DRM Napisano 28 Lipiec 2010 Share Napisano 28 Lipiec 2010 WITAM CZY MOGLBY MI KTOS PODPOWIEDZIEC JAKIE WYMAGANIA TECHNICZNE SA POTRZEBNE DLA MOTOCYKLA MARKI I TYPU SAM, CZY SA JAKIES OGRANICZENIA CO DO POJEMNOSCI I MOCY SILNIKA, JAKICH DOKUMENTOW WYMAGAC... POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Lipiec 2010 Share Napisano 28 Lipiec 2010 45) motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy 33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umoŜliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego 11. Wysokość motocykla, motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie moŜe przekraczać 2,50 m. 12. Szerokość motocykla i motoroweru oraz niektórych pojazdów czterokołowych nie moŜe przekraczać 2,00 m, a jednośladowego motoroweru 1,00 m 8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie moŜe przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciąŜonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać: 1) w przypadku pojazdów trójkołowych: a) motorowery - 270 kg, b) motocykle - 1.000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym); 9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie moŜe przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta. 10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie moŜe przekraczać w przypadku: 3) motocykla trójkołowego: a) do przewozu rzeczy - 1.500 kg; b) do przewozu osób - 300 kg; 11. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50 % masy pojazdu nieobciąŜonego. czy o to Ci chodziło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DRM Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2010 Chodziło mi głównie o to jakie dokumenty wymagac od klienta i na co zwracac szczególną uwagę podczas badania tego typu pojazdow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 29 Lipiec 2010 Share Napisano 29 Lipiec 2010 Zrobienie badania pojazdu marki SAM poza przyczepami to ogromne wyzwanie wg mnie nie jest możliwe na SKP ,ja bym się tego nie podjął ale...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 29 Lipiec 2010 Share Napisano 29 Lipiec 2010 Zrobienie badania pojazdu marki SAM poza przyczepami to ogromne wyzwanie wg mnie nie jest możliwe na SKP ,ja bym się tego nie podjął ale...... też tak myślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Lipiec 2010 Share Napisano 29 Lipiec 2010 Zrobienie takiego badania z wynikiem pozytywnym jest bardziej ryzykowne niż posmarowanie się smalcem i wejście do klatki z lwami. Sprawdzić wytrzymałości konstrukcji i spawów nie jesteś w stanie. Częstotliwości drgań własnych całego pojazdu w płaszczyżnie x-y a więc prędkości przy której może wystąpić shimmy też nie przewidzisz. Poprawności położenia instalacji elektrycznej bez demontażu (odpowiednie przekroje przewodów, bezpieczeństwo pożarowe) nie stwierdzisz. To tylko takie przykładowe problemy, których w sumie będzie pewnie kilkaset. Kazdy ten dylemat oznacza kwestię, która dla motocyklisty może oznaczać śmierć lub kalectwo. Jeśli zginie to jego rodzina wykończy takiego diagnostę, który zezwolił na poruszanie się takim pojazdem. Sądzę, że nie warto ze wszech miar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Lipiec 2010 Share Napisano 29 Lipiec 2010 Sądzę, że nie warto ze wszech miar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Lipiec 2010 Share Napisano 29 Lipiec 2010 Chodziło mi głównie o to jakie dokumenty wymagac od klienta i na co zwracac szczególną uwagę podczas badania tego typu pojazdow... Podzielam opinię kolegów powyżej nie mniej jednak, klient ma się stawić z decyzją na nabicie nr i tabliczki i dokumentami dla pojazdu marki SAM (wniosek, zdjęcia, rysunek ramy itp), oraz w takim przypadku bezwzględnie opinię rzeczoznawcy, która ma być rzetelna i rzeczowa a nie na zasadzie: "jest dobrze bo dobrze..." i wówczas pole do popisu masz TY, musisz przetrzepać taki pojazd od przedniej kostki bieżnika po tylny błotnik zwracając szczególną uwagę na konstrukcję i jej wytrzymałość, wyposażenie pojazdu, oświetlenie, układ kierowniczy, hamulcowy ... i jeszcze trochę .... Roboty mnóstwo odpowiedzialność olbrzymia a satysfakcja wątpliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.