szymon99 Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Witam. Mam taką zagwozdkę, otóż planuje wykonanie przyczepy samochodowej, o wymiarach skrzyni 2,5 metra na 1,3 metra. Chcę żeby ona była dwusiowa. Wiem że taka przyczepa musi mieć już hamulec. Moje pytanie jest takie: Czy obie osie muszą być hamowane czy wystarczy tylko jedna? Jedną oś już mam hamowaną, firmy AL-KO o ładowności 1000KG, drugą chce kupić też AL-KO niehamowaną na 750KG. Zaczep z urządzeniem najazdowym mam do 1600KG. Przyczepa ma być rodzaju tandem i chciałbym żeby jej DMC było w przedziale 1000-1200 kg (jeszcze nie wiem). Powiem jeszcze że byłem na dwóch różnych stacja diagnostyczny które są mogą nabijać numery i każda mówi co innego. W jednej mówią że muszą być 2 osie hamowane, w innej że tylko jedna może. Więc jestem już zielony w tym temacie. Z góry dziękuje za odpowiedź. Cytuj
JACEK GUZ Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Mówi się że ma być przynajmniej jedna oś hamowana Cytuj
DARIO64 Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Mówi się że ma być przynajmniej jedna oś hamowana Nie tylko mówi ale i jest napisane 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przezpojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Cytuj
Jacdiag Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 zobacz fabryczne przyczepy np http://www.ta-no.com.pl/ Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny