Skocz do zawartości

auto po kradziezy


pavel102

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    12

  • Marek1

    10

  • Jedyny7

    6

  • michal_k

    5

gdyz twierdza ze gdy auto zostanie odzyskane po kradziezy w niemczech to nabijane sa inne numery

 

U nas tak nabijane są inne numery nadane przez starostę.

 

Policja przeprowadzila sledztwo. Ustalono ze auto zostalo odzyskane po kradziezy w 1996 roku. Numery byly zniszczone wiec nabito je na kielichu. Prokuratura sprawe umorzyla.

 

To co jeszcze im mało pism :shock: , to złóż i Ty jeszcze jedno i zażądaj zwrotu DR przedstawiając stanowisko prokuratury oraz poproś o odmowę wydania DR na piśmie po to abyś mógł się odwołać od tej decyzji do SKO. Ty nic nie musisz udowadniać to policja i prokuratura już przeprowadziła postępowanie i nie stwierdzili przestępstwa.

 

Ja twierdze ze nabijane sa numery oryginalne

 

Ja miałem na badaniu takiego Passata również skradzionego w Niemczech i odzyskanego po kradzieży który miał numer VIN (oryginalny) nabity właśnie na kielichu amortyzatora prawego ale miał na to stosowną adnotację w niemieckim DR i tłumaczenie tego na polski przez tłumacza przysięgłego :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rok temu miałem Lagunę z 1999r. na BT. Była odzyskana po kradzieży, a następnie sprowadzona z Niemiec. Miała nabity nr VIN oryginalny na kielichu, a stary nr widniejący nad tym nowym był wyiksowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam wszystkich, jestem tu nowy,

chciałbym odświeżyć temat gdyż mam identyczny problem jak użytkownik @klosek

 

Trochę odswieżę temat.

Przyjechał do mnie klient seatem który jest juz zarejstrowany w Polsce (twardy dowód- pierwsza rejestracja w kraju 02.2011, a za granicą 10.2001). W dowodzie wpisane 12 znaków, gdyż jak twierdzi klient pojazd został odzyskany po kradzieży we Włoszech i numer nadwozia równiez nabijany we Włoszech na słupku drzwi. I teraz tak:

1. Numer w dowodzie ma 12 znaków zaczyna i kończy się na AV ale na słupku juz brak tych AV i jest tylko srodek czyli 8 znaków cyfrowych,

2. Brak tabliczki znamionowej na nowe numery,

3. Stare numery oraz stara tabliczka jest normalnie na starym miejscu.

4. Klient pokazał mi również ksero oryginalnego dowodu rejestracyjnego włoskiego na którym widnieje tez 12 znakowy numer ten co w dowodzie z tymi AV,akcyza i inne ksera tez ma z tym nowym numerem.

 

Jak teraz postąpić:

a) Wynik N za brak tabliczki- nabicie tabliczki i normalnie P z pieczatką w dowód,

b) Wynik N nie zgodnośc numeru nadwozia z DR i brak tabliczki znamionowej,

c) Odstepstwo od warunków technicznych z ministerstwa.

 

Auto jest moje.

Sprowadziłem samochód z Włoch.

Auto było skradzione i odzyskane we Włoszech. Nabity nowy numer na ramie za fotelem przednim pasażera. Z numerem jest taka sama sytuacja jak opisana powyżej. Numer w DR to 12 znaków: z przodu 2 literki RM potem 8 cyfr na końcu znowu RM. Nabity numer składa się z tych 8 cyfr - bez literek.

 

Obecnie:

W DR mam numer: RM....RM.

Na tabliczce znamionowej zastępczej wykonanej w Polsce: RM....RM

Nabite na nadwoziu: same cyfry ze środka bez RM.

W papierach Włoskich (przetłumaczone):

-"nr nadwozia: RM....RM - urzędowe"

-"samochód został przebity urzędowo na poprzecznej belce za siedzeniem po prawej stronie. Samochód został skradziony i przerobiono mu oryginalny numer nadwozia, który anulowano."

Diagności nie chcą mi podbijać dowodu z uwagi na to, że "numer musi być wszędzie taki sam".

Chciałem zapytać co mogę w tej sytuacji zrobić, żeby wyprostować sprawę i nie mieć żadnych kłopotów. Czy konieczne jest nabicie nowych numerów i wyrobienie nowego DR? Czy wystarczyłaby adnotacja w DR?

