mirek.g Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 Klient przyjechał ze skierowaniem z WK na ustalenie danych przyczepki lekkiej SAM wykonanej gdzieś w Polsce,ponieważ jest niezgodność zapisu w DR z dokumentami żródłowymi i jak ja mam to ustalić? Problem z przerejestrowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 Ustal kto wykonał "pierwsze" badanie tej przyczepy i skontaktuj się ze stacją i poproś o kopię zaświadczenia, innej możliwości chyba nie ma w przypadku pojazdu marki SAM. Na podstawie czego WK ma rozbieżność i jakie dokumenty źródłowe posiada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 poproś o kopię zaświadczenia, jeżeli badanie było zrobione w "czasach papierowego rejestu" to zapomnij o takiej możliwości IMHO rejestry były dwa lata na SKP i pięć w archiwach, potem poszły przez komin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 jak ja mam to ustalić? Opinia rzeczoznawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 Opinia rzeczoznawcy Ten kierunek wydaje się być najlepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 Ten kierunek wydaje się być najlepszy. Dla kogo? Bo dla kieszeni klienta raczej nie... ja bym jednak spróbował z telefonem do WK najpierw... Ustalić co nie gra, dlaczego - może się uda coś ustalić bez tej opinii? A po wyczerpaniu tej drogi dopiero rzeczoznawca. No chyba, że wojnę jakąś z WK macie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 Oczywiście, że rzeczoznawca w ostateczności jak zawiodą możliwości podane w postach powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 A po co rzeczoznawca, ja bym zważył ją albo na wadze albo na amorkach [ to od razu wyjdą naciski] , pomierzył długość ,szerokość i wysokość.Sprawdził ,obejrzał konstrukcje nadwozia a następnie mocowanie osi i kół. i mi się wydaje to by było wszystko. Tak bym zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 i bardzo dobrze nie wiem po co tu rzeczoznawca potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Wrzesień 2010 Share Napisano 16 Wrzesień 2010 Dla kogo? Bo dla kieszeni klienta raczej nie... A tak brutalnie sie zapytam - co mnie kieszeń klienta? i mi się wydaje to by było wszystko. Tak bym zrobił. A DMC jak określisz? Pi x drzwi x oko ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Wrzesień 2010 Share Napisano 17 Wrzesień 2010 A tak brutalnie sie zapytam - co mnie kieszeń klienta? Życzę takiego podejścia koledze u wszystkich, u których Ty będziesz klientem... Ja wiem, że niskim ludziom trudno to przychodzi, ale spróbuj po prostu zrobić czasem coś miłego dla kogoś... To nie boli - naprawdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 17 Wrzesień 2010 Share Napisano 17 Wrzesień 2010 Po prostu ustal sam dane z natury...zważ, zmierz, dopasuj dmc tej przyczepki klientowi do jego pojazd, żeby mógł ją ciagnąć swoim pojazdem i to wszystko napisz w zaświadczeniu do WK. i będzie dobrze bo to jest SAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Wrzesień 2010 Share Napisano 17 Wrzesień 2010 Po prostu ustal sam dane z natury...zważ, zmierz, dopasuj dmc tej przyczepki klientowi do jego pojazd, żeby mógł ją ciagnąć swoim pojazdem i to wszystko napisz w zaświadczeniu do WK. i będzie dobrze bo to jest SAM. Nie może tak zrobić ponieważ: jest niezgodność zapisu w DR z dokumentami żródłowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Wrzesień 2010 Share Napisano 17 Wrzesień 2010 niezgodność zapisu w DR z dokumentami żródłowymi jeżeli tę niezgodność "stworzył" właściciel to = fałszerstwo DR ale pewnie powstało to w WK podczas któregoś przerejstrowywania / wymiany DR chyba, że