Skocz do zawartości

Ponowny odbiór stacji


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie - mam ponowny odbior stacji OSKP i takie pytanie czy tylko analizator,dymomierz, przyrzad do pompowania koł, musi podlegac legalizacji czy jeszcze jakies inne urzadzenia? moze ktos mial odbior stacji? na co nacisk najbardziej nakladaja?

dzieki za wszelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    10

  • markes30

    6

  • Jacdiag

    5

  • Regan55

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

dokładnie tak. punkt po punkcie nawet kątomierz był potrzeby.

ale nie taki wilk straszny

 

szyszon

Witam. Mam pytanie - mam ponowny odbior stacji OSKP i takie pytanie czy tylko analizator,dymomierz, przyrzad do pompowania koł, musi podlegac legalizacji czy jeszcze jakies inne urzadzenia?

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam, mam pytanko, jakie obowiązują przepisy prawne na Okręgowej SKP i jakie materiały pomocne ( katalogi ITS, AUTODATA )? Czy wykaz aktów prawnych określonych w Dz. U. Nr 40 z dn. 10 marca 2006 r w załączniku Nr 1 jest wystarczający?

 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

 

WYKAZ OBOWIĄZKOWYCH PRZEPISÓW PRAWNYCH OKREŚLAJĄCYCH WYMAGANIA DOTYCZĄCE WARUNKÓW TECHNICZNYCH I BADAŃ TECHNICZNYCH POJAZDÓW*)

 

1) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;

2) Ustawa z dnia 21 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 90, poz. 756);

3) Przepisy w sprawie:

- warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia,

- wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów,

- zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach,

- szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych,

- badań zgodności pojazdów zabytkowych i pojazdów marki "SAM" z warunkami technicznymi;

4) Umowę europejską dotyczącą międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzoną w Genewie dnia 30 września 1957 r., wraz z załącznikami.

 

______

*) Przepisy określające wymagania dotyczące warunków technicznych i badań technicznych pojazdów zgodnie z zakresem przeprowadzanych badań stacja kontroli pojazdów powinna posiadać w postaci zbiorów Dzienników Ustaw, ich kopii lub elektronicznych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wystarczyć.

Ja z netu mam wszystko co morze się przydać, i uwierz, przydaje się.

Jak był odbiór to spojrzeli tylko na listę Dz.U. i spoko.

O katalogi ani inne nie pytali, może dlatego, że wszystko mamy pod ręką na widoku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski punkt 3 tego pisma?

Napiszę tak jak mi to wytłumaczono.

Masz dwie opcje do wyboru ,pierwsza opisana w pkt 1 i 2 (niskie koszty na dzień dzisiejszy ale po podanym terminie wymiana urządzeń/urządzenia),opcja opisana w punkcie 3 to modernizacja całej linii (koszt 12 - 17 tys. euro ale bez konieczności wymiany w przyszłości).

Generalnie chodzi o tzw. certyfikację jednostkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to modernizacja całej linii

 

Jak nie mam linii to wymiana rolek hamulcowych?

 

I jeszcze jedna kwestia:

 

Przyrządy do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów mogą być wykorzystywane

w stacji kontroli pojazdów, jeżeli spełniają dodatkowe wymagania, określone w pkt 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 40, poz. 275). Spośród wielu wymagań, na szczególną uwagę zasługują przywołane poniżej wymagania:

 

- pkt 4.1.1 litera a):

 

„Przyrząd powinien składać się co najmniej z zespołów pomiarowych, zapewniających wykonanie pomiaru geometrii ustawienia wszystkich kół i osi pojazdu w zakresie wielkości wymienionych w pkt 4.2.1”,

 

- pkt 4.1.2 litera c):

 

„Przyrząd powinien zapewniać, w zależności od przeznaczenia, pomiary geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o następujących parametrach:

 

- pojazdy o dmc do 3,5 t włącznie: rozstaw kół badanego pojazdu – co najmniej od 1100 mm do 1800 mm, rozstaw osi badanego pojazdu – co najmniej od 1800 mm do 4700 mm, średnica obręczy kół – co najmniej od 12” do 20”,

 

- pojazdy o dmc ponad 3,5 t: rozstaw kół badanego pojazdu – co najmniej od 1500 mm do 2300 mm, rozstaw osi badanego pojazdu – co najmniej od 2500 mm, średnica obręczy kół – co najmniej od 16” do 24”, długość – maksymalnie 18 m”,

 

- pkt 4.1.2 litera f):

 

„Przyrząd powinien zapewniać drukowanie protokołu pomiarowego (...)” z zastrzeżeniem, że wymóg ten dotyczy przyrządów sterowanych przez mikroprocesor (komputer).