Dodam, że będę wyrabiać nowy dowód z uwagi na zmianę miejsca zamieszkania...

Będę wdzięczny za wskazówki od fachowców,

pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chyba trzech stacjach był ten sam problem -numer w dowodzie różni się od nabitego. Samochodem dużo podróżuję, nie chciałbym mieć problemów na trasie, a zwłaszcza za granicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bardzo często jest tak, że to co dowodzie, a to co na aucie się różni. Szwedzi nie podają w DR często pierwszego członu nr VIN - a na aucie jest.

Fiat w nr VIN kiedyś podawał również inne znaki - gwiazdki, łamane itd. A w DR tego się co do zasady nie wpisywało.

W starszych autach (składakach) kiedyś w Polsce wpisywało się oznaczenie "/XX" gdzie XX to były cyfry roku złożenia. Oczywiście na aucie tego nie było.

Do niedawna w Polsce nr silnika umieszczało się w dowodzie tylko ostatnich 6 cyfr razem z taką strzałką - oczywiście na bloku było inaczej.

 

Oznaczenia literowe o których tu mowa to zapewne jakieś oznaczenie, kod (być może urzędu?) który jak wiać z opisanych analogicznych przypadków widocznie we Włoszech jest wpisywany do dowodu, ale już nie nabijany. Jak wiadomo nabicia w każdym kraju mogą rządzić się swoimi prawami i trudno to odnosić wprost do analogii ze standardowym nr VIN.

 

Proponuję wysłać zapytanie - krótko "co oznacza kod literowy w przypadku numerów nabijanych (odzyskanych po kradzieży) umieszczany w dokumentach, a nie zawarty na pojeździe"? Próbuj mailować do włoskiego WK jeśli masz jakieś namiary, a może próbuj do jakiejś jednostki konsularnej to wysłać. Taka odpowiedź pomoże i wtedy nie tylko przy badaniach, ale przy innych sytuacjach myślę (kontrole itd.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabite na nadwoziu: same cyfry ze środka bez RM.

 

czy są ograniczone gwiazdkami,X,lub czymś podobnym...

 

ak wiadomo nabicia w każdym kraju mogą rządzić się swoimi prawami

 

:ok

 

Tu jest Polska i

 

Diagności nie chcą mi podbijać dowodu z uwagi na to, że "numer musi być wszędzie taki sam".

 

Porównujemy zapisy w DR z tym co na pojeździe -tak?

 

Zgadzają się ?-nie

 

TZ zgadza się z nabitym numerem?-nie

 

]Próbuj mailować do włoskiego WK jeśli masz jakieś namiary, a może próbuj do jakiejś jednostki konsularnej to wysłać. Taka odpowiedź pomoże i wtedy nie tylko przy badaniach, ale przy innych sytuacjach myślę (kontrole itd.)
??

 

Możesz rozjaśnić :-D

 

Zapisy mają być zgodne.

2. Porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym

Brak zgodności zapisów numeru identyfikacyjnego pojazdu (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) oraz numeru rejestracyjnego ze stanem faktycznym.

 

Po prostu zmień stację...

 

Zła rada 8)

 

Na "mojej " też "N" :]

 

[ Dodano: 03-03-2014, 12:37 ]

Obecnie:

W DR mam numer: RM....RM. -

Na tabliczce znamionowej zastępczej wykonanej w Polsce: RM....RM

W polskim DR rozumiem?

Kto CI robił "pierwsze?? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak w Twoim serwisie podjadę fiatem z tymi wszystkimi gwiazdka, a w DR ich nie będzie to też wynik N??

 

Przez lata w Polsce podawało się tylko końcówkę nr VIN, pomimo, że już nawet fiaciki w latach osiemdziesiątych miały pełne 17 znaków. I co? Też dawałeś za to N??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim serwisie podjadę fiatem z tymi wszystkimi gwiazdka, a w DR ich nie będzie to też wynik N??

 

DR Ci zabiorę :evil:

 

Doskonale wiesz o co chodzi....i...... :-P -W DR będzie ZFA na na nadwoziu nie to według Ciebie "P" tak? :lol: ,...

 

Przez lata w Polsce podawało się tylko końcówkę nr VIN

<--1234567 tak to wyglądało w DR i było zgodne z prawem.

