Jacdiag Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 PABEL56 poczytaj teraz temat od początku ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 PABEL56 poczytaj teraz temat od początku ... Blakop też... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Blakop też... A po co? Pytam, bo nawet w katalogu ITS było różnie kiedyś. Podawali np. liczbę osi w rozumieniu przepisów (czyli np. 1 w przypadku dwóch składowych), ale już nacisk w rozbiciu na składowe (albo odwrotne). Więc pytam z ciekawości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Więc pytam z ciekawości... Albo tak dla zmyły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Więc pytam z ciekawości... Albo tak dla zmyły No raczej, bo ten temat już był dyskutowany.. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9799&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Żadna zmyła... Po prostu przypomniał mi się taki przypadek i tyle... A Wy szukacie dziury w całym Panowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 . Podawali np. liczbę osi w rozumieniu przepisów (czyli np. 1 w przypadku dwóch składowych), ale już nacisk w rozbiciu na składowe (albo odwrotne) To ciekawie potem taki zapis wygląda w DR. Oś - 1 max nacisk - 1/2 nacisku na na tę oś uważaną za pojedynczą znaczy nacisk na oś w DR jest mniejszy niż DMC pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Tak właśnie jakoś było. Powiedzmy DMC 2000kg, oś jedna (ale tandemowa jak się okazało) i nacisk 10kN (dane przykładowe). Zdaje się, że jakieś NEPTUNki taki miały wpis... Ale nie pamiętam już dokładnie a i sprawdzić nie mam jak obecnie... Zresztą wiele wpsów w katalogu ITS ewoluuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 znaczy nacisk na oś w DR jest mniejszy niż DMC pojazdu I to pewnie o połowę Jak 2 osie traktowane są jako oś pojedyncza to logiczne jest, że tak samo należy potraktowac naciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Jak 2 osie traktowane są jako oś pojedyncza to logiczne jest, że tak samo należy potraktowac naciski. Czyli dwa naciski należy podać jako jeden sumaryczny. Wtedy logiczne, że na każdą oś przypada połowa tego nacisku. No i DR wygląda lepiej bo DMC już nie przekracza nacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 A od kiedy te nasze wszystkie przepisy mają coś wspólnego z logiką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 od kiedy te nasze wszystkie przepisy mają coś wspólnego z logiką Specialnie tak napisałem , nie napisałe, że zgodnie z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 To, że w świetle rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, dwie osie traktowane są jako jedna - nie oznacza, że w DR też ma być wpisane 1. W DR podaje się liczbę osi, a nie liczbę osi zgodną z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych. Osobiście uważam, że liczba osi w DR powinna odpowiadać rzeczywistej liczbie osi w pojeździe. Natomiast do celów stosowania warunków technicznych dla tego pojazdu te dwie osie traktuje się jako pojedynczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 16 Styczeń 2013 Share Napisano 16 Styczeń 2013 Koledzy! Taka sytuacja: przyczepa z osią typu tandem. Osie oddalone od siebie o 0.90m, DMC przyczepy 3500kg, na TZ brak nacisków osi, w briefie oś 1=150(!?), oś 2=3500, w starym briefie takie same wartości. Co wpisać w DIP żeby WK to zaakceptował? 150-to nacisk na hak, a 3500 to osie, jeśli poniżej 1m to 4 opony takie same /oś pojedyncza/ ja tam osobiście piszę ile widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2013 Oczywiście,że piszemy dwie,definicja osi pojedynczej odnosi się do nacisku w przypadku np przyczepy nie może przekraczać 11 ton . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Jak zwykle nie wiadomo o co ustawodawcy chodziło; jeżeli 2 małe osie oddalone od siebie o 70cm są traktowane jako jedna i każda z nich przykładowo wywiera nacisk 60kN to łączny nacisk powieżchniowy na m2 powirzchni drogi będzie wynosił 120kN i czy nie przekroczy dopuszczalnej wartości wyliczonej na dany odcinek drogi, ale to trzeba by było spr w gddkia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Ilość osi wpisujemu -2. A przyjmujemy jak by była jedna oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Ilość osi wpisujemu -2. A ci co homologują robią jak im się podoba ,raz wpiszą 2 innym razem 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Może jeszcze trochę spróbójmy zgłebuić temat i zastanówmy się jak potraktować przypadek jak przyczepa ma 3 osie w rozstawie 80 cm? Pytanie nie jest czysto teoretyczne, bo są trzy osiowe lawety z rozstawem osi pon. 1 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mildura Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Ilość osi wpisujemu -2. A ci co homologują robią jak im się podoba ,raz wpiszą 2 innym razem 1. W życiu ! Dwie to dwie a jedna to jedna, w homologacji jest jeszcze coś takiego jak grupa osi - jeśli tworzą np. wózek jezdny, wspólnie resorowany... Rozstaw osi w homologacji nie ma wpływu na to, jaka jest wpisana ilość. Od tego roku na masy i wymiary obowiązuje w Europie nowy regulamin - 1230/2012, Zgodnie z nim na tabliczce znamionowej przyczepki naciski podaje się w ten sposób, że pierwsza wartość oznacza DMC, potem dopuszczalny nacisk na osie, a potem na każdą z osi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Styczeń 2013 Share Napisano 17 Styczeń 2013 Od tego roku na masy i wymiary obowiązuje w Europie nowy regulamin - 1230/2012, Zgodnie z nim na tabliczce znamionowej przyczepki naciski podaje się w ten sposób, że pierwsza wartość oznacza DMC, potem dopuszczalny nacisk na osie, a potem na każdą z osi... Wreszcie jakiś porządek! Co prawda taki, jaki już dawno jest w niemieckim DR z tym, że w pierwszej rubryce jest ilość osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Styczeń 2013 Share Napisano 18 Styczeń 2013 W życiu ! Jak nie jak tak . Przy takim samym rozstawie przyczepa jednego producenta ma wstawione w DR 2 osie(naciski rozbite na 2 np.400kg) a innego 1 (nacisk 2000kg) . Homologowane w Polsce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mildura Napisano 18 Styczeń 2013 Share Napisano 18 Styczeń 2013 W życiu ! Jak nie jak tak . Przy takim samym rozstawie przyczepa jednego producenta ma wstawione w DR 2 osie(naciski rozbite na 2 np.400kg) a innego 1 (nacisk 2000kg) . Homologowane w Polsce . Czyli e20? To nie moje ani mojej firmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Styczeń 2013 Share Napisano 18 Styczeń 2013 Czyli e20? Nie obie PL . ani mojej firmy Ta co ma wpisane 2 - producent z mojego terenu . Ta z wpisaną 1 (producenta nie pamiętam) do przewozu koni/a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZENEX Napisano 27 Styczeń 2016 Share Napisano 27 Styczeń 2016 Szanowni koledzy jak prawidłowo podać liczbę osi podczas ustalania danych technicznych w przypadku gdy przyczepa fizycznie jest 3 osiowa. Rozstaw osi skrajnych 4,1 m - rozstaw osi tylnych 0,71m: 0 0 ----------- 0. Wydaje mi się, że zgodnie z definicją osi powinno się wpisać 2. Proszę o informację czy też tak uważacie. [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 28-01-2016, 21:51 ] musiałem dokleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.