sterowiec40 Napisano 29 Sierpień 2010 Share Napisano 29 Sierpień 2010 Czy diagnosta na BT może nie dopuścić pojazdu mającego homologacje, bez żadnych przeróbek do ruchu tzn BT "N" ? [ Dodano: 29-08-2010, 20:09 ] Bo jego zdaniem jest źle skonstruawany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 29 Sierpień 2010 Share Napisano 29 Sierpień 2010 Sugerujesz, że procedura homologacyjna została przeprowadzona z naruszeniem przepisów? Jaka to homologacja? Dopuszcza do ruchu ulicznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sterowiec40 Napisano 29 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2010 Ciągnę ten temat dalej .. Hipotetycznie zdarza się wypadek - kierowca autobusu wieczorem w deszczu potrącił człowieka, lub wymusił pierwszeństwo (nie ważne) zginął człowiek pieszy- inny kierowca. Autobus ma 2 lata, bad tech. robione miesiąc temu. Kierowca tłumaczy się ,że nie widział pieszego bo patrząc w prawe lustro miał refleksy świetlne w szybie kabiny. W tej szybie odbijała mu się lewa str. ulicy światła reklam , neonów. Sąd stwierdza ,że winę ponosi diagnosta ,gdyż na BT miesiąc temu nie zauważył wad konstrukcyjnych i biegli też stwierdzili ,że patrzenie w lustro przez dwie szyby (szybę kabiny i szybę czołową autobusu powoduje refleksy i kierowca nie widzi prawidłowo drogi. Jest możliwy Waszym zdaniem taki scenariusz? Jestem ciekaw Waszych opini Przyszło mi to do głowy po wyroku jaki dostał Kol po pęknięciu dyszla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 29 Sierpień 2010 Share Napisano 29 Sierpień 2010 Tak, dajesz N zabierasz DR i wpisujesz w uwagach co jest źle. Myślę, że do homologacji nikt się nie przyczepi, a pojazd po poprawkach trafi na SKP na poprawkowe. Nie ma chyba możliwości cofnięcia homologacji, odpowiedzialności itd, itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sterowiec40 Napisano 29 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2010 Ale ,żeby uwzględnili moje poprawki to potrzebne są zmiany konstrukcyjne. I co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Sierpień 2010 Share Napisano 29 Sierpień 2010 kierowca autobusu wieczorem w deszczu a na stanowisku SKP pełne oświetlenie i sucho ... biegli też stwierdzili ,że patrzenie w lustro przez dwie szyby (szybę kabiny i szybę czołową autobusu powoduje refleksy i kierowca nie widzi prawidłowo drogi. przypuszczam, że ustalali to w warunkach identycznych jak w chwili wypadku lub bardzo podobnych potrzebne są zmiany konstrukcyjne. raczej usunięcie wady fabrycznej - tj. zmiana miejsca umieszczenia lusterka i to we wszystkich autobusach tego typu /modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 29 Sierpień 2010 Share Napisano 29 Sierpień 2010 Jeśli zrobiłeś zgodnie z litera prawa to OK. Zaś refleksy to raczej w DzU nic o nich nie ma. Niestety na drodze w porównaniu z BT są całkiem inne warunki i niestety wszystkich nie da się wyeliminować. Trochę dziwne, że kierowca wiedział np. o tym wcześniej i mimo tych wad nie interweniował. Pewnie jak zawsze aktualna jest maksyma "jest dobrze, jak jest dobrze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Po badaniu N kierowca zwraca się do producenta, który stwierdza, że lusterka jak i cały pojazd posiadają homologację, więc... klient zwraca się o zwrot kosztów - a może nawet do SP o interwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Nie wiem czy jaja sobie robicie z tym gdybaniem. A jak mu słońce przypaliło w oczy to też wada konstrukcyjna, bo szyby same nie przyciemniły się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Ja osobiście wątpie, żeby fabryczny pojazd na którego tym zostało wydane ŚH mógł mieć oczywiste wady konstrukcyjne (nawet gdyby sie one ujawniły to producent bezpłatnie by je usunął). Inna kwestia jest, że podczas ekspluatacji takiego pojazdu ktoś mógł dokonać wymiany jego elementów na elementy nie homologowane (w tym przypadki np. szkło lusterka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sterowiec40 Napisano 30 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 30 Sierpień 2010 O refleksach w DZ.U nic nie ma - to prawda Szkło luster ok , problem polega na tym ,że w lustro spogląda się poprzez dwie szyby , szybę kabiny i szybę czołową i to powoduje odbicia lewej strony ulicy . Interesuje mnie czy jest coś w DZ. U na ten temat. Wszystkie opisane zdarzenia są wymyślone. Jedyny fakt to ten ,że są takie pojazdy ,a nadałem ten wątek po spostrzeżeniach kierowców. A jak to ugryź podczas BT . że by dać N trzeba mieć podstawy prawne a tu badamy prawie nowy pojazd. Ale czy kolega badając przyczepę ,której pękł dyszel miał podstawy prawne ,żeby dać N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Dz.nr 32 poz 262 5. Szyby pojazdu: 4) przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niŜ 75%, natomiast przednie boczne nie mniejszy niŜ 70%; 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. Martwy zapis nie możliwy do wyegzekwowania, bo wracając z pracy po południu 70% hatchbacków odbija mi światło słoneczne prosto w oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. Tu chodzi o to, że nie można używać do przyciemniania folii lustrzanej a nie o refleksy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Sierpień 2010 Share Napisano 30 Sierpień 2010 Podałem to z myślą, iż nie ma w przepisach nic co miał na myśli "sterowiec40" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sterowiec40 Napisano 30 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 30 Sierpień 2010 Sprawdzałem opis mocowania luster w dyrektywach unijnych (zał III DYREKTYWA 2003/97/WE) Szukałem też w innych przepisach - nie znalazłem sposobu montażu luster. 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. Ta szyba nie oślepia innych uczestników ruchu, ona oślepia(daje refleks świetlny) kierowcę prowadzącego ten pojazd. A dlaczego , wyjaśniło się po zapoznaniu się z prawami fizyki i optyki. Światło padające z ulicy na szybę przegrody poda prostopadle i to powoduje ten refleks. Wystarczyłoby zmienić kąt ustawienia przegrody. Nie chodzi tu o szybę czołową pojazdu (autobusu). Zaznaczam ,że problem ten wyszedł od kierowców ,którym utrudnia to obserwację drogi szczególnie w nocy w warunkach miejskich i deszczu. Diagnosta podczas BT tego nie stwierdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Sierpień 2010 Share Napisano 31 Sierpień 2010 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. Martwy zapis nie możliwy do wyegzekwowania Wydaje mi się, że w tym zpisie chodzi o to aby nie oklejać szyb pojazdu folia lustrzaną, jak to czasami robia właściciela samochodów dostawczych aby nie było widac co jest na pace pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Sierpień 2010 Share Napisano 31 Sierpień 2010 Zapewne tak ale zapis jest wykonany "po polsku". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.