mirek.g Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 P-pa sprowadzona z Niemiec,DMC 800 kg, hamulec najazdowy jest,ale klient chce jako lekką czyli do 750 kg ,jak to "ugryść",czy tak można? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 jak to "ugryść" Będzie z tym problem. Jak w DR i na TZ jest 800 kg to jako lekka raczej nie da się jej zarejestrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 CZ diagnosta może zmniejszyć DMC pojazdu? Na takie moje pytanie, WK po konsultacjach w ministerstwie odpowiedział mi twierdząco. Nie ma prawnych przeciwwskazań na zmniejszenie DMC pojazdu. Istnieje pytanie po co? ale to już było na forum omawiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Nie ma prawnych przeciwwskazań na zmniejszenie DMC pojazdu. Zgoda tylko podaj mi powód dla którego mam dokonać zmiany parametru i nie problemu. Mogę to wykonać po zmianach konstrukcyjnych, natomiast ale klient chce jako lekką czyli do 750 kg jakoś nie przekonuje do takiego działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 6 Październik 2010 Autor Share Napisano 6 Październik 2010 Wiadomo o co chodzi,o tarnin następnego badania-nie podlega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 ,jak to "ugryść",czy tak można? można przy ugryzieniu połamać sobie zęby a przed chwilą sobie odpowiedziałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Lepiej nie kombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Jeśli jest wyprodukowana jako SAM to nie ma problemu dokonać zmiany w dmc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Jeśli jest wyprodukowana jako SAM to nie ma problemu dokonać zmiany w dmc. To zależy jeszcze w która stronę ta zmiana mas miała by sie odbyć . Mimo wszystko jestem przeciwnikiem zmieniania DMC pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 CZ diagnosta może zmniejszyć DMC pojazdu? Na takie moje pytanie, WK po konsultacjach w ministerstwie odpowiedział mi twierdząco. Nie ma prawnych przeciwwskazań na zmniejszenie DMC pojazdu. Istnieje pytanie po co? ale to już było na forum omawiane. Po pierwsze przepisy jasno to określają iż DMC jest wartością ADMINISTRACYJNĄ, określoną przepisami, jej ograniczenie jest wyraźnie nakreślone w warunkach technicznych. Załóżmy jednak zmniejszenie masy konstrukcyjnej, czyli MMC. Jeśli zmniejszysz wartość MMC tej przyczepki to w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie aby tego samego dokonać w powiedzmy w MAN-ie, gdzie MMC wynosi 8000kg, ale aby nie płacić podatku chcę mieć 3500? Będę też mógł bez problemu wjeżdżać do centrum miast bo w większości jest ograniczenie powyżej tej wartości. Czyli mogę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Trochę namieszałeś z pojęciem MMC - ale w dobrym kierunku myślisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 6 Październik 2010 Share Napisano 6 Październik 2010 Trochę namieszałeś z pojęciem MMC Dlaczego? Czym jest MMC, jeśli nie wartością konstrukcyjną - Maksymalna Masa Całkowita pojazdu określona przez producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 nic nie stoi na przeszkodzie aby tego samego dokonać w powiedzmy w MAN-ie, gdzie MMC wynosi 8000kg, ale aby nie płacić podatku chcę mieć 3500? Przeszkodą może okazać sie masa własna, bo jest dośc mało prawdopodobne aby wynosiła mniej niż 3500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Przeszkodą może okazać sie masa własna Może ale dla "szpecy' nie stanowiła.Przyjechał LT55 na VAT w dowodzie dmc 3500 a na tabliczce 5600,w/g katalogu ITS masa własna 3530-3744 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Jaką miał wpisaną ładowność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 Przeszkodą może okazać sie masa własna, bo jest dośc mało prawdopodobne aby wynosiła mniej