Skocz do zawartości

Jaką ustalić datę I rejestracji


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

Auto ciężarowe z Niemiec do 3,5 tony. No jakaś tam furgonetka załóżmy, czyli taka w miarę normalna ciężarówka.

 

U nich te pojazdy są badane w odstępach dwuletnich od początku do końca.

 

No i teraz przykład:

 

Auto z roku 2008.

Pierwsza rejestracja maj 2008 - wyznaczony w DR przegląd do maja 2010.

Następnie w tymże DR pieczątka o wykonaniu pierwszego badania technicznego w NRDowie ;) z datą ważności maj 2012.

 

Dziś (ustalmy, że 15.06.2010) gość chce rejestrować auto w Polsce. I jak podejść do terminu?

1. Uznać badanie - ale jak je dostosować do naszych przepisów?

2. Nie uznać wysłać na okresówkę... Jaki termin da SKP? :)

 

Proszę o dyskusję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to ja bym dopełnił do 5 lat. Ale można też i na 2 lata[ czyli zostawiamy tak jak jest] Chyba, że się mylę to sorki.

 

[ Dodano: 15-06-2010, 18:12 ]

Z tym dopełnieniem to chyba przesadziłem. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nie uznać wysłać na okresówkę... Jaki termin da SKP? :)

Najbezpieczniej - nie uznawać bo nie zgodny z naszymi terminami. Wyślij na okresowe termin na 1rok czyli do 15-06-2010 bo "następne" czyli drugie badanie uprawniające do 2lat już wykonał w Niemczech. Jest to najbardziej rygorystyczna interpretacja ale najbardziej zbliżona do lieralnego brzmienia Art 81 ustawy PORD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbezpieczniej - nie uznawać bo nie zgodny z naszymi terminami

 

Czy ja wiem czy niezgodny?

Termin pierwszy -niezgodny ,bo od pierwszej rej na 2lata.(u nas trzy)

Termin drugi ,czyli pierwsze badanie na "SKP " w "NRD"-owie na 2 lata i u nas tez na dwa lata po pierwszej wizycie na SKP -czyli terminy by sie zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nie uznać wysłać na okresówkę... Jaki termin da SKP? :)

Najbezpieczniej - nie uznawać bo nie zgodny z naszymi terminami. Wyślij na okresowe termin na 1rok czyli do 15-06-2010 bo "następne" czyli drugie badanie uprawniające do 2lat już wykonał w Niemczech. Jest to najbardziej rygorystyczna interpretacja ale najbardziej zbliżona do lieralnego brzmienia Art 81 ustawy PORD.

 

Jesteśmy członkami UE i sądzę, że fajnie byłoby nie podważać przeglądów w państwach członkowskich, przecież dlaczego przeglądy zerowe "zlikwidowali", a teraz każdego na okresowe wyganiać. Trochę to chore jest ::(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnie w tymże DR pieczątka o wykonaniu pierwszego badania technicznego w NRDowie z datą ważności maj 2012.

Blakop-czy Ty nie miałes dzisiaj ciezkiej nocy... :D Badanie w NRDowie... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteśmy członkami UE i sądzę, że fajnie byłoby nie podważać przeglądów w państwach członkowskich, przecież dlaczego przeglądy zerowe "zlikwidowali", a teraz każdego na okresowe wyganiać. Trochę to chore jest ::(

 

Chore są przepisy z ich ale... pod warunkiem że... itp. Na tej zasadzie, w teorii, "nie trzeba" też tłumaczyć DR. Gdyby ktoś w tej Unii wprowadził naprawdę jednolite dowody i zasady badań wtedy byłoby ok, ale łatwiej zająć się krzywizną bananów lub długością ogórków. Oprócz różnych terminów ze względu na rodzaj są jeszcze różne ze względu na paliwo, chyba w jakimś państwie skandynawskim każdy diesel ma co rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blakop-czy Ty nie miałes dzisiaj ciezkiej nocy.

 

Było "sympozjum" :x -fajnie było ,nikt Cie nie powiadomił??? :P

Mierzyn to pikuś :D

 

ale łatwiej zająć się krzywizną bananów lub długością ogórków

 

lub twierdzeniem że ślimak jest rybą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z powyższym w dalszym ciągu sądzę, że zapis ustawowy o okresie badań technicznych "...Okresowe badanie techniczne ... przeprowadza się przed upływem 3

lat od dnia pierwszej rejestracji..." powinien odbywać się na zasadzie, że jeżeli pojazd w okresie tych trzech lat byłby poddawany przez właściciela siedmiu badaniom technicznym to każde z tych badań powinno opiewać do końca okresu trzyletniego od dnia pierwszej rejestracji a jeżeli skończył się okres trzech lat to następne do okresu pięciu lat od dnia pierwszej rejestracji i choćby klient przyjeżdżał tym samochodem w tym okresie zaś siedem razy to każde badanie powinno być datowane okresem pięciu lat od dnia pierwszej rejestracji a po pięciu latach każde badanie na rok od dnia wykonania badania i wówczas urząd czy SKP w przypadku pojazdu z ważnym badaniem nie miałby problemów rodzaju: pierwsze badanie czy drugie a może tak półtora bo nie wiadomo które i na jaki okres w końcu zadać. Chyba fantazja mnie poniosła.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, tytuł tematu?

Jak to jak ustalić?

Przecież jest ona wpisana w niemieckim DR :roll:

Co do BT, wyślij na okresówkę, jest z Niemiec więc pewnie wyrejestrowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze rozumuję,to auto do 3.5t według tabelki zawartej w słynnych 27-iu pytaniach

to w Niemczech takie auto dostaje na 3-2-2,czyli pojazd z maja 2008 ma ważne badanie do

maja 2011,czyli zostawiamy ważność badania i ustalamy brakujące dane do rej.pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tabelka ma błędy. Dla tych pojazdów jest de facto 2-2-2-2-2.... I tu leży problem (przy czym jesli to pojazd zarobkowy to 1-1-1-1...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.