Skocz do zawartości

ZŁY diagnosta


piterjeep

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej bym się skłaniał do jak najszybszego uruchomienia dwukierunkowego CEPIK-u z info jakie usterki były przy N.

 

Tylko, że w przypadku "N" badanie nie idzie do CEP-a, no chyba jedynie przy zatrzymaniu DR, może należałoby to zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • DARIO64

    8

  • JANUSZ60

    7

  • praktyk

    6

  • darkdog

    5

Problem leży bardziej po stronie organizacyjno-legislacyjnej...

Problem leży po stronie finansowej. Dopiero co stacje mocno się wykosztowały aby uzupełnić braki budowlane do końca 2010r. To teraz lekką ręką chciałbyś aby 80% stacji wymieniła całą linię diagnostyczną. Sorry ale my się już wykrwawiliśmy.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby 80% stacji wymieniła całą linię diagnostyczną.

 

Z tego co wiem oferta na targach skierowana była pod bardzo szeroki zakres urządzeń i oprogramowania - z tego co kojarzę deklarowano zgodność proponowanej "sieci" z 80-90% istniejących na rynku i pracujących na SKP urządzeniami. Choć jasne - koszty by były...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kojarzę deklarowano zgodność proponowanej "sieci" z 80-90% istniejących na rynku i pracujących na SKP urządzeniami.

Z tego co ja kojarzę to niektóre urządzenia aby mogły pracować w SKP powinny posiadać Certyfikat lub wcześniej Atest. Wszelkie modyfikacje wykonane przez firmy zewnętrzne są niedopuszczalne (przykład: MAHA i WOSP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio opowiadał mi klient pracujący w Holandii, że u nich na przegladach jeżeli diagnosta w systemie zaznaczy pozytywny wynik badania to może dostać informaję zwrotną że w ciągu 15 tu minut przyjedzie kontrola sprawdzić ten samochód. Więc albo diagnosta klienta albo oni diagnostę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już dwa lata temu o konieczności wprowadzenia takich zmian. Nie dramatyzujmy co do kosztów , mogą one wynosić około 5 tys. Wszystkie znane mi urządzenia mają możliwość drukowania wyników maja wyjścia z możliwością połączenia do komputera . Skaner dokonuje odczytu z tablicy rejestracyjnej i dalsza procedura należy do diagnosty. Zamiast wydruków z poszczególnych urządzeń ( których aktualnie może zażyczyć sobie klient ) jest jeden wydruk. Urządzenia które nie są podłączone w system ich wyniki zamieszcza diagnosta do wydruku.Światła , luzy , itp. Czy wcześniej czy później tak będzie i skończą się dyskusje kto na lewo podbija.

 

W chwili obecnej największe opory istnieją w Departamencie Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury.Kumple z TDT stracą intratne posady , skończy się szpanowanie z różnego rodzaju interpretacją przepisów. Nie będzie podstaw do szkoleń diagnostów w zakresie idiotycznych przepisów i straszenia ich przez samouków jak maja wykonywać swoje obowiązki. Starosta nie będzie mógł pozbawić diagnosty uprawnień jeżeli tego nie udowodni w oparciu o zapisy znajdujące się w komputerze. Nie będzie potrzebna coroczna kontrola starosty i specjalistów z TDT i raz na pięć lat innych pożal się boże specjalistów.

Właściciele stacji kontroli pojazdów i diagności są dzisiaj na straconej pozycji. Taki był cel naszych ustawodawców aby kary były dla diagnosty niewspółmierne do popełnionych czynów.

Tej dyskusji nie unikniemy i zachowajmy zdrowy rozsadek jak to rozwiązać najlepiej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie modyfikacje wykonane przez firmy zewnętrzne są niedopuszczalne

 

Ale nikt nie mówi o modyfikacjach, tylko na "odbiorze" danych z tych urządzeń drogą elektroniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nikt nie mówi o modyfikacjach, tylko na "odbiorze" danych z tych urządzeń drogą elektroniczną.
U mnie część urządzeń ma zapis w certyfikatach, mówiący, że mogą być częścią linii diagnostycznej a część tego zapisu nie ma. Poza tym do ter pory można było mieć linię np HEKA a urządzenie do amortyzatorów z Unimetalu. Co z tymi stacjami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym do ter pory można było mieć linię np HEKA a urządzenie do amortyzatorów z Unimetalu. Co z tymi stacjami?

Większość stacji jest wyposażona w urządzenia z różnych firm . W ocenie fachowców nie jest to problem z podłączeniem do jednolitego systemu odbioru i zapisu danych w systemach informatycznych.

Rejestracji i ocenie podlegają faktycznie uzyskane wyniki podczas badań i pomiarów. Odczyty automatycznie określają wynik N czy też P dla poszczególnego badania. Są też testowane czujniki określające luzy na końcówkach drążków , wahaczach itp. Mimo pozytywnego wyniku badania z automatycznego odczytu, diagnosta może dokonać zmian na wynik negatywny ale nie odwrotnie. Przykład z hamulcami gdzie wynik skuteczności hamowania jest P a diagnosta daje N z uwagi na ponadnormatywne zużycie tarczy hamulcowej.

Podobnie pojazd nie posiada stosownego wyposażenia i diagnosta daje N, zezwalając na używanie pojazdu do 7 dni. (bez zatrzymywania DR).

