Skocz do zawartości
hary

Tachografy co potrzeba aby je legalizować

Rekomendowane odpowiedzi

hary

Witam , mam pytanie , jaki kurs trzba zrobić i gdzie ? , oraz jaki sprzęt jest potrzebny aby można było legalizować tachografy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
llary

kursy to już nie pamiętam gdzie ale na start to musisz mieć aby obsługiwać wszystkie tachografy jakieś 60tyś.zł + oplaty do GUM w zależności czy roczne czy np 3 letnie razem ok 40 tyś.zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Kurs metrologiczny jeśli chodzi o tachografy analogowe.

Jak chcesz wiedzieć kto robi to znam jedną firmę z egzaminem państwowym, ale to na PW mogę Ci przesłać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hary

Dziękuję za odpowiedzi , jeszcze tylko jedna sprawa , czy kur ten można zrobić gdzieś w pobliżu gdańska ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lorek

Co do kursów i urządzeń wszystko zależy jakie tachografy chce sie robić? Czy analogowe, cyfrowe czy może jedne i drugie.

Było można robić kurs na sprawdzanie tachografów samochodowych (analogowych) w Gdańsku w Okręgowym urzędzie miar.Kurs trwał pięć dni i kończył się egzaminem. Następnie trzeba zrobić kurs na naprawę tachografów analogowych. Kurs na naprawę tachografów analogowych robią naprzykład takie firmy jak: Drabpol, Lontex, Matt. Jeżeli chodzi o tachografy cyfrowe to egzaminy są w Warszawie w GUM. Powyższe firmy organizują także kursy związane z tachografami cyfrowymi. Jeżeli chce się otworzyć punkt w którym będzie można obsługiwać tachografy zarówno cyfrowe jak i analogowe to 60 tysięcy będzie za mało.

Pozwolenie na tachografy analogowe na 4 lata kosztuje 30 tysięcy i to się najlepiej opłaca. Wykupując corocznie pozwolenie płaci sę 12 tysięcy i trzeba co roku wysyłać stos dokumentów. Więc kupując pozwolenie na 4 lata oszczędza się 18 tysięcy. Pozwolenie na tachografy cyfrowe kosztuje 15 tysięcy i jest wydawane bezterminowo ( do każdego dodatkowego punktu zawiązanego z tachografami cyfrowymi dopłaca się 2 albo 3 tysiące plus oczywiście koszt urządzeń) Urządzenia też trochę kosztują. Minimum 25 tysięcy jak się dobrze trafi :) , plus program. Procedury z tachografów cyfrowych muszą być także w w formie elektronicznej. Jak się ma program to i analogowe można mieć w elektronicznej i papierowej- to jest naprawdę wygodne. Do tego wszystkiego dochodzi odcinek pomiarowy, plus dwa miejsca parkingowe dla klientów oczekujących. No i oczywiście biuro (tzw punkt):) Szczegółowo wszystko jest na stronie GUM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.