Skocz do zawartości

Tachografy co potrzeba aby je legalizować


Rekomendowane odpowiedzi

kursy to już nie pamiętam gdzie ale na start to musisz mieć aby obsługiwać wszystkie tachografy jakieś 60tyś.zł + oplaty do GUM w zależności czy roczne czy np 3 letnie razem ok 40 tyś.zł.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurs metrologiczny jeśli chodzi o tachografy analogowe.

Jak chcesz wiedzieć kto robi to znam jedną firmę z egzaminem państwowym, ale to na PW mogę Ci przesłać.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 7 months later...

Co do kursów i urządzeń wszystko zależy jakie tachografy chce sie robić? Czy analogowe, cyfrowe czy może jedne i drugie.

Było można robić kurs na sprawdzanie tachografów samochodowych (analogowych) w Gdańsku w Okręgowym urzędzie miar.Kurs trwał pięć dni i kończył się egzaminem. Następnie trzeba zrobić kurs na naprawę tachografów analogowych. Kurs na naprawę tachografów analogowych robią naprzykład takie firmy jak: Drabpol, Lontex, Matt. Jeżeli chodzi o tachografy cyfrowe to egzaminy są w Warszawie w GUM. Powyższe firmy organizują także kursy związane z tachografami cyfrowymi. Jeżeli chce się otworzyć punkt w którym będzie można obsługiwać tachografy zarówno cyfrowe jak i analogowe to 60 tysięcy będzie za mało.

Pozwolenie na tachografy analogowe na 4 lata kosztuje 30 tysięcy i to się najlepiej opłaca. Wykupując corocznie pozwolenie płaci sę 12 tysięcy i trzeba co roku wysyłać stos dokumentów. Więc kupując pozwolenie na 4 lata oszczędza się 18 tysięcy. Pozwolenie na tachografy cyfrowe kosztuje 15 tysięcy i jest wydawane bezterminowo ( do każdego dodatkowego punktu zawiązanego z tachografami cyfrowymi dopłaca się 2 albo 3 tysiące plus oczywiście koszt urządzeń) Urządzenia też trochę kosztują. Minimum 25 tysięcy jak się dobrze trafi :) , plus program. Procedury z tachografów cyfrowych muszą być także w w formie elektronicznej. Jak się ma program to i analogowe można mieć w elektronicznej i papierowej- to jest naprawdę wygodne. Do tego wszystkiego dochodzi odcinek pomiarowy, plus dwa miejsca parkingowe dla klientów oczekujących. No i oczywiście biuro (tzw punkt):) Szczegółowo wszystko jest na stronie GUM.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 9 years later...
W dniu 19.03.2011 o 15:04, Lorek napisał:

Urządzenia też trochę kosztują. Minimum 25 tysięcy jak się dobrze trafi :) , plus program.

Czy ma ktoś doświadczenie z programami i urządzeniami wykorzystywanymi  przy legalizacji tachografów cyfrowych?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dopytać na co co trzeba zwracać uwagę wybierając urządzenie i oprogramowanie. Może być na priv.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.