niż 3500 kg. Proszę Cię, nawet tak nie żartuj Chcesz na tą masę opinię rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 9 Październik 2010 Share Napisano 9 Październik 2010 Czy diagnosta może zmienić DMC? Na tak postawione pytanie MI odpowiedziało twierdząco i jest to prawda niepodważalna, tylko że nie jest to "cała prawda". Przykład: na OBT przed pierwszą rejestracją w kraju przyjeżdża dwuosiowa ciężarówka, która na tabliczce znamionowej w pierwszym wierszu ma wartość 19000kg, a diagnosta w DIP-ie napisze DMC 18000kg. Zmienił i wolno mu było. Tylko, że problem leży obok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 9 Październik 2010 Share Napisano 9 Październik 2010 na OBT przed pierwszą rejestracją w kraju przyjeżdża dwuosiowa ciężarówka, która na tabliczce znamionowej w pierwszym wierszu ma wartość 19000kg, a diagnosta w DIP-ie napisze DMC 18000kg. Zmienił i wolno mu było. Diagnosta nie zmienił DMC, tylko MMC "obniżył w cudzysłowie" do wartości DMC zgodnie z przepisami obowiązującymi w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Październik 2010 Share Napisano 9 Październik 2010 Czy diagnosta może zmienić DMC? Oczywiście, że może to zrobić, tylko po spełnieniu odpowiednich od sytuacji wymogów. Wspomniana przez Ciebie operacja jest jak najbardziej dozwolona bo wymuszają ją przepisy, może również zmienić DMC po istotnych zmianach konstrukcyjnych (np. zmiana środka ciężkości, która może spowodować wywrócenie pojazdu), natomiast nie może zmieć DMC na zasadzie "chęci klienta" (obniżenie masy przyczepy bo takiej ciągnąć nie może, czy też obniżenie masy pojazdu bo nie posiada on odpowiedniej kategorii prawa jazdy). Kwestia zrozumienia istoty przez obie zainteresowane strony, diagnosty że może to wykonać przy spełnieniu przez pojazd odpowiednich dla sytuacji wymogów a klient, że nie może żądać zmiany tego parametru na zasadzie "bo on chce". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 No i właśnie o to chodzi, że wszelkie odpowiedzi z MI są tak skonstruowane aby nic nie rozstrzygać jednoznacznie. Sądzę, że pytania powinny być tak skonstruowane, aby dotyczyły konkretnego przypadku i dawały tylko dwie możliwe odpowiedzi: tak lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 i dawały tylko dwie możliwe odpowiedzi: tak lub nie. Widzę ze co niektórych na wekhendzie dopadły marzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 Taak tylko się rozmarzyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 Zmienił i wolno mu było. Tylko, że problem leży obok Nie zmienił DMC, a określił DMC zgodnie z warunkami technicznymi Na tabliczce winna być podawana jedynie wartość konstrukcyjna bo po jaką cho...... podawać wartość, na którą producent w żadnej mierze nie ma wpływu ponieważ określa ją Ustawodawca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 11 Październik 2010 Share Napisano 11 Październik 2010 Na tabliczce winna być podawana jedynie wartość konstrukcyjna bo po jaką cho...... podawać wartość, na którą producent w żadnej mierze nie ma wpływu ponieważ określa ją Ustawodawca? Zmienił DMC bo w papierach z zagranicy też było 19000. Na tabliczce podawana jest wartość DMC. Jeżeli MMC jest inna niż DMC wtedy tabliczka ma dwie kolumny wartości. W pierwszej są podawane wartości administracyjne a w drugiej konstrukcyjne. Ja też uważam, że powinno się podawać tylko wartości konstrukcyjne a administracyjne ustala sobie każde państwo dla siebie, ale jak dotychczas wymagania dla TZ są takie a nie inne. Producent umieszcza (choćby teoretycznie) na tabliczce takie wartości administracyjne jakie obowiązują w kraju do którego pojazd jest sprzedawany. Po sprzedaniu pojazdu do innego państwa tabliczka własciwie jest nieaktualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.