Skocz do zawartości

Ciężarowy Platforma przeróbka na Lawete


gregor198888

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Posiadam Iveco Cargo Platforme o ładownosci 10 T i chciałbym go przerobic na Pomoc ... wiem ze jest na forum duzo podobnych tematów ale nie znalazłem odpowiedzi na pytania , mam nadzieje ze ktos mi pomoze ...

a wiec :

1. Czy moge sam przerobic sobie pojazd a od firmy ktora przerabia wziasc tylko kwitek za zrobione najazdy ? poniewaz jest w WK wymagane zaswiadczenie o przeobce tak ?

2. Czy potrzebuje Rzeczoznawcy po tej przeróbce ?

3.Czy ktos robił juz cos takiego ? jak wyglada krok po kroku taka przeróbka ciezarowgo na specjalny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na ogół prac (a nie tylko na montaż najazdów) musisz mieć fakturę lub oświadczenie od firmy.

2. To diagnosta decyduje, czy będzie chciał rzeczoznawcy - KONKRETNY diagnosta u którego będziesz robił badanie i który się pod tym podpisze. Może, nie musi, więc pytania nie kieruj do ogółu, tylko na konkretną SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na stacji ... diagnosta chce rzeczoznawcy opinie ... ciekawe jakie wymagania postawi rzeczoznawca ...

Ogólnie to mam nowy problem z zarejestrowaniem IVECO CARGO , było sprowadzone z Anglii , Zostało przerobione na lewą strone , Jest Opinia Rzeczoznawcy ,,, jest juz zrobiony Przegląd ... lecz wydział komunikacji żąda ZAŚWIADCZENIE OD PRODUCENTA ZE AUTO JEST PRZYSTOSOWANE DO TAKICH ZMIAN ... miał ktos taki problem ? Jak mam znalezc namiar do firmy Iveco aby mi wystawili takie zaświadczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha .. W sumie to mozna powiedziec ze podważają słowo Rzeczoznawcy ? nie wiem sam co mam zrobic w tej sprawie bo żądają od producenta tego zaswiadczenia ... ze takie mają wymogi i nie zarejestrują inaczej , pogadam jeszcze z naczelnikiem Wk ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze takie mają wymogi

Skoro mają takie wymogi to również powinni posiadać na nie odpowiednie paragrafy, idź do naczelnika i poproś o nie a jeżeli takowych nie ma to niech zrobią tak jak wskazują stosowne przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli mają jakis paragraf ?

Nic mi nie wiadomo aby takowy istniał, żaden z naszych kolegów tu na naszym podwórku nie potwierdził istnienia takowego a są wśród nas również pracownicy WK, więc dopóki nie stracona nadzieja to walcz, bo jak się poddasz to na pewno będziesz w miejscu o którym wspominasz. Ku pokrzepieniu powiem Ci, że gdyby istniał taki to żadnego anglika byś nie zarejestrował w naszym kraju bo praktycznie każda marka, która zabierała głos w tej sprawie była przeciwna takim zmianom, czyli żaden z tych pojazdów nie powinien zgodnie z przepisami (jeżeli mówimy o istnieniu tego paragrafu) być zarejestrowany a jeżeli są to albo niezgodnie z przepisami albo takiego paragrafu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Dzieki za odpowiedz, oni mowili cos ze mają takie zasady wprowadzone ze potrzebne jest dla anglika oswiadczenie od producenta ... ale pojade w tygodniu i bede rozmawiał z naczelnikiem . Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2007 r WK w Rykach nie chciał rejestrowac aut przerobionych z ruchu lewostronnego na prawostronny (nawet jedno z tych pism zamieszczone przez Daria jest skierowane do tego WK). Sielanka tego WK nie trwała zbyt długo bo wydział przegrał sprawę w sądzie z klientem gdyż bezprawnie żądał zaświadczenia od producenta pojazdu zezwalajacego na przebudowe pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha ... no tak , mozna się sądzic , ale to wszystko trwa i nerwy ... kurde wymyslają sobie zeby ludzie mieli pod gorke , przeciez rzeczoznawca wystawił papiery ze jest przerobiony i przeglad jest ,,, co za ludzie . yh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ? proponujesz zrobic badanie techniczne jako laweta , do tego tez pewnie opinia rzeczoznawcy jest potrzebna ... a pozniej przerobic na pomoc drogową i jeszcze raz rzeczoznawca zeby był specjalny i na przegląd i dopiero go rejestrowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumacze

Jeśli do OBT przed 1 rejestracja przedstawiłby już przerobiony samochód to płaci tylko raz OBT+zmiany a czsami nawet tylko OBT gdyż diagnosta robi badanie "z natury" i opisuje to co przyjechało na badanie a nie to co jest w zagranicznych dokumentach. 2 przypadek to OBT przed 1 rej a nastepnie zmiany+OBT Czyli za OBT płaci dwa razy. Co na to WK to inna sprawa bo prawo jest jedno a interpretacje to jak komu pasuje. Wariant z jednym OBT bez zmian jest z życia wzięty (Jakiś rok temu) Niedawno pracowałem w firmie produkującej zabudowy pomocy drogowej więc temat troche znam. Inna rzecz że diagnosta może!!! ale nie musi podpierać się opiniom rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a jak zrobiłem juz przeglad w polsce / Platforma .... to jak najlepiej by rozwiązac ten problem ? jezeli najpierw zrobilbym Badanie Techniczne na samą Lawete , to moge sam sobie ją przerobic ?? tez nie moge ? musi firma ... wiec chyba plepiej zrobic lawete z tego + wyposazenie pomocy i odrazu rzeczoznawca i dopiero BT ?? nie wiem , jak bedzie prosciej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisuje to co przyjechało na badanie a nie to co jest w zagranicznych dokumentach

 

Chyba żyjesz jeszcze w czasach "pierwszych badań" :) Teraz masz badanie okresowe i musisz brać zagraniczny DR pod uwagę - albo dajesz N jak będą niezgodności, albo opis zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ma same z Belgii

 

Robie troche tych z Belgii i od kilku miesięcy wszystkie oprócz DR miały belgijski wyciąg z SH. Jak jekiś klient mi go nie dał to pytałem czy nie dostał razem z DR i okazuje się, że wszyscy dostają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.