mirek.g Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 W przypadku kiedy pojazd posiada odstępstwo od warunków ,to takowe powinien posiadać podczas OBT? Pytanie pewnie retoryczne. Cytuj
danielg539 Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 Odstepstwo jest zapisane w DR. Jak ma DR to automatycznie widać, że ma odstępstwo od WT. Cytuj
DARIO64 Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 Odstepstwo jest zapisane w DR Zależy w którym WK. Cytuj
mirek.g Napisano 29 Październik 2010 Autor Napisano 29 Październik 2010 Czyli jeśli nie ma wpisu w DR, to musi posiadać zaświadczenie? Cytuj
DARIO64 Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 Czyli jeśli nie ma wpisu w DR, to musi posiadać zaświadczenie? Oczywiście Cytuj
Qnick Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 Ja miałem Matiza z odstępstwem od WT. W DR miał napisane "Odstępstwo od warunków technicznych nr ............ z dn. ...." i nie wiadomo było o co chodzi, co nie spełnia warunków dopiero w trakcie badania wyłapałem o co mogło chodzić. Potem poszukałem w necie i się potwierdziło że chodzi o spaliny Cytuj
blakop Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 Eeee - to nie było odstępstwo tylko decyzja zwalniająca - wiele pojazdów z końcówek serii je ma. Decyzja zwalniająca i odstępstwo to są dwie różne sprawy i nie należy ich mylić, choć w DR zależności od artysty (czyt. niedouczony pracownik WK) te wpisy mogą być nieraz podobne, czy nawet mylące. Zarówno jedno i drugie ma być wpisane w DR - żadne zaświadczenia! Cytuj
Regan55 Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 (czyt. niedouczony pracownik WK) Cytuj
Psuj Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 (czyt. niedouczony pracownik WK) Normalnie nie poznaję kolegi... Chory? a może depresję masz? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
ijm Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Deprecha spowodowala zanizenie samooceny Cytuj
mirek.g Napisano 30 Październik 2010 Autor Napisano 30 Październik 2010 Decyzja zwalniająca i odstępstwo to są dwie różne sprawy Widzisz ja też niedoszkolony,możesz to wyjaśnić.Decyzja zwalniająca to chyba np. urządzenie podlegające UDT lub TDT ? Dobrze kombinuję? Cytuj
Qnick Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 to nie było odstępstwo tylko decyzja zwalniająca W DR było napisane odstępstwo od war. tech. A pracownik WK może i był niedouczony tego nie wiem Cytuj
Jackow Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Normalnie nie poznaję kolegi... Chory? a może depresję masz? Może po dopalaczu Blakopowi chodzi chyba o to: PoRD Art. 69. 1. Producent lub importer nowych pojazdów są obowiązani wydać wyciąg ze świadectwa homologacji do każdego pojazdu, na którego typ wydano świadectwo homologacji, lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji. 2. Wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji przekazuje się właścicielowi pojazdu. Cytuj
blakop Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Słuchajcie - sprawa prosta: ja mogę kadzić - Wy nie Decyzja zwalniająca to w zasadzie to samo co homologacja. Technicznie to nawet identycznie wyglądają te dokumenty. Podejrzewam, że na przełomie roków teraz też będziemy mieli z tym do czynienia (nowe emisje spalin itd.) - producent np. wykazuje, że ma jeszcze stara partie samochodów, nie łapiąca się już na nowe homologacje, ale np. udowodni, że zaczęto je montować jeszcze przy starych przepisach itd. Czyli takie końcówki serii, czy małe partie pojazdów, dla których nie opłaca się robić pełnych badań homologacyjnych (kiedyś to było do 400 pojazdów) i tym podobne sprawy są właśnie wypuszczane z decyzjami zwalniającymi i do rejestracji klient przedstawia wtedy odpis decyzji zwalniającej. W DR jest wtedy wpis informujący o nr decyzji zwalniającej (w adnotacjach) - ale kiedyś różnie takie coś zapisywano. Generalnie więc decyzja zwalniająca jest wydawana na pewną określoną grupę pojazdów, które zwalnia się z jakiegoś tam warunku technicznego, ale najczęściej z uwagi na zmianę (zaostrzenie) przepisów, anie na to, że pojazd rzeczywiście jest "nienormatywny". Odstępstwo natomiast to indywidualna decyzja MI kierowana do konkretnego właściciela (pojazdu) zezwalająca mu na poruszanie się w sytuacji, gdy pojazd przekracza pewne dopuszczone normy techniczne lub założenia konstrukcyjne - i w tedy w DR jest adnotacja określająca o przekroczenie jakich parametrów chodzi. Ale jak powtarzam - w poprzednim stanie prawnym sposób zapisu obu tych informacji był różnie interpretowany, a jak jeszcze artysta się pomylił to... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.