mirek.g Napisano 21 Sierpień 2010 Share Napisano 21 Sierpień 2010 Wiem,że to trochę śmieszne ,ale proszę o rozjaśnienie zapisu Dz.U 32 par4 1.Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m........ Czyli jeśli odległość jest mniejsza niż 1 m to przyczepa o dwóch osiach oddalony np 0,9 m powinna mieć wpisane ilość osi 1,chyba nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Sierpień 2010 Share Napisano 21 Sierpień 2010 Właśnie o to chodzi, że jeśli mniej niz 1m to sa dwie osie pojedyncze ,,,a jeśli pomiędzy 1m a 1.8m to oś wielokrotna,złożona ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Sierpień 2010 Share Napisano 21 Sierpień 2010 zapis tego paragrafu dotyczy ustalania max nacisków osi § 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton; czyli w DR liczba osi 2 a nacisk każdej nie może przekroczyć 5 t bo są traktowane jakby była jedna [ Dodano: 21-08-2010, 11:24 ] ale jescze jest kwiatek w postaci p 2 § 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton; 2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 23 Sierpień 2010 Share Napisano 23 Sierpień 2010 Właśnie o to chodzi, że jeśli mniej niz 1m to sa dwie osie pojedyncze ,,,a jeśli pomiędzy 1m a 1.8m to oś wielokrotna,złożona ,,, Moim zdaniem jeżeli jest więcej niż 1,8m to są dwie osie pojedyncze, jezeli jest pomiędzy 1m a 1,8m to jest oś wielokrotna (w tym przypadku podwójna) a jeśli jest mniej niż 1m to oś pojedyncza, przy czym oś pojedyncza nie oznacza jednej osi jak zauważył kolega w poście powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Sierpień 2010 Share Napisano 23 Sierpień 2010 a jeśli jest mniej niż 1m to oś pojedyncza, przy czym oś pojedyncza nie oznacza jednej osi jak zauważył kolega w poście powyżej. Dokładnie tak - faktycznie namotałem, pomimo że to rozumiem,,,dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Tylko że w wielu przyczepach - lawetach na przykład w DR jes wpis liczba osi 1 mimo że faktycznie są 2 a rozstaw jest poniżej 1 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Tylko że w wielu przyczepach - lawetach na przykład w DR jes wpis liczba osi 1 mimo że faktycznie są 2 a rozstaw jest poniżej 1 m I prawidłowo,,, § 4. (22) 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niŜ 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niŜ 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złoŜony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niŜ 1 m i nie większa niŜ 1,8 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 czyli w DR liczba osi 2a nacisk każdej nie może przekroczyć 5 t bo są traktowane jakby była jedna duchu napisał/a: Tylko że w wielu przyczepach - lawetach na przykład w DR jes wpis liczba osi 1 mimo że faktycznie są 2 a rozstaw jest poniżej 1 m I prawidłowo,,, To w końcu jak bo się pogubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 Tak jak w definicji a naciski się rozkładają na dwie osie, wpisy do DR z kolei to zasługa dwóch szkół ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 wpisy do DR z kolei to zasługa dwóch szkół ,, O te wpisy właśnie mi chodzi,chociaż z takimi jak pisze duchu to się chyba nie spotkałem.Producenci podają liczbę osi 2,tak dla przykładu: http://www.ta-no.com.pl/pages/products/trailers/vehicle/swiss.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Sierpień 2010 Share Napisano 25 Sierpień 2010 To w końcu jak bo się pogubiłem A tak 2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:a) mniej niż 1 m ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 oś jest osią. a czy dwie osie spełniają definicę 1 do nacisków to już inna bajka. Zastanów się ile widzisz osi i odpowiedz sobie na pytanie sam. Oś pojedyncza przy naciskach - nie jest równaznaczna z jedną osią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Oś pojedyncza przy naciskach - nie jest równaznaczna z jedną osią Otóż to ,jeszcze nie oślepłem na tyle żeby widząc trzy napisać 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Tak, tylko w DR wpisujemy LICZBĘ osi. Nie ma rozróżnienia na pojedyncze i wielokrotne. Jeśli więc są dwie, to według mnie, nawet gdy odległość między nimi jest mniejsza ni 1m. ich liczba to 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Koledzy! Taka sytuacja: przyczepa z osią typu tandem. Osie oddalone od siebie o 0.90m, DMC przyczepy 3500kg, na TZ brak nacisków osi, w briefie oś 1=150(!?), oś 2=3500, w starym briefie takie same wartości. Co wpisać w DIP żeby WK to zaakceptował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Koledzy! Taka sytuacja: przyczepa z osią typu tandem. Osie oddalone od siebie o 0.90m, DMC przyczepy 3500kg, na TZ brak nacisków osi, w briefie O1=150(!?), O2=3500, w starym briefie takie same wartości. Co wpisać w DIP żeby WK to zaakceptował? Dane dot. nacisku na oś, sumryczna na grupę osi i n osie pojedyncze sa w rubryce 7.0 7.1 , 7.2 , 7.3 to są nciski konstrukcyjne i w rubrykch 8.... naciski administracyjne. Co masz wpisane w tych rubykach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Tak jak napisałem. Tylko niefortunnie użyłem dla osi pierwszej symbolu O1, a drugiej O2 (już zmieniłem) Jest: 7.1 równe 150, 7.2 równe 3500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 15 Listopad 2011 Share Napisano 15 Listopad 2011 Tak jak napisałem. Tylko niefortunnie użyłem dla osi pierwszej symbolu O1, a drugiej O2 (już zmieniłem) Jest: 7.1 równe 150, 7.2 równe 3500. No to zapis jest trochę dziwny. Jednak jeżeli jest to oś uwazana za pojedynczą to spokojnie możesz wstawic te 3500kg jako nacisk na oś. Oczywiscie po przeliczeniu na kN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 abcs napisał/a: Tak jak napisałem. Tylko niefortunnie użyłem dla osi pierwszej symbolu O1, a drugiej O2 (już zmieniłem) Jest: 7.1 równe 150, 7.2 równe 3500 To jest normalny wpis w niemieckim DR , często w pozycji 7.1 podają max nacisk pionowy na urz. sprzęgające, co ciekawe miałem 2 przyczepy wywrotki 2 różnych producentów i różne zapisy jedna 1500 16000 a druga 8000 i 8000 oczywiście naciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 To jest normalny wpis w niemieckim DR , często w pozycji 7.1 podają max nacisk pionowy na urz. sprzęgające Tego to ja się domyśliłem, pytanie jak to napisać dla WK. W naszych dokumentach nie ma rubryki nacisk pionowy na urządzenie sprzęgające. Chyba, żeby to opisać w uwagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 Chyba, żeby to opisać w uwagach. Ja bym tak zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PABEL56 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 W przyczepie znajdują sie dwie osie oddalone od siebie o:0,76m. W dowodzie rejestracyjnym jest zapisane,liczba osi: 1. Czy zapis w dowodzie jest poprawny.Czy jest to oś pojedyncza. Ale gdy robimy np.pierwsze badanie przyczepy SAM z dwoma osiami to co wtedy wpisujecie liczbe osi 1 z czterema kołami,czy liczba osi 2 w dokumencie identyfikacyjnym pojazdu-DIP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Taka oś jest traktowana jako pojedyncza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Czy zapis w dowodzie jest poprawny. § 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) Dz.U.03.32.262 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 A ciekawe jak jest nacisk podany. Sumarycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.