Skocz do zawartości

Przróbka VITO na VAT 1


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Jest możliwa zmiana ilości miejsc z 5 na 2 -jeden rząd siedzeń ,będzie przegroda i chyba muszę wymagać wyciągu z homo, że jest van lub wielozadaniowy.ps.oczywiście w DR sam. ciężarowy z tym że uniwersalny ,pierwsza rejestracja 1997 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bedzie w świadectwie hmolo. Van lub Wielozadaniowy i firma która zrobi przeróbkę będzie miała tzw. PKD4520Z to moim skromnym zdaniem jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą firmą to chyba nie, bo nie ma zmiany rodzaju pojazdu

Firmy z PKD 4520 nie potrzeba. Natomiast, w/g mojej wiedzy, Vita homologowane w Polsce do 2004r. w podrodzaju miały furgon. Sprawdź homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą firmą to chyba nie, bo nie ma zmiany rodzaju pojazdu

 

Ale ja nie miałem na myśli zmianę rodzaju, tylko przegrodę. Przecież musi spełniać odpowiednie warunki.Samemu przecież nie można takiej przegrody postawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież musi spełniać odpowiednie warunki.Samemu przecież nie można takiej przegrody postawić.

 

To przegroda ma spełniać warunki, czy stawiający ją? Bo w tym wypadku chyba tylko to pierwsze ma sens - postawić to może ktokolwiek, bo nie prowadzi to do zmiany rodzaju.

Żadne auto w Polsce przed 2004 rokiem nie miało homologacji VAN lub wielozadaniowy :)

 

[ Dodano: 14-09-2010, 12:36 ]

Ale też nie uważam, aby ta homologacja była potrzebna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne auto w Polsce przed 2004 rokiem nie miało homologacji VAN lub wielozadaniowy :)

 

Czyli dokonanie takiej zmiany jest niemożliwe? Post tytułowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klient nie będzie w stanie uzyskać wymaganych dokumentów

 

Czyli jakich? 99% SKP nie wymaga homologacji dla takiej zmiany - podobnie rzecz ma się w WK. Więc w czy problem? Twierdzicie, że w tym kraju nie jeżdżą po drogach auta starsze niż 2004 z wpisem VAT-1? :)

Przytoczcie mi konkretny przykład sprawy ze strony organów skarbowych kwestionujący dokonanie wpisu VAT1 w auto sprzed 2004 r :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wykonałem żadnego badania na VAT-1 bez potwierdzenia producenta że dany pojazd jest vanem bądź wielozadaniowym a organy skarbowe jak się tylko dobrze rozejrzą i będą chciały wyciągnąć z tego tytułu konsekwencje to zgadnij czyje w świetle obowiązujących przepisów polecą głowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SKP nie wymaga homologacji dla takiej zmiany - podobnie rzecz ma się w WK. Więc w czy problem?

 

W tym, że kiedyś fiskus pomyśli jakby tu dokopać maluczkim i zacznie sprawdzać te samochody, właściciele będą dostawali kary i zgadnijcie do kogo będą mieli pretensje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
czy prostujesz temat?

A jak tu sprostować jeśli żadnego nie spełnia bo gościu był już rok wcześniej na vatowskim.

 

4. W przypadku gdy w pojeździe, dla którego wydano zaświadczenie, o którym

mowa w ust. 3, zostały wprowadzone zmiany, w wyniku których pojazd nie

spełnia wymagań, o których mowa w ust. 2 pkt 1–4, podatnik jest obowiązany

do skorygowania kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym

dokonał jego odliczenia.

 

Dodatkowo, takie zmiany to zmiany konstrukcyjne, które zmieniają rodzaj pojazdu a tych może dokonać tylko uprawniony przedsiębiorca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam!

Też mam Vitka w podmodelu "L" z trzema rzędami siedzeń, z czego dwoma fabrycznie "demontażowymi". Zarejestrowany jako 9-osobowy. I tak sobie się śmieję się właśnie do siebie bo tak sobie pomyślałem że jak postawię przegrodę za pierwszym rzędem siedzeń i uzyskam VAT1 to jak będę wiózł betoniarkę to będę sobie mógł odliczyć VAT od paliwa a jak będę wiózł pracowników (zamontuje dwa dodatkowe rzędy siedzeń) to VATu już od paliwa nie odpiszę.