Dawałem :P ,inne przepisy były kolego ,ale już za moich czasów prostowało się nr vin z "krótkiego" na 17 znaków jak sie kończył DR i podlegał wymianie.

 

Współczesny numer VIN składa się z 17 znaków – cyfr i liter z wyłączeniem liter I, O oraz Q.

 

Ale w tym wypadku dyskutujemy o nr.nadwozia a nie VIN,a on na dzień dzisiejszy ma być kropka w kropkę zgodny :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

 

czy są ograniczone gwiazdkami,X,lub czymś podobnym...

Jest ograniczenie w postaci dużych 5 ramiennych gwiazd ledwo widocznych (miejsce w dodatku zaczęło korodować i numer ledwo da się w ogóle przeczytać).

 

W polskim DR rozumiem?

W polskim jest tak jak było we włoskim czyli z RM.

 

Te literki najpewniej oznaczają rejon, auto pochodziło z Rzymu...

 

S.K.P-POZNAŃ - jakie widzisz wobec tego wyjście z sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie kończył DR i podlegał wymianie.

 

Jak się kończył. A jak się nie kończył??

 

Nie znasz zasad przydzielania tych numerów. Być może wspomniane znak RM znaczą tyle co gwiazdki w nr VIN fiata siena!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie widzisz wobec tego wyjście z sytuacji?

- kierunek rzeczoznawca, aby wydał opinię na temat nadanego nr,

-następnie SKP - badanie - dodatkowe, § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji – obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia;

- kolejny krok to WK z otrzymanymi dokumentami.

Tak ja to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym olał rzeczoznawcę i SKP, bo to wyrzucenie kasy w błoto.

Co niby rzeczoznawca wniesie do sprawy? Przecież wiemy jak jest w dowodzie i jak jest w dokumentach. A nie sądzę aby rzeczoznawca nagle był ekspertem w procedurach nabijania nr, stosowanych oznaczeń i zapisów we włoskich DR na tą okoliczność...

Informacja pisemna z Włoch (WK, konsulat) jaki charakter mają te literki z przodu i z tyłu, czy należy je traktować jako integralną część numeru, czy też ich obecność we włoskim dowodzie rejestracyjnym ma inny charakter i nie stanowią części numeru.

Na tej podstawie być może WK sprostuje ten nr i obetnie w DR te oznaczenia, żeby diagności nie mieli problemów, bo jak widzisz na stacje te argumenty nie trafiają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej podstawie być może WK sprostuje ten nr i obetnie w DR te oznaczenia, żeby diagności nie mieli problemów, bo jak widzisz na stacje te argumenty nie trafiają...
wszystko blakop w sferze domysłów, a niezgodność jak jest tak jest. Owszem do mnie trafia Twój argument o stosownym piśmie z konsulatu lub odpowiednika naszego WK tylko to trochę potrwa, a wersja którą przedstawiłem ja jest krótsza i można w jeden dzień ogarnąć temat. Można również obrać Twój kierunek działania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy zatem wg Was w DR powinno być wpisane tylko tych 8 cyfr jako numer nadwozia (mimo, że we włoskim DR było RM...RM)?

 

[ Dodano: 03-03-2014, 15:11 ]

Znalazłem na włoskiej stronie (tłumaczenie google):

Artykuł 233. - Biuro Tłoczenie numeru podwozia (art. 74 CS).

1.In przypadku nieprawidłowości lub braku oryginalnego numeru ramy, o których mowa w artykule 74 ustęp 3 Kodeksu, gra

się specjalnych ciosów, przez biura Dyrekcji Generalnej do MCTC, numery znaczek poprzedzony oraz zakończony znak

samego (pięcioramienna gwiazda mając inicjały prowincji lądowego należącą do tego samego urzędu), zgodnie z kryteriami

określonymi w załączniku VII do niniejszego rozporządzenia biurze.

(...)

Od około 1980 roku liczba nadrukowane przez DTT składa się z kodu województwa, w których urząd, który przeprowadził

operację i numer protokołu z tego samego, oraz rok nabicia.

 

L9 123456 93 L9

 

źródło: http://www.vehicle-documents.it/punzonatura_ufficio.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nformacja pisemna z Włoch (WK, konsulat) jaki charakter mają te literki z przodu i z tyłu, czy należy je traktować jako integralną część numeru, czy też ich obecność we włoskim dowodzie rejestracyjnym ma inny charakter i nie stanowią części numeru.

