzeżenie), który mówi, że:

"...c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;..."

Czyli stacja może wykonywać BT wszystkich pojazdów do 3,5 t, jeżeli spełnia dodatkowe wymagania (w tym przypadku długość stanowiska), natomiast jak nie spełnia owych warunków (ponieważ może funkcjonować z krótszym stanowiskiem kontrolnym) to nie może wykonywać badań dla pewnej grupy pojazdów (w tym przypadku dla przyczep).

 

Mam nadzieję, że teraz już zrozumiale "rozmiękczone" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo były trzy kontrole TDT od 2011 i nikt nam tego błędu nie zarzucił.Może nie zauważyli(?),ja się nie dopytywałem ,wiec ...mętna woda IVVO.Robimy dalej i nie o kasę tu chodzi ,bo mówią ,że jestem nieraz upierdliwy. :) tez wole posiedzieć i nie robić tych przyczep.Faktjest ,ze ten przepis jest troche nie jasny,słowo zastrzeżenie-dwuznaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.