Wszystko jest odnotowane w systemie informatycznym i diagnosta śpi spokojnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu rozmawiamy chyba o różnych sprawach markes... Jakie to urządzenia to nikogo nie interesuje. Ważne, żeby format, w którym zapisują odczyty był "do przyjęcia" przez urządzenie spinające to w sieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest odnotowane w systemie informatycznym i diagnosta śpi spokojnie.

Albo nie jesteś diagnostą, albo poznałeś dotychczas tylko jeden rodzaj urządzeń. Popracuj na kilku różnych ścieżkach a szybko zmienisz zdanie ,,,

U mnie wystarczy zastosować obliczeniowy współczynnik siły hamowania, aby przeszła większość aut, która nie ma prawa przejść przy zastosowaniu zmierzonego WSH,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo nie jesteś diagnostą, albo poznałeś dotychczas tylko jeden rodzaj urządzeń. Popracuj na kilku różnych ścieżkach a szybko zmienisz zdanie ,,,

Zdania nie muszę zmieniać a tak doprawdy nie rozumiem jaki cel ma taki rodzaj twojej uwagi. Jeżeli uważasz się za fachowca i wiesz o czym piszesz to po prostu napisz która to linia nie pozwala Ci ustalić skuteczności siły hamowania.

U mnie wystarczy zastosować obliczeniowy współczynnik siły hamowania, aby przeszła większość aut, która nie ma prawa przejść przy zastosowaniu zmierzonego WSH,,,

Co Ty masz za linie i do czego zmierzasz , czy to ma oznaczać że teraz dopuszczasz do ruchu pojazdy, które nie uzyskują wymaganego współczynnika skuteczności siły hamowania?

Jeżeli tak robisz to możesz w każdej chwili zostać pozbawiony uprawnień diagnosty na pięć lat. Nie twierdzę bezpodstawnie bo wyrok czeka za uprawomocnieniem. Może ja czegoś nie rozumiem , żeby uzyskać poprawny wynik to Ty chyba coś kombinujesz z masami a może bez pedału nacisku.

No widzisz gdyby taki zapis trafiał na komputer to musiałbyś coś z tym zrobić albo zawczasu zrezygnować z pracy. Moim zdaniem robisz jakiś błąd i chętnie pomogę Ci na PW , bo z tym co wyskoczyłeś to by wskazywało że dokonujesz jakiejś manipulacji żeby dać pozytywny wynik swoim badaniom.

Palnąłeś cos tak ogólnikowo , tajemniczo i bez konkretnego uzasadnienia. To program ma rozwiązywać problemy za diagnostę a nie diagnosta za program. Większość tej dotychczasowej dyskusji na forum straciłaby swój sens. Pod zły adres utrafiłeś z ta uwagą i po prostu nie widzę sensu udzielać w tym temacie wykładu, co wcale nie oznacza że możesz być przeciwnikiem takich rozwiązań.

 

Pozdrawiam.

Jak chcesz kontynuować to na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz gdyby taki zapis trafiał na komputer to musiałbyś coś z tym zrobić albo zawczasu zrezygnować z pracy.

Jeśli już ktoś chciałby zrezygnować z pracy, to pewnie ten, kto miałby za zadanie te różne urządzenia i programy zmusić do pracy w jednym systemie ,,,

 

co wcale nie oznacza że możesz być przeciwnikiem takich rozwiązań.

Najciekawsze jest to, że bardzo jestem za takim rozwiązaniem, lecz pewien jestem, iż nie jest ono możliwe dopóki na SKP pracują tak różne urządzenia oraz programy komputerowe ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wcale nie oznacza że możesz być przeciwnikiem takich rozwiązań.

Najciekawsze jest to, że bardzo jestem za takim rozwiązaniem, lecz pewien jestem, iż nie jest ono możliwe dopóki na SKP pracują tak różne urządzenia oraz programy komputerowe ,,,

Myślałem że chociaż napiszesz co to jest za „ścieżka „. Nie widziałeś jak taki system pracuje więc nie możesz go oceniać. Masz racje, że na tych programach to się nie da tego uruchomić. To jest oczywiste ale nie stanowi to żadnej trudności dla dobrego informatyka, bo takie programy już istnieją . A więc na drugi raz nie zarzucajmy sobie, kto jest diagnostą a kto nie i czy jest lepszym czy gorszym. Przedtem jednak przepisy musza być jednoznaczne bo taki program musi zatwierdzić Minister Infrastruktury aby nie obciążać diagnostę i skp jeżeli będzie sprzeczność w przepisach. Niestety z tym jest największy problem i jak już pisałem nie jest to na rękę aktualnemu ustawodawcy.

Mnie o to chodzi jaki jest możliwy zakres do zrealizowania i jaki powinien być ujęty w takim systemie i jakie wynikają z tego zagrożenia?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - takie oprogramowania już istnieją

Jak i bardziej zaawansowane technologje. Problem polega na tym, że ustawodawca obecny stan rzeczy nie przeszkadza i nie widzi on konieczności wprowadzania takich nowości, ba nie widzi on nawet potrzeby archiwizacji tego co praktycznie każda skp mogła by zbierać w zasadzie od zaraz czyli np. pomiar sił hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,czytam i czytam te wasze posty i dochodzę do wniosku.że chcecie"naprawić świat".Niech każdy wypełnia swoje obowiązki sumiennie i będzie oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,czytam i czytam te wasze posty i dochodzę do wniosku.że chcecie"naprawić świat".Niech każdy wypełnia swoje obowiązki sumiennie i będzie oki.

Niebawem zamieszczę pewien wyrok i tam będziesz mógł sie do tego odnieść.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.