hary Napisano 1 Sierpień 2010 Napisano 1 Sierpień 2010 Witam , mam pytanie , jaki kurs trzba zrobić i gdzie ? , oraz jaki sprzęt jest potrzebny aby można było legalizować tachografy? Cytuj
llary Napisano 2 Sierpień 2010 Napisano 2 Sierpień 2010 kursy to już nie pamiętam gdzie ale na start to musisz mieć aby obsługiwać wszystkie tachografy jakieś 60tyś.zł + oplaty do GUM w zależności czy roczne czy np 3 letnie razem ok 40 tyś.zł. Cytuj
wolf Napisano 2 Sierpień 2010 Napisano 2 Sierpień 2010 Kurs metrologiczny jeśli chodzi o tachografy analogowe. Jak chcesz wiedzieć kto robi to znam jedną firmę z egzaminem państwowym, ale to na PW mogę Ci przesłać. Cytuj
hary Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 Dziękuję za odpowiedzi , jeszcze tylko jedna sprawa , czy kur ten można zrobić gdzieś w pobliżu gdańska ? Cytuj
Lorek Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Co do kursów i urządzeń wszystko zależy jakie tachografy chce sie robić? Czy analogowe, cyfrowe czy może jedne i drugie. Było można robić kurs na sprawdzanie tachografów samochodowych (analogowych) w Gdańsku w Okręgowym urzędzie miar.Kurs trwał pięć dni i kończył się egzaminem. Następnie trzeba zrobić kurs na naprawę tachografów analogowych. Kurs na naprawę tachografów analogowych robią naprzykład takie firmy jak: Drabpol, Lontex, Matt. Jeżeli chodzi o tachografy cyfrowe to egzaminy są w Warszawie w GUM. Powyższe firmy organizują także kursy związane z tachografami cyfrowymi. Jeżeli chce się otworzyć punkt w którym będzie można obsługiwać tachografy zarówno cyfrowe jak i analogowe to 60 tysięcy będzie za mało. Pozwolenie na tachografy analogowe na 4 lata kosztuje 30 tysięcy i to się najlepiej opłaca. Wykupując corocznie pozwolenie płaci sę 12 tysięcy i trzeba co roku wysyłać stos dokumentów. Więc kupując pozwolenie na 4 lata oszczędza się 18 tysięcy. Pozwolenie na tachografy cyfrowe kosztuje 15 tysięcy i jest wydawane bezterminowo ( do każdego dodatkowego punktu zawiązanego z tachografami cyfrowymi dopłaca się 2 albo 3 tysiące plus oczywiście koszt urządzeń) Urządzenia też trochę kosztują. Minimum 25 tysięcy jak się dobrze trafi , plus program. Procedury z tachografów cyfrowych muszą być także w w formie elektronicznej. Jak się ma program to i analogowe można mieć w elektronicznej i papierowej- to jest naprawdę wygodne. Do tego wszystkiego dochodzi odcinek pomiarowy, plus dwa miejsca parkingowe dla klientów oczekujących. No i oczywiście biuro (tzw punkt) Szczegółowo wszystko jest na stronie GUM. Cytuj
max72 Napisano 11 Styczeń 2021 Napisano 11 Styczeń 2021 W dniu 19.03.2011 o 15:04, Lorek napisał: Urządzenia też trochę kosztują. Minimum 25 tysięcy jak się dobrze trafi , plus program. Czy ma ktoś doświadczenie z programami i urządzeniami wykorzystywanymi przy legalizacji tachografów cyfrowych? Cytuj
max72 Napisano 12 Styczeń 2021 Napisano 12 Styczeń 2021 Chciałbym się dopytać na co co trzeba zwracać uwagę wybierając urządzenie i oprogramowanie. Może być na priv. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.