wolf Napisano 9 Listopad 2010 Share Napisano 9 Listopad 2010 Zniknął już zapis o max prędkości ciągnika rolniczego Czy aby na pewno? Dz U 32 §45 pkt 1.3 3) maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niŜ 3 km/hwartości 40 km/h zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów. Po części masz rację. W przepisach o homologacji jest kategoria T5 (jak się nie mylę) i w tej kategorii nie ma nic o ograniczeniach, w wcześniejszych jes wpisana prędkość max. Pod uwagę należy w/g przepisów o homologacji wziąć pod uwagę takżę MW i rozstaw osi...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 W przepisach o homologacji jest kategoria T5 (jak się nie mylę) i w tej kategorii nie ma nic o ograniczeniach Tak zgadza się, ale ale w tym momencie pojazd taki nie może uzyskać pozytywnego wyniku BT, bo przepisy nie pozwalają, aby ciągnik rolniczy mógł poruszać sie z prędkościa powyżej 40 km/h. Ciekawe, czy ciągnik zhomologowany jako T5 można w ogóle zarejestrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 Ciekawe, czy ciągnik zhomologowany jako T5 można w ogóle zarejestrować. Można, natomiast bo przepisy nie pozwalają, aby ciągnik rolniczy mógł poruszać sie z prędkościa powyżej 40 km/h Pojazd samochodowy też u nas nie może się poruszać z prędkością wyższą niż 130km/h a prędkości konstrukcyjne są większe. To kierowca ma zastosować się do przepisów i ograniczeń na drodze a nie konstruktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 Pojazd samochodowy też u nas nie może się poruszać z prędkością wyższą niż 130km/h a prędkości konstrukcyjne są większe. To kierowca ma zastosować się do przepisów i ograniczeń na drodze a nie konstruktor. Przeczytaj dokładnie §45 w Dz U 32. 3) maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niŜ 3 km/hwartości 40 km/h zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów. W przypadku ciągnika rolniczego przepis wyraźnie mówi o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej a nie o dopuszczalnej prędkości jazdy. Z ciągnikiem rolniczym jest podobnie jak z motorowerem, który nie może rozwijać wiekszej prędkości jazdy jak 45 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 Przeczytaj dokładnie §45 w Dz U 32. Czytam i ciągnik który nie przekracza 40km/h to ciągnik maksymalnie kat T4, natomiast jak będzie to ciągnik którego prędkość konstrukcyjna będzie wynosić 43 km/h to będzie to ciągnik kat T5. Wówczas można go zarejestrować bez problemu i spełnia warunki techniczne przytoczone przez Ciebie, do tego zmierzałem. Natomiast prędkość na drodze ciągnika rolniczego nie może przekraczać 30 km/h i po mimo tego, że taki pojazd w zgodzie z warunkami technicznymi może poruszać się po drogach to nie może dopychać ile "fabryka dała". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 Ciągniki T5 są rejestrowane bez przeszkód i nic mi nie wiadomo o tym, żeby na drodze poruszały się do 30 czy 40 km/h... w praktyce Co zaś do opisanego przypadku, to skoro samochód ten będzie zasadniczo przenaczony jednak do przewozu towarów to nie będzie juz ciągnikiem, bo przestanie spełniac swoje przeznaczenie z definicji z PoRD. Analogia z pojazdem specjalnym - pompa do betonu to pojazd specjalny - OK, ale jeśli pojazd oprócz pompy ma jeszcze możliwość przewożenia tego betonu (czyli grucha w zestawie z pompą) - to juz niestety normalna betoniarka, czyli cięzarowy. Kabina z jakims tam żurawiem - specjalny - OK. Ale jesli oprócz tegoż żurawia będzie jeszcze kawałek skrzyni ładunkowej to jest juz po prostu ciężarówka z urządzeniem ładunkowym. Kolego - sam jestem zwolennikiem offroadu, ale... chcesz przegiąć mówiąc wprost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 Ciągniki T5 są rejestrowane bez przeszkód i nic mi nie wiadomo o tym, żeby na drodze poruszały się do 30 czy 40 km/h... w praktyce Ponieważ :5) Kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h .2005 r. Nr 237 poz. 2009 Zał.