Dla pozostałych dopuszcza się stosowanie formularzy protokołu, do którego wyniki pomiarów (obliczeń) wpisuje się odręcznie.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie mam linii to wymiana rolek hamulcowych

Może z tą linią to za daleko poleciałem bo głównie chodzi o modernizację rolek,ale różnica w cenie modernizacji samych rolek a całej linii jest niewielka.Główne koszty to szafa sterująca do której podpinane są pozostałe urządzenia(płyta,amorki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnica obręczy kół – co najmniej od 12” do 20”,

i Precyzja zarobiła od mojej SKP na 4 zaciskach do 20" (+ papier o rozszerzeniu zakresu) prawie 4k zł :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i Precyzja zarobiła od mojej SKP na 4 zaciskach do 20" (+ papier o rozszerzeniu zakresu) prawie 4k zł :razz:

 

Aż tyle !!! :shock: Ciekawe ile zaśpiewa sobie przedstawicielstwo John Bean za taką "przyjemność"?

 

Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski punkt 3 tego pisma?

 

Ja myślę, że im chyba chodzi o to, że większość linii nie miała w dokumentacji oficjalnej możliwości badania motocykli. Do tej pory robiło się przystawkę do badania motocykli, gdzie jedna rolka była zasłonięta i wciśnięta rolka pomiarowa a na drugi zespół zakładało się nakładkę z małymi rolkami ograniczającymi ruch koła na boki. Chociaż widziałem bardziej ekstremalne rozwiązania. Teraz TDT chce potwierdzenia w dokumentacji możliwości badania motocykli. Wiadomo o co chodzi :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tyle !!! :shock:

a przez pośredników zdecydowanie więcej :razz:

(nie podam adresu :x ) :evil: i niewiadoma jak z papierami :?:

 

INDEKS: PREC ZACISK UNIW SPEC

NAZWA: Akcesoria do urządzeń do kontroli geomet

OPIS: PRECYZJA Zacisk uniwersalny kompletny, 12" - 20", z kompletem lap specjalnych i uniwersalnych

PRODUCENT: PRECYZJA CENA NETTO: 1130.50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to takie proste jakby się wydawało.

Kontrola przeprowadzona u nas 15 lipca 2010r, oprócz pewnych uchybień, stwierdziła - Urządzenie rolkowe…itd. Certyfikat ITS(posiada akredytację) Nr Z/15…/00 potwierdzający przystosowanie rolek do badania motocykli i ciągników rol.

 

Ponowna kontrola stwierdziła- usunięcie usterek oraz „urządzenie rolkowe do kontroli działania hamulców nie umożliwia przeprowadzenia kontroli działania hamulców motocykli”.

„ Strona była obecna podczas oględzin… i zgłosiła uwagę… Strona dołączyła do protokołu kopię certyfikatu nr Z/15…/08, kopię zaświadczenia firmy … o dokonaniu modernizacji…”

 

I dalej ciekawostka

 

Certyfikat o numerze Z/15…/97, na podstawie którego urządzenie wprowadzono na stację stwierdza, że urządzenie to nie służy do badania motocykli natomiast przedsiębiorstwo…nie jest jednostką akredytowaną…;

 

To jest ciężko zrozumieć.

Poszło więc odwołanie (adwokat) do MI za pośrednictwem Dyrektora TDT i czekamy.

Jeśli coś wydaje się proste, trzeba spojrzeć na to z drugiej strony, a okaże się zakręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski punkt 3 tego pisma?

Napiszę tak jak mi to wytłumaczono.

Masz dwie opcje do wyboru ,pierwsza opisana w pkt 1 i 2 (niskie koszty na dzień dzisiejszy ale po podanym terminie wymiana urządzeń/urządzenia),opcja opisana w punkcie 3 to modernizacja całej linii (koszt 12 - 17 tys. euro ale bez konieczności wymiany w przyszłości).

Generalnie chodzi o tzw. certyfikację jednostkową.

Pierwsze słyszę o takiej możliwości. Napisz coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Certyfikat o numerze Z/15…/97, na podstawie którego urządzenie wprowadzono na stację stwierdza, że urządzenie to nie służy do badania motocykli natomiast przedsiębiorstwo…nie jest jednostką akredytowaną…;

Sęk w tym ze modernizacja przez producenta zgodnie z następnym certyfikatem była w pełni uznawana przez TDT. W/g mojej wiedzy nie zmienił się żaden przepis do Dz.U 40 jedynie stanowisko TDT zmienia się i to w momencie kiedy pozostało 3 miesiące do końca okresu przejściowego. To tak jak by po skończonym regulaminowym czasie gry w dogrywce zmienić jej zasady. Miałem nie bluźnić na forum ale to jest ewidentne sk....syństwo. Trzeba sobie również wprost powiedzieć, że jest to również jawne wyciąganie pieniędzy od przedsiębiorców prowadzących SKP oraz zapewnienie roboty po odbiorach swoim pracownikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.