Skocz do zawartości

Jak legalnie zmniejszyć DMC pojazdu.


morte36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym kupić samochód GAZ-51 (link jak on wygląda http://pl.wikipedia.org/wiki/GAZ-51) i mam pytanie czy jest jakiś legalny sposób żeby zmniejszyć mu dopuszczalną masę całkowitą?

 

Chodzi mi o to że np. kupie GAZa-51 w wersji sanitarki wojskowej gdzie jego masa własna to 2710kg i chciałbym z niego kemping zrobić czyli po prostu zagospodarować wnętrze samochód dalej będzie 2-osobowy bo w szoferce tylko tyle jest miejsc ale waga jego nie wzroście i chciałbym ładowność zmniejszyć do takiej wartości żeby masa całkowita nie przekraczała 3,5T co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B a ładowność 500kg mi w zupełności starczy.

 

No więc jak to legalnie zrobić bo nie chciałbym kupić pojazd i potem robić prawko na C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jak to legalnie zrobić bo nie chciałbym kupić pojazd i potem robić prawko na C

 

Niestety ale DMC pojazdu nie może uledz zmianie :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale DMC pojazdu nie może uledz zmianie

 

Bez jakiś istotnych zmian konstrukcyjnych, a już na pewno nie dlatego, że nie masz kat. "C". Cienko to ogólnie widzę... :D Z reguły diagności nie są chętni do takich zmian bo nie są one podyktowane koniecznością tylko "widzimisie" właściciela i nadgonieniem brakującej kategorii prawa jazdy...

 

Dlaczego?

 

Bo ponieważ ??? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienko to ogólnie widzę... Z reguły diagności nie są chętni do takich zmian

 

Większość WK tez podziela to stanowisko.

 

Dlaczego?

 

Dlatego, że powoduje to szereg komplikacji. Traci aktualnośc TZ (niezgodnosc mas) i niebardzo wiadomo jak z nią postąpić, bo wydanie tabliczki zastępczej nie rozwiązuje problemu gdyż na tych tabliczkach nie ma mas pojazdu.

Fakt są przypadki, gdzie zachodzi konieczność zmiany DMC pojazdu (np. po zmianie liczby osi pojazdu- było gdzieś na forum o przerubce przegubowega Ikarusa na pomoc techniczną) ale najczęściej zmiana DMC pojazdu podyktowana jest chęcią osiagnięcia jakichś przywilejów podatkowych, czy wynika z braku odpowiedniego prawa jazdy a to nie powinno być przyczyną zmiany DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do tematu jeszcze fakt, że w prokuraturze łódzkiej trwają czynności wyjaśniające w sprawie obniżania masy własnej do kategorii B1. Więc temat raczej śliski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do tematu jeszcze fakt, że w prokuraturze łódzkiej trwają czynności wyjaśniające w sprawie obniżania masy własnej do kategorii B1. Więc temat raczej śliski.

 

a możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, podać jakiś link bo to ciekawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniło do mnie kilku przesłuchiwanych diagnostów jak się bronić bo nie są w stanie udowodnić że wyjęte tylne siedzenie kolo zapasowe lewarek klucze obniżyło masę o 100-150kg. Sprawa zaczęła się od dyrektora WORD w Łodzi, który zważył Daihatsu Cuore po zmianach i wyszło mu 600kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniło do mnie kilku przesłuchiwanych diagnostów jak się bronić bo nie są w stanie udowodnić że wyjęte tylne siedzenie kolo zapasowe lewarek klucze obniżyło masę o 100-150kg. Sprawa zaczęła się od dyrektora WORD w Łodzi, który zważył Daihatsu Cuore po zmianach i wyszło mu 600kg.

 

Ciekawe czy kwit z jakiejś wagi typu skład węgla z numerem rejestracyjnym pieczątką i datą wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop napisał/a:

Dlaczego?

 

 

Bo ponieważ ???

_________________

 

Kiedyś podczas spotkania diagnostów z naszym dyrektorem WK na pytanie jednego z kolegów

Czy można zmienić dmc pojazdu, padła odpowiedź:

Można, ale będzie to ostatnia zmiana jaką pan zrobi :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jakiś istotnych zmian konstrukcyjnych, a już na pewno nie dlatego, że nie masz kat. "C". Cienko to ogólnie widzę... :D Z reguły diagności nie są chętni do takich zmian bo nie są one podyktowane koniecznością tylko "widzimisie" właściciela i nadgonieniem brakującej kategorii prawa jazdy...

 

Ale jest jakaś nadzieja :) nie chodzi mi o zmniejszenie wagi malucha żeby w wieku 16lat szpanować nim pod gimnazjum na kat. B1

Raczej o uratowanie zardzewiałego GAZa-51 z lat 60-tych i przejechanie się nim raz lub dwa razy do roku na jakiś zlot militarny.