dokumentami żródłowym jest jakaś "baza samów" i akurat takiej przyczepy tam nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 17 Wrzesień 2010 Share Napisano 17 Wrzesień 2010 Właśnie co my ustalamy? Przecież to jest niezgodność w dowodzie rej z danymi "zrudłowymi" nie mam pojęcia co to oznacza. Może katalogi np ITS itp. Może faktycznie niech WK (nie SKP) sprawdzi gdzie było robione badanie tech tej przyczepki marki SAM. I ten zły zapis niech ta SKP zmieni. Osobiście uważałbym na takie badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 17 Wrzesień 2010 Share Napisano 17 Wrzesień 2010 Na pewno trzeba ją zważyć i na podstawie DMC lub ładowności ustalić parametr wypadkowy, naciski też wyjdą. Liczba osi to widać więcej do DR nie potrzeba, a jak chcą wymiary to niech określą w skierowaniu lub na telefon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2010 Share Napisano 19 Wrzesień 2010 A tak brutalnie sie zapytam - co mnie kieszeń klienta? Życzę takiego podejścia koledze u wszystkich, u których Ty będziesz klientem... Ja wiem, że niskim ludziom trudno to przychodzi, ale spróbuj po prostu zrobić czasem coś miłego dla kogoś... To nie boli - naprawdę A przepraszam kolegi, w imię czego mam podkładać swoje cztery litery? Żeby klientowi zrobić dobrze i żeby zaoszczędził 250 zł? Jak mu szkoda to niech zezłomuje, to jeszcze zaoszczędzi na OC. Może Ty darujesz klientowi 17 zł opłaty za upoważnienie (jak przyjdzie załatwić rejestrację koledze), bo on taki biedny jest i w ogóle może coś miłego dla człowieka po drugiej stronie okienka zrobisz. Wiesz Blakop - czasem po prostu pieprzysz od rzeczy. Inaczej tego nie potrafię nazwać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 19 Wrzesień 2010 Share Napisano 19 Wrzesień 2010 Inaczej pracuje się w budżetówce i inaczej na prywatce. I często budżetówka nie potrafi wyobrazić sobie pewnych sytuacji itd itp. Ponadto nie spotkałem, aby jakiś urzędas zrobił coś "co nie boli", a jak z Warszawy to szkoda słów........... porażka przez duże P Osobiście jak coś można ustalić to się ustala, czasami urzędnikowi łatwiej jest wysłać na ustalenie danych niż zejść do archiwum - i to jest budżetówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Wrzesień 2010 Share Napisano 19 Wrzesień 2010 wolf - możesz mi wyjaśnić co ma budżetówka wspólnego z rejestracją pojazdów? Rejestracją zajmują się samorządy, które ze sferą budżetowa niewiele mają wspólnego (oprócz subwencji, które nie są przewidziane na wypłaty dla pracowników urzędu). Poznaj zasady finansów publicznych, potem krytykuj. Może w ogóle wyjdźmy z założenia że urzędasy to lenie, a w SKP same niedouczone gamonie w kanałach i zamknijmy to forum... Psuju - zabolało? Co? To, że czasem warto zadzwonić do WK i zwyczajnie zapytać o co chodzi? Bo tam pracuje taka sama osoba jak Ty? Bo tak trudno wykazać trochę własnej inicjatywy? Bo tak trudno czasem zrobić choćby mały krok poza to co przewidują suche przepisy? Hmmm - no rozumiem, że wyłącznie tacy ludzie Cie otaczają i dlatego sam taki jesteś... No cóż - współczuje Ci w takim razie - nic więcej. A odnośnie pieprzenia głupot - namawiasz mnie w swojej wypowiedzi do złamania prawa (niepobranie opłaty skarbowej). Możesz napisać, w którym miejscu nakłaniałem Cie do równoważnego czynu? Czy gdzieś napisałem, że masz przymknąć na coś oko? Zastanów się czasem zanim coś napiszesz - przeczytaj dokładnie do czego nakłaniałem osobę mającą przeprowadzić badanie i przemyśl swój prostacki i bzdurny pseudo-przykład... A markesa poproszę aby napisał jak w takim przypadku ustali DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 