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 nic mi nie wiadomo o tym, żeby na drodze poruszały się do 30 czy 40 km/h... w praktyce Bo u nas potrzebna jest tragedia i wówczas odpowiednie służby będą miały akcję przez trzy miesiące pt "prędkość ciągników rolniczych na drogach publicznych" Mam tylko nadzieję, że nie będę w roli głównej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 Nawiasem są dwa rozporządzenia, jedno zaprzecza drugiemu, jak to w Polsce chorym kraju bywa. Co do Stara, to musi zostać Starem jako samochód ciężarowy. Biorąc pod uwagę homologację to quady po T5 się łapią, jesli takowe są jako ciągnik rolniczy zarejestrowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roland Napisano 11 Listopad 2010 Autor Share Napisano 11 Listopad 2010 Jak wyglądała by sprawa gdyby zdemontować skrzynię ładunkową? Mielibyśmy ramę z kabiną, zaczep holowniczy i wyciągarkę... Czy nie był by to wtedy ciągnik leśny? [ Dodano: 11-11-2010, 08:18 ] Prawo nie homologowania jednego pojazdu rocznie kiedy "przysługuje"? Mogło by to mieć zastosowanie w tym przypadku? Nie rozumiem dlaczego terenowa ciężarówka świetnie nadająca się do roli ciągnika rolniczego/leśnego nie może nim być także "na papierze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 11 Listopad 2010 Share Napisano 11 Listopad 2010 Słuchaj nie kombinuj z tym Starem, albo zrób prawko na C, albo kup ciągnik. Nawet małe dziecko wie jak wygląda ciągnik rolniczy, a jak samochód ciężarowy. Jeśli nawet cudem zmienić rodzaj pojazdu to konsekwencje na drodze w razie kontroli drogowej, a nie daj wypadku mogą być nieporównywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Listopad 2010 Share Napisano 11 Listopad 2010 Jak wyglądała by sprawa gdyby zdemontować skrzynię ładunkową? Mielibyśmy ramę z kabiną, zaczep holowniczy i wyciągarkę... Czy nie był by to wtedy ciągnik leśny? [ Dodano: 11-11-2010, 08:18 ] Prawo nie homologowania jednego pojazdu rocznie kiedy "przysługuje"? Mogło by to mieć zastosowanie w tym przypadku? Nie rozumiem dlaczego terenowa ciężarówka świetnie nadająca się do roli ciągnika rolniczego/leśnego nie może nim być także "na papierze"[/quote] I już kombinujesz................... i jeszcze mówisz, żeby to zalegalizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roland Napisano 11 Listopad 2010 Autor Share Napisano 11 Listopad 2010 Ok.Przekonaliście mnie. Nie będę więcej pytało o Stara. Dziękuję wszystkim za pomoc! [ Dodano: 11-11-2010, 14:50 ] Jak wygląda sprawa Unimogów już zarejestrowanych jako ciągniki rolnicze? Są problemy na przeglądzie? Kwestionujecie rodzaj pojazdu,czy odpuszczacie w myśl zasady:skoro już tak jest to niech zostanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Listopad 2010 Share Napisano 12 Listopad 2010 Nie miałem takiego przypadku. Jak jakiś się pojawi to dam znać jak jest zarejestrowany, miałem kilka Unimogów, ale wszystkie rejestrowane jako samochody ciężarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Listopad 2010 Share Napisano 12 Listopad 2010 Ojej - ja myślę, że to nawet nie tyle o konkretnego UNIMOGA chodzi (akurat tez nie spotkałem traktora z niego) ale temat myślę analogiczny do quadów - co robicie gdy na badanie trafia quad zarejestrowany jako ciągnik? A pamiętajmy - w okolicach 2000 roku nawet w Polsce szła pewna partia z homologacjami w ten sposób, a i ostatnie wypowiedzi i przykłady z tego forum pokazują, że w pewnych konfiguracjach ten pojazd faktycznie można tak zakwalifikować - co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Listopad 2010 Share Napisano 12 Listopad 2010 Unimogi też były ciągniki rolnicze, ale to historia. http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Pojazd-do-zadan-specjalnych-Unimog,wid,12155896,wiadomosc.html?ticaid=1b3b7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuareg1989 Napisano 8 Grudzień 2010 Share Napisano 8 Grudzień 2010 Unimog To nic innego jak Maszyna rolnicza i takie było jego pierwotne załozenie!! Jest rejestrowany w trzech typach Samochód cięzarowy , pojazd specjany, CIAGNIK ROLNICZY!!! oraz zdarzaja sie mniejsze jako samochód ciezarowy na B KAT (małe Unimogi spotkałem się z 4 takimi przypadkami) Najlepsze wersja to Ciagnik bo wsiada kto chce i morze jechac niema oraniczen czasowych tacho nieobowiazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 8 Grudzień 2010 Share Napisano 8 Grudzień 2010 Najlepsze wersja to Ciagnik bo wsiada kto chce i morze jechac niema oraniczen czasowych tacho nieobowiazuje. Jedzie sobie powoli i podziwia krajobraz. W "pedał" mocno nie da, bo zwolnice będą wyły jak potępieńce. Kolego, nie chcę się czepiać, ale "morze" to od "morski", czyli raczej pływać chcesz tym Unimogiem a nie jechać. Przepraszam że się czepiam... Wzrokowcem jestem i tak się mnie rzuciło w oko... