gadzet147 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Witam, mam możliwość kupna od znajomego auta Opla Astry I GSI z Niemiec. Ma do niego Brief (kartę pojazdu), Fahrzeugschein (dowód rejestracyjny) i kluczyki, jak kupie od niego to nawet mi go wyrejestruje z urzędu niemieckiego. Czy po tym wszystkim jak będę miał auto z tymi dokumentami to mogę śmiało zarejestrować auto? Nie dostane kategorii "bez prawa rejestracji"? Auto jest z przodu stuknięte. Pytam bo różnie bywa z rejestracją auta z zagranicy a to było by moje pierwsze auto. Z góry dziękuje ! Cytuj
Migi60 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Nie dostane kategorii "bez prawa rejestracji"? Auto jest z przodu stuknięte. To zalezy jak mocno puknięte.. Cytuj
gadzet147 Napisano 31 Sierpień 2010 Autor Napisano 31 Sierpień 2010 Poniżej link do foto auta: http://i51.tinypic.com/282163k.jpg Cytuj
leniwiec Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Auto jest z przodu stuknięte 90% jest tak stuknięte jeżeli masz komplet dokumentów (jak wyżej ) a na umowie kupna sprzedaży nie masz- auto uszkodzone, to spoko. Możesz ponieś jedynie wyższą opłatę (94zł) za badanie techniczne jeżeli wyjdzie, że auto było uszkodzone. Cytuj
gadzet147 Napisano 31 Sierpień 2010 Autor Napisano 31 Sierpień 2010 To mogę być spokojny chyba Nasuwają mi się jeszcze dwa pytania: 1. Jak sprawdzić czy auto nie jest kradzione ? Sprawdzić na policji czy samemu jakoś można? 2. Ile może mnie kosztować pierwsza rejestracja w kraju? Tak mniej więcej Cytuj
ponti Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Nie dostane kategorii "bez prawa rejestracji"? Auto jest z przodu stuknięte. To zalezy jak mocno puknięte.. ma dwie rysy ..... Tramwaj po nim przejechał... [ Dodano: 31-08-2010, 21:59 ] Auto jest z przodu stuknięte 90% jest tak stuknięte jeżeli masz komplet dokumentów (jak wyżej ) a na umowie kupna sprzedaży nie masz- auto uszkodzone, to spoko. Możesz ponieś jedynie wyższą opłatę (94zł) za badanie techniczne jeżeli wyjdzie, że auto było uszkodzone. opłata za badanie jest wyższa pod warunkiem że pojazd uczestniczył w kolizji , a nie że jest uszkodzone . Na umowie można napisać zdekompletowany pojazd i co badanie też będzie droższe?? Ponad to skąd wiadomo że ten pojazd uczestniczył w kolizji?? , a może gość po prostu do garażu się nie zmieścił. Cytuj
blakop Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 Koszt rejestracji to ok. 250 PLN, ale pamiętaj o kosztach pobocznych: - tłumaczenia dokumentów - od 50 PLN w górę - kwit z US - 160 - akcyza - to już zalezy od wartości auta i pojemności - ale może parę stówek wyjść - opłata recyklingowa - 500 - badanie techniczne - faktycznie jak nie napiszesz że wypadkowe w umowie to nie będzie dodatkowych kosztów. Cytuj
luket Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 Bardzo awaryjne auto w wersji GSI o części trudno itp. Cytuj
Regan55 Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 faktycznie jak nie napiszesz że wypadkowe w umowie to nie będzie dodatkowych kosztów Jesteś tego pewny...???A jak ja w trakcie OBT przed I rej.dojrzę ze była naprawiana np.podłuznica to co dalej...??? Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 Jesteś tego pewny...???A jak ja w trakcie OBT przed I rej.dojrzę ze była naprawiana np.podłuznica to co dalej...??? dalej-w którym w czasie bad stwierdzono slady uszkodzeń..... 6.10-94,00 Cytuj
leniwiec Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 A jak ja w trakcie OBT przed I rej.dojrzę ze była naprawiana np.podłuznica to co dalej...??? dalej-w którym w czasie bad stwierdzono slady uszkodzeń..... 6.10-94,00 No żeście mi to wyjeli z ust, no bo to była moja kwestia i nie mam co dodać Cytuj
gadzet147 Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 [ Dodano: 01-09-2010, 16:43 ] A jak ja w trakcie OBT przed I rej.dojrzę ze była naprawiana np.podłuznica to co dalej...??? dalej-w którym w czasie bad stwierdzono slady uszkodzeń..... 6.10-94,00 No żeście mi to wyjeli z ust, no bo to była moja kwestia i nie mam co dodać a jak bym go najpierw naprawił i dopiero dał do rejestracji i przeglądu nie miał bym problemów ? Cytuj
leniwiec Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 a jak bym go najpierw naprawił i dopiero dał do rejestracji i przeglądu nie miał bym problemów ? myślę, że nie, tylko zrób zrób to fachowo zgodnie ze sztuką. Diagnosta raczej wie z doświadczenia jak powinien wyglądać poszczegóny element. Cytuj
ketiw38 Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 A dla mnie to żadna okazja - w polsce kupi w całości i zarejestrowany za 1500 - 2000 zł Ot i co - po co złom z Niemiec targać i jeszcze dopłacać Cytuj
