blakop Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 "BUS 100 KM/H" a więc prawnie jest to przewidziane, powstaje tylko pytanie jaki Dz U to reguluje i czy pomimo takiej homologacji potwierdzonej wpisem do DR taki pojazd może jeździć po naszych drogach z taka prędkością? Nie bardzo łapię o co Ci chodzi z tym wpisem. Ten wpis jest dokonywany na podstawie badania z SKP, a nie homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Tylko gdzie sa te warunki, bo na pewno nie chodzi o te dla autobusów 100 km/h No właśnie o nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 No właśnie o nie Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Czyli chodzi o te warunki: Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h § 23. 1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t. 2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek. 3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. 4. Autobus powinien być wyposaŜony w: 1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h; 2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h; 3) opony o głębokości rzeźby bieŜnika co najmniej 3 mm; 4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieŜnikowanych na osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych (nacinanych) rowkach bieŜnika; 5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie - 560 mm; 6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliŜu takich siedzeń powinno być oznakowanie nakazujące zapięcie pasów; 7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy: a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r., b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r. wyściełane podłokietniki na skraju kaŜdego zespołu dwóch siedzeń uniemoŜliwiające przemieszczanie się pasaŜerów na boki; 9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu; 10) urządzenia zabezpieczające bagaŜ przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasaŜerskiej. Mało prawdopodobne aby jakikolwiek bus spełniał te warunki, zwłaczcza jeśli chodzi o pkt 2 i 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Mało prawdopodobne aby jakikolwiek bus spełniał te warunki, zwłaczcza jeśli chodzi o pkt 2 i 3. To już zmartwienie właściciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 To już zmartwienie właściciela Bardziej zasmucić się może diagnosta, który dopuścił busa na 100 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Nie sądzę aby jego oblicze się zakłopotało, skoro dopuścił coś takiego to jest nieświadom tego co czyni bo gdyby był świadom to właściciela nie byłoby stać na taki zabieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 OK, ale zerknij w definicję samochodu osobowego nic tam nie ma o przewożeniu ładunków tylko o osobach. o jakiej mówisz definicji ??? 40) samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niŜ 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu; mam nadzieję, że nie o tej wymyślonej pod potrzebę urzędów skarbowych,, Nowa definicja od 01 stycznia 2007 r. Zgodnie z nowymi przepisami zawartymi w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, za samochód osobowy uważa się pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą. Nic nie ma tu o ładowności i nadal jestem przy tym, że do przewozu ładunków jest np. samochód ciężarowy. A do przewozu ludzi z bagażem podręcznym samochód osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 A do przewozu ludzi z bagażem podręcznym samochód osobowy. Czyli jak masz na OBT pojazd osobowy przed Irej. w kraju to w DIP-ie gdzie masz ładownośc to stawiasz-X...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 w DIP-ie gdzie masz ładownośc to stawiasz-X...??? Niestety, połowa z nas tak właśnie robi ,,, i co ciekawe wszyscy robimy dobrze ,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Niestety, połowa z nas tak właśnie robi ,,, i co ciekawe wszyscy robimy dobrze ,,,, Jesteś pewny że z definicji tego parametru (różnica DMC i MW) i zapisu w Dz.U. 155 załącznik 1 dział I pkt 1.1.1 kolumna 3 pkt 1 postępowanie jest poprawne? Bo według mnie nie bo jest to działanie czysto matematyczne bez względu na rodzaj pojazdu i diagnosta musi je wypełnić, natomiast jak wspominał blakop czy urząd go wpisze czy nie to już nie nasze zmartwienie ale może być nasze jak będzie nie wypełnione i wynik badania jest pozytywny i kontrolujący zarzuci wykonanie badania niezgodnie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Jesteś pewny że z definicji tego parametru (różnica DMC i MW) i zapisu w Dz.U. 155 załącznik 1 dział I pkt 1.1.1 kolumna 3 pkt 1 postępowanie jest poprawne? Jestem podobnie jak Ty, pewien, że niepoprawne ,,, że wszyscy robimy dobrze, to ironia, bo skoro WK to puszczają ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 to ironia Nie trybnąłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Tylko czy ta zależność matematyczna dotyczy wszystkich pojazdów? Raczej nie... Oj nie dajmy się zwariować, a ładowność trzeba jakoś obliczać więc stąd te powiedzmy metody obliczenia. Z definicji ładowności wynika, że ładunkiem są także osoby więc.... wszystko OK chyba. Sumując, czy wpiszemy czy nie to dla samochodów osobowych będzie OKi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ja cały czas apelowałbym do kolegów, aby nie utożsamiać ładowności (która ma określić dopuszczalne obciążenie pojazdu) z ładunkiem rozumianym jako zbiór elementów przewożonych pojazdem i (wg humanistów)nie będących ludźmi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ale jasno to napisałeś Prawie jak ustawa czy rozporzadzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Sorry! Więcej nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ja cały czas apelowałbym do kolegów, aby nie utożsamiać ładowności (która ma określić dopuszczalne obciążenie pojazdu) z ładunkiem rozumianym jako zbiór elementów przewożonych pojazdem i (wg humanistów)nie będących ludźmi. Sorry! Więcej nie będę Dawaj dalej, powyżej było dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Sierpień 2010 Share Napisano 26 Sierpień 2010 Ha ha ha to jest dobre...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Sierpień 2010 Share Napisano 27 Sierpień 2010 Skoro nie pomagają argumenty przyziemne to może nadprzyrodzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romeo306 Napisano 4 Listopad 2010 Share Napisano 4 Listopad 2010 Podłaczę sie do tematu, mam pytanie bo WK kazał mi ustalic masę własna samochodu pożarniczego, rodzaj pojazd specjalny, podrodzaj pożarniczy. Gdzies czytałem, że w tego typu pojazdach nie ustala sie masy własnej ale nie mogę teraz tego znaleść żeby pokazać im podstawę prawną. Z góry dziękuję!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Listopad 2010 Share Napisano 4 Listopad 2010 Gdzies czytałem, że w tego typu pojazdach nie ustala sie masy własnej Masę własną się ustala. Dawniej nie ustalano tylko ładowności ale obecnie to i ładowność w pojeździe spejalnym nalezy podać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Listopad 2010 Share Napisano 4 Listopad 2010 Tak ustalamy wszystkie parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.