Jest jakieś rozwiązanie żeby uzyskać odliczenie od paliwa a zachować funkcjonalność takich samochodów jak Vito L?

Czy w przestrzeni ładunkowej można przewozić osoby? Bo przecież w pobliskiej szkole wożą uczniów na praktykę w ciężarówce i to raczej zgodnie z prawem wydaje mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przestrzeni ładunkowej można przewozić osoby? Bo przecież w pobliskiej szkole wożą uczniów na praktykę w ciężarówce i to raczej zgodnie z prawem wydaje mi się.

 

 

§ 40. 1. Samochód cięŜarowy przewoŜący osoby poza kabiną kierowcy i pomieszczenie przystosowane do

przewozu osób odpowiadają następującym warunkom:

1) nadwozie powinno być rodzaju furgon albo skrzyniowe kryte opończą;

2) wysokość burt nadwozia skrzyniowego nie moŜe być mniejsza niŜ 1.100 mm;

3) odchylane burty boczne powinny być krótko spięte, a tylna burta zabezpieczona przed samoczynnym lub

niezamierzonym otwarciem.

2. Samochód cięŜarowy przewoŜący osoby poza kabiną kierowcy i pomieszczenie przystosowane do

przewozu osób powinny być wyposaŜone w:

1) stopnie lub drabinkę z poręczą, zapewniającą bezpieczne wsiadanie i wysiadanie;

2) oświetlenie wnętrza;

3) okienka słuŜące do oświetlania i do przewietrzania wnętrza, jeŜeli nie ma innych wywietrzników;

4) przymocowane ławki, z zastrzeŜeniem § 8 ust. 4 pkt 2a, o długości co najmniej 400 mm na jedną osobę i

szerokości (głębokości) nie mniejszej niŜ 300 mm; odstęp między dwiema sąsiednimi ławkami

ustawionymi jedna za drugą nie powinien być mniejszy niŜ 650 mm, a ustawionymi naprzeciw - 900 mm,

wliczając w to szerokość (głębokość) jednej ławki;

5) urządzenie sygnalizacyjne (świetlne lub akustyczne) zapewniające łączność przewoŜonych osób z

kierowcą;

6) apteczkę doraźnej pomocy;

7) ogumione koło zapasowe; koło to moŜe być umieszczone na powierzchni ładunkowej, jeŜeli konstrukcja

samochodu przewiduje umieszczenie tam tego koła;

8) dwie gaśnice, z których jedna powinna być umieszczona moŜliwie blisko kierowcy, a druga wewnątrz

przestrzeni przeznaczonej do przewozu osób.

3. Samochód cięŜarowy przewoŜący osoby poza kabiną kierowcy lub pomieszczeniem do tego

przeznaczonym powinien być oznakowany:

1) z przodu - napisem "PRZEWÓZ OSÓB" barwy czarnej na białym tle, umieszczonym na prostokątnej tablicy

o powierzchni co najmniej 800 cm2;

2) z tyłu - znakiem określającym dopuszczalną prędkość.

 

Art. 60. 1. Zabrania się:

1) używania pojazdu w sposób zagrażający bezpieczeństwu osoby znajdującej się w pojeździe lub poza nim;

 

Art. 57. 1. Pojazd przewożący zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat oznacza się z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej. W warunkach niedostatecznej widoczności tablice powinny być oświetlone, chyba że są wykonane z materiału odblaskowego. Kierujący tym pojazdem jest obowiązany włączyć światła awaryjne podczas wsiadania lub wysiadania dzieci lub młodzieży.

2. Kierujący pojazdem, omijając pojazd, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany w czasie wsiadania lub wysiadania dzieci lub młodzieży zachować szczególną ostrożność i w razie potrzeby zatrzymać się.

3. Zabrania się oznaczania pojazdu tablicami, o których mowa w ust. 1, w czasie, gdy dzieci lub młodzież nie są przewożone.

 

[ Dodano: 24-12-2012, 07:46 ]

Też mam Vitka w podmodelu "L" z trzema rzędami siedzeń, z czego dwoma fabrycznie "demontażowymi". Zarejestrowany jako 9-osobowy. I tak sobie się śmieję się właśnie do siebie bo tak sobie pomyślałem że jak postawię przegrodę za pierwszym rzędem siedzeń i uzyskam VAT1 to jak będę wiózł betoniarkę to będę sobie mógł odliczyć VAT od paliwa a jak będę wiózł pracowników (zamontuje dwa dodatkowe rzędy siedzeń) to VATu już od paliwa nie odpiszę.

