hary Napisano 1 Sierpień 2010 Share Napisano 1 Sierpień 2010 Witam , mam pytanie , jaki kurs trzba zrobić i gdzie ? , oraz jaki sprzęt jest potrzebny aby można było legalizować tachografy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 2 Sierpień 2010 Share Napisano 2 Sierpień 2010 kursy to już nie pamiętam gdzie ale na start to musisz mieć aby obsługiwać wszystkie tachografy jakieś 60tyś.zł + oplaty do GUM w zależności czy roczne czy np 3 letnie razem ok 40 tyś.zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 2 Sierpień 2010 Share Napisano 2 Sierpień 2010 Kurs metrologiczny jeśli chodzi o tachografy analogowe. Jak chcesz wiedzieć kto robi to znam jedną firmę z egzaminem państwowym, ale to na PW mogę Ci przesłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hary Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2010 Dziękuję za odpowiedzi , jeszcze tylko jedna sprawa , czy kur ten można zrobić gdzieś w pobliżu gdańska ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorek Napisano 19 Marzec 2011 Share Napisano 19 Marzec 2011 Co do kursów i urządzeń wszystko zależy jakie tachografy chce sie robić? Czy analogowe, cyfrowe czy może jedne i drugie. Było można robić kurs na sprawdzanie tachografów samochodowych (analogowych) w Gdańsku w Okręgowym urzędzie miar.Kurs trwał pięć dni i kończył się egzaminem. Następnie trzeba zrobić kurs na naprawę tachografów analogowych. Kurs na naprawę tachografów analogowych robią naprzykład takie firmy jak: Drabpol, Lontex, Matt. Jeżeli chodzi o tachografy cyfrowe to egzaminy są w Warszawie w GUM. Powyższe firmy organizują także kursy związane z tachografami cyfrowymi. Jeżeli chce się otworzyć punkt w którym będzie można obsługiwać tachografy zarówno cyfrowe jak i analogowe to 60 tysięcy będzie za mało. Pozwolenie na tachografy analogowe na 4 lata kosztuje 30 tysięcy i to się najlepiej opłaca. Wykupując corocznie pozwolenie płaci sę 12 tysięcy i trzeba co roku wysyłać stos dokumentów. Więc kupując pozwolenie na 4 lata oszczędza się 18 tysięcy. Pozwolenie na tachografy cyfrowe kosztuje 15 tysięcy i jest wydawane bezterminowo ( do każdego dodatkowego punktu zawiązanego z tachografami cyfrowymi dopłaca się 2 albo 3 tysiące plus oczywiście koszt urządzeń) Urządzenia też trochę kosztują. Minimum 25 tysięcy jak się dobrze trafi , plus program. Procedury z tachografów cyfrowych muszą być także w w formie elektronicznej. Jak się ma program to i analogowe można mieć w elektronicznej i papierowej- to jest naprawdę wygodne. Do tego wszystkiego dochodzi odcinek pomiarowy, plus dwa miejsca parkingowe dla klientów oczekujących. No i oczywiście biuro (tzw punkt) Szczegółowo wszystko jest na stronie GUM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 11 Styczeń 2021 Share Napisano 11 Styczeń 2021 W dniu 19.03.2011 o 15:04, Lorek napisał: Urządzenia też trochę kosztują. Minimum 25 tysięcy jak się dobrze trafi , plus program. Czy ma ktoś doświadczenie z programami i urządzeniami wykorzystywanymi przy legalizacji tachografów cyfrowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosta25 Napisano 11 Styczeń 2021 Share Napisano 11 Styczeń 2021 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 12 Styczeń 2021 Share Napisano 12 Styczeń 2021 Chciałbym się dopytać na co co trzeba zwracać uwagę wybierając urządzenie i oprogramowanie. Może być na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.