Skocz do zawartości
DRM

MOTOCYKL MARKI I TYPU SAM

Rekomendowane odpowiedzi

DRM

WITAM

CZY MOGLBY MI KTOS PODPOWIEDZIEC JAKIE WYMAGANIA TECHNICZNE SA POTRZEBNE DLA MOTOCYKLA MARKI I TYPU SAM, CZY SA JAKIES OGRANICZENIA CO DO POJEMNOSCI I MOCY SILNIKA, JAKICH DOKUMENTOW WYMAGAC...

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

45) motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem -

wielośladowy

 

33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umoŜliwia jazdę z

prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego

 

11. Wysokość motocykla, motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie moŜe przekraczać 2,50

m.

12. Szerokość motocykla i motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie moŜe przekraczać 2,00

m, a jednośladowego motoroweru 1,00 m

 

8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych

pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla

jednośladowego nie moŜe przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a

maksymalna masa pojazdu nieobciąŜonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:

1) w przypadku pojazdów trójkołowych:

a) motorowery - 270 kg,

b) motocykle - 1.000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);

 

9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie moŜe przekroczyć maksymalnej masy

podanej przez producenta.

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie moŜe

przekraczać w przypadku:

3) motocykla trójkołowego:

a) do przewozu rzeczy - 1.500 kg;

b) do przewozu osób - 300 kg;

11. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez

producenta, ale nieprzekraczającej 50 % masy pojazdu nieobciąŜonego.

 

czy o to Ci chodziło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DRM

Chodziło mi głównie o to jakie dokumenty wymagac od klienta i na co zwracac szczególną uwagę podczas badania tego typu pojazdow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Zrobienie badania pojazdu marki SAM poza przyczepami to ogromne wyzwanie wg mnie nie jest możliwe na SKP ,ja bym się tego nie podjął ale......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zjc
Zrobienie badania pojazdu marki SAM poza przyczepami to ogromne wyzwanie wg mnie nie jest możliwe na SKP ,ja bym się tego nie podjął ale......

też tak myślę :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Zrobienie takiego badania z wynikiem pozytywnym jest bardziej ryzykowne niż posmarowanie się smalcem i wejście do klatki z lwami. Sprawdzić wytrzymałości konstrukcji i spawów nie jesteś w stanie. Częstotliwości drgań własnych całego pojazdu w płaszczyżnie x-y a więc prędkości przy której może wystąpić shimmy też nie przewidzisz. Poprawności położenia instalacji elektrycznej bez demontażu (odpowiednie przekroje przewodów, bezpieczeństwo pożarowe) nie stwierdzisz. To tylko takie przykładowe problemy, których w sumie będzie pewnie kilkaset. Kazdy ten dylemat oznacza kwestię, która dla motocyklisty może oznaczać śmierć lub kalectwo. Jeśli zginie to jego rodzina wykończy takiego diagnostę, który zezwolił na poruszanie się takim pojazdem. Sądzę, że nie warto ze wszech miar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Sądzę, że nie warto ze wszech miar

:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Chodziło mi głównie o to jakie dokumenty wymagac od klienta i na co zwracac szczególną uwagę podczas badania tego typu pojazdow...

Podzielam opinię kolegów powyżej nie mniej jednak, klient ma się stawić z decyzją na nabicie nr i tabliczki i dokumentami dla pojazdu marki SAM (wniosek, zdjęcia, rysunek ramy itp), oraz w takim przypadku bezwzględnie opinię rzeczoznawcy, która ma być rzetelna i rzeczowa a nie na zasadzie: "jest dobrze bo dobrze..." i wówczas pole do popisu masz TY, musisz przetrzepać taki pojazd od przedniej kostki bieżnika po tylny błotnik zwracając szczególną uwagę na konstrukcję i jej wytrzymałość, wyposażenie pojazdu, oświetlenie, układ kierowniczy, hamulcowy ... i jeszcze trochę .... Roboty mnóstwo odpowiedzialność olbrzymia a satysfakcja wątpliwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.