blakop Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Auto ciężarowe z Niemiec do 3,5 tony. No jakaś tam furgonetka załóżmy, czyli taka w miarę normalna ciężarówka. U nich te pojazdy są badane w odstępach dwuletnich od początku do końca. No i teraz przykład: Auto z roku 2008. Pierwsza rejestracja maj 2008 - wyznaczony w DR przegląd do maja 2010. Następnie w tymże DR pieczątka o wykonaniu pierwszego badania technicznego w NRDowie z datą ważności maj 2012. Dziś (ustalmy, że 15.06.2010) gość chce rejestrować auto w Polsce. I jak podejść do terminu? 1. Uznać badanie - ale jak je dostosować do naszych przepisów? 2. Nie uznać wysłać na okresówkę... Jaki termin da SKP? Proszę o dyskusję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Moim skromnym zdaniem to ja bym dopełnił do 5 lat. Ale można też i na 2 lata[ czyli zostawiamy tak jak jest] Chyba, że się mylę to sorki. [ Dodano: 15-06-2010, 18:12 ] Z tym dopełnieniem to chyba przesadziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 2. Nie uznać wysłać na okresówkę... Jaki termin da SKP? Najbezpieczniej - nie uznawać bo nie zgodny z naszymi terminami. Wyślij na okresowe termin na 1rok czyli do 15-06-2010 bo "następne" czyli drugie badanie uprawniające do 2lat już wykonał w Niemczech. Jest to najbardziej rygorystyczna interpretacja ale najbardziej zbliżona do lieralnego brzmienia Art 81 ustawy PORD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Po prostu uznać termin w DR, dokładnie tak jak byś u nas zrobił dwulatkowi pierwsze badanie ze stratą jednego roku ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Najbezpieczniej - nie uznawać bo nie zgodny z naszymi terminami Czy ja wiem czy niezgodny? Termin pierwszy -niezgodny ,bo od pierwszej rej na 2lata.(u nas trzy) Termin drugi ,czyli pierwsze badanie na "SKP " w "NRD"-owie na 2 lata i u nas tez na dwa lata po pierwszej wizycie na SKP -czyli terminy by sie zgadzały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 2. Nie uznać wysłać na okresówkę... Jaki termin da SKP? Najbezpieczniej - nie uznawać bo nie zgodny z naszymi terminami. Wyślij na okresowe termin na 1rok czyli do 15-06-2010 bo "następne" czyli drugie badanie uprawniające do 2lat już wykonał w Niemczech. Jest to najbardziej rygorystyczna interpretacja ale najbardziej zbliżona do lieralnego brzmienia Art 81 ustawy PORD. Jesteśmy członkami UE i sądzę, że fajnie byłoby nie podważać przeglądów w państwach członkowskich, przecież dlaczego przeglądy zerowe "zlikwidowali", a teraz każdego na okresowe wyganiać. Trochę to chore jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Następnie w tymże DR pieczątka o wykonaniu pierwszego badania technicznego w NRDowie z datą ważności maj 2012. Blakop-czy Ty nie miałes dzisiaj ciezkiej nocy... Badanie w NRDowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Jesteśmy członkami UE i sądzę, że fajnie byłoby nie podważać przeglądów w państwach członkowskich, przecież dlaczego przeglądy zerowe "zlikwidowali", a teraz każdego na okresowe wyganiać. Trochę to chore jest Chore są przepisy z ich ale... pod warunkiem że... itp. Na tej zasadzie, w teorii, "nie trzeba" też tłumaczyć DR. Gdyby ktoś w tej Unii wprowadził naprawdę jednolite dowody i zasady badań wtedy byłoby ok, ale łatwiej zająć się krzywizną bananów lub długością ogórków. Oprócz różnych terminów ze względu na rodzaj są jeszcze różne ze względu na paliwo, chyba w jakimś państwie skandynawskim każdy diesel ma co rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Blakop-czy Ty nie miałes dzisiaj ciezkiej nocy. Było "sympozjum" -fajnie było ,nikt Cie nie powiadomił??? Mierzyn to pikuś ale łatwiej zająć się krzywizną bananów lub długością ogórków lub twierdzeniem że ślimak jest rybą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 W związku z powyższym w dalszym ciągu sądzę, że zapis ustawowy o okresie badań technicznych "...Okresowe badanie techniczne ... przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji..." powinien odbywać się na zasadzie, że jeżeli pojazd w okresie tych trzech lat byłby poddawany przez właściciela siedmiu badaniom technicznym to każde z tych badań powinno opiewać do końca okresu trzyletniego od dnia pierwszej rejestracji a jeżeli skończył się okres trzech lat to następne do okresu pięciu lat od dnia pierwszej rejestracji i choćby klient przyjeżdżał tym samochodem w tym okresie zaś siedem razy to każde badanie powinno być datowane okresem pięciu lat od dnia pierwszej rejestracji a po pięciu latach każde badanie na rok od dnia wykonania badania i wówczas urząd czy SKP w przypadku pojazdu z ważnym badaniem nie miałby problemów rodzaju: pierwsze badanie czy drugie a może tak półtora bo nie wiadomo które i na jaki okres w końcu zadać. Chyba fantazja mnie poniosła.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Nie bardzo rozumiem, tytuł tematu? Jak to jak ustalić? Przecież jest ona wpisana w niemieckim DR Co do BT, wyślij na okresówkę, jest z Niemiec więc pewnie wyrejestrowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2010 Oj wiadomo, że chodzi o termin nast. OBT... Taki skrót myślowy Każdy zrozumiał, tylko elliot nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 16 Czerwiec 2010 Share Napisano 16 Czerwiec 2010 Uznać, mieści sie w terminie "pięciolatka " rok bedzie w plecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu03 Napisano 16 Czerwiec 2010 Share Napisano 16 Czerwiec 2010 Jeżeli dobrze rozumuję,to auto do 3.5t według tabelki zawartej w słynnych 27-iu pytaniach to w Niemczech takie auto dostaje na 3-2-2,czyli pojazd z maja 2008 ma ważne badanie do maja 2011,czyli zostawiamy ważność badania i ustalamy brakujące dane do rej.pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2010 Ta tabelka ma błędy. Dla tych pojazdów jest de facto 2-2-2-2-2.... I tu leży problem (przy czym jesli to pojazd zarobkowy to 1-1-1-1...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Czerwiec 2010 Share Napisano 16 Czerwiec 2010 Ta tabelka ma błędy Wszędzie roii się od błędów , taki to juz kraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.