19 Wrzesień 2010 Share Napisano 19 Wrzesień 2010 A odnośnie pieprzenia głupot - namawiasz mnie w swojej wypowiedzi do złamania prawa (niepobranie opłaty skarbowej). Możesz napisać, w którym miejscu nakłaniałem Cie do równoważnego czynu? Czy gdzieś napisałem, że masz przymknąć na coś oko? Przeczytaj pierwszy post: Klient przyjechał ze skierowaniem z WK na ustalenie danych Wiesz na czym ono polega? Bynajmniej nie na przepisaniu danych z zaświadczenia, które kiedyś - być może poprawnie być może nie - wykonał inny diagnosta! Po co wykonywać telefon, możesz mi wytłumaczyć? Zgodnie ze skierowaniem, mają być ustalone dane techniczne? Masz jakiś problem z interpretacją powyższego, bo z rejestracją czasową masz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 Zgodnie ze skierowaniem, mają być ustalone dane techniczne? Które konkretnie? Jaka jest przyczyna niezgodności? Masz jakiś problem z interpretacją powyższego, bo z rejestracją czasową masz ? Ja tylko zdaję sobie sprawę z tego, jakie nieścisłości w przepisach stoją za rejestracją czasową i skąd biorą się różnice w interpretacjach. Jak tego nie łapiesz, to trudno Tak jak powtarzam - życzę Wam takich służbistów na całej Waszej drodze - od sklepu spożywczego, poprzez lekarza po ZUS i inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 A markesa poproszę aby napisał jak w takim przypadku ustali DMC Jak wszyscy wiemy DMC pojazdu ustala producent. Trzeba dotrzeć do pierwszego badania pojazdu SAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 Psuju - zabolało? Owszem, bo zachowujesz się czasem jak natrętny klient który jak zacięta katarynka powtarza "skrobnij tam coś pan, będzie dobrze" a ja wiem, że nie będzie... namawiasz mnie w swojej wypowiedzi do złamania prawa (niepobranie opłaty skarbowej). Możesz napisać, w którym miejscu nakłaniałem Cie do równoważnego czynu? Jak napiszę dane z kosmosu bo ktoś na stołeczku tak chciał to poświadczam nieprawdę - wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 Nigdzie nie napisałem, że masz ustalać dane z kosmosu. Uważam, że np. odpis pierwszego badania jest jednak dokumentem wiarygodnym (pomijam, że w znaczeniu dowodowym wg kpa ma rangę dokumentu urzędowego). Może faktycznie uzyskanie tego odpisu byłoby niemożliwe (bo lata stare, bo nie wiadomo gdzie), a być może to badanie sprzed dwóch lat ze sąsiedniej SKP - nie wiemy tego. Tak samo nie wiadomo jakie dokładnie dane są niespójne (może wcale nie chodzi o DMC, a tylko ona raczej jest tu problemtyczna) i co w końcu miał na myśli pisząc o niezgodnościach z dok. źródłowymi. I tu najpierw sugerowałbym telefon do WK, uściślenie o co chodzi, co się nie zgadza i dlaczego. Być może chodzi o błahostkę, a być może nie obędzie się jednak bez rzeczoznawcy - zgadzam się. A być może z WK w ogóle nie będzie się można porozumieć.... Ale może warto spróbować? O tak - dla własnej przyjemności, dla satysfakcji... Ja wystawiając skierowanie nigdy nie pisze ogólnikowo. Zawsze dokładnie nazywam parametr jak chcę aby diagnosta ustalił, podaję jego skrót w DR itd... Inna sprawa, że jak już wymienię trzy parametry, to w 90% dostanę z SKP ustalone tylko dwa... Ale nie generalizuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 już wymienię trzy parametry, to w 90% dostanę z SKP ustalone tylko dwa... ostatnio miałem "skierowanie"(kartka z notatnika - kostki 9x9cm) z WK na ustalenie danych tj masy własnej , a w DR puste rubryki : F3 G J O1 O2 P2 byłem miły dla klienta i ustaliłem wszystkie ... za pomocą CD O tak - dla własnej przyjemności, dla satysfakcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.