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuareg1989 Napisano 8 Grudzień 2010 Share Napisano 8 Grudzień 2010 To zalezy od stopnia ich zuzycia sa trzy rodzaje mostów w róznych modelach i 3 rodzaje max predkosci. MAM U1700 taka spokojna przelotowa 60/70km/h max 110km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Grudzień 2010 Share Napisano 8 Grudzień 2010 MAM U1700 taka spokojna przelotowa 60/70km/hmax 110km/h Noo... to maszyna rolnicza pełną gębą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 10 Grudzień 2010 Share Napisano 10 Grudzień 2010 Właśnie... Maszyna rolnicza. Wybór jest między mostem "wolnym", który wyje i nie jedzie - maszyna rolnicza, a mostem "szybkim" który jedzie - brak maszyny rolniczej. Konstrukcyjnie, jak najbardziej wykona pracę ciągnika rolniczego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuareg1989 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 most najwolniejszy Unimogowski to prędkość max coś koło 70km/h (kabiny kwadratowe) . Normalnie te maszyny maja całe oprzyrządowanie jak ciągnik rolniczy, zakres prędkości hmm ciężko mi sprecyzować najwolniejsza ale przy pełnym gazie koło to z 10cm chyba z minute pojedzie. Wychodzą już z Niemiec rejestrowane jako ciągniki rolnicze i jest to w pełni ciągnik. Tak samo jak JCB Fastrac który rózniez ciągnie 80/90kmh a nowe nawet 110 po ściągnięciu blokady Fendy JD rózniez jada 50/60km/h. I to niesa ursusy co jada 28km/h jedno koło hamuje , luzu na kierownicy półtora obrotu i heya, wszystkie maja hamulce na 4 koła ABs itd. Pozatym nigdy sie tym niejedzie z max predkoscia bo po polskich drogach się nieda!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Pozatym nigdy sie tym niejedzie z max predkoscia bo po polskich drogach się nieda!! Czy na pewno masz możliwość obserwowania polskich dróg? Tak samo jak JCB Fastrac który rózniez ciągnie 80/90kmh a nowe nawet 110 po ściągnięciu blokady Fendy JD rózniez jada 50/60km/h. Oczywiście, że tak ale najpierw paru musi się zabić lub kogoś zabić aby nasze kochane służby to zauważyły i zrobiły na jakiś czas porządek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuareg1989 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Ja niewidzie tu żadnego problemu nie jesteśmy w epoce kamienie łupanego. Ile razy trafi się jakiś stary ciągnik który powoduje korek kilometrowy bo nie da się go wyprzedzić a jedzie 20. 60 Km to wcale niewygórowana prędkość, chcąc robić porządek to zacznij od całego świata żeby wszędzie było jednakowo a to i tak Ci się nie uda. To nie są jakieś wynalazki przydomowej konstrukcji tylko maszyny fabryczne (przemyślane konstrukcje) o wartości kilku bardzo dobrej klasy aut. W innych krajach nikt w tym nie widzi problemu w Polsce jak zwykle robią z igły widły. Pozdrawiam tyle w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Ja niewidzie tu żadnego problemu nie jesteśmy w epoce kamienie łupanego. Ty może nie ale ja tak, ponieważ w naszym kraju takie pojazdy mogą poruszać się z prędkością maksymalną 30km/h (art.20 PoRD) i jak widzę takiego Fastraca, który ciągnie za sobą przyczepę rolniczą do przewozu bel siana czy słomy z prędkością 60 czy 80 km/h na oponach rolniczych gdzie niejednokrotnie takie przyczepy nie posiadają hamulców, bo ktoś zrobił myk na maszynę rolniczą (ekonomia) i patrol policji nie reaguje na coś takiego to wybacz ale ciśnienie mi skacze i żadne porównanie do krajów cywilizowanych nie powinno mieć miejsca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.