 

Jeśli jest jakaś zmiana konstrukcyjna która mi to ułatwi to słucham trafnych porad.

Np. zabudowa paki w taki sposób aby uniemożliwiała przewóz żadnego dodatkowego towaru. (koparka, wiertnica, holownik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest jakaś zmiana konstrukcyjna która mi to ułatwi to słucham trafnych porad.

Obawiam się, że jedynym warunkiem zmniejszenia DMC w takim pojeździe to zmiana punktu ciężkości czyli zabudowa go czymś wysokim co by musiało ograniczyć dopuszczalną masę. Porozmawiaj z jakimś konkretnym rzeczoznawcą i diagnostą na stacji którego będziesz wykonywał BT aby obaj w porozumieniu ze sobą zaproponowali (lub Ty im) jakąś zabudowę (kamper?) tak aby nowe parametry wynikały faktycznie z technicznych aspektów a nie były tylko nagięciem się do prawa jazdy. Cel szczytny ale czy wykonalny i opłacalny (choć o opłacalność w takim przypadku chyba nie chodzi) nie potrafię odpowiedzieć ani zaproponować jakiegoś konkretnego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo tego nie zabrania, ale osobiście nie zmniejszałbym DMC w stopniu powodującym zmianę kategorii prawa jazdy. Toż to jest seppuku dla diagnosty i innych ludzi z tym związanych. Oczywiście zmiana tylko po istotnych zmianach i oczywiście nowa tabliczka znamionowa (zastępcza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i oczywiście nowa tabliczka znamionowa (zastępcza).

 

Co będzie zawierała taka tabliczka zastepcza czego nie ma na TZ?

Jak dla mnie to wystarczyło by wykreślić z TZ DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B

No i zostanie parę zł zaoszczędzonych na podatku drogowym.

 

A ile wynosi taki podatek bo każdy na to zwraca uwagę a ja nawet nie wiem jaki to jest koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i oczywiście nowa tabliczka znamionowa (zastępcza).

 

Co będzie zawierała taka tabliczka zastepcza czego nie ma na TZ?

Jak dla mnie to wystarczyło by wykreślić z TZ DMC.

 

W sumie masz rację?

Sugeruję tylko, że fabryczna straci aktualność i potwierdzeniem będzie zastępcza, na której jest ślad kto to zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję tylko, że fabryczna straci aktualność i potwierdzeniem będzie zastępcza, na której jest ślad kto to zrobił.

 

Coś w tym jest, bo samo przekreślenie na TZ DMC pojazdu trochę podejżanie będzie wyglądało :( .

Swoją drogą, to TZ zastępcza też mogła by zawierać DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów przeciesz te parametry są okreslane dla każdego pojazdu (oczywiście DMC zespołu pojazdów nie określa się dla przyczep).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajmy spokój temu tematowi przecież to jawny przekręt gość chce zrobić . Jak nie masz prawa jazdy na taki pojazd to go sprzedaj albo zrób uprawnienia , a nie kogoś na minę pchasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... gdzie jego masa własna to 2710kg ... i chciałbym ładowność zmniejszyć do takiej wartości żeby masa całkowita nie przekraczała 3,5T co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B a ładowność 500kg mi w zupełności starczy.

C.

 

Jakie jest DMC tego pojazdu bo piszesz o masie własnej?

Jaki jest rodzaj tego pojazdu? ciężarowy bo ma ładowność

 

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na której jest ślad kto to zrobił.

Ja tam sladu nie zostawię bo tego nigdy nie zrobię..

przecież to jawny przekręt gość chce zrobić
:ok

 

 

Ja zmiany też nie zrobię w zakresie zmian kategorii prawa jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... gdzie jego masa własna to 2710kg ... i chciałbym ładowność zmniejszyć do takiej wartości żeby masa całkowita nie przekraczała 3,5T co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B a ładowność 500kg mi w zupełności starczy.

C.

 

Jakie jest DMC tego pojazdu bo piszesz o masie własnej?

Jaki jest rodzaj tego pojazdu? ciężarowy bo ma ładowność

 

 

pozdrawiam

 

Dariusz Sawicki

 

Dowodu takiego auta nigdy nie widziałem ale na wikipedi jest napisane że masa własna to 2710 kg a ładowność 2t. Czyli sporo. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego?

 

Bo DMC jest wartością ADMINISTRACYJNĄ.

Aby uległa zmianie (i to w określonych wypadkach) musi najpierw zmienić się MMC.

Widziałem kiedyś DR w którym MMC wynosiła 6000, a DMC - 3500 :lol:

Dlaczego ktoś to zrobił to oczywiste.

Pytanie, na jakiej podstawie ktoś coś takiego wpisał - konkretnie na jakiej podstawie ograniczył masę dopuszczalną w tym aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.