max181 Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 mam taki mały problem. Klient przyjechał na przegląd naczepą cysterną ale usunął wszelkie oznaczenia ADR bo po prostu nie będzie woził nią paliwa tylko coś tam innego w każdym razie nie będą to towary niebezpieczne. Wszystko było by ok bo nawet bym się nie zorientował że to był ADR ale w dowodzie widnieje zapis "naczepa ciężarowa-przewóz paliw płynnych" . w związku z tym czy ja mogę zrobić normalne okresowe naczepy bez żadych ADR? W zasadzie i tak nie dało by się zrobić tego przeglądu jako ADR bo nie odpowiada Można to jakoś podbić czy to jest więcej zachodu? proszę o pomoc Dodam jeszcze że on nie chce tej naczepy jako ADR. To nie tak że coś ukrywa czy zapomniał o zaświadczeniu TDT tylko po prostu nie będzie woził żadnych paliw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 zrobić okresowe +zmiany , zmiana przeznaczenia poj. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max181 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Tak sobie myślę czy może zrobić okresowe i w uwagach wpisać że pojazd nie odpowiada dodatkowym warunkom do przewozu paliw płynnych? Powiem szczerze że nie wiem jak to zrobić. Gość przyjechał z próbnym dowodem i pani w okienku kazała mu przy okazji badania ustalić nacisk osi. Z tym to akurat nie ma problemu ale nie wiem czy powiedział że nie bedzie to ADR. Ja zrobie okresowe bez opisu zmian i koleś może wrócić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 nie będzie woził nią paliwa tylko coś tam innego w każdym razie nie będą to towary niebezpieczne. No nie wiem ,ale chyba nie możesz. Przede wszystkim nie jest to cysterna do wody, ani do ścieków gdyż zapisu w DR nie ma, że to pojazd ascenizacyjny. Pojazdy asenizacyjne powinny spełniać wymagania techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów. A co do ADR-u to z tego co piszesz chyba klijent nie miał Decyzji z TDT. I kółko się zamyka. Tak myślę, jak żle to za bardzo nie krzyczcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max181 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2010 otóż to. nie ma decyzji z TDT bo otwarcie mówi że nie chce żeby to był ADR. Kurcze nie wiem co z tym począć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 zrobić okresowe +zmiany , zmiana przeznaczenia poj. ? no dobra , ale na co i na jakiej podstawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 na podstawie zaświadczenia z warsztatu który dokonał zmian, przecież cysterna musi do czegoś służyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max181 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Ok. dzięki. niestety dalej nie wiem co z tym zrobić. Technicznie igła ale nie przystosowana do ADR. Zrobie okresowe bez dodatkowych warunków i zobacze co na to Wydział komunikacji. Najwyżej klient wróci. p.s. tylko jeżeli zmiany to jakie?? On tylko zerwał oznakowania i nie ma ważnego Zaświadczenia TDT. Dla mnie wygląda jak do przewozu np. cementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Należy wykonać badanie okresowe. Nie jest ono powiązane z badaniem ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 na podstawie zaświadczenia z warsztatu który dokonał zmian, przecież cysterna musi do czegoś służyć . No właśnie i chyba masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max181 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Należy wykonać badanie okresowe. Nie jest ono powiązane z badaniem ADR. Tak też mam zamiar to zrobić tylko czy nie będzie z tego afery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Przede wszystkim, klient powinien przedstawić zaświadczenie o oczyszczeniu cysterny (żeby nie było podciągnięcia pod próżne nieoczyszczone.....). Po przedstawieniu takiego dokumentu diagnosta wykonuje badanie, wystawia zaświadczenie o tym, że cysterna nie odpowiada już warunkom dodatkowym dla pojazdu "N". WK wykreśla w DR zapis o przewożeniu paliw płynnych i dopiero wówczas diagnosta może "podbić" DR a klient może wozić wodę, sadze, mleko i co tam chce. I tu żaden warsztat nie musi nic robić. Tylko firma trudniąca się "myciem" cystern. