Skocz do zawartości

klient nie chce adr na cysternę


max181

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki mały problem. Klient przyjechał na przegląd naczepą cysterną ale usunął wszelkie oznaczenia ADR bo po prostu nie będzie woził nią paliwa tylko coś tam innego w każdym razie nie będą to towary niebezpieczne. Wszystko było by ok bo nawet bym się nie zorientował że to był ADR ale w dowodzie widnieje zapis "naczepa ciężarowa-przewóz paliw płynnych" . w związku z tym czy ja mogę zrobić normalne okresowe naczepy bez żadych ADR? W zasadzie i tak nie dało by się zrobić tego przeglądu jako ADR bo nie odpowiada Można to jakoś podbić czy to jest więcej zachodu? proszę o pomoc

 

Dodam jeszcze że on nie chce tej naczepy jako ADR. To nie tak że coś ukrywa czy zapomniał o zaświadczeniu TDT tylko po prostu nie będzie woził żadnych paliw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę czy może zrobić okresowe i w uwagach wpisać że pojazd nie odpowiada dodatkowym warunkom do przewozu paliw płynnych? Powiem szczerze że nie wiem jak to zrobić. Gość przyjechał z próbnym dowodem i pani w okienku kazała mu przy okazji badania ustalić nacisk osi. Z tym to akurat nie ma problemu ale nie wiem czy powiedział że nie bedzie to ADR. Ja zrobie okresowe bez opisu zmian i koleś może wrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będzie woził nią paliwa tylko coś tam innego w każdym razie nie będą to towary niebezpieczne.

 

No nie wiem ,ale chyba nie możesz. Przede wszystkim nie jest to cysterna do wody, ani do ścieków gdyż zapisu w DR nie ma, że to pojazd ascenizacyjny.

Pojazdy asenizacyjne powinny spełniać wymagania techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów. A co do ADR-u to z tego co piszesz chyba klijent nie miał Decyzji z TDT. I kółko się zamyka.

 

 

Tak myślę, jak żle to za bardzo nie krzyczcie. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. dzięki. niestety dalej nie wiem co z tym zrobić. Technicznie igła ale nie przystosowana do ADR. Zrobie okresowe bez dodatkowych warunków i zobacze co na to Wydział komunikacji. Najwyżej klient wróci.

p.s. tylko jeżeli zmiany to jakie?? On tylko zerwał oznakowania i nie ma ważnego Zaświadczenia TDT. Dla mnie wygląda jak do przewozu np. cementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie zaświadczenia z warsztatu który dokonał zmian, przecież cysterna

musi do czegoś służyć .

No właśnie i chyba masz rację. :ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wykonać badanie okresowe. Nie jest ono powiązane z badaniem ADR.

 

Tak też mam zamiar to zrobić tylko czy nie będzie z tego afery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, klient powinien przedstawić zaświadczenie o oczyszczeniu cysterny (żeby nie było podciągnięcia pod próżne nieoczyszczone.....). Po przedstawieniu takiego dokumentu diagnosta wykonuje badanie, wystawia zaświadczenie o tym, że cysterna nie odpowiada już warunkom dodatkowym dla pojazdu "N". WK wykreśla w DR zapis o przewożeniu paliw płynnych i dopiero wówczas diagnosta może "podbić" DR a klient może wozić wodę, sadze, mleko i co tam chce. :D I tu żaden warsztat nie musi nic robić. Tylko firma trudniąca się "myciem" cystern.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie robisz badanie okresowe i wystawiasz tylko zaświadczenie (bez wpisu w dowód rej) z opisem pojazd nie przystosowany do ADR (mat.nieb) oczywiście badanie pozytywne (jeśli przejdzie) a reszte niech WK się martwi czy wykreśli Przewóz paliwa czy wymieni dowód.

Nie musi robić żaden warsztat - ponieważ nie ma zmiany rodzju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie robisz badanie okresowe i wystawiasz tylko zaświadczenie (bez wpisu w dowód rej) z opisem pojazd nie przystosowany do ADR (mat.nieb) oczywiście badanie pozytywne (jeśli przejdzie) a reszte niech WK się martwi czy wykreśli Przewóz paliwa czy wymieni dowód.

Nie musi robić żaden warsztat - ponieważ nie ma zmiany rodzju pojazdu.

Krótko i na temat :ok:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie będzie woził paliw. tylko np. mleko to jest zmiana przeznaczenia poj. która

jest zapisana w dow. rej. (zmiany konstrukcyjne pow. zmiany zap. w dow. rej.)

żle napisałem o warsztacie bo rzeczywiście nie ma tu zmiany rodz. poj. ale jest zmiana przeznaczenia i pow. być opis zmian . :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie będzie woził paliw. tylko np. mleko to jest zmiana przeznaczenia poj. która

jest zapisana w dow. rej. (zmiany konstrukcyjne pow. zmiany zap. w dow. rej.)

żle napisałem o warsztacie bo rzeczywiście nie ma tu zmiany rodz. poj. ale jest zmiana przeznaczenia i pow. być opis zmian . :(

 

 

Po paliwie mleko ma wozić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi wozić mleka. To tylko taka "szutka" :D . Natomiast napewno musi mieć świadectwo oczyszczenia (odgazowania) cysterny. W razie braku takiego świadectwa cysterna nadal jest traktowana jako pojazd do przewozu materiałów "N" i musi spełniać wszystkie wymagania ADR, łącznie z odpowiednimi uprawnieniami kierowcy. W razie kontroli ITD, brak takiego dokumentu (i oczywiście brak DT, oznakowania, wyposażenia, itp.), powoduje nałożenie wysokiej kary na przewoźnika. Diagnosta też nie może, ot tak niefrasobliwie wydać zaświadczenia o tym, że cysterna już nie spełnia warunków dodatkowych dla przewozów "N", tylko dlatego, że klient zdjął oznakowanie cysterny! Chyba mam jakieś materiały z tego tematu i jak je znajdę, to postaram się wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie znalazłem materiałów o omawianym tu problemie. :razz: Napewno jednak klient musi wyrejestrować taką cysternę w TDT, a żeby to zrobić musi poddać ją oczyszczaniu i uzyskać "certyfikat czystości". Diagnosta powinien w przypadku rezygnacji klienta z przewozów ADR, zażądać potwierdzenia wyrejestrowania z TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezy zastanowić się czy taka cysterna nawet po rezygnacji z ADR nie będzie podlegała pod TDT jako zbiornik ciśnieniowy (jezeli jej dopuszczakne cisnienia przekracza 0,5 atm), a wówczas nie mozna zrobić OBT jeżeli nie posiada waznej decyzji TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie znalazłem materiałów o omawianym tu problemie. :razz: Napewno jednak klient musi wyrejestrować taką cysternę w TDT, a żeby to zrobić musi poddać ją oczyszczaniu i uzyskać "certyfikat czystości". Diagnosta powinien w przypadku rezygnacji klienta z przewozów ADR, zażądać potwierdzenia wyrejestrowania z TDT.

 

Moment jeśli urządzenie podlega pod TDT to jak je wyrejestruje w TDT, to wynik N, to samo dotyczy wind i HDS, wyrejestrowanie go z dozoru nie załatwia sprawy.

Każde urządzenie dozorowe musi posiadać ważną decyzję.

Nawiasem czy cysterna do paliw (nie licząc gazu LPG) jest to zbiornik ciśnieniowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.