szczesciarz Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Mam taki przypadek: nowe zarejestrowane Sprintery dla PGNiG, 5-cio osobowe, ciężarowe do 3,5 tony zostały przebudowane w Niemczech (montaż na stałe agregatu prądotwórczego). Jest komplet dokumentów i wszystko jest bardzo profesjonalnie zrobione. Czy badanie po zmianach może odbyć się na podstawowej stacji kontroli pojazdów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Rozumien, że Gazownia jest zaiteresowany zmienić rodzaj tym pojazdom z ciężarowych na specjalne. A jest jakieś oświadczenie kto tych zmian dokonał, no dokumenty o których w ustawie mowa, bo "jest komplet dokumentów" może być za mało: 4. Zabrania się:6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem: a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1, b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. Co do stacji to raczej okręgowa. Trza byłoby wiedzieć na jakich zasadach funkcjonuje ta podstawowa. Od kiedy do kiedy ma literkę "e". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Jest komplet dokumentówRozumiem, że widziałeś dokument o prowadzonej działalności 4520Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Sierpień 2015 Share Napisano 3 Sierpień 2015 Rozumiem, że widziałeś dokument o prowadzonej działalności 4520Z Rozumiem, że jesteś w stanie podać podstawę prawna na taki absurdalny wymysł?? Zmian ma dokonać WŁAŚCIWY przedsiębiorca. Właściwy z uwagi na profil działalności gospodarczej w kontekście dokonanych zmian. Zatem dlaczego 4520Z akurat?? Powielacie ten chory wymysł jak... no już niech każdy sobie sam dopowie Poza tym jakieś krajowe kody w stosunku do zagranicznego przedsiębiorcy? I co jeszcze - może nazwa lokalnego oddziału ZUS? A jak oni nie mają ZUS?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Zmian ma dokonać WŁAŚCIWY przedsiębiorca. Właściwy z uwagi na profil działalności gospodarczej w kontekście dokonanych zmian. To dobrze się się ujawniłeś - mam nadzieję, że napiszesz jak rozróżnić "WŁAŚCIWEGO" od tego niewłaściwego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Wobec aktualnego zapisu w PoRD pozostaje jedynie zdrowy rozsądek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Dyplomata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Ależ ja całkiem poważnie mówię - sam przez lata przepis ten w końcu stosowałem. Zawsze podaje przykład - na gotowym podwoziu założono podnośnik hydrauliczny. Firma która to zrobiła to duży i profesjonalny zakład hydrauliki siłowej. W swoim PKD nie mieli obsługi i naprawy pojazdów. W mojej jednak ocenie kwintesencją tej zabudowy było poprawne zamontowanie takich, a nie innych podzespołów hydraulicznych i do tego ten zakład był w mojej ocenie jak najbardziej ODPOWIEDNI - dużo bardziej odpowiedni niż przeciętny warsztat samochodowy z cytowanym przez Ciebie kodem. Zresztą - cały ten przepis to jedna wielka fikcja i bujda na resorach. Po co on w ogóle jest komu potrzebny to nie wiem. Pamiętajmy, że akurat w Polsce tą klasyfikację można w przysłowiowe 5 minut zmienić i wpisać tam cokolwiek, zatem jej zapisy absolutnie nie oddają realiów faktycznego profilu prowadzonej przez firmę działalności. [ Dodano: 04-08-2015, 12:23 ] A w opisanym przypadku w ogóle PKD odpada bo zmian dokonał zagraniczny podmiot, a w realiach UE absolutnie nie można takiej możliwości zanegować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 A w opisanym przypadku w ogóle PKD odpada bo zmian dokonał zagraniczny podmiot,I taki podmiot ma więcej certyfikatów, pozwoleń itp. do przeróbek, niż niejeden polski warsztat z "właściwym" PKD miejsca na ścianach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Zawsze podaje przykład - na gotowym podwoziu założono podnośnik hydrauliczny. Firma która to zrobiła to duży i profesjonalny zakład hydrauliki siłowej. W swoim PKD nie mieli obsługi i naprawy pojazdów. Zauważ, że UDT dopuszcza do eksploatacji zbiorniki przeznaczone do gazu, ale nie może dopuszczać zbiorników stosowanych w transporcie. Też duża i poważna firma - dysponująca zapleczem i co? napiszesz do tego ten zakład był w mojej ocenie jak najbardziej ODPOWIEDNI - dużo bardziej odpowiedni niż przeciętny ...................................Zresztą - cały ten przepis to jedna wielka fikcja i bujda na resorach. Po co on w ogóle jest komu potrzebny to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 ketiw38, przykład nie trafiony. Po pierwsze dlatego, że TDT... tą historię znasz doskonale. Po drugie dlatego, że czym innym jest urzędowy odbiór a czym innym przeróbka pojazdu. Jak doskonale wiesz protokoły UDT na zbiorniki LPG stosowane do zasilania pojazdów w zupełności wystarczyły do sprzedaży poza naszymi granicami. A dlaczego? Patrz moje "Po pierwsze". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Dla wyjaśnienia (tak na szybko z internetu): Klasa: 04520 Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli Wyjaśnienie: Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli Podklasa ta obejmuje: -- naprawy, konserwację i przebudowę pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli), takie jak: - naprawy mechaniczne, - naprawy elektryczne, - naprawy elektronicznych systemów wtryskowych, - przeglądy, - naprawy nadwozia, - naprawy części, itd..... [ Dodano: 04-08-2015, 13:11 ] ketiw38, przykład nie trafiony. Zakład nie znający się na pojazdach, montuje agregaty nawet w dużych obiektach np na dachach budynków z certyfikatami i takimi tam na życzenie klienta montuje na dachu pojazdu (ze wszystkimi wzmocnieniami i takimi tam) agregat np 32 KW, bo klientowi zależy na przestrzeni ładunkowej (klient nasz Pan) - o ile ten pojazd by się nie przemieszczał to wszystko w porządku, a jak zacznie..................... to właściwie zamontował to zakład ze wszystkimi certyfikatami........... I nie chodzi o gdybanie tylko o punty kotwiczenia takiego agregatu i takie tam W Niemczech nie ma odpowiednika PKD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 I nie chodzi o gdybanie tylko o punty kotwiczenia takiego agregatu i takie tam Tak - i Jan Kowalski, który zgłosił sobie mechanikę pojazdową, a w praktyce wykonuje wymiany oleju w osobówkach, wymienia ludziom klocki itp. na kanale w garażu będzie miał tu więcej do powiedzenia niż rzeczony zakład? Prawda jest taka, że poprawność tego kotwiczenia, rozdziały mas itd. ostatecznie weryfikujesz i tak TY (jako diagnosta). Jakie więc znaczenie ma to, kto ich dokonał? W praktyce nawet najlepszy zakład może sprawę pokpić, a Pan Jasiu w warsztacie zrobi cudo, prawda? Niemniej jednak zasłanianie się na ślepo tylko i wyłącznie tą jedną klasyfikacją jest kompletnie bezpodstawne i co więcej pozbawione logiki. Ustawa nie mówi o przedsiębiorcy właściwym z takiego czy takiego zakresu, tylko po prostu właściwym. Taka konstrukcja w aktach prawnych jest stosowana w sytuacji, kiedy właściwość tą należy każdorazowo rozważyć w zależności od przypadku, który z założenia trudno z góry przewidzieć i zaszeregować i przyjąć indywidualne często rozwiązanie. Gdyby ustawodawcy chodziło tylko i wyłącznie o przedsiębiorcę o takim czy innym PKD to przepis ten miałby formę przepisu odsyłającego do konkretnego aktu prawnego, wskazując konkretną właściwość i formę klasyfikacji tego przedsiębiorcy. Kolejny przykład - jak rozumiem nie dopuścisz aby przeróbki dokonał np. zakład nie zajmujący się obsługą i naprawą pojazdów, ale za to produkujący nadwozia? Produkcja nadwozi ma już inne PKD - ono też jest niewłaściwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Kolejny przykład - jak rozumiem nie dopuścisz aby przeróbki dokonał np. zakład nie zajmujący się obsługą i naprawą pojazdów, ale za to produkujący nadwozia? Produkcja nadwozi ma już inne PKD - ono też jest niewłaściwe?Tak na pewno tak A to już nieważne: W Niemczech nie ma odpowiednika PKD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 ale za to produkujący nadwozia? to może wtedy nie zmiany konstrukcyjne na skp a dopuszczenie jednostkowe.................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 to może wtedy nie zmiany konstrukcyjne na skp a dopuszczenie jednostkowe.................. : Tylko dla pojazdów nowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 No fakt - o czym innym myślałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Tak - w Niemczech jest odpowiednik naszego PKD, choć zasady jego przypisywania przedsiębiorcom są już całkiem inne. Akurat to wiem. No i co w związku z tym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Tylko dla pojazdów nowych.Ale to może być nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczesciarz Napisano 4 Sierpień 2015 Share Napisano 4 Sierpień 2015 Jak już wspomniałem są dokumenty z przebudowy, zaświadczenia, certfikaty itp - konkretnie to mini książeczka ze zdjęciami, szkicami, zatwierdzeniami, dopuszczeniami itd (podane są nawet wytrzymałości zastosowanych śrub). Rzecz w tym czy badanie na okoliczność zmiany przeznaczenia z ciężarowego na specjalny może odbyć się na podstawowej stacji, która np dokonuje zmian z ciężarowego na osobowy. "Nowe" stacje ABT nie mogą robić badań na zmiany a "stare" mogą zrobić takie badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Sierpień 2015 Share Napisano 5 Sierpień 2015 Rzecz w tym No to jak tyle wiesz to powinieneś wiedzieć czy pojazd jest do 3,5 czy powyżej. Czy jest określone "nowe G"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Sierpień 2015 Share Napisano 5 Sierpień 2015 Jeśli PSKP miała rozszerzenie na zmiany konstrukcyjne, to do końca roku lub najbliższego odbioru może je robić. Warunek jest jeden. Pojazd do 3,5 tony DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 5 Sierpień 2015 Share Napisano 5 Sierpień 2015 szczesciarz: podziel się z nami zdjęciami "po zabudowie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.