gadzet147 Napisano 6 Wrzesień 2010 Autor Napisano 6 Wrzesień 2010 powiedzcie mi jeszcze czy sprawdzenie auta na komendzie jest odpłatne. To jest ostatnia ważna dla mnie informacja Cytuj
danielg539 Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 powiedzcie mi jeszcze czy sprawdzenie auta na komendzie jest odpłatne Podobno nie, ale musisz zjawić sie tam razem z samochodem, bo gdyby co to muszą od razu zarekwirować. Przynajmniej taka procedura obowiązywała jakiś czas temu. Cytuj
elliot Napisano 6 Wrzesień 2010 Napisano 6 Wrzesień 2010 gadzet147 a kto dziś kradnie auto za kilka tysi? (pomijam auta kradzione do napadów ale one później kończą jako pochodnie) Nawet jakbyś miał dostać to auto za darmo to nie wiem, czy ci się opłaca bo taniej wyjdzie kupić coś całego zarejestrowanego już w kraju. Cytuj
ankorz Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 Dużo na temat załatwienia formalności znajdziesz tutaj: http://www.favore.pl/forum/samochody-uslugi-transportowe/sprowadzanie-samochodu-z-niemiec-procedura-formalnosci,264,0.html Mi się wiele rozjaśniło Cytuj
gadzet147 Napisano 20 Wrzesień 2010 Autor Napisano 20 Wrzesień 2010 kilka pytań.. 1. Kupiłem auto i podobno pieczątka którą mi pokazano na briefie dużym i małym to jest wyrejestrowanie z Niemiec a tablice trzeba oddać w polskim urzędzie. To prawda? (Jeśli można to proszę o jakiegoś screena tej pieczątki albo ja zrobie i pokaże tylko żeby ktoś to potwierdził ze to to.) 2. Co za dokumenty muszę tłumaczyć? Mam umowę dwu języczną. Co jeszcze muszę tłumaczyć? Cytuj
ponti Napisano 20 Wrzesień 2010 Napisano 20 Wrzesień 2010 1. Umowa dwujęzyczna lub po niemiecku , ale przetłumaczona 2. dowód rej. niemiecki mały przetłumaczone 3. Opłacona akcyza w Urzędzie Celnym do celnego potrzeba będzie umowa zakupu + brif 4.Opłata w Urzedzie skarbowym 5.Opłata recyklingu 500 zł 6.tablice niemieckie o ile pojazd nie został sprowadzony na lawecie 7.Badanie techniczne. zebrać wszystkie papierki i do wydziału kom do rej. Co do tablic jeżeli masz oryginalne , które znajdują sie w DR niemieckim to je wpisz na BO i zabierz ze sobą i je oddaj. Zawsze możesz desek nie oddawać , ale wszedzie będziesz musiał podawać żę pojazd został sprowadzony na lawecie , a blachy sobie np w pokoju na ścianie powiesić , albo w garażu na drzwiach. Cytuj
gadzet147 Napisano 21 Wrzesień 2010 Autor Napisano 21 Wrzesień 2010 czyli muszę tłumaczyć poza umową oba brify tak? [ Dodano: 21-09-2010, 15:03 ] Kawałek textu którego nie bardzo rozumiem.. Jak sprowadzić auto z Niemiec? 1. Niemcy 1. Kompletujemy wymagane dokumenty: * Dwujęzyczną umowę kupna pojazdu - musi ona zawierać wyszczególnioną cenę w EUR oraz adresy sprzedawcy i nabywcy, przy czym adres nabywcy powinien być w Polsce - jeśli go nie będzie, powstaje problem przy rejestrowaniu w polskim wydziale komunikacji; * Kartę pojazdu (Fahrzeugbrief) - znaną w Polsce jako brief - musi być dostarczona przez sprzedającego razem z pojazdem. Sprzedający powinien przekazać dwa dokumenty - tzw. duży brief - odpowiednik karty pojazdu i mały brief - odpowiednik dowodu rejestracyjnego. * Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu (Abmeldebescheinigung) - będzie razem z pojazdem lub do otrzymania juz w urzędzie komunikacji, jeśli pojazd nie został wymeldowany wcześniej. Niektóre Landy nie stosują już wymeldowania, dając tylko odpowiednią pieczątkę w Briefie. Chodzi mi o pieczątkę w dowodzie, mam napisane że w 2007roku zostało wyrejestrowane, czyli nie potrzebuje zaświadczenia tylko ta pieczątka starczy tak? Cytuj
Regan55 Napisano 21 Wrzesień 2010 Napisano 21 Wrzesień 2010 czyli nie potrzebuje zaświadczenia tylko ta pieczątka starczy tak? TAK...Ja prawdę mówiąc nie widzialem nigdy zaświadczenia... Cytuj
gadzet147 Napisano 21 Wrzesień 2010 Autor Napisano 21 Wrzesień 2010 Co za dokumenty muszę tłumaczyć? Mam umowę dwu języczną. Co jeszcze muszę tłumaczyć? Brify też? Cytuj
Regan55 Napisano 21 Wrzesień 2010 Napisano 21 Wrzesień 2010 Brify też? TAK ....Przeciez wyzej masz wszystko napisane.... Cytuj
gadzet147 Napisano 23 Wrzesień 2010 Autor Napisano 23 Wrzesień 2010 Mam ostatnią prośbę do ludzi którzy się znają na niemieckich brifach i wiedzą jak powinny wyglądać. Niżej link do moich ocenzurowanych brifów: http://rapidshare.com/files/420789986/Nowy_folder.rar Proszę żeby ktoś mi sprawdził czy te papiery są dobre i żeby zobaczył czy to ta pieczątka wyrejestrowania tam jest. Z góry dziękuje [ Dodano: 23-09-2010, 16:22 ] W brifach mam pieczątkę z napisem "Ungulting durch au&erbetriebssetzung des fahrzeuges am 4 Juni 2007". Co to znaczy? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.