Skocz do zawartości

BADANIE POJAZDU Z SYSTEMEM NIVO


Stoned44

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dobrze kumam jest to system poziomowania zawieszenia w BMW. Odp na pytanie - normalnie, tak jak citroena z hydropneumatycznym zawieszeniam.

 

Wyłącz Caps Lock

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi dokładnie o badanie współczynnika przyczepności kół do podłoża (tzw. amortyzatory). Takie badanie wykonujemy jak przy klasycznym zawieszeniu. Pojazd marki Mercedes. Nivo prawdopodobnie z tyłu i przodu ale nie jestem pewien dlatego pytam. Sorry za caps. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się bada taki pojazd? 8)

 

Odp na pytanie - normalnie,

 

No chyba, że zepsuje się na ścieżce, wtedy zawieszenie mu klapnie i jest problem... lepiej je odsyłać od razu do kasacji i nie wpuszczać ich na stację, potem same problemy... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo miałem dzisiaj klienta który obstawiał ze pojazdu z zawieszeniem nivo nie można badać na stanowisku do badania sprawności "amortyzatorów". Pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem więc postanowiłem się poradzić Was.. Dodam tylko tyle że lewe przednie zawieszenie było o 40 % słabsze od tego z prawej strony. Czyli podsumowując badanie przeprowadza się tak jak pojazdu bez tego systemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazdu z zawieszeniem nivo nie można badać na stanowisku do badania sprawności "amortyzatorów"

 

To tak samo jakby zakazać jeżdżenia po dziurawych drogach albo po kostce brukowej bo droga wymusza drgania zawieszenia. Jednym słowem bzdury... Na maszynie badamy skuteczność tłumienia całego zawieszenia a nie tylko amortyzatora i nie ma przeciwwskazań do zawieszeń tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo badanie można wykonać tylko do pomiaru odnieść ze zrozumieniem, bo w przypadku wspomnianego Citroena z zawieszeniem hydropneumatycznym aktywnym wartość jest zmienna w zależności od obciążenia i częstotliwości tłumienia i po zbadaniu takiego pojazdu wrażenie liczbowe jest, że złom ale w praktyce jest inaczej. Najlepszym przykładem jest Tico jak się zbada go na pusto (bez obciążenia) to tył wychodzi koszmarnie ale jak wsadzi do środka na tylną kanapę dwie osoby to już jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.