Skocz do zawartości

Pojazd specjalny agregat - jak to zrobić???


Grzywacki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki przypadek: nowe zarejestrowane Sprintery dla PGNiG, 5-cio osobowe, ciężarowe do 3,5 tony zostały przebudowane w Niemczech (montaż na stałe agregatu prądotwórczego). Jest komplet dokumentów i wszystko jest bardzo profesjonalnie zrobione. Czy badanie po zmianach może odbyć się na podstawowej stacji kontroli pojazdów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumien, że Gazownia jest zaiteresowany zmienić rodzaj tym pojazdom z ciężarowych na specjalne.

A jest jakieś oświadczenie kto tych zmian dokonał, no dokumenty o których w ustawie mowa, bo "jest komplet dokumentów" może być za mało:

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Co do stacji to raczej okręgowa. Trza byłoby wiedzieć na jakich zasadach funkcjonuje ta podstawowa. Od kiedy do kiedy ma literkę "e".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że widziałeś dokument o prowadzonej działalności 4520Z

 

Rozumiem, że jesteś w stanie podać podstawę prawna na taki absurdalny wymysł??

Zmian ma dokonać WŁAŚCIWY przedsiębiorca. Właściwy z uwagi na profil działalności gospodarczej w kontekście dokonanych zmian. Zatem dlaczego 4520Z akurat?? Powielacie ten chory wymysł jak... no już niech każdy sobie sam dopowie ;)

Poza tym jakieś krajowe kody w stosunku do zagranicznego przedsiębiorcy? :razz: I co jeszcze - może nazwa lokalnego oddziału ZUS? :evil: A jak oni nie mają ZUS??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmian ma dokonać WŁAŚCIWY przedsiębiorca. Właściwy z uwagi na profil działalności gospodarczej w kontekście dokonanych zmian.

To dobrze się się ujawniłeś - mam nadzieję, że napiszesz jak rozróżnić "WŁAŚCIWEGO" od tego niewłaściwego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja całkiem poważnie mówię - sam przez lata przepis ten w końcu stosowałem. Zawsze podaje przykład - na gotowym podwoziu założono podnośnik hydrauliczny. Firma która to zrobiła to duży i profesjonalny zakład hydrauliki siłowej. W swoim PKD nie mieli obsługi i naprawy pojazdów. W mojej jednak ocenie kwintesencją tej zabudowy było poprawne zamontowanie takich, a nie innych podzespołów hydraulicznych i do tego ten zakład był w mojej ocenie jak najbardziej ODPOWIEDNI - dużo bardziej odpowiedni niż przeciętny warsztat samochodowy z cytowanym przez Ciebie kodem.

Zresztą - cały ten przepis to jedna wielka fikcja i bujda na resorach. Po co on w ogóle jest komu potrzebny to nie wiem. Pamiętajmy, że akurat w Polsce tą klasyfikację można w przysłowiowe 5 minut zmienić i wpisać tam cokolwiek, zatem jej zapisy absolutnie nie oddają realiów faktycznego profilu prowadzonej przez firmę działalności.

 

[ Dodano: 04-08-2015, 12:23 ]

A w opisanym przypadku w ogóle PKD odpada bo zmian dokonał zagraniczny podmiot, a w realiach UE absolutnie nie można takiej możliwości zanegować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w opisanym przypadku w ogóle PKD odpada bo zmian dokonał zagraniczny podmiot,
I taki podmiot ma więcej certyfikatów, pozwoleń itp. do przeróbek, niż niejeden polski warsztat z "właściwym" PKD miejsca na ścianach :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze podaje przykład - na gotowym podwoziu założono podnośnik hydrauliczny. Firma która to zrobiła to duży i profesjonalny zakład hydrauliki siłowej. W swoim PKD nie mieli obsługi i naprawy pojazdów.

Zauważ, że UDT dopuszcza do eksploatacji zbiorniki przeznaczone do gazu, ale nie może dopuszczać zbiorników stosowanych w transporcie.

Też duża i poważna firma - dysponująca zapleczem i co?

napiszesz

 

do tego ten zakład był w mojej ocenie jak najbardziej ODPOWIEDNI - dużo bardziej odpowiedni niż przeciętny ...................................

Zresztą - cały ten przepis to jedna wielka fikcja i bujda na resorach. Po co on w ogóle jest komu potrzebny to nie wiem.

:evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiw38, przykład nie trafiony. Po pierwsze dlatego, że TDT... tą historię znasz doskonale. Po drugie dlatego, że czym innym jest urzędowy odbiór a czym innym przeróbka pojazdu. Jak doskonale wiesz protokoły UDT na zbiorniki LPG stosowane do zasilania pojazdów w zupełności wystarczyły do sprzedaży poza naszymi granicami. A dlaczego? Patrz moje "Po pierwsze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wyjaśnienia (tak na szybko z internetu):

Klasa: 04520 Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli

 

Wyjaśnienie:

 

Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli

 

Podklasa ta obejmuje:

-- naprawy, konserwację i przebudowę pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli), takie jak:

- naprawy mechaniczne,

- naprawy elektryczne,

- naprawy elektronicznych systemów wtryskowych,

- przeglądy,

- naprawy nadwozia,

- naprawy części,

itd.....

 

[ Dodano: 04-08-2015, 13:11 ]

ketiw38, przykład nie trafiony.

Zakład nie znający się na pojazdach, montuje agregaty nawet w dużych obiektach np na dachach budynków z certyfikatami i takimi tam na życzenie klienta montuje na dachu pojazdu (ze wszystkimi wzmocnieniami i takimi tam) agregat np 32 KW, bo klientowi zależy na przestrzeni ładunkowej (klient nasz Pan) - o ile ten pojazd by się nie przemieszczał to wszystko w porządku, a jak zacznie..................... to właściwie zamontował to zakład ze wszystkimi certyfikatami...........

 

I nie chodzi o gdybanie tylko o punty kotwiczenia takiego agregatu i takie tam :x

 

W Niemczech nie ma odpowiednika PKD? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie chodzi o gdybanie tylko o punty kotwiczenia takiego agregatu i takie tam :x

 

Tak - i Jan Kowalski, który zgłosił sobie mechanikę pojazdową, a w praktyce wykonuje wymiany oleju w osobówkach, wymienia ludziom klocki itp. na kanale w garażu będzie miał tu więcej do powiedzenia niż rzeczony zakład? :evil:

 

Prawda jest taka, że poprawność tego kotwiczenia, rozdziały mas itd. ostatecznie weryfikujesz i tak TY (jako diagnosta). Jakie więc znaczenie ma to, kto ich dokonał? 8)

W praktyce nawet najlepszy zakład może sprawę pokpić, a Pan Jasiu w warsztacie zrobi cudo, prawda? Niemniej jednak zasłanianie się na ślepo tylko i wyłącznie tą jedną klasyfikacją jest kompletnie bezpodstawne i co więcej pozbawione logiki.

 

Ustawa nie mówi o przedsiębiorcy właściwym z takiego czy takiego zakresu, tylko po prostu właściwym. Taka konstrukcja w aktach prawnych jest stosowana w sytuacji, kiedy właściwość tą należy każdorazowo rozważyć w zależności od przypadku, który z założenia trudno z góry przewidzieć i zaszeregować i przyjąć indywidualne często rozwiązanie. Gdyby ustawodawcy chodziło tylko i wyłącznie o przedsiębiorcę o takim czy innym PKD to przepis ten miałby formę przepisu odsyłającego do konkretnego aktu prawnego, wskazując konkretną właściwość i formę klasyfikacji tego przedsiębiorcy.

 

Kolejny przykład - jak rozumiem nie dopuścisz aby przeróbki dokonał np. zakład nie zajmujący się obsługą i naprawą pojazdów, ale za to produkujący nadwozia? :? Produkcja nadwozi ma już inne PKD - ono też jest niewłaściwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny przykład - jak rozumiem nie dopuścisz aby przeróbki dokonał np. zakład nie zajmujący się obsługą i naprawą pojazdów, ale za to produkujący nadwozia? :?Produkcja nadwozi ma już inne PKD - ono też jest niewłaściwe?
Tak na pewno tak :!:

A to już nieważne:

W Niemczech nie ma odpowiednika PKD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - w Niemczech jest odpowiednik naszego PKD, choć zasady jego przypisywania przedsiębiorcom są już całkiem inne. Akurat to wiem. No i co w związku z tym?? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspomniałem są dokumenty z przebudowy, zaświadczenia, certfikaty itp - konkretnie to mini książeczka ze zdjęciami, szkicami, zatwierdzeniami, dopuszczeniami itd (podane są nawet wytrzymałości zastosowanych śrub).

Rzecz w tym czy badanie na okoliczność zmiany przeznaczenia z ciężarowego na specjalny może odbyć się na podstawowej stacji, która np dokonuje zmian z ciężarowego na osobowy.

"Nowe" stacje ABT nie mogą robić badań na zmiany a "stare" mogą zrobić takie badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli PSKP miała rozszerzenie na zmiany konstrukcyjne, to do końca roku lub najbliższego odbioru może je robić. Warunek jest jeden. Pojazd do 3,5 tony DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.