Skocz do zawartości

Pojazd specjalny a ładowność


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

"BUS 100 KM/H" a więc prawnie jest to przewidziane, powstaje tylko pytanie jaki Dz U to reguluje i czy pomimo takiej homologacji potwierdzonej wpisem do DR taki pojazd może jeździć po naszych drogach z taka prędkością?

 

Nie bardzo łapię o co Ci chodzi z tym wpisem. Ten wpis jest dokonywany na podstawie badania z SKP, a nie homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    20

  • danielg539

    10

  • blakop

    9

  • DARIO64

    8

Czyli chodzi o te warunki:

Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

§ 23. 1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co

najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ

zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu

po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

4. Autobus powinien być wyposaŜony w:

1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h;

2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h;

3) opony o głębokości rzeźby bieŜnika co najmniej 3 mm;

4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieŜnikowanych na

osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych

(nacinanych) rowkach bieŜnika;

5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie

- 560 mm;

6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami

na siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów

powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliŜu takich siedzeń powinno być oznakowanie

nakazujące zapięcie pasów;

7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG

ONZ oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny

spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:

a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r.,

b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r.

8) wyściełane podłokietniki na skraju kaŜdego zespołu dwóch siedzeń uniemoŜliwiające przemieszczanie się

pasaŜerów na boki;

9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu;

10) urządzenia zabezpieczające bagaŜ przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasaŜerskiej.

 

Mało prawdopodobne aby jakikolwiek bus spełniał te warunki, zwłaczcza jeśli chodzi o pkt 2 i 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby jego oblicze się zakłopotało, skoro dopuścił coś takiego to jest nieświadom tego co czyni bo gdyby był świadom to właściciela nie byłoby stać na taki zabieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale zerknij w definicję samochodu osobowego nic tam nie ma o przewożeniu ładunków tylko o osobach.

 

o jakiej mówisz definicji ???

 

40) samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu

nie więcej niŜ 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;

 

mam nadzieję, że nie o tej wymyślonej pod potrzebę urzędów skarbowych,,

 

 

Nowa definicja od 01 stycznia 2007 r.

 

Zgodnie z nowymi przepisami zawartymi w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, za samochód osobowy uważa się pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.

 

Nic nie ma tu o ładowności i nadal jestem przy tym, że do przewozu ładunków jest np. samochód ciężarowy.

A do przewozu ludzi z bagażem podręcznym samochód osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do przewozu ludzi z bagażem podręcznym samochód osobowy.

Czyli jak masz na OBT pojazd osobowy przed Irej. w kraju to w DIP-ie gdzie masz ładownośc to stawiasz-X...??? :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, połowa z nas tak właśnie robi ,,, i co ciekawe wszyscy robimy dobrze ,,,,

Jesteś pewny że z definicji tego parametru (różnica DMC i MW) i zapisu w Dz.U. 155 załącznik 1 dział I pkt 1.1.1 kolumna 3 pkt 1 postępowanie jest poprawne? Bo według mnie nie bo jest to działanie czysto matematyczne bez względu na rodzaj pojazdu i diagnosta musi je wypełnić, natomiast jak wspominał blakop czy urząd go wpisze czy nie to już nie nasze zmartwienie ale może być nasze jak będzie nie wypełnione i wynik badania jest pozytywny i kontrolujący zarzuci wykonanie badania niezgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że z definicji tego parametru (różnica DMC i MW) i zapisu w Dz.U. 155 załącznik 1 dział I pkt 1.1.1 kolumna 3 pkt 1 postępowanie jest poprawne?

 

Jestem podobnie jak Ty, pewien, że niepoprawne ,,,

że wszyscy robimy dobrze, to ironia, bo skoro WK to puszczają ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy ta zależność matematyczna dotyczy wszystkich pojazdów?

Raczej nie...

Oj nie dajmy się zwariować, a ładowność trzeba jakoś obliczać więc stąd te powiedzmy metody obliczenia.

Z definicji ładowności wynika, że ładunkiem są także osoby więc.... wszystko OK chyba.

Sumując, czy wpiszemy czy nie to dla samochodów osobowych będzie OKi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas apelowałbym do kolegów, aby nie utożsamiać ładowności (która ma określić dopuszczalne obciążenie pojazdu) z ładunkiem rozumianym jako zbiór elementów przewożonych pojazdem i (wg humanistów)nie będących ludźmi. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas apelowałbym do kolegów, aby nie utożsamiać ładowności (która ma określić dopuszczalne obciążenie pojazdu) z ładunkiem rozumianym jako zbiór elementów przewożonych pojazdem i (wg humanistów)nie będących ludźmi. :-D

:ok

Sorry! Więcej nie będę :sad:

Dawaj dalej, powyżej było dobre :):medit:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Podłaczę sie do tematu, mam pytanie bo WK kazał mi ustalic masę własna samochodu pożarniczego, rodzaj pojazd specjalny, podrodzaj pożarniczy. Gdzies czytałem, że w tego typu pojazdach nie ustala sie masy własnej ale nie mogę teraz tego znaleść żeby pokazać im podstawę prawną. Z góry dziękuję!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies czytałem, że w tego typu pojazdach nie ustala sie masy własnej

 

Masę własną się ustala. Dawniej nie ustalano tylko ładowności ale obecnie to i ładowność w pojeździe spejalnym nalezy podać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.