Na tej podstawie być może WK sprostuje ten nr i obetnie w DR te oznaczenia, żeby diagności nie mieli problemów, bo jak widzisz na stacje te argumenty nie trafiają..

 

Te argumenty pownny trafic do WK i tylko tam.

Po co mi w obecnym stanie ten argument ?

Jest niezgodność zapisów, a Ty swoje.-do mnie taki argument nie trafia wykonuje bt z wynikiem "N".

Jak literki mają"inny charakter" niech to wyprostuje WK i własciciel pojazdu ,bo na pewno nie SKP

Was w DR powinno być wpisane tylko tych 8 cyfr jako numer nadwozia

 

To powinno być wyjasnione i zrobione na" pierwszym" w kraju w zależności od tego co znaczą te RM-y

 

Udaj sie do WK i zapytaj co w tej sprawie można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinno być wyjasnione i zrobione na" pierwszym" w kraju w zależności od tego co znaczą te RM-y

 

No właśnie - któryś diagnosta na pierwszym jednak uznał taki stan rzeczy...

 

Jacek - Ty nie zrobisz "P" - bo co innego masz w DR, a co innego na aucie.

Ale od WK jednak wymagasz aby rejestrowały, mimo, że co innego jest w DR źródłowym, a co innego na zaświadczeniu z badania. Tu nie widzisz problemu, że pracownik WK ma to "klepnąć"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od WK jednak wymagasz aby rejestrowały, mimo, że co innego jest w DR źródłowym, a co innego na zaświadczeniu z badania.

Nie wymagam :)

W tym wypadku wynik badania powinien być"N" bo jest jakaś niezgodność.

Jeżeli jest PC to na dzień dzisiejszy DR zagraniczny w zasadzie ;) mnie nie interesuje.

 

Nie winie Wk ,ani jego pracowników .W tym konkretnym przypadku winę ponosi diagnosta ,który wykonywał "pierwsze".Może było tak ,jak niektórzy koledzy piszą, że WK "kazał" napisać na zaświadczeniu tak jak w zagranicznym DR .Ten przykład pokazuje że tak nie należy robić.

Nie wiemy jak było.Odkręcenie tego może być trudne.

 

Może właściciel coś więcej napisze no bo chyba :-P był na pierwszym badaniu w kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak wyglądał pierwszy przegląd,

zleciłem załatwienie tego temu temu kto naprawiał auto po sprowadzeniu i zostało to doprowadzone do takiego stanu jak opisałem.

Tak jak pisałem zmieniam teraz DR z powodu miejsca zamieszkania i myślałem, żeby przy okazji naprostować tę sprawę.

Na urzędników nie wiem czy można liczyć (ostatnio dziewczyna w wydz. komunikacji nie wiedziała co to tabliczka znamionowa).

Może teraz przy składaniu wniosku o nowy dowód uznać że po prostu popełniono błąd i trzeba wbić prawidłowy numer do dowodu...

Może uznać, że z uwagi na skorodowany stary numer trzeba nabić nowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinno być wyjasnione i zrobione na" pierwszym" w kraju w zależności od tego co znaczą te RM-y

 

:ok:ok:ok:ok:ok

 

Dokładnie. Diagnosta na pierwszym powinien odczytać numer nadwozia bez liter, a WK wyjaśnić i zarejestrować prawidłowo (zgodnie z nadwoziem).

 

Kilka dni temu rejestrowałem samochód z Włoch i też miał w DR 2 litery, kilka cyfr i 2 litery. Diagnosta klepnął P z literami, więc domniemywam, że tak jest na samochodzie w rzeczywistości.

 

[ Dodano: 03-03-2014, 17:02 ]

(miejsce w dodatku zaczęło korodować i numer ledwo da się w ogóle przeczytać).

 

To może by dokorodował do końca + rzeczoznawca i nabicie nowego numeru? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może by dokorodował do końca + rzeczoznawca i nabicie nowego numeru? :x

Pewnie tak byłoby najlepiej.

Tym bardziej że pojazd ten, bez nr VIN, tylko z nr nadwozia nadanym za granicą wg ich krajowych przepisów powinien, być zarejestrowany na podstawie odstępstwa od obowiązujących u nas warunków technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.