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 według mnie robisz badanie okresowe i wystawiasz tylko zaświadczenie (bez wpisu w dowód rej) z opisem pojazd nie przystosowany do ADR (mat.nieb) oczywiście badanie pozytywne (jeśli przejdzie) a reszte niech WK się martwi czy wykreśli Przewóz paliwa czy wymieni dowód. Nie musi robić żaden warsztat - ponieważ nie ma zmiany rodzju pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max181 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2010 dzięki serdeczne. Tak też uczynię Co do efektu to dam znać bo to nasz stały klient więc mnie poinformuje co i jak Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 według mnie robisz badanie okresowe i wystawiasz tylko zaświadczenie (bez wpisu w dowód rej) z opisem pojazd nie przystosowany do ADR (mat.nieb) oczywiście badanie pozytywne (jeśli przejdzie) a reszte niech WK się martwi czy wykreśli Przewóz paliwa czy wymieni dowód.Nie musi robić żaden warsztat - ponieważ nie ma zmiany rodzju pojazdu. Krótko i na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 jeśli nie będzie woził paliw. tylko np. mleko to jest zmiana przeznaczenia poj. która jest zapisana w dow. rej. (zmiany konstrukcyjne pow. zmiany zap. w dow. rej.) żle napisałem o warsztacie bo rzeczywiście nie ma tu zmiany rodz. poj. ale jest zmiana przeznaczenia i pow. być opis zmian . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Boguś, co my byśmy bez Ciebie zrobili. Czeka mnie jeszcze długa droga . Kurde. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 jeśli nie będzie woził paliw. tylko np. mleko to jest zmiana przeznaczenia poj. która jest zapisana w dow. rej. (zmiany konstrukcyjne pow. zmiany zap. w dow. rej.) żle napisałem o warsztacie bo rzeczywiście nie ma tu zmiany rodz. poj. ale jest zmiana przeznaczenia i pow. być opis zmian . Po paliwie mleko ma wozić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 świadectwo czystości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Nie musi wozić mleka. To tylko taka "szutka" . Natomiast napewno musi mieć świadectwo oczyszczenia (odgazowania) cysterny. W razie braku takiego świadectwa cysterna nadal jest traktowana jako pojazd do przewozu materiałów "N" i musi spełniać wszystkie wymagania ADR, łącznie z odpowiednimi uprawnieniami kierowcy. W razie kontroli ITD, brak takiego dokumentu (i oczywiście brak DT, oznakowania, wyposażenia, itp.), powoduje nałożenie wysokiej kary na przewoźnika. Diagnosta też nie może, ot tak niefrasobliwie wydać zaświadczenia o tym, że cysterna już nie spełnia warunków dodatkowych dla przewozów "N", tylko dlatego, że klient zdjął oznakowanie cysterny! Chyba mam jakieś materiały z tego tematu i jak je znajdę, to postaram się wkleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Moim zdaniem też N lub zmiana przeznaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 11 Czerwiec 2010 Share Napisano 11 Czerwiec 2010 Niestety, nie znalazłem materiałów o omawianym tu problemie. Napewno jednak klient musi wyrejestrować taką cysternę w TDT, a żeby to zrobić musi poddać ją oczyszczaniu i uzyskać "certyfikat czystości". Diagnosta powinien w przypadku rezygnacji klienta z przewozów ADR, zażądać potwierdzenia wyrejestrowania z TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Czerwiec 2010 Share Napisano 11 Czerwiec 2010 a w dowodzie rej. nadal zostanie przeznaczenie - przewóz paliw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Czerwiec 2010 Share Napisano 11 Czerwiec 2010 Nalezy zastanowić się czy taka cysterna nawet po rezygnacji z ADR nie będzie podlegała pod TDT jako zbiornik ciśnieniowy (jezeli jej dopuszczakne cisnienia przekracza 0,5 atm), a wówczas nie mozna zrobić OBT jeżeli nie posiada waznej decyzji TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 11 Czerwiec 2010 Share Napisano 11 Czerwiec 2010 Niestety, nie znalazłem materiałów o omawianym tu problemie. Napewno jednak klient musi wyrejestrować taką cysternę w TDT, a żeby to zrobić musi poddać ją oczyszczaniu i uzyskać "certyfikat czystości". Diagnosta powinien w przypadku rezygnacji klienta z przewozów ADR, zażądać potwierdzenia wyrejestrowania z TDT. Moment jeśli urządzenie podlega pod TDT to jak je wyrejestruje w TDT, to wynik N, to samo dotyczy wind i HDS, wyrejestrowanie go z dozoru nie załatwia sprawy. Każde urządzenie dozorowe musi posiadać ważną decyzję. Nawiasem czy cysterna do paliw (nie licząc gazu LPG) jest to zbiornik ciśnieniowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.