luket Napisano 27 Wrzesień 2010 Share Napisano 27 Wrzesień 2010 Koledzy mam pytanie odnośnie zawieszenia w starych merolach jak np 190, a mianowicie jak DOBRZE sprawdzic czy swożnie nie są wybite. Sprężyny cały czas naciskają i szpanują. Nie miałem dużo do czynienia z takimi autami więc proszę o rady, z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 27 Wrzesień 2010 Share Napisano 27 Wrzesień 2010 Ja używam do tego grubego pręta wygiętego na końcu. Taki jak na fantastycznym rysunku wykonanym w fotoszopie z HDR W miejscu owego wygięcia podstawiam go między obręcz a sworzeń i naciskam na końcu. Jeśli sworzeń z łatwością podchodzi do góry to znaczy ,że jest wyrobiony. PS Uprasza się o nie nabijanie z rysunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 27 Wrzesień 2010 Share Napisano 27 Wrzesień 2010 W Transitach też jest podobny problem, niby na szarpakach ok, a faktycznie można się naciąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 27 Wrzesień 2010 Share Napisano 27 Wrzesień 2010 Najlepiej podnieść za wahacze. Tak sprawdzam w Transitach, Sprinterach i części innych meroli, Lada itd. Szarpaki nie zawsze pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz Napisano 27 Wrzesień 2010 Share Napisano 27 Wrzesień 2010 Zanim''wyleci''sworzeń to skrzypi,taki pierwszy objaw,na szarpaku nic a nic nie wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 27 Wrzesień 2010 Share Napisano 27 Wrzesień 2010 Jackow.Najlepiej podnieść za wahacze dokładnie i podobnie jest z vw lt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Wrzesień 2010 Share Napisano 27 Wrzesień 2010 W miejscu owego wygięcia podstawiam go między obręcz a sworzeń Ten sposob stosuję jako "awaryjny"... Podnosze normalnie za nadwozie.Mam rurke dł.ok 1m którą wspieram na ograniczniku skrętu podnosząc wahach do gory.Jezeli jest luz wahacz idzie w górę az miło patrzec.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 28 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Dziękuję wszystkim. Znów jestem mądrzejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 bERT - a certyfikat TDT na tą rurkę masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Najlepiej podnieść za wahacze. Tak sprawdzam w Transitach, Sprinterach i części innych meroli, Lada itd. Szarpaki nie zawsze pomogą. Jak do tej pory to jest najlepszy sposób sprawdzenia Podkładasz sobie podnośnik za wahacz i później powoli opuszczasz obserwując jego przeskok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 bERT - a certyfikat TDT na tą rurkę masz? ja używam łyżki do opon, ta ponoć ma ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 też mam taką łyżkę do opon i dobrze się sprawdza, choć bez certyfikatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 To prawda z tym zawieszeniem takz emialem troche problemów choć też łyżką TDT sobie radzę. A przy okazji jak podchodzicie do sworzni wahaczy BMW które są fabrycznie montowane w takich jakby kołyskach i na szarpaku one często mylą i wydają się wybite. Czy koledzy mieli powyższy przypadek u siebie na SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Wystarczy unieść koła kilka cm nad podłoże. Pod koło podłożyć jakąś krótką np. łyżkę do opon bądź solidny wkrętak i bez większego wysiłku można sprawdzić sworznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 A przy okazji jak podchodzicie do sworzni wahaczy BMW Ja miałem taki przypadek . Tak zgadza się są w tzw. kołysce ,lecz jeżeli są wybite to wyrażne są luzy posuwisto-zwrotne.Tam nie ma prawa być żadnych luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.