 

 

§ 9a. W samochodzie cięŜarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w

przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie

ilości miejsc, jeŜeli:

1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i

2) P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie:

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M - masa własna pojazdu,

N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Też mam Vitka w podmodelu "L" z trzema rzędami siedzeń, z czego dwoma fabrycznie "demontażowymi". Zarejestrowany jako 9-osobowy.

I tak sobie się śmieję się właśnie do siebie .

Faktycznie śmieszne byłoby to Vito, 9-cio osobowe i ciężarowe...

 

jak postawię przegrodę za pierwszym rzędem siedzeń i uzyskam VAT1 to jak będę wiózł betoniarkę to będę sobie mógł odliczyć VAT od paliwa a jak będę wiózł pracowników (zamontuje dwa dodatkowe rzędy siedzeń) to VATu już od paliwa nie odpiszę.

Jeśli miałby VAT-1 to tylko z jednym rzędem siedzeń, więc zapomnij o przewozie kogokolwiek poza liczbą miejsc jaka jest w DR.

 

 

 

Jest jakieś rozwiązanie żeby uzyskać odliczenie od paliwa a zachować funkcjonalność takich samochodów jak Vito L?

Czy w przestrzeni ładunkowej można przewozić osoby? Bo przecież w pobliskiej szkole wożą uczniów na praktykę w ciężarówce i to raczej zgodnie z prawem wydaje mi się.

Nie ma takiej możliwości.

A co do przewozu osób ciężarówką to zgodnie z już przytoczonymi przepisami może to być skrzyniowy kryty opończą lub furgon natomiast VAT-1 może uzyskać tylko pojazd klasyfikowany jako VAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przestrzeni ładunkowej można przewozić osoby? Bo przecież w pobliskiej szkole wożą uczniów na praktykę w ciężarówce i to raczej zgodnie z prawem wydaje mi się.

 

 

Art. 63. 1. Przewóz osób może odbywać się tylko pojazdem do tego przeznaczonym lub przystosowanym. Liczba przewożonych osób nie może przekraczać liczby miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem ust. 4. W pojeździe niepodlegającym rejestracji liczba przewożonych osób wynika z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu.

2. Dopuszcza się przewóz osób samochodem ciężarowym poza kabiną kierowcy, pod warunkiem że:

1) pojazd odpowiada wymaganym warunkom technicznym do przewozu osób;

2) osoby nie znajdują się między ładunkiem a kabiną kierowcy;

3) osoby przewożone są na miejscach siedzących;

4) pojazd nie przekracza prędkości 50 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, temat wymaga dla mnie głębszej analizy (po świętach do niego wrócę).

Ale od razu po przeczytaniu waszych postów nasuwają mi się pytania.

Czy wymontowanie siedzenia które przez producenta zostało przewidziane i przystosowane do szybkiego montażu i demontażu jest zmianą konstrukcyjną?

Do czego są przeznaczone samochody z podkategorii wielozadaniowe? Czy chodzi tu o przewóz osób i towarów czy tylko towarów?

Czy samochody z podkategorii osobowo-ciężarowe i ciężarowo-osobowe istnieją tylko na papierze?

Mercedes Vito L ma nadwozie typu kombi

vito_c.jpg

Żeby miał nadwozie typu furgon

vito-w639-furgon.310.jpg

wystarczyłoby zdemontować przeszklone miejsca i zastąpić je blachą.

Tylko po co, skoro jeśli ktoś chciałby przewieź osoby w przestrzeni ładunkowej poza kabiną kierowcy trzeba wyposażyć ją w:

3) okienka słuŜące do oświetlania i do przewietrzania wnętrza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymontowanie siedzenia które przez producenta zostało przewidziane i przystosowane do szybkiego montażu i demontażu jest zmianą konstrukcyjną?

 

Montuj sobie i demontuj. Ile chcesz. Sytuacja się komplikuje jak chcesz VAT1. Bo wtedy MUSISZ mieć jeden rząd siedzeń (a w dowodzie 2 lub 3 miejsca siedzące) i przegrodę za siedzeniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.