Norbert Jezierski Napisano 9 Wrzesień 2005 Share Napisano 9 Wrzesień 2005 Sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w ciągu ośmiu miesięcy 2005 roku o 29 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku i wyniosła 166 tys. 995 sztuk - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny. W sierpniu sprzedano 17 tys. 824 auta osobowe, czyli o 9,6 proc. mniej niż w lipcu i o 12 proc. mniej niż przed rokiem. Z badań Samaru wynika, że sierpień nie przyniósł zmian w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku. Liderem w dalszym ciągu pozostaje Skoda, która od początku roku sprzedała 19 tys. 271 swoich samochodów, o 34,9 proc. mniej niż przed rokiem. Druga w rankingu Toyota sprzedała od początku roku 19 tys. 103 auta, czyli o 28,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku. Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń-sierpień 16 tys. 744 samochody (spadek o 58,7 proc.). Czwartą pozycję zajął Opel, który w ciągu ośmiu miesięcy sprzedał 14 tys. 833 samochody, czyli o 35,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Na piątej pozycji uplasował się Ford ze sprzedażą 13 tys. 397 aut (spadek o 38,1 proc.). Kolejny w rankingu Renault sprzedał od początku roku 12 tys. 459 swoich samochodów (o 44,8 proc. mniej niż przed rokiem), Peugeot - 10 tys. 945 aut (spadek o 31,2 proc.), a Citroen - 9 tys. 773 auta, o 18,1 proc. więcej niż przed rokiem. Dziewiąte miejsce w rankingu zajmuje Volkswagen, który od początku roku sprzedał 7 tys. 827 aut, o 25,3 proc. mniej niż przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która sprzedała 7 tys. 122 samochody (spadek o 2,3 proc.). Samar poinformował także, że od początku roku sprzedano21 tys. 805 samochodów dostawczych, czyli o 3,3 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast w sierpniu nabywców znalazło 2 tys. 481 samochodów dostawczych, to o 6,5 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. W stosunku do sierpnia 2004 roku spadek wyniósł 5,1 proc. Liderem sprzedaży pozostaje Fiat z wynikiem sprzedaży po ośmiu miesiącach 4 tys. 956 sztuk (spadek o 13,9 proc.). Druga lokata w dalszym ciągu należy do Volkswagena (3 tys. 469 sztuk, wzrost o 56,4 proc.), a trzeci jest Ford (2 tys. 137 aut, 2 proc. spadku). Renault od początku sprzedał zaś 2 tys. 136 sztuk, czyli o 8,1 proc. mniej niż w tym samym okresie 2004 r. ( PAP, źródło: www.mi.gov.pl ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.