Skocz do zawartości

definicja osi pojedynczej


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Blakop też... :lol:

 

A po co? Pytam, bo nawet w katalogu ITS było różnie kiedyś. Podawali np. liczbę osi w rozumieniu przepisów (czyli np. 1 w przypadku dwóch składowych), ale już nacisk w rozbiciu na składowe (albo odwrotne). Więc pytam z ciekawości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Podawali np. liczbę osi w rozumieniu przepisów (czyli np. 1 w przypadku dwóch składowych), ale już nacisk w rozbiciu na składowe (albo odwrotne)

 

To ciekawie potem taki zapis wygląda w DR.

Oś - 1

max nacisk - 1/2 nacisku na na tę oś uważaną za pojedynczą

 

znaczy nacisk na oś w DR jest mniejszy niż DMC pojazdu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie jakoś było. Powiedzmy DMC 2000kg, oś jedna (ale tandemowa jak się okazało) i nacisk 10kN (dane przykładowe).

Zdaje się, że jakieś NEPTUNki taki miały wpis... Ale nie pamiętam już dokładnie a i sprawdzić nie mam jak obecnie... Zresztą wiele wpsów w katalogu ITS ewoluuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy nacisk na oś w DR jest mniejszy niż DMC pojazdu

I to pewnie o połowę :(

Jak 2 osie traktowane są jako oś pojedyncza to logiczne jest, że tak samo należy potraktowac naciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 2 osie traktowane są jako oś pojedyncza to logiczne jest, że tak samo należy potraktowac naciski.

Czyli dwa naciski należy podać jako jeden sumaryczny. :ok

 

Wtedy logiczne, że na każdą oś przypada połowa tego nacisku.

No i DR wygląda lepiej bo DMC już nie przekracza nacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy te nasze wszystkie przepisy mają coś wspólnego z logiką

Specialnie tak napisałem :D , nie napisałe, że zgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że w świetle rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, dwie osie traktowane są jako jedna - nie oznacza, że w DR też ma być wpisane 1. W DR podaje się liczbę osi, a nie liczbę osi zgodną z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych.

 

Osobiście uważam, że liczba osi w DR powinna odpowiadać rzeczywistej liczbie osi w pojeździe. Natomiast do celów stosowania warunków technicznych dla tego pojazdu te dwie osie traktuje się jako pojedynczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Taka sytuacja: przyczepa z osią typu tandem. Osie oddalone od siebie o 0.90m, DMC przyczepy 3500kg, na TZ brak nacisków osi, w briefie oś 1=150(!?), oś 2=3500, w starym briefie takie same wartości. Co wpisać w DIP żeby WK to zaakceptował?
150-to nacisk na hak, a 3500 to osie, jeśli poniżej 1m to 4 opony takie same /oś pojedyncza/ ja tam osobiście piszę ile widzę :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle nie wiadomo o co ustawodawcy chodziło; jeżeli 2 małe osie oddalone od siebie o 70cm są traktowane jako jedna i każda z nich przykładowo wywiera nacisk 60kN to łączny nacisk powieżchniowy na m2 powirzchni drogi będzie wynosił 120kN i czy nie przekroczy dopuszczalnej wartości wyliczonej na dany odcinek drogi, ale to trzeba by było spr w gddkia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze trochę spróbójmy zgłebuić temat i zastanówmy się jak potraktować przypadek jak przyczepa ma 3 osie w rozstawie 80 cm? Pytanie nie jest czysto teoretyczne, bo są trzy osiowe lawety z rozstawem osi pon. 1 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość osi wpisujemu -2.

A ci co homologują robią jak im się podoba ,raz wpiszą 2 innym razem 1.

 

W życiu :-D!

Dwie to dwie a jedna to jedna, w homologacji jest jeszcze coś takiego jak grupa osi - jeśli tworzą np. wózek jezdny, wspólnie resorowany... Rozstaw osi w homologacji nie ma wpływu na to, jaka jest wpisana ilość.

 

Od tego roku na masy i wymiary obowiązuje w Europie nowy regulamin - 1230/2012, Zgodnie z nim na tabliczce znamionowej przyczepki naciski podaje się w ten sposób, że pierwsza wartość oznacza DMC, potem dopuszczalny nacisk na osie, a potem na każdą z osi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego roku na masy i wymiary obowiązuje w Europie nowy regulamin - 1230/2012, Zgodnie z nim na tabliczce znamionowej przyczepki naciski podaje się w ten sposób, że pierwsza wartość oznacza DMC, potem dopuszczalny nacisk na osie, a potem na każdą z osi...

Wreszcie jakiś porządek! :ok

Co prawda taki, jaki już dawno jest w niemieckim DR z tym, że w pierwszej rubryce jest ilość osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu :-D !

Jak nie jak tak . :D

Przy takim samym rozstawie przyczepa jednego producenta ma wstawione w DR 2 osie(naciski rozbite na 2 np.400kg) a innego 1 (nacisk 2000kg) . Homologowane w Polsce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu :-D !

Jak nie jak tak . :D

Przy takim samym rozstawie przyczepa jednego producenta ma wstawione w DR 2 osie(naciski rozbite na 2 np.400kg) a innego 1 (nacisk 2000kg) . Homologowane w Polsce .

 

Czyli e20? To nie moje :-D ani mojej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli e20?

Nie obie PL .

ani mojej firmy

Ta co ma wpisane 2 - producent z mojego terenu .

Ta z wpisaną 1 (producenta nie pamiętam) do przewozu koni/a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Szanowni koledzy jak prawidłowo podać liczbę osi podczas ustalania danych technicznych w przypadku gdy przyczepa fizycznie jest 3 osiowa. Rozstaw osi skrajnych 4,1 m - rozstaw osi tylnych 0,71m: 0 0 ----------- 0.

Wydaje mi się, że zgodnie z definicją osi powinno się wpisać 2. Proszę o informację czy też tak uważacie.

 

[ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 28-01-2016, 21:51 ]

musiałem dokleić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.